Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Burter schreef op 04-08-2003 @ 18:11:
Duh maak mij fb!
En wordt dat door Squall gezegd of door zijn broertje?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Burter schreef op 04-08-2003 @ 18:11:
Duh maak mij fb!
Het IP waarvan jij post had allang een eeuwigdurende ban moeten hebben, dus de kans dat je FB wordt is vrij minimaal. Ban evading heet zoiets, je hebt mazzel dat nog niet jouw hele range is geband.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:07
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 04-08-2003 @ 15:35:
Zou je het graag willen dan, poesie?

Nee dank je, vee te veel werk, irritante forummers met grote bekken.

Ik wil wel bemiddelen als er een conflict is tussen een FB en een forummer.

Onafhankelijk, onpartijdig. En met motivatie. Simon is en bllijft toch de heilige geest, ik hoor niet tot de heilige drieeenheid.
Oud 04-08-2003, 18:09
Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 13:36:
Alle voorstellen ten spijt jongens, ik word pas FB als Koen en Tofke onder de groene zoden liggen waarschijnlijk
Offtopic: Wrong. Je maakt alleen kans om forumbaas te worden zolang ik hier nog Fb ben.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 04-08-2003 @ 19:09:
Offtopic: Wrong. Je maakt alleen kans om forumbaas te worden zolang ik hier nog Fb ben.
En hoe zit 't met mij, Koen?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 04-08-2003 @ 19:34:
En hoe zit 't met mij, Koen?
En wie de hell ben jij dan?

Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 04-08-2003 @ 19:09:
Als je wilt dat ik vieze dingen bij je doe kun je dat ook wel via PM doen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:18
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 20:42:
Als je wilt dat ik vieze dingen bij je doe kun je dat ook wel via PM doen.
Geloof mij, die dingen die jij bedoelt kun je niet per PM doen
Oud 04-08-2003, 21:05
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
McCaine schreef op 04-08-2003 @ 21:18:
Geloof mij, die dingen die jij bedoelt kun je niet per PM doen
Dusssss......
Oud 04-08-2003, 21:50
AngelLena
AngelLena is offline
Hoezo offtopic?

Maar goed, om even terug te komen op het onderwerp, als we het hier een weekend anarchie maken, dan wil ik niet eens weten wat hier gebeurt.... Ik hou mijn hart vast voor de flamepartijen en al dat soort niet grappige dingen die je als FB juist probeert te voorkomen of in het ergste geval op te ruimen.

Dat de ene FB anders is en volgens men minder goed dan de ander daar kan ik mee inkomen, maar daar ontkom je ook niet aan. Dan zou je eerst mensen moeten rekruteren en een opleiding en diploma moeten geven voor het fb-schap voordat ze ook maar fb mogen worden. Daar gaat tijd en geld in zitten. Kan me voorstellen dat Jon geen zin heeft om daar geld in te steken als het in principe toch wel goed draait op het forum (want wees eerlijk, er worden fouten gemaakt, maar zo slecht is het hier nog niet gesteld) zonder gediplomeerde mensjes. En vaak als een fb meedeelt dat hij/zij opstapt hebben de beheerders weinig tijd om een nieuwe fb aan te stellen dus gaat dat zsm en iedere kandidaat wordt uitvoerig gecontroleert op evt hele foute dingen die men in he verleden heeft uitgespookt en de betrokken bij het forum en de motivatie om fb te worden.

Dus ik vind dat het hier allemaal wel meevalt en ik heb persoonlijk nog niet echt vele klachten gezien over 1 fb in speciaal op BZ of M&M. Als iedereen van mystiek mij een bitch zou vinden die haar werk niet goed doet, word ik vanzelf overspoeld met pmmetjes, mailtjes en topics op BZ en M&M. Aangezien ik nog geen hate mail heb gehad zal dat allemaal wel meevallen en ik heb ook nog niet veel klachten gezien over andere fb's. Dus volgens mij valt het allemaal wel mee.
Oud 04-08-2003, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 04-08-2003 @ 19:41:
En wie de hell ben jij dan?
Ik was hier ooit de 2e geregistreerde gebruiker op dit forum! Helaas heb ik dat account laten vervallen. Koen en Jon kunnen dat bevestigen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:07
MickeyV
MickeyV is offline
Aha! Dus Dobermann wil FB worden! Dit verklaart op treffende wijze zijn serviele dispositie ten aanzien van hen, die dit reeds zijn!
Oud 04-08-2003, 22:21
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 04-08-2003 @ 23:07:
Aha! Dus Dobermann wil FB worden! Dit verklaart op treffende wijze zijn serviele dispositie ten aanzien van hen, die dit reeds zijn!
Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat hij het niet eens is met het voorstel omdat hij hier al wat langer komt en weet hoe het klappen van de zweep werkt.. Is dat ook ooit bij je opgekomen?
Oud 04-08-2003, 22:27
MickeyV
MickeyV is offline
Ah. Wellicht....een zweem van ironie?
Oud 04-08-2003, 23:42
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 04-08-2003 @ 23:27:
Ah. Wellicht....een zweem van ironie?

Geen ironie...theorie
Oud 05-08-2003, 00:29
MickeyV
MickeyV is offline
Ironie mijnerzijds .
Oud 05-08-2003, 00:43
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 04-08-2003 @ 19:07:
Ik wil wel bemiddelen als er een conflict is tussen een FB en een forummer.
Misschien moeten we een bemiddelteam hebben zoals op GoT? Daar is een min of meer onafhankelijk team van bemiddelaars dat klachten behandelt die via een speciaal formulier worden opgestuurd (om te zorgen dat een aantal relevante details er altijd in komen). Zie ook hier en hier.
Oud 05-08-2003, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 04-08-2003 @ 23:04:
Ik was hier ooit de 2e geregistreerde gebruiker op dit forum! Helaas heb ik dat account laten vervallen. Koen en Jon kunnen dat bevestigen
http://forum.scholieren.com/member.p...tinfo&userid=2

Was jij 'Siemon' dan?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 11:34
Simon
Simon is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 05-08-2003 @ 01:43:
Misschien moeten we een bemiddelteam hebben zoals op GoT? Daar is een min of meer onafhankelijk team van bemiddelaars dat klachten behandelt die via een speciaal formulier worden opgestuurd (om te zorgen dat een aantal relevante details er altijd in komen). Zie ook hier en hier.
Het bemiddelaaridee is al eens eerder geopperd, maar is toen om verschillende redenen niet doorgevoerd. Ik zal die discussie op Admin nog eens doorlezen en eens contact zoekens met Tweakers of het bevalt of niet en of ze nog tips en trucs hebben.

Niet nu, want ik internet nu op een telefoonlijn en dat schiet niet op.
Oud 05-08-2003, 12:15
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Koen schreef op 03-08-2003 @ 00:44:

- Een nieuwe Fb vind je minder makkelijk dan je denkt. Ik wil niet opscheppen, maar ik denk dat je voor mij niet 1-2-3 een vervanger vindt die er net zoveel tijd in steekt als ik, en zoveel van 't forum weet als ik. Dat is gewoon zo...
Even terugkomend hierop, ik denk dat je je leden hier onderschat. Ik zal niet de enige zijn met meerdere fora waar ik beheerder mag "spelen". Je leert het vanzelf is mijn ervaring, zowel mod (oh nee, das moeilijk ) als admin (goed, een beetje ervaring is gewenst). En mensen die er tijd in willen steken zijn er ook genoeg. Je gedraagt je nu een beetje of forumbeheer iets extreem complex is waar je je hele leven aan moet besteden en wat alleen voor een select stel is weggelegd. Dat is niet zo. De belangrijkste eigenschappen die een beheerder moet hebben is:
[list=1][*]streng doch rechtvaardig [*]altijd objectief[*]handig met internet[*]er lol in hebben[*]goed kunnen samenwerken (met de andere beheerders)[*]tijd hebben.[/list=1]

Er zijn tal van mensen op dit forum met deze eigenschappen. Ik ben maar één van de vele voorbeelden (hoewel, arrogant dus niet objectief dus ik val al af )
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 12:20
Nona
Nona is offline
Opzich heb je gelijk WB. Maar het is moeilijk om in korte tijd en van tevoren te bepalen of iemand al die eigenschappen heeft. Bovendien is er ook een bepaalde betrokkenheid nodig en dus is de keuze best beperkt.
Oud 05-08-2003, 12:22
WB_Oud
WB_Oud is offline
Mijn ervaring is dat je een beheerder niet in korte tijd hoeft te selecteren en dat er altijd wel iemand of meerdere personen uitspringen. Maak een lijstje met kandidaten en gebruik de wegstreeptactiek, simpel.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 18:05
Koen
Koen is offline
Citaat:
WB schreef op 05-08-2003 @ 13:15:
Even terugkomend hierop, ik denk dat je je leden hier onderschat. Ik zal niet de enige zijn met meerdere fora waar ik beheerder mag "spelen". Je leert het vanzelf is mijn ervaring, zowel mod (oh nee, das moeilijk ) als admin (goed, een beetje ervaring is gewenst). En mensen die er tijd in willen steken zijn er ook genoeg. Je gedraagt je nu een beetje of forumbeheer iets extreem complex is waar je je hele leven aan moet besteden en wat alleen voor een select stel is weggelegd. Dat is niet zo. De belangrijkste eigenschappen die een beheerder moet hebben is:
[list=1][*]streng doch rechtvaardig [*]altijd objectief[*]handig met internet[*]er lol in hebben[*]goed kunnen samenwerken (met de andere beheerders)[*]tijd hebben.[/list=1]

Er zijn tal van mensen op dit forum met deze eigenschappen. Ik ben maar één van de vele voorbeelden (hoewel, arrogant dus niet objectief dus ik val al af )
Ik kan dus op dit forum helemaal NIEMAND opnoemen die aan ál die eisen voldoet, en daarmee een goed FB+ zou zijn. Nu wil dat niet betekenen dat ik wél aan alle eisen even goed voldoe, maar dat terzijde.

Daarbij vergeet je dat tevens belangrijk is dat je veel van het forum weet. Het verleden, de mensen, de inhoud van de fora, al dat soort zaken zijn belangrijk.

Natuurlijk ben ik vervangbaar. Wie niet. Maar of je makkelijk voor mij een vervanger vindt, durf ik te betwijfelen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 18:36
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Koen schreef op 05-08-2003 @ 19:05:
Ik kan dus op dit forum helemaal NIEMAND opnoemen die aan ál die eisen voldoet, en daarmee een goed FB+ zou zijn. Nu wil dat niet betekenen dat ik wél aan alle eisen even goed voldoe, maar dat terzijde.

Daarbij vergeet je dat tevens belangrijk is dat je veel van het forum weet. Het verleden, de mensen, de inhoud van de fora, al dat soort zaken zijn belangrijk.

Natuurlijk ben ik vervangbaar. Wie niet. Maar of je makkelijk voor mij een vervanger vindt, durf ik te betwijfelen.
Ik denk dat je je baantje overschat, en de forumleden onderschat... Dit forum telt 34.680 leden, waarvan misschien 5 tot 10% actief te noemen is. Dat is voor een forum een hele hoop leden. Zeg dat, heel pessimistisch, van die 5% maar 5% geschikt is. Dan heb je nog zo'n 87 leden welke geschikt zouden zijn. Nou, laten we nog pessimistischer zijn: ik durf te wedden dat ik binnen 2 a 3 dagen minimaal 5 geschikte leden kan selecteren waar jullie het mee eens zijn, ookal ben ik nieuw op het forum (wat ik niets vind uitmaken). Geen enkel probleem.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:25
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
WB schreef op 05-08-2003 @ 19:36:
Ik denk dat je je baantje overschat, en de forumleden onderschat... Dit forum telt 34.680 leden, waarvan misschien 5 tot 10% actief te noemen is. Dat is voor een forum een hele hoop leden. Zeg dat, heel pessimistisch, van die 5% maar 5% geschikt is. Dan heb je nog zo'n 87 leden welke geschikt zouden zijn.
Pardon? Ik denk dat je bedoelt dat we 87 leden nodig zouden hebben om Koen te vervangen, als hij zou vertrekken.

Je weet echt niet waar je het over hebt en hoeveel energie en tijd Koen in de fora steekt.
Oud 05-08-2003, 20:33
WB_Oud
WB_Oud is offline
Tja, ik weet uiteraard niet wat Koen zijn taken zijn in het team, je hebt altijd mensen die meer doen en anderen die minder doen. Iemand bijvoorbeeld die veel werkt aan het programmeren en de styling van het forum is inderdaad zeer moeilijk vervangbaar. Andere mensen zijn wel wat makkelijker vervangbaar, daar blijf ik bij. Dit is tenminste mijn ervaring. En dan denk ik dat mijn cijfers hiervoor genoemd redelijk accuraat zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:35
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-08-2003 @ 21:25:
Pardon? Ik denk dat je bedoelt dat we 87 leden nodig zouden hebben om Koen te vervangen, als hij zou vertrekken.

Je weet echt niet waar je het over hebt en hoeveel energie en tijd Koen in de fora steekt.
Overigens, ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat ik het over één beheerder (of forumbaas, wat je wilt) specifiek heb.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:41
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
WB schreef op 05-08-2003 @ 21:35:
Overigens, ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat ik het over één beheerder (of forumbaas, wat je wilt) specifiek heb.
Dat krijg je zo als je in de tweede persoon schrijft, he?

Overigens is géén van de fb's+ gemakkelijk vervangbaar, en zeker Koen niet. Als je een beetje feeling voor het forum had zou je dat weten. Die verdeling is er niet zomaar.
Oud 05-08-2003, 20:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ben best rechtvaardig (als ik er zin in heb)
Oud 05-08-2003, 20:55
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-08-2003 @ 21:41:
Dat krijg je zo als je in de tweede persoon schrijft, he?

Overigens is géén van de fb's+ gemakkelijk vervangbaar, en zeker Koen niet. Als je een beetje feeling voor het forum had zou je dat weten. Die verdeling is er niet zomaar.
Ja, sorry, ik ben het gewend in de tweede persoon enkelvoud te praten i.p.v. "men" of "jullie" of iets dergelijks. Mijn bedoeling was dus niet over Koen te praten.

Nogmaals, ik ben nieuw hier, en nogmaals, mijn ervaring op andere fora is anders. Mijn verwachting is dat ik ook, als hoofd beheer op 2 fora's, vervangbaar ben. Dat is vooral omdat wij op die fora besloten hebben belangrijke beslissingen samen te nemen. "Kleine" dingen kan iedereen afhandelen, dus ben je niet onmisbaar (weer tweede persoon, maar je begrijpt vast wat ik bedoel). Grotere beslissingen zoals bannen en het veranderen van indelingen op het forum, of "heksen" installeren, forum uitbereiden of weet ik wat, dat beslissen wij op andere fora gewoon samen (of een team top-beheerders (fb+'en)). Op deze manier is gewoon iedereen vervangbaar zonder heel veel moeite. Als je het hier niet mee eens bent, kan je me daar dan een reden voor geven? Ben ik erg benieuwd naar namelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 21:11
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 05-08-2003 @ 21:43:
Ik ben best rechtvaardig (als ik er zin in heb)
En zo niet, dan zou nog niemand jou ongelijk durfen geven
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 22:25
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
WB schreef op 05-08-2003 @ 21:55:
Nogmaals, ik ben nieuw hier, en nogmaals, mijn ervaring op andere fora is anders. Mijn verwachting is dat ik ook, als hoofd beheer op 2 fora's, vervangbaar ben. Dat is vooral omdat wij op die fora besloten hebben belangrijke beslissingen samen te nemen. "Kleine" dingen kan iedereen afhandelen, dus ben je niet onmisbaar (weer tweede persoon, maar je begrijpt vast wat ik bedoel). Grotere beslissingen zoals bannen en het veranderen van indelingen op het forum, of "heksen" installeren, forum uitbereiden of weet ik wat, dat beslissen wij op andere fora gewoon samen (of een team top-beheerders (fb+'en)). Op deze manier is gewoon iedereen vervangbaar zonder heel veel moeite. Als je het hier niet mee eens bent, kan je me daar dan een reden voor geven? Ben ik erg benieuwd naar namelijk.
Hoe groot zijn de fora waar jij beheert? Iets als dit, met 30.000 leden, is wel even iets anders dan een meer prive-forum waar misschien net 1.000 man rondlopen. Bovendien heeft dit forum al echt een geschiedenis - Koen is er vanaf het allereerste begin bij, en dat alleen al maakt hem vrij moeilijk te vervangen.
Oud 05-08-2003, 23:09
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ik heb het er al over gehad met Koen over de PM, en ik bedoelde niet dat Koen in het bijzonder makkelijk te vervangen zou zijn, verkeerde formulering. Had ik hiervoor ook al uitgelegd. Zaak gesloten wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 23:30
Prime Evil
Prime Evil is offline
We houden stiekem allemaal van Koen
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Prime Evil schreef op 06-08-2003 @ 00:30:
We houden stiekem allemaal van Koen
Koen voor Prez