Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2003, 16:50
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Hallo iedereen
Ik ben 13 jaar, ben ongeveer 1.50m en weeg 50kg...
Ben ik nu te zwaar, want, zo voel ik me wel?????
Oud 06-06-2003, 16:54
Evolution
Evolution is offline
nehj je weegt echt niet te zwaar ! volgens mij hartstikke goed gewicht tog? (jaloers )
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:55
Verwijderd
Goed gewicht hoor
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:03
Brown eye
Brown eye is offline
nix aan veranderen
Oud 06-06-2003, 17:20
Tommetje
Tommetje is offline
Ik ben 1.70 m lang, en 50 kilo. Volgens mij lig je wel boven het gemiddelde, maar niet extreem. Probeer gewoon wat meer te bewegen en minder (ongezond) te eten.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:26
Evolution
Evolution is offline
Citaat:
Tommetje schreef op 06-06-2003 @ 18:20:
Ik ben 1.70 m lang, en 50 kilo. Volgens mij lig je wel boven het gemiddelde, maar niet extreem. Probeer gewoon wat meer te bewegen en minder (ongezond) te eten.
sorry... maar ik denk eerder dat jij heel wat te licht weegt... of heb ik et nu helemaal verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:27
Verwijderd
nee je hebt een normaal gewicht
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
jij bent dus echt te ligt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik denk idd dat jij eerder wat te licht bent, dan zij te zwaar...

Maar goed... Op zich zou dit btw ook best in de lijntopic kunnen...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:36
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-06-2003 @ 18:29:
Ik denk idd dat jij eerder wat te licht bent, dan zij te zwaar...

Maar goed... Op zich zou dit btw ook best in de lijntopic kunnen...
oke, srry
Oud 06-06-2003, 18:08
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik gebruik altijd het maniertje: je lengte in cm -1
Min het 1 tiende deel
voorbeeld
170 lang
70 -7 is 63 kilo
Maar het verschilt natuurlijk met je bouw/spieren/botten e.d
Het gaat er niet om maar hoeveel je weegt vind ik... ik ben 1.85 meter en weeg 73 ofzo...
Oud 06-06-2003, 18:16
Verwijderd
bmi geldt eigenlijk nog wel niet helemaal op je dertiende, maar goed...je bmi zou 22,22 zijn en das goed.

http://www.voedingscentrum.nl/body_m...body_mass.html
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 18:25
Hemagirl
Hemagirl is offline
Heey,
IK wilde ff zeggen dat ik toch wel denk dat je iets te zwaar weegt.
Ik ben zelf namelijk 1.65m en ik weeg 45 en ik heb daarby een normaal postuur.

Verder wil ik ff zeggen dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken omdat je iets te zwaar bent, want dit is helemaal niet alarmerend!

Xussiez
Oud 06-06-2003, 18:33
never mind
never mind is offline
Je bent niet te zwaar

Zelf was ik 12, 1.60m, 30kg ik was te dun
maar je lichaam corrigeerd en ik ben in 4 jaar tijd iets van 25kg aangekomen , jij zal waarchijnlijk gewoon minder aankomen de komende jaren!
Je dertiende is gewoon nog iets te vroeg om over je gewicht in combinatie met je lengte iets zinnigs te zeggen, je hebt mensen die groeien eerst in de breedte en maken dan een gigantische groeispurt, andere blijfen nog een beetje in hun kinderlichaam (zonder teveel rondingen) en worden later pas een beetje 'vol', weer andere maken eerst een gigantische groeispurt en beginnen dan langsaam dikker te worden, enz.

