Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voor mij is het waarschijnlijk dus goed als het net niet extreem is. "Liever links dan extreem rechts" ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
je hebt een idealogie van een betere wereld... je vind dat er veel mis is.. dan ben je extreem.. je bent extreem als je alles in grote delen anders wil zien.. waarom is dat fout? als je iddeen niet gebasseerd zijn op haat oid.. is er toch geen vuiltje aan de lucht?
|
Extreem-links is niet persee "fout", maar ik zou niet begrijpen waarom iemand extreem-links zou zijn. Ik vind het een beetje kortzichtig, "wij hebben zoveel oog voor de mensen en de natuur etc.", terwijl ze zelf gewoon 3x per jaar op vakantie gaan met het vliegtuig, een auto hebben en écht zelf niet zoveel aandacht aan bv. de natuur besteden als ze zelf zeggen.
Maar goed, ik zou dan ook niet links stemmen. Met extremen is op zich niets mis, zolang je maar niet kortzichtig bent, je aan de grondwet houdt en realistisch bent. Je kan niet alle auto's afschaffen of alle buitenlanders per direct het land uit schoppen. Ik vind het slecht als je het volk dingen voorschotelt die je toch niet kan waarmaken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik neem maar dat jij niet de wereld wilt verbeteren door geweld (dûh). ![]() Staan voor je idealen is op dit moment echter iets wat ontbreekt in deze maatschappij. Wat dat betreft is het dus erg goed. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-04-2002 om 18:52. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Waarom zou je het eigenlijk niet waar kunnen maken? Omdat JIJ er niet in gelooft kan het niet?! Er zijn echter zat mensen die dit wel geloven, ik geloof bijv. zeker dat er ooit een maatschappij zal onstaan waarin geen leger meer nodig is, waarin iedereen gelijk is enz. Zoals het nu in de theorie moet gaan. Zolang er geen mensen zijn die hier voor opkomen zal het inderdaad niet waargemaakt worden. Dus laat die mensen hun goede werk voortzetten, je moet er zelf trouwens ook wat voor doen... |
![]() |
|
dwj:
Mijn laatste stukje had niet persée betrekking op extreem-linkse. Ik bedoelde dit gewoon in het algemeen. Wat mij opvalt aan Fortuyn, is dat hij een bepaalde bevolkingsgroep voor zich probeert te winnen door uitspraken te doen, een opvallende "schokkende" mening te vormen en dingen te roepen die politiek gewoon incorrect zijn. Hij roept dat de wachtlijsten in de zorg binnen een aantal jaar helemaal opgelost kunnen worden. Klinkt zeer aantrekkelijk, maar hij wil dus gewoon een strenger beleid, niet iedereen kan meer zomaar een nieuw orgaan krijgen of zomaar geopereerd worden. Hij schrapt dus gewoon mensen van die lijst af. Ja, zo kan ik ook wachtlijsten korter maken. Dit is maar een voorbeeld, maar dit bedoel ik dus met mijn laatste stukje: ik vind het slecht als politici (of andere mensen) het volk dingen voorspiegelt die ze niet kunnen waarmaken. Natuurlijk mag je in dingen geloven, en zeggen: mijn ideaal is een stad zonder auto's en ik wil er alles aan doen om een paar stappen die richting op te zetten, bijvoorbeeld beter openbaar vervoer, hogere wegenbelasting o.i.d. Maar dan vind ik het slecht als je zegt: "ik zorg ervoor dat Rotterdam binnen 8 jaar autovrij is.", om op deze manier de gunst van het volk te krijgen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() *is het er trouwens mee eens*
||
Citaat:
-terugdringen bureacratie in de zorg: weg met al die managers en de enorme administratie -substitutie: vaak zijn goedkopere medicijnen/behandelingen van lichtere aard toereikend -ziekenhuizen de mogelijkheid geven dmv salariering bepaalde mensen aan te trekken (nu onmogelijk vanwege collectieve cao's) -creatiever omspringen met arbeidskrachten: vaak staan chirurgen niets te doen omdat er geen mensen zijn om de apparatuur te bedienen etc terwijl er wel dringend mensen geopereerd moeten worden, terwijl assistenten toch ook makkelijk gereedschap kunnen aanreiken. -centralisering van topchrirurgen e.d. in academische ziekenhuizen die dmv computers over het hele land meewerken (dit punt is m.i. voorlopig niet haalbaar) en nog wat meer..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vergelijk het partijprogramma van groenlinks eens met die van de sp, toch aardig wat overeenkomsten, (sp beter naar mijn mening.) Maar alsnog, groenlinks heeft ze ook in het partijprogramma staan. ---> ik doel hier vooral op het sociale stelsel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
bron is btw een artikel uit het NRC Handelsblad, over zijn boek.
||
---offtopic---
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en daarbij, de meeste mensen stemmen op hem omdat hij gewoon vanalles roept, omdat hij zo voor zijn mening uit komt. *laat achterwege dat het voornamelijk mensen met een mindere opleiding zijn* en ik snap nog steeds niet waarom hij een buitenlander als tweede man op zijn lijst heeft staan.
||
Citaat:
en verder zie je al dat zijn aanhang terugloopt.. (en nu houd ik op)
||
Citaat:
![]() En genetische manipulatie is vooral een gevaar als het "vrij" komt in dfe natuur, en zo kunnen planten weer groeistuipen en shit krijgen. En da's koel ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() maar waarom? hoezo is het fout als die denkbeelden niet samen gaan met haat oid..?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En dat schoonste is totaal niet waar, het stoot geen CO2 uit, dus tast de ozonlaag niet aan, maar tast wel super veel andere dingen aan. En dan heb je nog het gevaar op een ramp. Een kolen-centrale ontploft niet als de verbranding van kolen uit de handloopt. Als een kernreactie uit de hand loopt. Dan ben je het zaadje. Jij zet het erg zwart wit neer, en best wel cliché van hoe extreem links is. Ik vind je beargumentatie niet goed, en ben het daarom niet met je eens. Kom op je kan beter
|
nee dat is neit de defenitie.. dat is een beeld wat mensen er van hebben..... extreem wil gewoon zeggen dat je heel erg gespitis ben op bepaalde zaken.... end at is niet per DEFENITIE fout
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||