Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2003, 17:46
Just-Rian
Just-Rian is offline
Misschien is zo'n soort topic al 1000 keer geopend.. (sluit dan maar weer), maar ik ben er toch benieuwd naar..

Zijn er nog mensen die ouderwets singles en cd's kopen?
En daarmee nog de artiesten enz. steunen??
Of zoek je alle nr.s van een cd op kazaa op en zet je ze daarna op cd. Of leen je een cd (van bekenden of van de bieb) en brand je hem dan gewoon??

Singles kopen deed ik sowiezo niet aan, omdat ik dan altijd supersnel op zo'n nr. was uitgekeken.
Orginele cd's kopen doe ik eigenlijk ook niet meer aan..
Meestal brand ik ut van iemand of ik haal ut van kazaa .
Oud 05-06-2003, 17:48
Verwijderd
Ja verdomme als het vet is koop ik het.
Als ik nog niet weet of het vet is branden.
Anders blijft het mp3.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 17:48
Pharmacon
Pharmacon is offline
singles doe ik niet (meer) aan
En cd's probeer ik zo veel mogelijk origineel te kopen, alleen heb ik er niet altijd geld voor. En dan brand ik ook nog liever iets van een "grote"band, dan van een band die direct moet leven van inkomsten uit optredens, merchandise en cd's
Oud 05-06-2003, 17:51
Megadeth
Megadeth is offline
Ik download en brand (soms.. meestal blijft het op de MP3 schijf staan) gewoon alles. Ik heb de laatste 2,5 jaar geen cd's meer gekocht maar waarschijnlijk gaat dat veranderen aangezien ik het nieuwe Metallica album ga kopen.

Single's kopen heb ik wel gedaan.. maar ja.. in de tijd van Napster downloade ik alle muziek al.. en nu met KaZaA.
Oud 05-06-2003, 17:51
Supervixen
Supervixen is offline
Ik koop de c.d's van bands die ik echt helemaal te gek vindt....en als ik een x een periode heb zonder geld..dan brandt ik een c.d die me goed lijkt,als dat dan ook t geval is koop ik m alsnog..singles koop ik ook niet,verzamel albums ook niet..want dat doe ik dan wel weer regelmatig,die maak ik zelf wel met nummers die ik kool vindt...de c.d's van de koole bands koop ik trouwens niet om de band te steunen eigenlijk,want denk dat (zeker de bekendere) bands wel genoeg geld halen uit concerten,merchandise enz....koop ze alleen omdat ik t mooi vindt..met t boekie enzo..
Oud 05-06-2003, 17:53
Verwijderd
Hoe kan je jezelf muziekliefhebber noemen als je in je rekje kijkt en je eigen handschrift of een cliché lettertype op de ruggen van al je cd's ziet staan!?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 17:53
Skinless
Skinless is offline
ik koop de laatste tijd wel veel cd's, maar ik brand ook wel vaker cd's en zoals pharmacon al zegt, ik brand eigenlijk alleen maar cd's van grotere bands. Underground bands probeer ik zo veel mogelijk te steunen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 17:54
Tsasil
Tsasil is offline
Ik geef zo veel mogelijk geld in de maand uit aan CD's/Vinyl en Merchandise, tot op zekere hoogte. En die hoeveelheid heeft weinig te maken met wat ik allemaal download, want dat doe ik ook. Daarmee ontdek ik veelal nieuwe bands enzo.

Met andere woorden, de artiesten hebben niet te lijden onder mijn download gedrag, want meer CD's kopen doe ik toch niet.
Oud 05-06-2003, 17:54
Verwijderd
kopen, zeker weten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 17:55
mcsun
mcsun is offline
Ik koop albums omdat ik van albums hou. Albums, geen verzamelingen liedjes in een goedkoop doosje met een inkjet-geprint hoesje of de titels van de nummers op een stuk papier gekrabbeld. Ik verzamel muziek.