Kortom: geen zorgen maken als je je toch onzeker blijft voelen dan moet je even naar een diëtist gaan of een gezondheidslijn bellen. Maar het gaat trouwens niet om de cijfertjes maar om hoe het eruit zien, en wat steviger kan ook heeel mooi zijn!!
Oud 06-06-2003, 18:47
Qimm
Qimm is offline
Je bent nog in de groei dan kan er nog van alles gebeuren.
Oud 06-06-2003, 18:53
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Ik ben 1.70 m lang, en 50 kilo.
Ik 1.79m en 53 kilo

Maar je hebt een goed gewicht hoor!
Oud 06-06-2003, 18:53
Verwijderd
Ik zou wat sporten als ik jou was.
In de pubertijd maak je - heb ik van horen zeggen - uw vetcellen aan die je later nooit meer kwijtgeraakt! Die cellen kunnen wel nog krimpen of uitzetten (cellulitis).
Als je nu wat spieren kweekt dan heb je kans dat je niet zal vlug zal verzwaren.
Je weegt niet te veel. Je zitten tussen normaal en ietske meer, dus eigenlijk nog juist goed.
Als je wilt vermageren is 2 kg al ruim voldoende.

Zou verhuizen naar het grote lijntopic...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 19:59
matrix21
matrix21 is offline
Het gaat erom hoe je eruit ziet en niet hoe zwaar je bent. Heb jij allemaal vetrollen dan ben je te dik, zie je je ribben dan ben je te dun. Niet te veel op de kilo's letten zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:09
flanger
flanger is offline
Zolang je je maar goed voelt maakt het allemaal niet uit toch? (hoe cliche, maar kom)

1m97/83 kg btw
Oud 06-06-2003, 20:09
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Metal Gurl schreef op 06-06-2003 @ 18:26:
sorry... maar ik denk eerder dat jij heel wat te licht weegt... of heb ik et nu helemaal verkeerd?
hij is ook een jongen
Oud 06-06-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 06-06-2003 @ 21:09:
hij is ook een jongen
Die zijn juist vaak zwaarder.

Wat ben je in de -stemming...?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:05
dreamflight
dreamflight is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-06-2003 @ 19:53:
Ik 1.79m en 53 kilo

Maar je hebt een goed gewicht hoor!
sjeez kan die opmerking nog anorectischer?!?!?!
wat wil je met deze opmerking? en dan vooral nog die steek onder water er achteraan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 08:13
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dreamflight schreef op 07-06-2003 @ 00:05:
wat wil je met deze opmerking? en dan vooral nog die steek onder water er achteraan
Tis gewoon een reactie op Tommetje,
ws om te laten zien dat hij niet de enige is die vrij
licht weegt?

En dat 'Maar je hebt een goed gewicht hoor!' is heus
niet als steek onder water bedoeld lijkt me.
Oud 07-06-2003, 08:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
weet je, je bent 13 jaar en je weegt 50 kg bij een lengte van 150 cm. je krijgt wel allemaal goed bedoelde adviezen, en op zich ben je niet veel te zwaar, maar het kan geen kwaad om op je voedingspatroon te letten en eventueel wat meer te bewegen. met je 13 jarige leeftijd ben je namelijk nog erg jong. dit betekent dus dat je nog moet groeien, maar vaak ook nog in de breedte. de breedte die je op je 13 jarige leeftijd hebt, is namelijk meestal niet de breedte die je houdt. meestal word je nog iets breder. dit betekent dus dat je wel kan uitgroeien tot een zwaarlijvige.
verder is het normaal om op jouw leeftijd van jouw lengte de 1 meter ervanaf te halen (dan hou je dus 50 over) en daar 12 vanaf te trekken. dat is een goed/gemiddeld gewicht.

ik zeg dus niet dat je te zwaar bent, maar je moet het wel in de gaten houden ómdat je nog zoveel moet groeien en ontwikkelen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 09:17
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Quiana schreef op 07-06-2003 @ 09:13:
Tis gewoon een reactie op Tommetje,
ws om te laten zien dat hij niet de enige is die vrij
licht weegt?

En dat 'Maar je hebt een goed gewicht hoor!' is heus
niet als steek onder water bedoeld lijkt me.
Nee nee, geef maar toe... je bent een vals kreng met anorexia.
Oud 07-06-2003, 09:29
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Even een opmerking in het algemeen:

Het valt mij op dat er gewichten/lengtes door anderen worden geplaatst.(met een dus veel lagere BMI dan de topicstartster). Ik zie er dus Echt niet het nut van in eerlijk gezegd, begrijpen jullie de vraag wel van haar? en bedenk even dat dit kwetsend Kan overkomen...

