Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 19:06
* Laran *
* Laran * is offline
Ik heb nu twee maanden een vriend.
Eigenlijk ging alles goed enz. en ik ben ook wel verliefd op hem. Ik merk alleen wel dat het minder is als voorheen. Ik heb het gevoel dat ik eigenlijk eens wat meer afstand moet nemen. Omdat ik niet meer zeker weet of ik nog wel verder met hem wil.

Toevallig had ik vanmiddag met m'n moeder en haar vriend een gesprek over het onderwerp sex en m'n vriend.
Ik zei dat ik nog geen sex met hem wilde, en daarop vroeg de vriend van m'n moeder waarom niet?

Eigenlijk kwam daaruit dat ik niet zeker was of ik nog wel bij hem wilde blijven. En dat ik alleen sex wilde als ik zeker wist dat ik met die persoon de rest van m'n leven wilde delen.

Door dat gesprek ben ik zelf ook meer gaan nadenken. En nu vraag ik me af of ik wel bij m'n vriend moet blijven of niet. Omdat hier dus wel uit blijkt dat ik denk dat hij niet de 'ware' persoon voor mij is.

Klinkt misschien heel raar. Maar ik zit er toch wel mee. Iemand ditzelfde meegemaakt? Graag tips en reacties...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2003, 19:15
Qamra
Qamra is offline
*laat maar*
*onzinnige post*
Oud 08-07-2003, 19:17
* Laran *
* Laran * is offline
Citaat:
Qamra schreef op 08-07-2003 @ 20:15:
*laat maar*
*onzinnige post*
Hoezo onzinnig? Ik zit er behoorlijk mee...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:18
vrijgezel
vrijgezel is offline
Citaat:
* Laran * schreef op 08-07-2003 @ 20:17:
Hoezo onzinnig? Ik zit er behoorlijk mee...

ze bedoelt dat ze er niks zinnigs op te zeggen heeft.
Oud 08-07-2003, 19:24
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
Heej,

Dat je twijfelt over je relatie dat doe je natuurlijk niet zomaar, en daarom zou ik zeker nu geen seks met hem willen hebben als ik jou was. Maar weet je waarom je twijfelt? Zijn jullie misschien te snel begonnen, zitten jullie teveel op elkaars lip?? Misschien moet je even wat afstand nemen, en dan kom je er vanzelf achter wat he voelt!! succes meid!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:24
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
vrijgezel schreef op 08-07-2003 @ 20:18:
ze bedoelt dat ze er niks zinnigs op te zeggen heeft.
Ik bedoelde dus dat ik eigenlijk een onzinnige post had gepost en dat ik die weggehaald heb.. Ik ben juist lief voor je
Oud 08-07-2003, 19:25
* Laran *
* Laran * is offline
Citaat:
Qamra schreef op 08-07-2003 @ 20:24:
Ik bedoelde dus dat ik eigenlijk een onzinnige post had gepost en dat ik die weggehaald heb.. Ik ben juist lief voor je
Sorry.... dat had ik anders opgevat.

Dankjewel...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:27
* Laran *
* Laran * is offline
Citaat:
Sannepanne schreef op 08-07-2003 @ 20:24:
Heej,

Dat je twijfelt over je relatie dat doe je natuurlijk niet zomaar, en daarom zou ik zeker nu geen seks met hem willen hebben als ik jou was. Maar weet je waarom je twijfelt? Zijn jullie misschien te snel begonnen, zitten jullie teveel op elkaars lip?? Misschien moet je even wat afstand nemen, en dan kom je er vanzelf achter wat he voelt!! succes meid!
Ik weet niet precies waarom ik twijfel. Maar ik heb af en toe meer tijd voor mezelf nodig. We zijn echt heel erg vaak bij elkaar. En ik denk dat ik dit niet meer wil.

Toch vind ik het ook moeilijk om dat tegen hem te zeggen. Ik denk dat het voor mij namelijk een hele opluchting zal zijn als het uit is.
Maar hij is juist heel lief voor me, stuurt me lieve smsjes etc.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:47
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik vind het in elk geval goed dat je dan niet zomaar met m naar bed gaat...anders is ie straks nog meer gekwetst.
ik zou er wel goed met m over praten (zal wel moeilijk zijn maar is denk ik toch wel belangrijk) misschien dat jullie er toch wel uitkomen als jullie samen praten (wie weet ligt het aan iets dat zo opgelost kan worden)