En ik download, maar zelden hele albums. Ik download om nieuwe dingen te ontdekken, te proeven aan wat ik nog niet ken. Om vervolgens te overwegen het album te kopen. Of een tweedehands LP, want dat past in mijn budget
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Just-Rian schreef op 05-06-2003 @ 18:46:
Misschien is zo'n soort topic al 1000 keer geopend.. (sluit dan maar weer), maar ik ben er toch benieuwd naar..

Of zoek je alle nr.s van een cd op kazaa op en zet je ze daarna op cd. Of leen je een cd (van bekenden of van de bieb) en brand je hem dan gewoon??
Ik koop enkel zeldzame exemplaren die ik toevallig voor een redelijke prijs vind.. en dan nog, als ik er al geld voor heb koop ik liever vinyl. Singles zijn onzin, maar promo's des te beter. Ik ben gestopt met cd's te kopen toen mijn collectie dusdanig groot begon te worden dat ze overbodig zouden zijn zolang ik niet heel veel geld (en dus cd's) had. Ik share cd's met vrienden en familie, maar ik haal ook complete albums via irc, ftp, soulseek. Ik ben verslaafd aan mp3, cd's zijn overbodig geworden, je start je pc / mp3 speler en je hebt altijd het juiste nummer of album bij de hand
Met citaat reageren
(zZz)
(zZz) is offline
Eerst download ik en brand ik voor me mp3 speler. Als het goed is koop ik de cd uit respect voor de maker van de goede muziek, maar absoluut geen singels. En als er een LP of Picture Disc van is koop ik die ook.
Oud 05-06-2003, 17:56
Verwijderd
alles kopen, cds én vinyl. Ik ben te lui om te downloaden en ik vind het leuker om het origineel te hebben. En de meeste bands waar ik platen van koop kunnen de steun goed gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 17:58
Evolution
Evolution is offline
-eerst kopen (>> de lege cd's)
-dan downloaden (>>zo veel mogelijk)
-en dan fikken(>>vervolgens al weer binnen no time de cd's op)

and so on
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 18:13
Skinless
Skinless is offline
Citaat:
Metal Gurl schreef op 05-06-2003 @ 18:58:
-eerst kopen (>> de lege cd's)
-dan downloaden (>>zo veel mogelijk)
-en dan fikken(>>vervolgens al weer binnen no time de cd's op)

and so on
hopelijk fik jij eens een keertje
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 18:13
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Dit is typisch zo'n moment voor " "
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 18:14
flanger
flanger is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 05-06-2003 @ 18:51:
Ik download en brand (soms.. meestal blijft het op de MP3 schijf staan) gewoon alles. Ik heb de laatste 2,5 jaar geen cd's meer gekocht maar waarschijnlijk gaat dat veranderen aangezien ik het nieuwe Metallica album ga kopen.

Single's kopen heb ik wel gedaan.. maar ja.. in de tijd van Napster downloade ik alle muziek al.. en nu met KaZaA.
Als er 1 iemand is van wie je dan juist niet een album moet kopen, is dat dan wel metallica, zowat de eerste band die zich tegen mp3 verzet heeft (ten tijde van napster)
Oud 05-06-2003, 18:17
Verwijderd
ik koop cds van artiesten waar ik echt into ben, en de rest brand ik. en nee, ik koop cds niet om artiesten te steunen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 18:28
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
mcsun schreef op 05-06-2003 @ 18:55:
Ik koop albums omdat ik van albums hou. Albums, geen verzamelingen liedjes in een goedkoop doosje met een inkjet-geprint hoesje of de titels van de nummers op een stuk papier gekrabbeld. Ik verzamel muziek.

*agree*
Oud 05-06-2003, 18:29
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:

amen to that!
Oud 05-06-2003, 18:31
Ketjing
Ketjing is offline
Ik koop alleen cds die ik graag wil hebben, of van bepaalde bands. Cd-singels kopen heb ik nooit gedaan. Downloaden doe ik ook, maar brand ze nooit op een cd
Oud 05-06-2003, 18:32
Verwijderd
als ik geld heb koop ik wel cd's , maar brand ook net zo makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 19:09
Paniccore
Paniccore is offline
Ik download het eerst om te horen of het wat is.
Is het leuk, dan koop ik het.
En daarbij blijft het zoeken in cd winkels een vaste hobby van mij.
Oud 05-06-2003, 19:49
DaKonium
DaKonium is offline
ik kkoop zoveel mogelijk.
al m'n geld gaat op aan concerten, treinkaartjes, bier en wat er overblijft gaat naar de cd-verzameling.

verder download ik me de tering, maar dat boeit niet, want ik KAN gewoon niet meer kopen.

trouwens, dat gemiep over hoge cd-prijzen is bullshit, als je goed zoekt kan je ALLE cd's krijgen voor 16 euro of minder.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 19:49
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 05-06-2003 @ 20:42:
ik download en brand alles.
simpelweg omdat ik cd's te duur vind.
k koop af en toe nog wel eens een aanbieding van 10 euro ofzo.
Soms als ik iets echt goed vin of er nix van te vinden op internet dan koop ik wel een cd
Ook bij concerten koop ik cd's
maar winkel prijzen zijn me te hoog
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2003, 19:53
DaKonium
DaKonium is offline
waarvan het overgrote deel naar de artiest gaat, zodat die een nieuwe plaat kan maken.
moi toch, aangezien je de muziek goed vind?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 19:53
pinhead
pinhead is offline
cds koop ik al jaren niet meer, want elke cd die ik wil beluisteren heb ik toch al vrij snel op mp3.... ik brand het ook nooit weg als cd, maar als gewoon mp3 aangezien cds alleen maar fysieke ruimte kosten.

ik koop wel vaak vinyl omdat draaien / dj'en mn hobby is
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 19:55
clubje
clubje is offline
Ik koop

Zo'n collecte echte cd's in je kamer zien staan.
De originele legendarische nevermind of ok computer in je handen houden...er bestaat bijna niks mooiers!
Oud 05-06-2003, 19:56
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik probeer mijn cd's origineel te kopen, daarom heb ik er ook niet zoveel (oke ik koop gewoon teveel kleren..)
ik vind het veel leuker om een cd origineel te hebben, met hoesje en boekje enzo.
als ik iets niet ken brand ik het soms eerst en koop ik het dan alsnog. (als het goed is natuurlijk)
mijn favoriete albums heb ik gekopieerd, want als ik die in m'n discman doe en m'n discman wordt gejat ben ik in ieder geval niet mijn originele cds kwijt. stom he
Oud 05-06-2003, 19:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik koop het liefst cd´s. gewoon om te hebben. vind ik leuk. en het ziet er eigenlijk altijd mooier uit dan een goedkoop gekopieerd dingetje. en bij een aantal cd´s die ik heb gekocht werd ik ineens verrast met dingetjes als patches of posters die ik er gratis bij kreeg. en ik hang gewoon graag rond in een platenzaak, cd´s luisteren, boekjes lezen, enz.

maar aangezien ik niet zoveel geld heb komt het er niet van om echt alles te kopen. en bovendien is veel van de dingen die ik luister (ontdekt heb door o.a. internet) niet te vinden hier in de buurt. en ik zie het niet zo zitten om de trein te pakken voor 1 cd (waar ik overigens al helemaal het geld niet voor heb.)

tja, cd´s zijn tegenwoordig prijzig inderdaad. maar ik koop veel aanbiedingen. van zo rond de 10 euro.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:10
flanger
flanger is offline
Vroeger kocht ik nog redelijk wat cd's, heb me toen ook een klein mp3-spelertje aangeschaft, lekker handig. Maar door die ******* kopieerbeveiligingen kan ik de cd niet meer omzetten naar mp3...
Oud 05-06-2003, 21:12
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Kopen.
Oud 05-06-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 05-06-2003 @ 20:42:
ik download en brand alles.
simpelweg omdat ik cd's te duur vind.
k koop af en toe nog wel eens een aanbieding van 10 euro ofzo.
Same
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:43
Verwijderd
Als ik cd's vet vind, ik heb geld en ik kom ze tegen koop ik ze.
100 originele cd's tov eh. 8500 mp3's ..als het er niet meer zijn ondertussen :/

-ik moet duidelijk weer eens goed cd's gaan inslaan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:47
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
weezzz schreef op 05-06-2003 @ 20:56:
ik probeer mijn cd's origineel te kopen, daarom heb ik er ook niet zoveel (oke ik koop gewoon teveel kleren..)
ik vind het veel leuker om een cd origineel te hebben, met hoesje en boekje enzo.
als ik iets niet ken brand ik het soms eerst en koop ik het dan alsnog. (als het goed is natuurlijk)
mijn favoriete albums heb ik gekopieerd, want als ik die in m'n discman doe en m'n discman wordt gejat ben ik in ieder geval niet mijn originele cds kwijt. stom he
nee, slim
Oud 05-06-2003, 21:51
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Ik koop platen ( vinyl ) ( 1 plaat kost gemiddeld 10€...trek je conclusies maar )

Win wel eens een cd

Download/brand/kopieer voor de rest alles...( maar vrijwel nooit van kazaa...waat een zeikzooi is dat... )
Oud 06-06-2003, 10:53
Rodegier
Rodegier is offline
ik koop zo veel mogelijk cd's.... als ik geld heb bestel ik meestal wer eenc dtje. ik download wel meestal wat om te kijken of het album wel goed is en zo, branden doe ik alleen als ik geen geld heb voor de originele, of de band niet goed genoeg vind om de cd van te kopen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 05-06-2003 @ 18:48:
Ja verdomme als het vet is koop ik het.
Als ik nog niet weet of het vet is branden.
Anders blijft het mp3.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:07
DeadNation
DeadNation is offline
Ik koop alles. Mijn muziekcollectie is heel erg belangrijk voor me. Tis een hobby....tis gewoon vet. Ik koop cd's, platen en tapes(t liefst vinyl moet ik zeggen).

Ik koop op enkele uitzonderingen na alleen maar dingen van underground labels/bands. Die steun ik door een release te kopen. Niet meer dan normaal. Support your scene!

En waar ik godverdomme een pleurishekel aan heb zijn mensen die roepen: "Ik heb 400 cd's" en dan blijkt t allemaal op een computer te staan. Er gaat niets boven zo'n dikke plak vinyl op je platenspeler. Enorme hoes in je handen waardoor t artwork des te mooier is. Groot tekstvel en heel die releases tot in detail bekijken. De foto's, de teksten, het artwork. GEWELDIG!. Ik hou van muziek. Ik hou van platen. Je bent geen echte muziekliefhebber als je alles download(uitzondering qua financieen daargelaten, maar meestal is t krenterigheid en luiheid.).

ZO!
Oud 06-06-2003, 11:19
Rodegier
Rodegier is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 06-06-2003 @ 12:07:
Ik koop alles. Mijn muziekcollectie is heel erg belangrijk voor me. Tis een hobby....tis gewoon vet. Ik koop cd's, platen en tapes(t liefst vinyl moet ik zeggen).

Ik koop op enkele uitzonderingen na alleen maar dingen van underground labels/bands. Die steun ik door een release te kopen. Niet meer dan normaal. Support your scene!

En waar ik godverdomme een pleurishekel aan heb zijn mensen die roepen: "Ik heb 400 cd's" en dan blijkt t allemaal op een computer te staan. Er gaat niets boven zo'n dikke plak vinyl op je platenspeler. Enorme hoes in je handen waardoor t artwork des te mooier is. Groot tekstvel en heel die releases tot in detail bekijken. De foto's, de teksten, het artwork. GEWELDIG!. Ik hou van muziek. Ik hou van platen. Je bent geen echte muziekliefhebber als je alles download(uitzondering qua financieen daargelaten, maar meestal is t krenterigheid en luiheid.).

ZO!
mooi gesproken
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:57
zwoesj
zwoesj is offline
ik download bijna altijd alles, en als ik het leuke muziek vind brand ik het op een cd. Als ik een cd-bon krijg ofzo, koop ik een cd, maar anders niet zo snel
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:58
Verwijderd
mjah, ik brand bijna alles, tenzij ik, net als hierboven dus, een cd-bon ofzo krijg
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 12:05
freakje
freakje is offline
Goeie muziek -> Kopen als ik het geld heb, en anders spaar ik een maandje zodat ik ze toch nog kan kopen

Middelmatige muziek -> branden

Nummertjes van nieuwe groepen -> MP3 om eerst te beluisteren op de compu en dan cd'tje te kopen in de winkel

Vrij braafjes eigenlijk

Houd meer van echte cd'tjes omdat ze een tekstboekje hebben, fotootjes, ...
Oud 06-06-2003, 12:08
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 06-06-2003 @ 12:07:

ZO!
Van mij mag je het vet vinden dat je originele cd's hebt, maar dat maakt iemand met een mp3 collectie niet minderwaardig als muziekliefhebber. Als ik altijd originele cd's kocht luisterde ik nu een stuk minder aangezien cd's gewoonweg erg duur zijn en vaak ook zeldzamer dan mp3 versies.
Natuurlijk houd ik ook van platen, natuurlijk houd ik van artwork, maar ik vind het gewoon onzin om mijn geld uit te geven aan albums terwijl mijn full album mp3 collectie alleen maar groeit. Wat heeft het in vredesnaam nog voor een zin om nu goede nieuwe releases te kopen terwijl ik de oude, betere releases niet eens origineel heb.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 12:16
DeadNation
DeadNation is offline
Lui en gemakzuchtig. Ik moet ook nog zoveel klassiekers hebben, maar dat komt vanzelf. Je moet t zelf weten hoor, maar ik noem je geen echte muziekliefhebber dan. Dan maak je muziek alleen maar kapot en als artiesten er verlies op gaan maken word t natuurlijk ook niet echt leuk om nog moeite te doen. Dus vernietig je "underground" muziek.....

Maarja da's mijn standpunt. Nogmaals doe wat je wilt, maar ik mag er een mening over hebben.

Majorlabel artiesten kunnen me trouwens niets schelen. Download die maar.
Oud 06-06-2003, 12:19
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:

Singles kopen deed ik sowiezo niet aan, omdat ik dan altijd supersnel op zo'n nr. was uitgekeken.
Orginele cd's kopen doe ik eigenlijk ook niet meer aan..
Meestal brand ik ut van iemand of ik haal ut van kazaa .
Als het van iemand is waar ik fan van ben koop ik het wel, maar als ik het gewoon wel een leuk liedje vind niet.
Oud 06-06-2003, 12:20
]{ing
]{ing is offline
Ik zou helemaal gek worden als ik mijn mp3 collectie kwijt was en ik had, stel, 250 goede albums origineel. Gewoonweg omdat ik meer keus gewend ben..
Ooit als ik wat meer geld ga verdienen komt het nog wel, lijkt me namelijk ook wel vet om een redelijk aantal originele cd's te hebben.. (voordat ik met full mp3 albums begon had ik zo'n 75-100 originele cd's, maar dat is natuurlijk nooit voldoende)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 12:35
DeadNation
DeadNation is offline
Op een dag wil ik een enorme kast(wall to wall) hebben vol met platen, cds en demotapes.
Oud 06-06-2003, 12:38
J-roen
J-roen is offline
Citaat:

En ik download, maar zelden hele albums. Ik download om nieuwe dingen te ontdekken, te proeven aan wat ik nog niet ken. Om vervolgens te overwegen het album te kopen. Of een tweedehands LP, want dat past in mijn budget
Oud 06-06-2003, 12:41
DeadNation
DeadNation is offline
Dat zijn ware woorden.
Reageren

Regels voor berichten