Devilbitchie:

Via het BMI regeltje heb je (zoals een aantal anderen al hebben vermeld) een normaal gewicht.( met je bouw moet je daarnaast ook rekening houden, dit telt natuurlijk ook mee)

Ik vraag mij nu af, of er iets achter je vraag zit.
Je zegt dat je, je te zwaar voelt, terwijl je naar mijn idee(voor zover ik het kan zeggen), een goed gewicht hebt. "Wat doe jij met dat gevoel"?; hoe uit zich dat gevoel van "jezelf te zwaar vinden"?
Oud 07-06-2003, 09:31
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-06-2003 @ 10:17:
Nee nee, geef maar toe... je bent een vals kreng met anorexia.
Niet om onwijs boos of lullig over te kome... maar ik vin anorexia nou nie egt iets om grapjes over te make...kep dr zelf ervaring meegehad....die ziekte ken egt je leve verwoeste als ut nie ophoudt.....

SOrry....dat moes ik effies kwijt
Oud 07-06-2003, 09:33
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 07-06-2003 @ 10:29:
Even een opmerking in het algemeen:

Het valt mij op dat er gewichten/lengtes door anderen worden geplaatst.(met een dus veel lagere BMI dan de topicstartster). Ik zie er dus Echt niet het nut van in eerlijk gezegd, begrijpen jullie de vraag wel van haar? en bedenk even dat dit kwetsend Kan overkomen...

Devilbitchie:

Via het BMI regeltje heb je (zoals een aantal anderen al hebben vermeld) een normaal gewicht.( met je bouw moet je daarnaast ook rekening houden, dit telt natuurlijk ook mee)

Ik vraag mij nu af, of er iets achter je vraag zit.
Je zegt dat je, je te zwaar voelt, terwijl je naar mijn idee(voor zover ik het kan zeggen), een goed gewicht hebt. "Wat doe jij met dat gevoel"?; hoe uit zich dat gevoel van "jezelf te zwaar vinden"?

Oud 07-06-2003, 09:33
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 07-06-2003 @ 10:33:
Ik bedoelde
Oud 07-06-2003, 09:42
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 07-06-2003 @ 10:33:
Ik bedoelde
Oud 07-06-2003, 09:43
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 07-06-2003 @ 10:42:
of vin jij wel dat ut un grappig onderwerp is...??
Oud 07-06-2003, 09:47
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 07-06-2003 @ 10:43:
of vin jij wel dat ut un grappig onderwerp is...??

Waarom stel jij die vraag?, omdat ik de "" smilie geef?>dat is namelijk bedoeld vanwege het feit dat je allemaal -en had neergezet.
Oud 07-06-2003, 12:20
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Linlilalove55 schreef op 07-06-2003 @ 10:31:
Niet om onwijs boos of lullig over te kome... maar ik vin anorexia nou nie egt iets om grapjes over te make...kep dr zelf ervaring meegehad....die ziekte ken egt je leve verwoeste als ut nie ophoudt.....
Ik drijf er toch ook niet de spot mee?

Dreamflight was degene die begon over "anorectische" opmerkingen...
En bovendien, ik heb echt geen medelijden met anorexiapatiënten. Ze doen het zichzelf aan...
Oud 07-06-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 07-06-2003 @ 13:20:
En bovendien, ik heb echt geen medelijden met anorexiapatiënten. Ze doen het zichzelf aan...
Medelijden hoef je er misschien idd niet per se mee te hebben...maar ze doen het zichzelf aan...? Volgens mij is dat wel een beetje heel zwart-wit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 12:41
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Ik drijf er toch ook niet de spot mee?

Dreamflight was degene die begon over "anorectische" opmerkingen...

Losstaand van het feit dat de opmerking kwetsend kan zijn voor mensen die er om wat voor een reden ook mee te maken hebben gehad, zie ik de grap/de reden er niet van in.

En dat anorexiapatiënten het zichzelf aandoen vind ik heel erg cru om te horen!.
Alsof je er voor kiest om zoiets moeilijks door te maken.

