![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed... Op zich zou dit btw ook best in de lijntopic kunnen... |
![]() |
|
![]() |
Ik gebruik altijd het maniertje: je lengte in cm -1
Min het 1 tiende deel voorbeeld 170 lang 70 -7 is 63 kilo Maar het verschilt natuurlijk met je bouw/spieren/botten e.d Het gaat er niet om maar hoeveel je weegt vind ik... ik ben 1.85 meter en weeg 73 ofzo...
|
Verwijderd
|
bmi geldt eigenlijk nog wel niet helemaal op je dertiende, maar goed...je bmi zou 22,22 zijn en das goed.
http://www.voedingscentrum.nl/body_m...body_mass.html |
![]() |
|
![]() |
Heey,
IK wilde ff zeggen dat ik toch wel denk dat je iets te zwaar weegt. Ik ben zelf namelijk 1.65m en ik weeg 45 en ik heb daarby een normaal postuur. Verder wil ik ff zeggen dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken omdat je iets te zwaar bent, want dit is helemaal niet alarmerend! Xussiez ![]()
|
Je bent niet te zwaar
Zelf was ik 12, 1.60m, 30kg ![]() ![]() maar je lichaam corrigeerd en ik ben in 4 jaar tijd iets van 25kg aangekomen , jij zal waarchijnlijk gewoon minder aankomen de komende jaren! Je dertiende is gewoon nog iets te vroeg om over je gewicht in combinatie met je lengte iets zinnigs te zeggen, je hebt mensen die groeien eerst in de breedte en maken dan een gigantische groeispurt, andere blijfen nog een beetje in hun kinderlichaam (zonder teveel rondingen) en worden later pas een beetje 'vol', weer andere maken eerst een gigantische groeispurt en beginnen dan langsaam dikker te worden, enz. Kortom: geen zorgen maken als je je toch onzeker blijft voelen dan moet je even naar een diëtist gaan of een gezondheidslijn bellen. Maar het gaat trouwens niet om de cijfertjes maar om hoe het eruit zien, en wat steviger kan ook heeel mooi zijn!!
|
Verwijderd
|
Ik zou wat sporten als ik jou was.
In de pubertijd maak je - heb ik van horen zeggen - uw vetcellen aan die je later nooit meer kwijtgeraakt! Die cellen kunnen wel nog krimpen of uitzetten (cellulitis). Als je nu wat spieren kweekt dan heb je kans dat je niet zal vlug zal verzwaren. Je weegt niet te veel. Je zitten tussen normaal en ietske meer, dus eigenlijk nog juist goed. Als je wilt vermageren is 2 kg al ruim voldoende. Zou verhuizen naar het grote lijntopic... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ws om te laten zien dat hij niet de enige is die vrij licht weegt? En dat 'Maar je hebt een goed gewicht hoor!' is heus niet als steek onder water bedoeld lijkt me. ![]()
|
![]() |
weet je, je bent 13 jaar en je weegt 50 kg bij een lengte van 150 cm. je krijgt wel allemaal goed bedoelde adviezen, en op zich ben je niet veel te zwaar, maar het kan geen kwaad om op je voedingspatroon te letten en eventueel wat meer te bewegen. met je 13 jarige leeftijd ben je namelijk nog erg jong. dit betekent dus dat je nog moet groeien, maar vaak ook nog in de breedte. de breedte die je op je 13 jarige leeftijd hebt, is namelijk meestal niet de breedte die je houdt. meestal word je nog iets breder. dit betekent dus dat je wel kan uitgroeien tot een zwaarlijvige.
verder is het normaal om op jouw leeftijd van jouw lengte de 1 meter ervanaf te halen (dan hou je dus 50 over) en daar 12 vanaf te trekken. dat is een goed/gemiddeld gewicht. ik zeg dus niet dat je te zwaar bent, maar je moet het wel in de gaten houden ómdat je nog zoveel moet groeien en ontwikkelen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Even een opmerking in het algemeen:
Het valt mij op dat er gewichten/lengtes door anderen worden geplaatst.(met een dus veel lagere BMI dan de topicstartster). Ik zie er dus Echt niet het nut van in eerlijk gezegd, begrijpen jullie de vraag wel van haar? en bedenk even dat dit kwetsend Kan overkomen... Devilbitchie: Via het BMI regeltje heb je (zoals een aantal anderen al hebben vermeld) een normaal gewicht.( met je bouw moet je daarnaast ook rekening houden, dit telt natuurlijk ook mee) Ik vraag mij nu af, of er iets achter je vraag zit. Je zegt dat je, je te zwaar voelt, terwijl je naar mijn idee(voor zover ik het kan zeggen), een goed gewicht hebt. "Wat doe jij met dat gevoel"?; hoe uit zich dat gevoel van "jezelf te zwaar vinden"?
||
![]() |
Citaat:
SOrry....dat moes ik effies kwijt ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Waarom stel jij die vraag?, omdat ik de " ![]() ![]()
||
Citaat:
Dreamflight was degene die begon over "anorectische" opmerkingen... En bovendien, ik heb echt geen medelijden met anorexiapatiënten. Ze doen het zichzelf aan...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Losstaand van het feit dat de opmerking kwetsend kan zijn voor mensen die er om wat voor een reden ook mee te maken hebben gehad, zie ik de grap/de reden er niet van in. En dat anorexiapatiënten het zichzelf aandoen vind ik heel erg cru om te horen!. Alsof je er voor kiest om zoiets moeilijks door te maken. Btw stel ik voor om weer ontopic te gaan, want binnen deze topic is het de bedoeling dat de topicstartster verder komt met de vraag die zij hier heeft gepost.
|
'Weeg ik te zwaar?'
Nee hoor, niemand kan te zwaar wegen, dus jij ook niet Of je te zwaar bent is een ander verhaal... maar ook daar moet je je niet druk om maken De één heeft meer spieren, de ander meer vet. Aan je lengte en gewicht te zien ben je niet te dik, maar daaraan kan ik je lichaamsbouw niet zien. Ik zou gewoon meer gaan sporten of veel blijven sporten als je al veel sport, want dat kan nooit kwaad. Verder moet je absoluut niet actief gaan lijnen, want das echt ongezond!
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
kee, op dertienjarige leeftijd zal een jongen nog lichter zijn...maar bij een jaar of zeventien is het denk ik al een heel eind bijgetrokken...en ik weet niet hoe oud Tommetje is... |
![]() |
||
Citaat:
Ze zijn blijkbaar zelf niet sterk genoeg om hun eigen lichaam te accepteren. Dan kunnen ze mss beter dáár aan werken dan het eten maar op te geven. 't Is misschien idd wel een beetje zwart-wit ja... maar ze zijn er altijd nog zelf bij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wilde alleen maar even zeggen zeggen dat hij niet de enige is en dat er niets mis mee is om zowel te dik als te dun te zijn.. Be proud of who you are, not what you look like..
||
Citaat:
ik denk niet dat je er voor kiest om anorexia te ontwikkelen, zoiets overkomt je en ja, je kunt er zelf voor kiezen of je geneest of niet, maar dan nog is het een hele zware strijd die jaren kan duren, zo niet je hele leven. ik vind het ontzettend kort door de bocht en erg ontactisch wat jij zegt en bewijst wel van weinig inlevingsvermogen in mensen met een eetstoornis!
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik kan gewoon absoluut niet begrijpen dat mensen zichzelf zoiets aandoen omdat ze vinden dat ze te dik zijn.
||
Citaat:
mensen kijken niet verder dan dat...dat is gewoon zo, en dat begrijp ik ook wel. het is onwetendheid. ik snap dat je het niet kan voorstellen waarom mensen zichzelf zoiets aan doen. ik denk ook niet dat het te begrijpen valt. het is een ziekte, ziektes ontstaan. maar de oorzaken achter die ziekte, een geestesziekte zoals anorexia, zijn heel divers.
||
Citaat:
maar voor sommige mensen geldt dit niet. sterker nog, voor heel veel mensen niet.
||
Citaat:
Iets wat er niet beter op wordt naarmate je veel dikker/dunner wordt. Je kan dan wel zo goed in je vel zitten en trots zijn op je jezelf, het beste is toch om een normaal gewicht te hebben...lijkt mij.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
niet te zwaar? nickkiemen | 4 | 03-04-2014 13:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
te zwaar? Verwijderd | 3 | 11-06-2011 14:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
te dik keeltje1996 | 3 | 23-03-2011 20:19 | |
Psychologie |