Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Burp... 6v... eerst nog vakantie...
||
Citaat:
||
Citaat:
anw --> 2 uur minder ckv1 --> 1 uur minder fa1 --> 2 uur minder du1 --> 2 uur minder gs1 --> 2 uur minder ma1 (had ik in de 4e, maar das ook 2 uur minder) levo --> 1 uur minder gym --> 2 uur minder
||
Citaat:
ckv1 heb ik niet, maar kcv heb ik dit jaar afgesloten, dus dat is 1 (!) uur les minder per week fa1 & du1 had ik maar 1 uur. gs1 heb ik ook in de vierde afgesloten ma1 is bij ons ma, en dat heb ik dit jaar afgesloten, dus weer een uur minder. levo ![]() gym had ik ook maar 1 uur...
|
![]() |
Ik vond V6 ongeveer hetzelfde als V5 eigenlijk. Je krijgt in V6 inderdaad wel minder vakken maar zoveel heeft het niet gescheeld bij ons, hoogstends 1 of 2 vakken. Ik moest in V6 evenveel werkstukken en boekverslagen maken als in V5. Wat betreft het profielwerkstuk, die heeft onze school best wel goed gepland, namelijk de laatste week van V5 en in V6 mochten we nog een aantal vrije dagen opnemen om het af te maken. Ik had het lekker al vóór de vakantie af en hoefde daarom niets meer in V6 te doen.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
levo staat voor levensbeschouwelijke vorming (een soort van godsdienst/psychologie/filosofie achtig iets. Volgens mij heeft elke school wel zo'n vak alleen noemen ze het overal anders). en met gym gaan wij volgend jaar een week op wintersport, that's it voor heel het jaar wat gym betreft (je mag ook gewone lessen kiezen, maar dat heb ik dus niet gedaan). anw, du1, fa1, levo, gym en ckv1 hadden wij in de 4e en 5e en die zijn dus afgerond. zodoende dus even de uitleg ![]()
|
Bij mij ging het allemaal redelijk makkelijk.
Oke ik heb wel gewoon moeten leren, maar niet extreem veel en ik vond het ook niet super moeilijk ofzo. Goed te doen in ieder geval.. En ik vond v5 eigenlijk niet echt zo veel moeilijker dan v6 eigenlijk.. Je moet meer doen, in v6 is het toch een beetje naar de examens toe werken en je had inmiddels al zo veel vakken afgesloten..
|
![]() |
Ik vond het niet meer of minder moeilijk dan vwo 5, alleen bij vwo 5 was er meer stress omdat op het einde van het jaar nog niet alles af was bij ons en dus alles in een paar weekjes werd gepropt, maar nu ik terugdenk was dit hetzelfde geval bij vwo6 vlak voordat we vrijkregen en voor de examens moesten gaan leren.
Als je vwo 5 hebt gehaald dan moet je vwo 6 ook aankunnen hoor. Moeilijker wordt het er in iedergeval niet meer op. en de examens vielen inderdaad errug mee.
||
Citaat:
anw:had k in de 5e al niet ckv1: had k in de 5e ook niet, naja niet in lesvorm, je moest wel die activiteiten doen, maar echt 1 keer per week les hadden we alleen in de 4e fa1+du1:zijn op de helft van de 5e al afgesloten(nog wel fa2, of du2 hangt er vanaf wat je kiest, 3 uur per week) gs1:is op de helft van de 4e al afgesloten(k heb nog wel gs2: 3 uur per week) ma1: dat hadden we wel alleen t 5e, 3 uur levo ![]() gym:vanaf de helft van het jaar 2 uur minder kcv: gaat gewoon door, 3 uur per week
||
Verwijderd
|
Citaat:
ANW: -3 uur afgesloten Duits: -3 uur afgesloten Frans: -3 uur afgesloten Ges: -1 uur afgesloten En dan komen er 2 extra uren bij (wis en nederlands) |
![]() |
|
Ja, ik vond 6 VWO ook wel makkelijk, maar niet makkelijker dan 5 VWO eigenlijk...minder vakken, dat wel. Ik heb in ieder geval het idee dat onze school het niet zo best had geregeld. Je zat vaak weken achter elkaar min of meer met de armen over elkaar (vrijwel) niets te doen, omdat er niets te doen viel, en dan kwam er in eens heel veel in een keer op je af (alles werd zo'n beetje gelijktijdig opgegeven).
Dit alles natuurlijk afgezien van het Profielwerkstuk, waar je het hele eerste halfjaar wel zo'n beetje mee bezig bent.
||
Citaat:
Ik vond het tempo in 6 VWO hoger en minder toetsen dus als je iets verprutst weegt het zwaarder.
||
![]() |
Citaat:
Jij stelt dat het een soort van filosofie of psychologie is, dat kan ik me niet voorstellen. Psychologie wordt niet op Nederlandse voortgezette school gedoceerd. Filosofie (nu spreek ik over het Tweede Fase VWO-vrijekeuzevak waar ik vorig jaar eindexamen in heb gedaan) gaat in op objectieve wijze hoe men tot kennis komt etc.. Naar mijn mening iets heel anders dan kennis verwerven over totstandkoming van de religieuze hokjesgeest. |
![]() |
|
Ik vond V6 iig een stuk sneller gaan dan de voorgaande jaren. We hadden geen gym en KCV en frans en duits meer, maar dat maakte niet zoveel uit denk ik. Het was wel makkelijk dat we halverwege het jaar ons mondeling literatuur al hadden, want dan heb je het laatste half jaar nog een vak minder. Mijn profielwerkstuk leverde wel problemen op.. (een niet meewerkende partner) maar uiteindelijk gin g het allemaal best wel snel. En voordat je het weet zit je al in de gymzaal je eindexamen te maken..
|
ik vond v5 makkelijker dan v6 geloof ik. vooral omdat we op veel gebieden nogal achterliepen bij mij op school, of eigenlijk, we zaten gewoon onder het landelijke niveau. en in v6 krijg je dan opeens die proefexamens (eindelijk een x) voor je neus en dat was toch wel even schrikken...
maar het voordeel van v6 is dat je eigenlijk alleen maar gericht bent op examens en dat maakt het mi rustiger, je krijgt minder nieuwe stof voorgeschoteld (al verschilt dat per profiel denk ik) ach ik weet niet of het echt makkelijk of moeilijker is, ik denk dat je als je v5 goed doorlopen hebt ook geen extreme problemen hoeft te verwachten in v6, zolang je alles een beetje bij houdt (niet een week voor de inlever datum aan je profielwerkstuk beginnen bv ![]() |
![]() |
|
Mij was vertelt dat het examenjaar heel erg meevalt (lesvrij enzo, ja, maar dat hadden we maar 3 dagen), maar dat viel echt behoorlijk tegen, ik ben bijna het hele jaar ontzettent druk geweest. 4 boeken voor nl en 4 voor engels voor de kerstvakantie samen met het pws. (met 1 tentamenweek voor de herfstvakantie) Daarna 2 tentamenweken die heel dicht op elkaar lagen en nog veel nieuwe stof het hele jaar. (Met als klap op de vuurpijl scheikunde waar we 2 weken voor het eindexamen nog 2 hele hoofdstukken moesten maken!) Ligt natuurlijk heel sterk aan de planning van de school, maar ik vond het helemaal geen makkie. Wel minder lesuren en dat was wel lekker.
Wij hadden het uberhaupt wat vervelender, aangezien we tot april nog frans1 en duits1 hebben gehad. ![]() Veel succes iig.
|
nou, wij hadden in V6 nog tot aan februari/maart allemaal nieuwe dingen hoor..daarna begonnen we pas met oefenexamens en dergelijke...en ik vond het eerst niet moeilijk, maar de examens vielen vies tegen. En dat ligt niet aan dat de schoolexamens makkelijk waren bij ons, die waren namelijk kei moeilijk gemaakt altijd om dat het examen dan makkelijk zou worden..nou poep dus! echt niet..! maarjah..volgend jaar word wel makkelijk denk ik
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Vier CCVX vwo6 certificaten in 3 maand studie appelflapje55 | 3 | 22-04-2013 21:30 | |
Algemene schoolzaken |
Harry Potter - VWO6?? Rabbi Daniel | 54 | 30-07-2002 18:32 | |
Algemene schoolzaken |
Gratis CD-bon bij invullen vragenlijst rogier75 | 7 | 11-04-2002 20:32 | |
Software & Hardware |
webdesigners katten | 45 | 31-12-2001 11:14 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Atomen, neutronen, cellen: allemaal een pot nat? perfectme | 23 | 13-12-2001 21:54 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
prac.opdr. Wiskunde VWO6 lynda | 11 | 05-09-2001 21:14 |