succes in elk geval!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 21:40
Verwijderd
Citaat:
* Laran * schreef op 08-07-2003 @ 20:27:
Ik denk dat het voor mij namelijk een hele opluchting zal zijn als het uit is.
Erm.. misschien moet je nog eens goed lezen wat je daarnet schreef :/
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 09:59
Verwijderd
Uhu, dat had ik met mijn ex. Dumpen. Als je niet eens (echt) verliefd (meer) bent is er toch niks aan.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 10:45
Verwijderd
Kijk misschien nog heel even de kat uit de boom en verschaf je vriend zo snel mogelijk duidelijkheid over jouw gevoel; hoe later jij het brengt, hoe harder de klap.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:25
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
T lijkt mij dat de liefde tussen jullie twee een beetje aan t uitbloeden is, vooral van jou uit. Zeg gewoon dat je de op het moment niet meer spannend vindt en dat je liever niet meer met je relatie doorgaat. Dat voorkomt een hoop narigheid, want hoe langer jullie nog wat hebben hoe vervelender het voor je wordt. Dan kan je beter gewoon nu ophouden en elkaar misschien nog een paar keer zien als vrienden. Wie weet wordt t later nog wel wat, maar op het moment zit jullie relatie op een doodlopende weg.
Oud 09-07-2003, 11:29
AtHell
AtHell is offline
Als jij alleen sex wil met 'de ware' dan ben je écht ongelofelijk naïef, wat deze stumper betreft, verlos hem uit z'n lijden en maak het uit.
Oud 10-07-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 09-07-2003 @ 12:29:
Als jij alleen sex wil met 'de ware' dan ben je écht ongelofelijk naïef, wat deze stumper betreft, verlos hem uit z'n lijden en maak het uit.
ik wilde me ook niet zo maar 'geven' aan mn vriend, sex is niet iets wat je met iedereen doet! en ik vind het wel belangrijk dat je sex hebt met iemand om wie je veel geeft etc...Ik heb pas na 11 maanden sex met mn vriend gehad, en ik heb er geen spijt van..Waarschijnlijk had ik dat na 2 maanden wel gehad. Je moet gewoon je eigen tempo aanhouden, en mocht je vriend daar geen respect voor hebben, dan is dat zijn probleem en absoluut niet het jouwe!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
* Laran * schreef op 08-07-2003 @ 20:27:
Ik weet niet precies waarom ik twijfel. Maar ik heb af en toe meer tijd voor mezelf nodig. We zijn echt heel erg vaak bij elkaar. En ik denk dat ik dit niet meer wil.

Toch vind ik het ook moeilijk om dat tegen hem te zeggen. Ik denk dat het voor mij namelijk een hele opluchting zal zijn als het uit is.
Maar hij is juist heel lief voor me, stuurt me lieve smsjes etc.
Als je denkt dat je niet meer zo vaak bij hem wil zijn, dan kan je dat toch proberen. Dan zie je elkaar gewoon wat minder vaak. Kijken hoe je je daar bij voelt. En tsjaa het is natuurlijk wel even lastig om daarover te beginnen bij je vriend, maar hij zal het ook wel begrijpen, en als jij er vrolijker van wordt.

Alleen die opmerking dat het een opluchting zou zijn als het uit is, die snap ik niet helemaal, waarom dan? En zou het ookal een opluchting zijn als je je vriendje wat minder zag, zodat je wat meer tijd voor jezelf hebt zijn?? Ik bedoel je vind hem toch nog wel heel erg lief!

En dan seks. Wat vindt hij daarvan dan? Vindt hij het wel al tijd worden, of hebben jullie het er nooit echt over gehad? Ik bedoel ik vind 2 maanden nog niet eens echt heel erg veel. Ik weet niet hoe oud je bent, en of je nog maagd bent enzo. Ben je dat, dan denk ik dat je zeker goed moet nadenken of je het wel nu al wilt. En dan vind ik het eigenlijk ook niet echt gek dat jullie nog nooit gesekst hebben. Ik bedoel je moet er wel de tijd voor nemen, zeker de eerste keer. Al geldt dit natuurlijk niet voor iedereen voor mij ook niet, ik ging met 2.5 met mijn vriend naar bed. Maar dit soort dingen zeggen weinig vind ik omdat iedere persooon gewoon anders is natuurlijk!

Ik zou er wel goed over nadenken hoor voordat je het echt uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 13:57
laajn
laajn is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-07-2003 @ 10:59:
Uhu, dat had ik met mijn ex. Dumpen. Als je niet eens (echt) verliefd (meer) bent is er toch niks aan.

had ik ook en heb hem gedumpt
op dat moment een hele opluchting maar een maand later besefte ik wat ik miste en ik had er heel veel spijt van!
ik zou gewoon een beetje afstand nemen en dan kijken of dat beter is
allesinds niet uitmaken zonder na te denken
geloof me het is zeer pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 09-07-2003 @ 12:25:
T lijkt mij dat de liefde tussen jullie twee een beetje aan t uitbloeden is, vooral van jou uit. Zeg gewoon dat je de op het moment niet meer spannend vindt en dat je liever niet meer met je relatie doorgaat. Dat voorkomt een hoop narigheid, want hoe langer jullie nog wat hebben hoe vervelender het voor je wordt. Dan kan je beter gewoon nu ophouden en elkaar misschien nog een paar keer zien als vrienden. Wie weet wordt t later nog wel wat, maar op het moment zit jullie relatie op een doodlopende weg.
ik ben het met jou eens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten