Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Nou heb ik net even de net-etiquette erop nageslagen, want via artikel 4 hoort die bij de forumregels.
Hmm., fakers, je voordoen als iemand anders eventueel met andermans foto's is niet de bedoeling ... Wat moet ik me voorstellen bij "de bedoeling"? Is het een keihartd verbod? Dat staat er niet. Wel in andere artikelen, over bijvoorbeeld bewust kwetsen. Het faken is dus een wat softere regel. Niet verboden. Afgeraden. Huisdieren moeten met rust gelaten worden. WTF. Een dergelijke regel haalt de hele serieusiteit van de hele netetiquette onderuit. Nou weet ik echt niet wat ik van de rest moet denken, behalve dan de verbodsartikelen, over flamen en kwetsen en spammen om te spammen. Zelfde geldt voor liefde verspreiden en de gezelligheid. Leuke uitgangspunten, geen behoorlijke delictsomschrijing. In de disclaimer staat alleen dat ze niet aansparakelijk zijn voor wat leden hier posten. Er staat ook dat zij de gegevens met betrekking tot de identiteit van een forummer kunnen onthullen naar aanleiding van een klacht. Er staat niets over het mogen lezen van PM,s. Daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan, want ik wist het niet eens. Formeel gemiereneuk? Wees blij dat er iemand is die het niet alleen op gut feeling wenst te doen. Als je zelf regels opstelt, moet je je er ook aan houden. Anders moet je helemaal geen regels opstellen.
||
Citaat:
2. Ik doe het niet 'even'. Alleen als ik denk dat ik daar daadwerkelijk iets mee opschiet in het geval van notoire kloters als Evito óf wanneer iemand een hatelijke / niet gewenste PM heeft ontvangen en mij vraagt of ik wil checken of dat idd zo is. 3. Het is hier 'maar een forum'. Niet real life. Volgens mij heb je dat nog steeds niet door, want je maakt alweer die vergelijking. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bestuursrecht niet, daar heb je gelijk in, hoewel ik een analogische toepassing, desnoods alleen van de beginselen van behoorlijk bestuur, zou toejuichen.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Godcholera, Poesiefox, als je overal echt zoveel moeite mee hebt, begin dan lekker zèlf een forum. Ik heb respect voor de mensen die nog serieus in discussie met jou gaan, je hebt jezelf -wat mij betreft- hier in dit hele draadje onsterfelijk belachelijk gemaakt, bijna nog erger dan quasi-intellectueeltje MickeyV.
Koen; geef Evito gewoon fijn opnieuw een ban, daar hij aan 't evaden is, en gooi een slot op dit topic. For fuck's sake. |
![]() |
|
Blijkbaar kan deze nu eindelijk op slot.
-Regels zijn er. -Regels werden overtreden -Persoon in kwestie wordt gebanned (Let op: Ik zeg persoon, niet nickname) -Persoon komt terug onder andere nickname en krijgt ban voor banontduiking -Vriendje van persoon komt zeiken -Vriendje heeft ik feite geen ruk in te brengen. (dus zijn/haar mening is niks waard inderdaad in dit verband) Einde verhaal. En dan nu iets waar dit forum op sommige momenten een stuk strenger in mag worden: "ALS HET JE NIET BEVALT, ROT DAN LEKKER OP" Komt het er min of meer op neer. Er zijn er genoeg die er wel mee kunnen leven. Waarom moet Evito dan perse buiten de regels om gaan om zijn lol te hebben? Zodat hij daarna zelf of zijn vriendjes kan laten zeiken als hij gebanned is? Het is niet het typetje of de nickname die gebanned wordt naar aanleiding van de acties maar de persoon. Als de persoon dus weer terugkomt dan doet hij/zij aan ban-ontduiking (iets wat dus niet mag) en wordt ie gewoon weer gebanned. Niks op in te brengen. Anders zou iedereen wel een nickname aan kunnen maken waarmee ze gaan lopen rellen en dan roepen 'dat was ik niet maar dat was het typetje dat ik deed' En dan die vergelijkingen met Real Life.... Dit forum is nog altijd een bezit van iemand waarvan wij gebruik MOGEN maken. Niet iets waar wij recht op hebben en al helemaal niet iets waar wij iets op af te dingen hebben. Dus we mogen al blij zijn dat het forum 'beleidszaken' er is. Maar goed, geef ze een vinger en ze willen gelijk de hele hand...
|
![]() |
Mazemouse,
Pffffff kan jij zeuren zeg!!! En niet alleen hier, helaas. Jij bent zo'n pedant typetje dat zichzelf ongelooflijk graag hoort leuteren. En jezelf maar ( taalfouten inbegrepen) tot in den treure blijft herhalen. Mag ik overigens opmerken dat jij volgens mij het hele betoog van Poesiefox (die door jou smalend als "vriendje van"wordt omschreven) noch begrijpt, noch volledig gelezen hebt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zowel aan jou als aan je vriendjes wordt kennelijk het blikveld bepaald door feitelijkheden. Tot welker onstijging danwel bezinning waarop jullie niet in staat zijn. ---- Wat betreft de kwestie van wat wel in niet in algemene voorwaarden mag staan: beperkingen te dien aanzien opgelegd door het Burgerlijk recht gelden slechts indien de situatie op vermogensrechtelijke wijze te waarderen is. Dat is hier niet het geval. De enige beperkingen waarmee een forumeigenaar zich, vooralsnog, beperkt ziet zijn die waarmee iedere volwassene zich aldus ziet: het strafrecht. ![]()
|
![]() |
Jij bent namelijk niet speciaal, niemand is dat.
Kostelijk. Exact wat ik vermoedde: grauwe, egalitaire Hollander. Je denkt dat niets jou overtreft. Slechts die opvatting kan jou tot de opvatting leiden dat NIETS speciaal is. ![]()
||
![]() |
[QUOTE]brent schreef op 31-07-2003 @ 16:25:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vind intelligentie een uiterlijkheid |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
proxy... ![]() (en dan kan je zeggen wat je wil, maar 't is wel zo... )
||
![]() |
Citaat:
Internet IS ook een onderdeel van de echte wereld, het staat er niet boven of buiten. Dat denkt iedereen maar. Het forum is bezit van iemand? Hmm, de intellectuele eigendom ligt bij Jon, en ook de handelsnaam, en de onderneming, hij betaalt de belasting over de winst, dat is waar. Maar het is niet zijn prive speeltuin waar hij God is. Niet op internet. Internet is een openbaar medium. Wij MOGEN er gebruik van maken, en dat heeft hij ook graag want daar verdient hij zijn brood mee. Ik beschouw het dus niet als een eer of een gunst.
||
![]() |
Citaat:
Verder nog regels overtreden naar jouw mening? Goed lezen!
|
Na grondige analyse van deze sowieso nogal precaire topic kan ik niets anders concluderen dan dat Koen en kornuiten enige grondige kritiek meteen als lariekoek van de hand doen. Alleen Simon lijkt vatbaar voor suggesties onzerzijds.
Met vriendelijke groeten, Henk Mul (word lid van het Evito-actiecomité en stop de grote hetze!) |
![]() |
||||
Citaat:
verder zijn proxies wel ongewenst omdat ze grotendeels voor 'problemen' staan... mensen die irritante of zelfs schadelijke zaken willen uithalen zijn namelijk meestal zo laf dat ze dat niet onder hun eigen ip durven (he Evito ![]() verder is het samenzweren met Evito bij ene topic vond ik wel een nette ban waard... (mede omdat dat soort situaties vaker zijn voorgekomen in het verleden) verder: Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() En nog even wat anders, heren, dames: telkens als ik of poesie of een ander de naam "Evito" noemt, staat men in de startblokken om te zeggen dat die naam een opmerking off-topic zou maken. Men verliest dan evenwel uit het oog dat ook afzonderlijke gevallen van affronterende uitoefening van forumbaasbevoegdheden acute aanvechting verdienen, nu toch het nalaten vandien de FB's de gedachte aan kan doen dat zij in het vervolg exact zo mogen handelen. Nu, ik heb dit al gezegd tegen niels, die het niet zo begreep kreeg ik de indruk, maar ik emfaseer hierbij dat de reactie op op zichzelf staande gevallen de toekomst niet onberoerd laat. Antecedentwerking noemt men dat.
|||
![]() |
Citaat:
Mijn echte IP is helaas nog geband van toen ik ^AmArU^ was, gesteld dat ik wilde terugkomen, moest ik dus wel een proxy nemen. Citaat:
Het Nichon-topic? Neee je rukt de zaken uit hun verband ik kan helaas de Nichon-account niet meer in om de PMs te bekijken maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de desbetreffende "samenzwering" geheel onschuldig was. Wat noem jij samenzweren dan? Een ban-ontduiker komt terug, en mensen die hem graag mogen melden dat niet aan de FBs? Ik weet niet of je zo streng moet oordelen... |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
want dan krijg je dit, "iemand is gebanned, komt terug, doet zich voor als iemand anders, en vervolgens gaan mensen die dat weten diegene daar ook nog eens bij helpen" dat klinkt... hoe je het ook wend of keert... zoals Tofke_H eerder al opmerkte als medeplichtig... en dat zou voor de mensen die hier zograag 'recht' toegepast zouden willen zien toch wel duidelijk moeten zijn...
||
Citaat:
ik vind 't prima als je zo begint, maar jij was toch de man van de onderbouwingen... komt u maar ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar dan nog, is het misbruik maken van een proxy... en dan zelfs op verschillende manieren dus...
|
![]() |
Even over Nichon:
Als je het topic terugzoekt, zul je zien dat ik zelf aanvankelijk ook tot de snij zijn ballen eraf horde behoorde. Ik was voor het recht in eigen hand te nemen, omdat ingeval van een aanranding de politie eigenlijks niets doet, niets kan doen. Geen getuigen, geen bewijs. Haar woord tegen het zijne. Evito seinde me toen in dat ik me niet ongerust of boos hoefde te maken, omdat hij het was. Ik heb toen meegedaan, en deed net of Nichon mij had verteld wie het was en dat ik verhaal was gaan halen bij hem, en dat hij en hele andere, veel onschuldiger lezing had van het gebeurde. Een FB vroeg mij PM wie het was, ik heb die FB gerustgesteld door te zeggen dat het niet waar was. Ik heb gevraagd het topic niet te sluiten, omdat ik de discussie een leuke wending vond nemen, namelijk over het fenomeen valse aangiftes. Dat vond de FB in kwestie goed. Nee, ik noem geen namen. De discussie nam inderdaad de door mij gewenste wending, en de lynchmeute had zich alweer verspreid. Inderdaad, haar woord tgen het zijne. Geen bewijs, geen getuige, eerst maar eens zijn kant van het verhaal horen. Ik wilde Evito voorstellen dat hij zichzelf zou aangeven als de onbeholpen zoenpoging ondernemende en zelf ook zeer geschrokken date, waarna de hele zaak afgesust kon worden, maar toen had Koen ons al geband. Ik kreeg geen waarschuwing, en meteen een 7 dagen ban. Was nog niet eerder gewaarschuwd, afgekoeld of een dagban gekregen. Het was een nickban, die later in een IP ban werd omgezet. Ik heb het laten rusten, ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
maar ga je dan meteen helpen 't lichaam te verbergen? lijkt me niet toch... want dan ben je ook meteen medeplichtig... ik zeg niet dat poesiefox het had moeten zeggen... maar ze gaat vrolijk mee doen, wat ze hier boven ook gewoon bekend... dus is ze medeplichtig... als ze netjes was geweest dan had ze zich verder afzijdig gehouden... hopelijk kan je dat wel inzien...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
als men een topic wil hebben over valse aangiften enz. kan daar toch en topic over geopend worden? hoeft daar voor geen vals verhaal opgezet te worden. niet dat dit dat doel had, maar daarom wilde je het pen houden. nu weet je zelf van je geschrokken reactie.. men dacht nu aanvankelijk dat er een of andere semi verkrachter rondliep.. dan kan beter gelijk gezegt worden dat het nep was en het topic had IMHO toen al gesloten moeten worden. en dan nog een topic geopend over de valse aangiftes. desnoods terugverwijzend naar het valse topic.. maar goed offtopic. irrelevant en waarom is dit niet gesloten? [edit]echter, ik vind het wel raar dat er geen bericht is gegaan naar poesiefox maar ik wil er wel even opwijzen dat fbs verder ook maar vrijwillgers zijn en even terug verwijzen naar een punt van mccaine "post zelf naar behoren wordt zelf fb" [/edit]
Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 22:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
maar goed, in jouw voorbeeld, nee ik verklik niks, maar ik ga ook niet de volgende keer meer kauwgomballen steken... en dat is iets wat poesiefox dus wel deed...
|
![]() |
Door mee te doen in het topic en zo een ander licht op he gebeurde te laten schijnen heb ik wel een doel nagestreefd.
De verhitte gemoederen zijn tot bedaren gebracht. Na enkele posts van mij was iedereen overtuigd van de onschuld van de zogenaamde aanrander en het overdrijven van Nichon. Verder wilde ik juist in en topic waar de messen al geslepen werden, de discussie vanzelf op valse aangiftes laten komen, om te laten zien hoe moeilijk het is om in een dergelijke situatie objectief te blijven, en hoe makkelijk je in een wraak mode verzeild raakt. Een ander topic had nooit die impact gehad. Ik was zeker van plan om de waarheid boven tafel te laten komen. Koen was me net een uur voor met bannen. Ik had het Evito net per PM voorgesteld. Oh, en Mickey: kun jij Niels het Huizer Veearts arrest uitleggen? Ik ben toch werkelijk van mening dat het nagestreefde hoger doel in deze mijn straffeloosheid met zich mee zou brengen. En dan had ik nog een geschreven strafuitsluitingsgrond ook: ik had al een autoriteit ingeseind en om toestemming gevraagd.
Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 22:30. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
uiterlijk. help met foto,s bramxp | 67 | 07-01-2010 21:31 | |
De Kantine |
theo van gogh specail-t | 8 | 01-12-2004 19:28 | |
Liefde & Relatie |
voort eerst iemand van school! esprit-chick | 20 | 12-09-2004 20:31 | |
Beleidszaken |
Herpositionering fora Martin | 259 | 04-04-2004 22:49 | |
Beleidszaken |
beleidswijzingen? cartman666 | 243 | 09-08-2003 00:29 | |
Liefde & Relatie |
zouden jullie dit geloven [ ik wil het alleen weten, verder wil ik nisk meer met 'm ] devilcat | 72 | 19-02-2003 16:01 |