Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 18:49
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Deze vraag is denk ik makkelijker te beantwoorden door christenen (als die hier zijn).

Hoe weet je nou of je egt bekeerd ben

a.u.b geen stomme reacties van ik geloof niet ofsow want daar heb ik nix aan..

-xxx-
Oud 27-05-2003, 19:02
Evito
Evito is offline
Nou;

Dat kun jij alleen beoordelen. Dat is niets feitelijks. Dat is iets van je hart. Voel je in je hart de liefde voor God, de liefde voor je ontsterflijke ziel?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:06
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
Evito schreef op 27-05-2003 @ 20:02:
Nou;

Dat kun jij alleen beoordelen. Dat is niets feitelijks. Dat is iets van je hart. Voel je in je hart de liefde voor God, de liefde voor je ontsterflijke ziel?
hmmz... dat klinkt ingewikkeld
Oud 27-05-2003, 19:07
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
heb je dan ook egt spontaan zin om bezig te zijn met bijbellezen en alles?

ja tog? of nie?
Oud 27-05-2003, 19:08
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Als je bekeerd bent, dan zijn je haren afgeknipt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:10
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 27-05-2003 @ 20:08:
Als je bekeerd bent, dan zijn je haren afgeknipt
doe niet zo lullig...

ik snap ook heus wel dat dat moeilijk te zeggen is voor een ander, sjonge
Oud 27-05-2003, 19:14
Verwijderd
Als je bekeerd bent voel je je volgens mij anders, nieuw, herboren en voel je je echt goed vanbinnen.

Je voelt je vol goede voornemens en straalt dit ook uit.

zoiets?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:25
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
phensic schreef op 27-05-2003 @ 20:14:
Als je bekeerd bent voel je je volgens mij anders, nieuw, herboren en voel je je echt goed vanbinnen.

Je voelt je vol goede voornemens en straalt dit ook uit.

zoiets?
ow ja nee okeej kbegin het te snappen

heb trouwens maar heel afentoe z on gevoel en dan paar dagen later laat ik de moed weer zakken is best wel lastig
heb jij zelf eigenlijk z on gevoel? (alsk het vrage mag anders hoeft natuurlijk nie
-xxx-
Oud 27-05-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Phylicia 14 schreef op 27-05-2003 @ 20:25:
ow ja nee okeej kbegin het te snappen

heb trouwens maar heel afentoe z on gevoel en dan paar dagen later laat ik de moed weer zakken is best wel lastig
heb jij zelf eigenlijk z on gevoel? (alsk het vrage mag anders hoeft natuurlijk nie
-xxx-
Ja, maar meestal duurt dat ook maar een paar dagen en slaat het dan net helemaal om...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:32
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
ehm nuja de bijbel hoef je dan niet perse te lezen omdat je daar zin in moet hebben. Je gelooft gewoon in dat er iets hogers is --> god. Enz. Je kan de bijbel best lezen, staan soms bets interresante dingen in.
Oud 27-05-2003, 20:42
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Phylicia 14 schreef op 27-05-2003 @ 19:49:
Deze vraag is denk ik makkelijker te beantwoorden door christenen (als die hier zijn).

-xxx-
Als je gelooft dat Jezus echt als mens geleeft heeft en de Zoon van God is en als je graag Hem wilt volgen en aanbidden in je leven. Als je beseft dat je als mens zondig bent en niet ZONDER Jezus kan. Ga op zoek naar Hem, bid, lees de Bijbel, koop een CD met praise muziek, dat zijn de dingen die ik doe omdat ik Jezus graag beter wil leren kennen, omdat ik in Hem geloof en Hem GEWELDIG vind.

Jezus is KONING DER KONINGEN !!!

Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:54
Evito
Evito is offline
Hmm. Laat ik eens een verhaaltje vertellen. Vroeger was ik nogal geïnteresseerd in rap en hip-hop muziek. Nu luister ik het soms nog, maar ben ik niet meer werkelijk geïnteresseerd in de achtergronden. Ik was fan van 2pac. 2pac noemde zichzelf een thug. Wat de beschrijving van een thug was, wist ik wel, maar een definitie wist ik niet te maken. Moest een thug een badguy zijn, moest een thug graag alleen voelen, moest hij afkeer hebben jegens de maatschappij? Of moest hij gewoon een geldverslindende boef zijn? Het enige uit dit rijtje omschrijvingen dat ik overeenkomstig had, was dat ik door mijn afkeer jegens de maatschappij graag alleen was. Maar was ik dan al een thug? Poe. Dus ik ging naar één of ander chatkanaal met allemaal, ehm, gelijkgestemden. Ik vroeg: 'Whats the definition of thug, I wanna know if Im a thug, can someone tell me?'...en van één iemand, hoe onwijs hij misschien ook bezig was [zelf was hij wel een 'thug'] krijg ik het wijze antwoord: `If you don't know, you're not a thug. If you were a thug, you wouldn't be asking this question'. Fijn, die onzin laat ik nu graag achter me. Mijn punt is: Als je er niet zeker van bent en twijfelt, als je niet weet of je bekeerd bent, dan ben je het dus niet.

Laatst gewijzigd op 27-05-2003 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 21:00
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 27-05-2003 @ 21:54:
Hmm. Laat ik eens een verhaaltje vertellen. Vroeger was ik nogal geïnteresseerd in rap en hip-hop muziek. Nu luister ik het soms nog, maar ben ik niet meer werkelijk geïnteresseerd in de achtergronden. Ik was fan van 2pac. 2pac noemde zichzelf een thug. Wat de beschrijving van een thug was, wist ik wel, maar een definitie wist ik niet te maken. Moest een thug een badguy zijn, moest een thug graag alleen voelen, moest hij afkeer hebben jegens de maatschappij? Of moest hij gewoon een geldverslindende boef zijn? Het enige uit dit rijtje omschrijvingen dat ik overeenkomstig had, was dat ik door mijn afkeer jegens de maatschappij graag alleen was. Maar was ik dan al een thug? Poe. Dus ik ging naar één of ander chatkanaal met allemaal, ehm, gelijkgestemden. Ik vroeg: 'Whats the definition of thug, I wanna know if Im a thug, can someone tell me?'...en van één iemand, hoe onwijs hij misschien ook bezig was [zelf was hij wel een 'thug'] krijg ik het wijze antwoord: `If you don't know, you're not a thug. If you were a thug, you wouldn't be asking this question'. Fijn, die onzin laat ik nu graag achter me. Mijn punt is: Als je er niet zeker van bent en twijfelt, als je niet weet of je bekeerd bent, dan ben je het dus niet.

Hm, ik moet zeggen, jij daalt op de beruchtheidsschaal en stijgt steeds harder in het kwaliteitsklassement, Evito.

Laatst gewijzigd op 27-05-2003 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 21:01
Evito
Evito is offline
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 21:01
Evito
Evito is offline
EEN SPELFOUT IN MIJN TEKST

EN JIJ HEBT HEM GEQUOTE

NEEEEEEEEEE

NEEEEEEEEEE

DIT IS ZEKER DRIE MAANDEN NIET MEER GEBEURD

NEEEEEEEEEE

Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:03
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Phylicia 14 schreef op 27-05-2003 @ 20:06:
hmmz... dat klinkt ingewikkeld
Als je denkt dat godsdiensten zwart-wit en eenvoudig in elkaar zitten heb je het mis. Waarom denk je dan dat er zoveel stromingen zijn.

Ik denk dat je bekeert bent tot het christendom als je
-in een god gelooft
-gelooft dat jezus zijn zoon is
-leeft naar wat er in e bijbel geschreven staat.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:43
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Phylicia 14 schreef op 27-05-2003 @ 19:49:

-xxx-

Je weet het gewoon...en dat weten zit heel diep..

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:48
Verwijderd
Idd, om het lange verhaal van Evito kort te maken... Dit is net zoiets als de vraag (laats op seksualiteit): "Hoe weet je of je ooit klaar bent gekomen?" Dat weet je gewoon
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:58
Evito
Evito is offline
Citaat:
perseus schreef op 28-05-2003 @ 15:48:
Idd, om het lange verhaal van Evito kort te maken... Dit is net zoiets als de vraag (laats op seksualiteit): "Hoe weet je of je ooit klaar bent gekomen?" Dat weet je gewoon
Nou...volgens mij ligt die specifieke vraag bij vrouwen nog wel wat lastiger hoor !
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 15:36
Isa
Isa is offline
Wanneer je zelf zoveel mogelijk als Christus bent en SPONTAAN liefde uitstraalt en SPONTAAN en UIT VRIJE WIL jezelf aan de 10 geboden houd ZONDER OOIT OOK MAAR TE WILLEN LIEGEN STELEN OF JE NAASTE DODEN etc, mensen vergeeft en vergeet als ze dat niet accepteren (dwz niet meer mee omgaan totdat ze dat wel doen en spijt hebben), echter hierbij moet je uitkijken dat je mensen niet beshculdigt van zondes als ze in gods ogen niet zondig zijn.
(zie topic over vergeving voor meer info) en vooral niet zoals meneer F.B. de Jong op ChristenUnie forum schreeuwt om straffen en het weghalen van de bijstand!
Als je niet langer de behoefte voelt om je tuin geordend te maken en bloemen op te stellen als soldaten in het gelid maar gewoon door liefde te stralen de tuin weet mooi te maken-met hulp van God die liefde is-.
Als je Gods stem hoort.
Als je niet Jezus aanbid met gezang, maar beseft dat hij naar de aarde kwam om mensen te herrineren aan wat de Vader is.
Aanbid hem dus door God's wil te doen, zoals hierboven beschreven.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:58
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Als je bekeerd bent heb je een 'nieuw leven' gekregen, een leven waarin je verder wilt met Jezus. Je gaat er ook naar leven, leven naar 'Gods wil'. Je wilt nooit meer zonder de Here, Hij is jouw Leider, je Levensweg.

En hoe dat zit met de 10 geboden, God wil graag dat jij daar naar leeft, maar Hij zal jou niet afstraffen op de zonde die je hebt gedaan, Jezus heeft immers voor onze zonden aan het kruis geleden en heeft de zonden op zich genomen.

Lees het bijbelboek Galaten eens, daar wordt het 'doel' van de wet uitgelegd.
Oud 28-05-2003, 18:55
REIE
REIE is offline
Citaat:
Evito schreef op 27-05-2003 @ 22:01:
EEN SPELFOUT IN MIJN TEKST

Dan zullen we maar niet van de interpunctie spreken...
Oud 28-05-2003, 19:02
Evito
Evito is offline
Citaat:
REIE schreef op 28-05-2003 @ 19:55:
Dan zullen we maar niet van de interpunctie spreken...

Doe maar wel...wat doe ik verkeerd dan?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:09
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-05-2003 @ 15:58:
Nou...volgens mij ligt die specifieke vraag bij vrouwen nog wel wat lastiger hoor !

Oja? Toen HET gebeurde wist ik het wel meteen zeker. Je ziet weliswaar geen zichtbaar resultaat (ahum), maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het hetzelfde voelt voor jongens en meisjes.

Een soort nuclaire explosie die zich vanuit 'daarbeneden' langzaam maar nadrukkelijk in een stuiptrekkende golf tot aan je kruin door je hele lichaam slaat?

Zoiets? Misschien?
Oud 28-05-2003, 19:15
Evito
Evito is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 28-05-2003 @ 20:09:
Oja? Toen HET gebeurde wist ik het wel meteen zeker. Je ziet weliswaar geen zichtbaar resultaat (ahum), maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het hetzelfde voelt voor jongens en meisjes.

Een soort nuclaire explosie die zich vanuit 'daarbeneden' langzaam maar nadrukkelijk in een stuiptrekkende golf tot aan je kruin door je hele lichaam slaat?

Zoiets? Misschien?
Nee.

Een orgasme is walgelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2003, 19:20
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-05-2003 @ 20:15:
Nee.

Een orgasme is walgelijk

Een golf van walging dan. Pfff. Jij je zin.

[SIZE=1]nietes, het is waanzinnig!
Oud 29-05-2003, 00:04
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 28-05-2003 @ 16:36:
Wanneer je zelf zoveel mogelijk als Christus bent en SPONTAAN liefde uitstraalt en SPONTAAN en UIT VRIJE WIL jezelf aan de 10 geboden houd ZONDER OOIT OOK MAAR TE WILLEN LIEGEN STELEN OF JE NAASTE DODEN etc, mensen vergeeft en vergeet als ze dat niet accepteren (dwz niet meer mee omgaan totdat ze dat wel doen en spijt hebben), echter hierbij moet je uitkijken dat je mensen niet beshculdigt van zondes als ze in gods ogen niet zondig zijn.
(zie topic over vergeving voor meer info) en vooral niet zoals meneer F.B. de Jong op ChristenUnie forum schreeuwt om straffen en het weghalen van de bijstand!
Als je niet langer de behoefte voelt om je tuin geordend te maken en bloemen op te stellen als soldaten in het gelid maar gewoon door liefde te stralen de tuin weet mooi te maken-met hulp van God die liefde is-.
Als je Gods stem hoort.
Als je niet Jezus aanbid met gezang, maar beseft dat hij naar de aarde kwam om mensen te herrineren aan wat de Vader is.
Aanbid hem dus door God's wil te doen, zoals hierboven beschreven.
Ik vind het een heel mooi stuk (echt waar)

Alleen geloof ik OOK dat niemand dit waar kan maken (wat je zeker wel moet NASTREVEN) en je daarom dus TOTAAL afhankelijk bent van de genade van Jezus.

En... ik blijf het een heel mooi stukje vinden, dat volgens mij echt uit jouw hart komt...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 13:24
REIE
REIE is offline
Citaat:
Evito schreef op 27-05-2003 @ 21:54:
I wanna know if Im a thug, can someone tell me?' If you were a thug, you wouldn't be asking this question'. Mijn punt is: Als je er niet zeker van bent en twijfelt, als je niet weet of je bekeerd bent, dan ben je het dus niet.
't Is absoluut geen ramp (zoals ik deed lijken) , het zijn enkel een paar stomme regeltjes die ik eveneens weleens negeer.
Oud 29-05-2003, 14:52
Verwijderd
Heel simpel, geloof je in de (Christelijke) god en ben je bereid volgens zijn regels te leven?

Dat kan zelfs de atheistische ik je vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten