Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor mij is geluk, tevredenzijn met mezelf en met wat ik heb. Ik kan het hoogstens zelf beter of slechter maken.. het is maar wat ik er van maak en van wil maken. Mijn leven is op dit moment wel goed.. en ik ben er gelukkig mee ondanks dat andere mensen daar een hele averechtse andere mening over hebben.. Ik ben ik en ik ben gelukkig met mijn leven! |
![]() |
|
![]() |
Geluk is een periode van aaneensluitende momenten van een positieve beleving van je leven.
Dus (zoals hierboven gezegd) als je tevreden bent met wat je hebt en daar genoegen mee neemt. Natuurlijk is kan het altijd wel beter, maar dat wil nog niet zeggen dat als je naar iets verlangt dat je dan niet gelukkig bent. Of je gelukkiger bent als je dat verlangen bevredigd hebt, is nog maar de vraag.
||
Verwijderd
|
Citaat:
heb door omstandigheden 1 dagje zwervend op de straat rondgebracht en dat was echt heerlijk, de vrijheid. Denk dat geluk een gevoel is, je bent het of je bent het niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
voor zo'n langere periode is wel wat meer nodig denk ik, maar wat?? is er iemand die dit uit kan leggen, niet aan de hand van voorbeelden (vriend, familie etc) maar gewoon met een ietszeggende definitie 'een periode van aaneensluitende momenten van een positieve beleving van je leven' wat voor momenten dan?? wanneer is een moment er zo 1??
||
Citaat:
Wat is geluk voor mij... Het is een combinatie van alles, de belangrijke dingen in mijn leven lopen in een cirkel, (staan met elkaar in verbinding), en als er eentje ontbreekt, of het er niet goed mee gaat, kan ik niet gelukkig zijn. Bijv: liefde (vriend, vrienden, familie) -> gezondheid (zowel geestelijk als lichamelijk) -> opleiding/werk (incl. geld dus) -> liefde (ik ben slecht in cirkels maken, maar denk dat het zo wel duidelijk moet zijn) Er zijn dan nog andere dingen die ook nodig zijn, (hobby's, de mogelijkheid om dingen te kunnen doen, (vrijheid dus, etc), maar die kan ik er even moeilijk in zetten. ![]() Geluk is een ruim begrip, volmaakt gelukkig zal ik nooit zijn, (er zal altijd wel iets zijn wat minder loopt), maar dat hoeft ook niet voor mij. Zolang ik opensta voor geluk, tevreden ben met wat ik heb, niet verlang naar een leven wat niet haalbaar is voor mij, ben ik al heel aardig op weg naar 'volmaakt geluk'. Gelukkig zijn hangt van meerdere dingen af, dingen uit het leven zijn niet te missen, maar jouw instelling heeft er een heleboel invloed op. Iedereen kan gelukkig zijn, ook al heb je hartstikke veel problemen, ook al leef je op straat, ook al heb je een verrot leven achter de rug. Je moet er voor open staan.
||
Citaat:
Voor mij betekent geluk even een lang/kort moment van zorgeloos genieten.. Dit kan als je alleen bent, maar ook met andere mensen... Geluk is niet iets groots en 't is niet echt te koop.. (tuurlijk heb je bepaalde eisen nodsig om gelukkig te zijn zoals eten en dat soort dingen), maar geluk is een gevoel diep van binnen en naar mijn mening kun je gevoel niet kopen... Zorgeloos genieten is voor mij: Het in een moment willen blijven hangen, er naar uitkijken het nog een keer mee te maken, en er met een tevreden gevoel op terugkijken... Even niet denken aan alle shit en ellende om je heen en bij jezelf, maar gewoon even genieten zonder te hoeven denken wat je doet... Maar das mijn mening, hij is een beetje vaag gebracht, hoop dat jullie 'm begrijpen ![]() Kus...
|
wat ******** zei ben ik het 100% mee eens
Ik ken ook een man, of eerder kende..die geld zat had, maar toch als een zwerver door het leven ging. Hij kon een huis kopen, of had misschien wel een huis, maar ging toch liever de straat op. Dus een zwerver kan wel degelijk gelukkig zijn.
|
geluk:
een state of being voor een langere tijd, die ontstaat door: 1) relatief weinig zorgen over zaken als eten, onderdak, werk, gezondheid etc 2) genoeg liefde van mensen, zoals familie, vrienden, relatie 3) genoeg maar niet teveel dingen te doen, zowel aangename als nuttige (hobbies, werk, school) 4) het ontbreken van dingen die je ongelukkig maken, zoals het overlijden van een bekende oid als aan alle punten voldaan is (niet helemaal, maar genoeg) ben je dan gelukkig??
||
Citaat:
|
Hoeveel mensen kennen jullie die nu echt ultiem gelukkig zijn... Niemand toch?
Gelukkig zijn is voor mij meer een momentopname, want er kan altijd nog wel wat bijgeschaaft worden aan het leven! Dat wil trouwens niet zeggen dat ik niet tevreden ben over mijn leven, maar ja hier en daar.... |
![]() |
|
gelukkig zijn is voor iedereen anders, maar mijn defenitie is:
geluk is bij mensen terecht kunnen waar je je verhaal kwijt kan en die je volledig kan vertrouwen (hele goede vrienden dus) het gevoel geaccepteerd te worden zoals je bent.
|
Geluk is gewoon een gevoel wat je hebt, dat heeft niks met 100% alles doen/bereiken wat je ooit wilde bereiken in je leven.
Je kunt ook blij zijn met 10% wat je bereikt, of gewoon iets heel kleins. Geluk is niet echt in groot of klein in te delen, je kunt gelukkig zijn met iets kleins, en niet met iets groots, of juist omgekeerd. Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat er mensen zijn die wel heel erg gelukkig zijn, ik zal niet zegegn 100%, want er zit altijd wel iets tegen natuurlijk, maar gewoon de mensen die het naar hun zins goed voor elkaar hebben en gewoon een prettig leven lijden.
|
![]() |
Geluk is:
- een zalige vriendin hebben, een goeie relatie - vrienden hebben waarop je kunt rekenen - genoeg middelen ter beschikking hebben om deftig te kunnen leven (en daarvoor moet je echt geen multimiljonair zijn) ook rust en vrije tijd zijn bealngrijk, de eerste drie voorwaarden mogen dan wel vervuld zijn, als je enkel stress en werk hebt, is 't ook niet echt leuk te noemen |
![]() |
|
Weet je wat me ook geluk lijkt? Om gewoon mensen om je heen te hebben die je waarderen en respecteren. Die als je je zien ze gewoon ook blij zijn om je weer te zien, en gewoon samen een gezellige tijd te hebben. Iemand waar je altijd welkom bent.
Volgens mij zijn dat soort mensen veeel belangrijker dan alle matiële zaken bij elkaar. Een vriendin vind ik overigens niet een blijvend iets, zoiets kan altijd kapot gaan, maar dat kan met vrienden ook. Of anders gezegt, stel je hebt een hondje, je woont in een groot duur huis, maar stel je moet verkassen naar een hutje op de hei, maar je hebt nog steeds je hondje, en als je daar mee gelukkig bent, als niks belangrijker is dan je hondje. Dat noem ik nou pas geluk.
|
Verwijderd
|
Voor mij is het ultieme geluk doen wat ik zelf wil zonder dat ik rekening hoef te houden met de rest van de wereld. Aangezien dat nooit zal lukken ben ik al zeer happy met gewoon met rust gelaten te worden, veel met muziek en andere creatieve dingen bezig te kunnen zijn en iemand om me heen te hebben waar ik het goed mee kan vinden. Maar het meest essentiele is toch wel te kunnen doen wat ik doe zonder ongevraagde kritiek over me heen te krijgen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor mij is geluk m'n vrienden, geen gezeur aan m'n hoofd, aardige mensen, blij zijn, leuke dingen doen, goede sfeer, af en toe rust, boeken, muziek. Ik hoef niet per se in een mooi huis te wonen, ik zal ook gelukkig zijn in een klein huisje, zolang de sfeer maar goed is.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar, emoties zijn niet altijd negatief he?! aan aan de negatieve kun je, evt. na een tijdje, ook zélf wat aan doen. maar je hebt wel gelijk hoor...