Btw stel ik voor om weer ontopic te gaan, want binnen deze topic is het de bedoeling dat de topicstartster verder komt met de vraag die zij hier heeft gepost.
Oud 07-06-2003, 12:55
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
'Weeg ik te zwaar?'
Nee hoor, niemand kan te zwaar wegen, dus jij ook niet
Of je te zwaar bent is een ander verhaal... maar ook daar moet je je niet druk om maken
De één heeft meer spieren, de ander meer vet. Aan je lengte en gewicht te zien ben je niet te dik, maar daaraan kan ik je lichaamsbouw niet zien.
Ik zou gewoon meer gaan sporten of veel blijven sporten als je al veel sport, want dat kan nooit kwaad. Verder moet je absoluut niet actief gaan lijnen, want das echt ongezond!
Oud 07-06-2003, 12:58
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-06-2003 @ 21:35:
Die zijn juist vaak zwaarder.

Wat ben je in de -stemming...?
ja ach, al dat gezeik over gewicht en anorexia, word er soms niet goed van en ben sjaggerijnig. wat niet betekend dat ik de stemming niet meen. enneh, jongens groeien vaak later dan meisjes, en daardoor zijn meisjes vaak wat zwaarder omdat ze vroeger 'rijp 'zijn.
Oud 07-06-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 07-06-2003 @ 13:58:
ja ach, al dat gezeik over gewicht en anorexia, word er soms niet goed van en ben sjaggerijnig. wat niet betekend dat ik de stemming niet meen. enneh, jongens groeien vaak later dan meisjes, en daardoor zijn meisjes vaak wat zwaarder omdat ze vroeger 'rijp 'zijn.
Ik snap.

kee, op dertienjarige leeftijd zal een jongen nog lichter zijn...maar bij een jaar of zeventien is het denk ik al een heel eind bijgetrokken...en ik weet niet hoe oud Tommetje is...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:08
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-06-2003 @ 13:35:
Medelijden hoef je er misschien idd niet per se mee te hebben...maar ze doen het zichzelf aan...? Volgens mij is dat wel een beetje heel zwart-wit.
Nou ja, zo zie ik dat...

Ze zijn blijkbaar zelf niet sterk genoeg om hun eigen lichaam te accepteren. Dan kunnen ze mss beter dáár aan werken dan het eten maar op te geven.

't Is misschien idd wel een beetje zwart-wit ja... maar ze zijn er altijd nog zelf bij.
Oud 07-06-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 07-06-2003 @ 14:08:
Ze zijn blijkbaar zelf niet sterk genoeg om hun eigen lichaam te accepteren. Dan kunnen ze mss beter dáár aan werken dan het eten maar op te geven.

't Is misschien idd wel een beetje zwart-wit ja... maar ze zijn er altijd nog zelf bij.
Het is iets meer dan alleen hun eigen lichaam niet accepteren... En waar denk je dat ze op een gegeven moment oa aan gaan werken? Ik denk dat de meeste mensen met anorexia juist enorm sterk zijn (een stuk sterker dan de meeste mensen iig), ze moeten alleen hun kracht op de juiste manier leren gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:16
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Devilbitchie schreef op 06-06-2003 @ 17:50:
Hallo iedereen
Ik ben 13 jaar, ben ongeveer 1.50m en weeg 50kg...
Ben ik nu te zwaar, want, zo voel ik me wel?????
volgens mij een best redelijk gewicht hoor. Ben zelf 1.50 en weeg tussen de 47 en 48 kilo dus dat scheelt niet zo veel.
Oud 07-06-2003, 13:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreamflight schreef op 07-06-2003 @ 00:05:
Complexje?

Wilde alleen maar even zeggen zeggen dat hij niet de enige is en dat er niets mis mee is om zowel te dik als te dun te zijn..

Be proud of who you are, not what you look like..
Oud 07-06-2003, 13:35
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-06-2003 @ 14:22:

Be proud of who you are, not what you look like..
pardon me?
het is ook heel gezond om trots te zijn over hoe je eruit ziet hoor!
Oud 07-06-2003, 13:37
Snow White
Snow White is offline
Citaat:

hoor hem!

ik denk niet dat je er voor kiest om anorexia te ontwikkelen, zoiets overkomt je en ja, je kunt er zelf voor kiezen of je geneest of niet, maar dan nog is het een hele zware strijd die jaren kan duren, zo niet je hele leven. ik vind het ontzettend kort door de bocht en erg ontactisch wat jij zegt en bewijst wel van weinig inlevingsvermogen in mensen met een eetstoornis!
Oud 07-06-2003, 13:41
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-06-2003 @ 14:08:
Ze zijn blijkbaar zelf niet sterk genoeg om hun eigen lichaam te accepteren. Dan kunnen ze mss beter dáár aan werken dan het eten maar op te geven.'

t Is misschien idd wel een beetje zwart-wit ja... maar ze zijn er altijd nog zelf bij.

voordat je bij dat inzicht komt, ben je al heel wat weken/maanden/jaren verder en ook al een stukje gekelderd. er is veel voor nodig om mensen met een eetstoornis dingen in te laten zien. dat gaat niet 1.2.3. en je hebt heus gelijk wanneer je zegt dat ze er zelf bij zijn, maar zo voelt het niet. verstand en gevoel zijn twee compleet andere dingen bij een eetstoornis die ver van elkaar vandaan staan.
Oud 07-06-2003, 14:54
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Snow White schreef op 07-06-2003 @ 14:37:
ik vind het ontzettend kort door de bocht en erg ontactisch wat jij zegt en bewijst wel van weinig inlevingsvermogen in mensen met een eetstoornis!
Daar heb je gelijk in ja. Ik heb gelukkig geen eetstoornis, dus ik zal me er ook niet goed in kunnen inleven. Ik kan alleen afgaan op wat ik erover hoor en zie, en als ik dat dan fout inschat... kan gebeuren, ik ben ook maar een mens

Ik kan gewoon absoluut niet begrijpen dat mensen zichzelf zoiets aandoen omdat ze vinden dat ze te dik zijn.
Oud 07-06-2003, 15:40
Eurynome
Eurynome is offline
zolang da je je goed voelt in je vel en je vindt dat je er goed uit ziet hoef je helemaaaaaal met nix in te zitten . Da's toch het belangrijkste?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 17:36
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-06-2003 @ 15:54:
Daar heb je gelijk in ja. Ik heb gelukkig geen eetstoornis, dus ik zal me er ook niet goed in kunnen inleven. Ik kan alleen afgaan op wat ik erover hoor en zie, en als ik dat dan fout inschat... kan gebeuren, ik ben ook maar een mens

Ik kan gewoon absoluut niet begrijpen dat mensen zichzelf zoiets aandoen omdat ze vinden dat ze te dik zijn.
Het punt is dat het niet eens altijd te maken hoeft te hebben met dat vertekende lichaamsbeeld. het omvat veel meer. het is niet alleen dat 'hoofdstukje ik ben dik'
mensen kijken niet verder dan dat...dat is gewoon zo, en dat begrijp ik ook wel. het is onwetendheid. ik snap dat je het niet kan voorstellen waarom mensen zichzelf zoiets aan doen. ik denk ook niet dat het te begrijpen valt. het is een ziekte, ziektes ontstaan. maar de oorzaken achter die ziekte, een geestesziekte zoals anorexia, zijn heel divers.
Oud 07-06-2003, 17:37
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
lunaria schreef op 07-06-2003 @ 16:40:
zolang da je je goed voelt in je vel en je vindt dat je er goed uit ziet hoef je helemaaaaaal met nix in te zitten . Da's toch het belangrijkste?
ja, dat is zeker zo.
maar voor sommige mensen geldt dit niet. sterker nog, voor heel veel mensen niet.
Oud 07-06-2003, 19:20
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
lunaria schreef op 07-06-2003 @ 16:40:
nou nee, er bestaat nog zoiets als gezondheid.
Iets wat er niet beter op wordt naarmate je veel dikker/dunner wordt.

Je kan dan wel zo goed in je vel zitten en trots zijn op je jezelf, het beste is toch om een normaal gewicht te hebben...lijkt mij.

Regels voor berichten