Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik, for one, ben een groot tegenstander van v. Boxtel op dit punt. Punt is, van Boxteltje wil speciaal onderwijs afschaffen omdat het integratie zal tegengaan. Volgens hem moeten kinderen in hun vrijetijd maar g.dienstonderwijs volgen. Daar spreekt hij zichzelf tegen. Ten eerste zal het de integratie niet bevorderen als de koters alsnog in de avond tot godsdienst gedwongen worden. Ten tweede is er het punt van vrijheid in onderwijs. Als ouders willen dat kinderen beschermd worden in hun geloof (of whaddefuck) dan moet dat kunnen. Wat betreft middelbare scholen, als koters daar op gaan dan weten ze zelf waar ze op willen, en dat is maar goed ook. Ik ben die-hard agnost, maar heb er vier jaar geleden bewust voor gekozen op een school te zitten die protestants is. Dat sprak me gewoon meer aan, en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik bemerk gewoon dat de instelling van zo'n school anders is. Afschaffen van speciaal onderwijs is een soort castratie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het programma zat ook een schooldirectuer van een basisschool. De desbetreffende school weigert kinderen met een andere religieuze achtergrond, lekker is dat. Wie weet moet zo'n kind dan veel verder reizen ![]() Het is verder toch ook niet eerlijk dat het geloof er bij kinderen op de basisschool wordt ingeramd?! Ze zullen nooit "echt" objectief kunnen oordelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal het vrijdag met bladzijdes enz. ondersteuen. Dan heb ik weer maatschappijleer, in dat klaslokaal staat de Koran. En ja ik oordeel nu ook te snel, maar ik kan hier gewoon heel erg kwaad om worden. Laatst gewijzigd op 10-04-2002 om 22:11. |
![]() |
|||||||
![]() |
[quote]joostje schreef:
Ouders geloven dat ze zo in e hemel komen. Natuurlijk willen ze dat hun kind in de hemel komt. Maar zo dring je je eigen normen en waarden op aan anderen. Hetgeen fout is. again, d'r word niets opgedrongen. ten tweede draait niet alles om in de hemel komen ![]() en wil je zeggen dat je eigen normen van ouders fout is om over te brengen op je kinderen?? die scholen vertegenwoordigen het beeld dat de ouders hebben Citaat:
Citaat:
[quote][b] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ooit al 's een weekje meegedaan op een GEMIIDELDE christelijke school?? en ik zie het probleem niet in dat die kinderen word geleerd dat ruzie maken niets oplost, en dat je wat dingen moet tolereren
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maargoed dat hoor je sowieso al te leren, tolerantie, en geen ruzie maken. De twee gasten bij barend en witteman (fractievoorzitter christenunie + directeur van een christelijke basischool) waren nou niet ech tolerant ten opzichte van andere geloven. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
ken je uberhaupt de bijbelboeken?? ben je zo gebrainwashed dat jij streng in de evolutie gelloft of durfde jij de ban te breken en ben jij zo vrij dat je in de evolutie geloofd (zoals miljoenen anderen, die allemaal worden uitgelachen) [quote[]Maargoed dat hoor je sowieso al te leren, tolerantie, en geen ruzie maken. [/quote] toch slagen de openbare scholen erin minder nadruk te leggen op normen en waarden. vrijheid blijheid is grappug, totdat je mensen een halt moet toeroepen Citaat:
miss moet je ze ff mailen dat ze de berg rede moeten lezen in het bijzonder het stuk waar staat dat je niet mag oordelen (ook op te zoeken op jjzd.nl ![]() altijd worden de slechte mensen als vertegenwoordiging gesteld van het geheel en het slaat nog aan ook ![]()
|
![]() |
Wat zit nou iedereen te zeuren over 'objectieve kinderen'. Dat is een sprookje! Kinderen worden altijd beinvloed, altijd. En misschien door de school nog wel het minst. De school vult de ouders gewoon aan. En kom op nou, wat is beinvloeden nou eigenlijk? Jullie doen net alsof er een virus in de kinderlijfjes wordt gepompt dat hun nooit weer los zal laten. Gewoon ergelijk die aanstellerij, doe een beetje nuchter en laat mensen vrij in hun keuzes!
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dus met objectieve informatie. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Blz 2 van De Koran [de ongelovigen] 6(5) Zij die ongelovig zijn voor hen is het om het even of gij hen gewaarschuwnd hebt zij geloven niet. Verzegeld God hun harten en over hun gehoor en hun blikken is het een sluitdoek. Voor hen is een ontzaglijke bestraffing weggelegd. Ik denk wel dat je hier uit op kunt maken wat ik bedoelde. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
gaan miss naar de kerk, maar zoiets zou ik over het algemeen nie christelijk noemen. Citaat:
![]() daarnaast geloven de ouders erin en die willen het dus overbrengen ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
As for the disbelievers, it is the same whether you warn them, or not ( of the final punishment). They will not believe you. Allah has set a seal on their hearts and on their hearing, and on their eyes there is a covering. For them there is a great penalty. In de Islam moet je twee zaken goed van elkaar onderscheiden: (1) Het Oordeel van Allah over de mensen. (2) De manier waarop Allah de moslims voorschrijft met anderen om te gaan. Het is Allah die de mensen vrijheid geeft te geloven wat zij willen geloven. De mensen zijn volledig vrij in Hem te geloven of Hem te verwerpen. Allah zal over hen oordelen. In afwachting van dat Oordeel door Allah, schrijft Hij de moslims voor geduldig te zijn en de godsdienstvrijheid die Hij aan de mensen gegeven heeft, te respecteren, en met respect en rechtvaardigheid om te gaan met de leden van de andere godsdiensten. Jouw voobeeld: As for the disbelievers, it is the same whether you warn them, or not ( of the final punishment). They will not believe you. Allah has set a seal on their hearts and on their hearing, and on their eyes there is a covering. For them there is a great penalty. Lees je hier dat moslims onverdraagzaam moeten zijn tegenover ongelovigen en dat moslims de ongelovigen moeten straffen?? Helemààl niet !! Wat hier staat, is immers het omgekeerde. Hier staat dat de moslims het aan GOD moeten overlaten te oordelen over het "ongeloof" van anderen - omdat alleen God in de harten van mensen kan kijken. Dat is juist de onderbouw van de verdraagzaamheid van moslims. En het is volledig consistent met het feit dat Allah de moslims voorschrijft de anderen met respect, rechtvaardigheid enz. te behandelen. Ik vestig er overigens nogmaals de aandacht op dat het GOD is die beloont of bestraft of men Zijn Boodschap volgt of niet. Je verwart het Oordeel van Allah, met de gedragsregels voor moslims - dat zijn twee volkomen onderscheiden zaken. Het is juist een bewijs voor de verdraagdzaamheid van moslims, dat zij het oordeel over de ongelovigen aan Allah moeten overlaten, dat er in de godsdienst van Islam geen dwang is en dat er volledige godsdienstvrijheid heerst. --> God oordeelt over gelovigen en ongelovigen --> God schrijft moslims voor rechtvaardig, met respect enz om te gaan met iedereen en het oordeel over ongelovigen over te laten aan God. Het vers dat je citeert is een waarschuwing van Allah aan de mensen. Wat dit betreft, is de rol van de Profeten (as) en van alle moslims beperkt tot het overbrengen van de Boodschap, van de Waarschuwing : "Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (88:22-23) - "Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (18:29) - "Zeg: "O ongelovigen. Ik dien niet wat jullie dienen en jullie dienen niet wat ik dien. En ik zal niet aanbidden wat jullie aanbidden en jullie zullen niet aanbidden Hem die ik aanbid. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6) - "Zeg: "O mensen, tot jullie is de waarheid van jullie Heer gekomen. Wie zich de goede richting laat wijzen, die volgt het goede pad slechts tot zijn eigen voordeel en wie dwaalt, dwaalt slechts tot zijn eigen nadeel. En ik ben geen voogd over jullie." (10:108) Laatst gewijzigd op 13-04-2002 om 16:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik blijf bij mijn mening dat ik de koran en de bijbel "eng" vind, en noem me nou niet gelijk anti. Men moet gewoon eerlijk leven, met respect voor elkaar (en ik ben er zeker van dat ik respect heb voor anderen). Waarom heb je daar een boek voor nodig. Dus in zekere zin ben ik er wel tegen ja. Btw je hebt wel mijn mening bijgeschaafd, naar aanleiding van jouw voorbeeld. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het belachelijk dat islamitische scholen in Nederland sowieso bestaan. Op deze manier is intergratie zo'n beetje onmogelijk. Als mensen hun geloof willen blijven vasthouden kan dat best buiten school/werktijden. Meneer van Boxtel wil een graantje meepikken van het rechtse succes van Fortuyn en komt daarom met dit voorstel. Maarja als linkse D66'er moet hij alle mensen gelijkstellen en wil hij daarom christelijke scholen tevens afschaffen. Wat mij betreft mag ie. Ik zit zelf op een christelijke school, maar merk er helemaal niks van.
|
![]() |
[QUOTE]mitsj schreef:
voor 0,5 echte christenen in nederland vind ik het overdreven dat de rest van de bevolking die normen zou moeten kennen. die hoeven ze ook helemaal niet te kennen, wie zegt dat? bewijzen al die christenen al met hun redeneren. redeneer dan eens christelijk op een manier die deze uitspraak onderbouwt. JA maar laten we het dan wel op een redelijke manier doen , dus met objectieve informatie. is de evolutieTHEORIE objectief? (afgezien daarvan krijgen christelijke basisschoollerlingen die THEORIE ook voor hun neus!), is de politieke mening van je ouders objectief? Is de televisie objectief? Is je omgeving objectief? Weet je wat objectief is...je hele leven in een hok doorbrengen zonder contact met anderen. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat iedereen die hier bijzonder onderwijs wil afschaffen persoonlijk op geloof tegen is. Ik ben zelf ook niet heel gelovig eigenlijk maar ik vind dat je mensen die dat wel zijn de vrijheid moet bieden hun kinderen naar een christelijke school te sturen. En iedereen heeft het hier wel over objectief zijn, maar niemand is het zelf. Anders zouden jullie niet zo'n punt van christelijk onderwijs maken
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil hiermee niet zeggen dat de evolutietheorie waar is. (Het woord zegt het al.) |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben niet gelovig, maar als men gelooft ... tsjah moet men dat zelf weten. Maar dus NIET ..of zo min mogelijk op dringen aan anderen..
||
Citaat:
||||||
![]() |
'
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() (is 5 jr geleden dat ik daar was, dus ik weet echt geen namen meer)
||
Citaat:
![]()
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
en in feite de keuze van de ouders opzadelen met enorme kosten?? het zijn gewoon scholen, waar je dezelfde lessen krijgt als op de openbare plus wat religieus Citaat:
Citaat:
|
[QUOTE]JJzD schreef:
blijkbaar niet als ze misdaden plegen ![]() ah ok... dan is een christelijke samenleving inderdaad totaal zonder misdaden ![]() dus all1 openbare scholen sponsoren?? en in feite de keuze van de ouders opzadelen met enorme kosten?? het zijn gewoon scholen, waar je dezelfde lessen krijgt als op de openbare plus wat religieus Nee. Geen scholen sponsoren. Alleen financieren door de overheid. bvrije opvoeding enzo?? ja
|
![]() |
het draait er gewoon om of we toestaan dat scholen die geld krijgen van het rijk (zoals iedere school) ruimte moet zijn voor enkele uurtje religieus onderwijs.
voor de rest leren ze hetzelfde kunnen hetzelfde hebben all1 wat meer kennis van een religieuze stroming
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Magoed, het feit dat een religie fouten maakt zegt al genoeg. Ik weet heel goed hoe religie in elkaar zit en nog beter hoe mensen in elkaar zitten...en daarom: religieus onderwijs had nooit mogen bestaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of wil je de goede boodschap niet zien?? "IK ga nu voor eens en altijd bewijzen dat religie fout is" en jij weet blijkbaar ook meteen hoe er religieus onderwijs word gegeven?? (ow en de mensen die je klemlult, moet je 's 1thessalonicenzen 4 vers 13 laten lezen (iets in die buurt ![]() zo moeilijk is het niet om een geloof klem te lullen, omdat het om gevoel draait, meer niet. dat is makkelijk af te breken, maar is dat niet waar zoveel mensen op uit zijn?? ![]()
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En daarom moet het ook worden afgeschaft want het is niet goed. Citaat:
|
![]() |
|
|