|
had over deze vraag n deel van mn eindwerkstuk gedaan
![]() had ikke allerlij mensen geinterviewt en dit was mijn conclusie: Wat is geluk? Er waren zeventien mensen die antwoord hebben gegeven op deze vraag of met wie ik het over geluk heb gehad. Tien mensen zeiden dat geluk een gevoel was. Daarnaast waren er uiteenlopende meningen over wat geluk is. Er werd gedacht aan tevreden zijn met de dingen die je hebt, je prettig voelen in je omgeving, eerlijkheid, weten hoe het leven in elkaar zit en er waren mensen die vonden dat geluk niet bestaat. Dit is mijn eigen mening: Als ik zelf aan geluk denk, denk ik aan iets moois. Ik word altijd meteen al een beetje vrolijk bij het woord ‘geluk’. Geluk is een emotie, maar wel een belangrijke. Je bent gelukkig als je tevreden bent met jezelf en met alles wat je hebt. Je voelt je ook gelukkig als je kan genieten. Geluk is iets wat eigenlijk iedereen wel nastreeft. Je functioneert het beste als je je gelukkig voelt. Het is bewezen dat je een prettiger leven hebt én dat je langer leeft als je gelukkig bent. Geluk is dus op een bepaalde manier van levens belang. |
![]() |
|
Wat is geluk?
en hoe voelt het, om gelukkig te zijn? als alles perfect loopt, gaat dat ook kapot... Niets kan alleen maar goed gaan, zonder recessies en lichte depressies, kom je er niet deze moet je hebben, in je verschiet een klein beetje verdriet, helpt mee, dat je geniet, van de fijne dagen de dagen waarin je iets uitstraalt waarin je iets uithaalt niet zo van de dingen baalt je ademhaling even daalt de dagen waaraan je denkt... Als ze er even niet zijn. Ik had deze geschreven, en ik het gedichtentopic geplaatst, tot ik deze weer ff tegenkwam... naja, ik heb er dus wat beter over nagedacht dan eerst. liefs, wendy
||
Citaat:
bedoel je het voor jezelf, of in het algemeen? anyway, ik vind het wel een zeer mooie wijsheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind het over het algemeen een grote wijsheid. *mijn mening, heb je gelijk in. ik had em anders moeten brengen.* |
![]() |
||
Citaat:
|||
interessant topic
![]() Citaat:
Onder geluk versta ik een gevoel. Eigenlijk allemaal verschillende gevoelens, maar die gevoelens hebben allemaal 1 ding gemeen en daarom noem ik die hele groep gezamenlijk geluk. wat ze gemeen hebben is dat ze 'prettig' aanvoelen. Wat dat prettig nou precies is vind ik een beetje moeilijk onder woorden te brengen, maar de meeste mensen kennen dat wel. Het zijn gevoelens die je hebt als je een wedstrijd hebt gewonnen, gevoelens als trots en vreugde en nog wel meer. Het gevoel dat je krijgt als iemand iets liefs tegen je zegt, wat door je heen gaat als je soms over straat loopt en ineens de zon op de hele wereld ziet schijnen en alles zo heerlijk warm en mooi is dat je er uren naar kunt kijken en alleen maar zo veel schoonheid bewondert. Nou ja, misschien komt dat laatste niet bij iedereen voor, maar de rest is wel wat bekender. Citaat:
Het is geen kwestie van gelukkig of ongelukkig zijn, het bestaat in verschillende maten. Mijn streven is zo gelukkig mogelijk zijn, als ik dat niet ben ben ik niet per definitie altijd ongelukkig. Ik kan een beetje of heel erg gelukkig zijn. Er is trouwens geen enkele mate van geluk waar een mens genoegen mee neemt. In ieder leven zitten wel hoogtepunten, maar je zou ze altijd wel willen overtreffen door je nog gelukkiger te voelen, toch?
|
Verwijderd
|
Geluk maak je zelf. Het is de manier hoe je met dingen omgaat... Voor mij is geluk een golf van blijdschap die door je heengaat, dat je ergens naar kunt uitkijken en dat je je tevreden voelt... Geluk heeft in ieder geval niet met materiele dingen te maken.
...en volgens mij zeg ik wat al heel veel mensen hebben gezegd ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Werkstuk Geluk! Wie helpt? brenda27 | 8 | 04-05-2010 21:40 | |
Psychologie |
Wat is er toch met mij? aapje | 4 | 29-07-2004 09:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |