Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
met een beetje pech is je kind meervouding gehandicapt of heeft een verstandelijke handicap die zo erg is dat je kind alleen maar een beetje kan liggen kwijlen op bed. dat is even heel negatief gezegd. als ik zo n kind zal krijgen zou ik waarschijnlijk niet goed voor dat kind kunnen zorgen
|
Belachelijke vraag
Net als dat je gaat discussieren over wat we wel niet vinden van mensen met rode haren en een bril ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dacht jij dat het leven met iemand met dat syndroom makkelijk is, hmm dan vergis je je echt sterk.. het is heel zwaar en ik heb niet het idee dat jij je realiseert hoe zwaar het zou zijn.. natuurlijk hebben gehandicapten recht op een leven, een leuk leven wel te verstaan.. en als je van tevoren al weet dat de kans op een leuk leven heel klein is moet je het gewoon niet doen vind ik |
![]() |
|
ik vond kindjes met down syndroom ook helemaal
![]() ik zie ze gewoon als mensen. de meeste down syndromers die ik heb gezien zagen er heel gelukkig en vrolijk uit. dus daar maak ik me geen zorgen om. als ik een kindje zou krijgen met het DS zou ik never nooit geen abortus laten plegen. dat kind heeft ook een recht op leven, hoe moeilijk het ook zal zijn. ik zou voor mn kindje klaar staan, net zoals een andere moeder zou klaarstaan voor dr kind met een gebroken arm ofzo.
||
Citaat:
en dacht jij dat zelf leven met DS makkelijk is? het is toch zwaar voor iedereen? het eist veel aandacht op, maar wat geeft dat? je hebt toch wel iets over voor een gehandicapt iemand? en wie weet er wat van hoe mensen met DS hun leven zelf zien? misschien vinden ze het prachtig zo. mss vinden ze het hartstikke fijn dat men voor ze zorgt enzo, en ze weten mss wel amper dat ze gehandicapt zijn. en je gaat een leven toch niet verpesten omdat de kans op een leuk leventje heel klein is? dan ga je toch gewoon ervoor zorgen om het leukheid van het leven wat te verhogen?
|
Ik ken (omdat me tante het heeft) wel een hoop mensen uit zo'n verzorgings tehuis. Mijn tante is heel normaal, en kan ontzettend goed met mensen omgaan en is heel gezellig enzo. Ze is heel sociaal en kan nog véél beter met mensen omgaan als mijn oom (haar broer)
Verder zitten er daar ook mensen die je met een paplepel moet voeren, en die de hele dag en nacht afhankelijk van je zijn. Die niet eens naar het toilet kunnen lopen. Nauwelijks kunnen praten, niet sociaal zijn en helemaal in hun eigen wereldje leven. Als je een kind zou hebben zoals hun, dan zou je geen fulltime baan kunnen nemen, als je het zelf zou willen opvoeden. Bovendien maak je als ouder dan eigen maar 1 periode door, de kleutertijd zeg maar.... dat je ze overal mee moet helpen enzo, en ze in de gaten moet houden dat er nix raars gebeurt. Verder als dat komen die mensen vaak niet meer. Na jaren speciale school heeft mijn tante wel kunnen leren schrijven, maar als ik nu een verjaardagskaart krijg van haar, moet ik mijn naam echt kunnen ontcijferen. En ze schrijft net zo verticaal als horizontaal op het papier.... Dus als je zo'n kind hebt zul je nooit grootouder worden... teminste niet van dat kind. En nog een kind erbij is vaak teveel van het goede. Ik heb ook weleens op tv gezien dat mensen alle aandacht op dat kind willen vestigen dus vaak krijgt zo'n kind dan geen broertje of zusje meer ( tenzij het niet het eerste kind is) Het is denk ik wel het ergste dat dat kind zeg maar blijft hangen in een bepaalde periode, en verder komen ze nooit. Als ik zou weten dat m'n kind het later had zou ik niet weten wat ik moest doen, ik heb zo'n gemengde gevoelens erdoor. Omdat ik ook mensen ken met dat probleem die nog heel normaal zijn en sociaal en tja abortus zie ik toch als moord ![]()
||
Citaat:
Denk dus voortaan eerst even na voordat je er zomaar wat uit flapt. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Cda & vvd Patriot1994 | 80 | 21-12-2010 07:57 | |
Psychologie |
Psychologen Kauw | 184 | 25-06-2007 12:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |