Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
als ik een complimentje krijg geloof ik aal de ene kant die persoon neit maar aan de andere kant benn ik er toch wel blij mee..
ik zeg meestal wel dankje... of jij ook of zoiets maar ik geloof nooit dat die mensen het echt menen.. vroeger kon ik er slecht tegen, ik wist niet hoe ik moest reageren.. nu zeg ik wle dankje maar ik geloof ze nogsteeds niet |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ silicion, mjah ik snap je heel goed hoor, ik ken het probleem nml, ik zeg wel vaak dankjewel, maar ik denk altijd dat mensen het alleen doen omdat ze het anders zielig voor me vinden ofzo.. omdat ze toch niets anders te zeggen hebben.. hm.. hoe komen we daar nou weer vanaf
![]() |
![]() |
|
heey!
nou, vroeger geloofde ik, net als veel van jullie, dat er geen waarheid in de complimentjes zat. Ik vond mezelf veel minder dan anderen (lelijk / dom / onaardig) dus tja. Ik heb nu wel al meer geleerd mezelf te respecteren. Dat helpt echt... Je gelooft sneller dat er een waarheid in de complimentjes zit. soms weet je dingen niet van jezelf, maar dan zegt iemand dat, en nu geeft me dat een goed gevoel (vroeger niet, ik geloofde het namelijk niet). meestal zeg ik, wanneer ik vind dat er wel een waarheid ik kan zitten dankjewel (en als het ook op die ander van toepassing kan zijn; jij ook!) als ik vind dat er geen waarheid in zit, zeg ik het ook... (maar soms word ik er toch van overtuigd dat er WEL een waarheid in zit) Je moet volgens mij eerst jezelf (beter) leren kennen en respecteren, wil je goed (beter) met complimentjes omgaan. kus! Wendy p.s. vaag verhaaltje zeker?!
|
Hey, ik hou eigenlijk wel van complimentjes, word ik alleen nog maar meer zelfverzekerder van. Ik geloof mensen ook altijd wel, ik ga er gewoon vanuit dat ze het menen. Het is ook meestal goed voor mijn humeur.
Mensen die bang zijn dat iemand het niet meent, daar moet je je niet zo druk over maken (oke het is makkelijk gezegd), maar als iemand het niet meent, dan zegt die gene het ook niet lijkt mij. Ik geef zelf ook heel snel een complimentje aan iemand, en dat meen ik dan ook echt, doe ik ook bij vreemden. Veel mensen vinden het leuk om een complimentje te geven, waarom weet ik dan ook niet, maar de meeste mensen menen het wel, en als ze het niet menen, is het ook alleen maar omdat ze zelf onzeker zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik geloof het meestal niet als mensen mij een compliment geven
![]() ![]() ![]() ![]() 'O bedankt. Dat wilde ik jou net zeggen.'
|
om te pesten. ik heb ervaring maar ik heb ook geleert om die mensen te negeren.
zie het zo als jij straks terug kijkt over een jaar of 15 dan zul jij trots zijn dat jij je zelf bent gebleven en die wat zullen die anderen denken?!
|
Complimentjes moet je alleen geven als je ze meent...
Als ik een compliment krijg zeg ik gewoon dankjewel. Als ik me dan verlegen voel, maak ik een compliment terug (ja, jij ook oid.) of begin ik snel over iets anders. Ja, dat kan je weleens in verlegenheid brengen, maar meestal voel ik me er alleen maar happy door. ![]()
||
Citaat:
-xxx-
|
Ik hou alleen van complimentjes als mensen het menen. Alleen is er niets mooi of goed s aan mij dus ik verdien geen compilentjes.
Persoon: hee, wat zit je haar leuk Ik: ga eens naar de oogarts, je heb een bril nodig. Persoon: Ik meen het echt hoor Ik: Ja tuurlijk, Donder maar op zo gaat het bij mij |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga er tegenwoordig van uit dat mensen het menen, óf dat ze het zeggen om aardig tegen me te zijn, want natuurlijk ook mag, en ik bedank ze voor het compliment, ongeacht of ik het er mee eens ben of niet. Ik probeer vaak een compliment terug te geven.
Ik had wel ooit de gewoonte om erop te reageren zoals Another Way beschrijft, overigens. Erg vervelend voor degene die het compliment geeft, en het enige resultaat is dat mensen je steeds negatiever behandelen, maar ja, ik deed dat dus ook omdat ik me niet voor kon stellen dat iemand míj een compliment zou geven met een zuivere reden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wimpel ze hoe dan ook weg. Ik een compliment? Nee, dat kan niet.
Maar wanneer iemand iets negatiefs tegen me zegt, oef, dan neem ik dat echt serieus.. Dat klopt niet, ik weet het. Ik probeer ook na een compliment de persoon te bedanken, maar ik neem het dan nog niet aan.. Dat zal nog wel even duren ook.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Complimenten zijn leuk, zo leuk. Maar weet dus echt de helft van de tijd niet hoe een compliment met gratie te ontvangen. Dan zegt een jongen zoiets van "jou benen zijn gespierd" of "je bent best fit"
mijn reactie "ja maar ik ging eerst meeeeer naar de sportschool" *slaat zichzelf voor het hoofd...* T'is iets wat je leren moet, maar daar voor moet je wel eerst van je zelf houden en zelf respect hebben. Anders kom je nergens. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Aantrekkingskracht: de wanhopige man en de onbereikbare vrouw. Egoconstructie | 99 | 15-01-2020 13:47 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #146 rare kwast | 500 | 09-06-2009 22:41 | |
Films, TV & Radio |
America's Next Topmodel 2 Balance | 500 | 18-10-2004 22:11 | |
Lifestyle |
wat heb jij vandaag allemaal gedaan wat een reflectie is van jouw lifestyle? Otis | 487 | 13-04-2004 17:32 | |
Liefde & Relatie |
Hoe ga je om met complimentjes? Fleur | 41 | 09-02-2004 05:56 | |
Psychologie |
compliment karamba | 11 | 13-02-2003 08:51 |