Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 18:49
Dragon Khan
Dragon Khan is offline
Een kameraad van mij die 17 is zit elke avond bij meisjes van 13.
Waarom? omdat ie daar eerder op valt dan meisjes van 16, 17, 18

Ik vindt het zelf erg ziek omdat ik dat gewoon een te groot leeftijds verschil vindt.

In de leeftijdscatagorien 14- 18 hoort niet echt meer dan 2 jaar of mischien 3 jaar verschil in te zitten bij relaties.

Zelf zegt ie dat dat heel vaak voorkomt maar daar ben ik het niet mee eens.

Antwoord aub niet met dat dat zijn eigen probleem is maar ik wil van jullie weten of jullie zoiets normaal vinden of zelf toen je 16, 17 was een relatie te beginnen met zo'n kind.

Mischien kan ik hem dan hiermee overhalen dat ie maar eens naar meiden van zijn eigen leeftijd gaat kijken en daarmee eens iets mee gaat beginnen in plaats van dit.

Laatst gewijzigd op 04-08-2003 om 18:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 18:57
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Als ie dat wil, laat hem dan ze gang gaan.... Ik snap niet waarom je er mee bemoeit.
Oud 04-08-2003, 19:00
Dragon Khan
Dragon Khan is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 04-08-2003 @ 19:57:
Als ie dat wil, laat hem dan ze gang gaan.... Ik snap niet waarom je er mee bemoeit.
Antwoord aub niet met dat dat zijn eigen probleem is maar ik wil van jullie weten of jullie zoiets normaal vinden of zelf toen je 16, 17 was een relatie te beginnen met zo'n kind.

Lees dat nog eens.

Ik wil gewoon jullie mening vragen of jullie daar aan zouden beginnen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Dragon Khan schreef op 04-08-2003 @ 19:49:

Ik vindt het zelf erg ziek omdat ik dat gewoon een te groot leeftijds verschil vindt.

Mischien kan ik hem dan hiermee overhalen dat ie maar eens naar meiden van zijn eigen leeftijd gaat kijken en daarmee eens iets mee gaat beginnen in plaats van dit.
Ik vind je instelling niet echt goed... je vindt dat hij jouw standpunt moet accepteren maar over de zijne denk je niet na. Praat er eens goed met hem over, laat hem uitleggen waarom hij bij die meisjes wil zitten en leg hem vervolgens uit waarom jij het ziek vindt... Verwacht niet dat je hem over gaat halen, maar zo begrijp je hem misschien beter en hij jou... dan kunnen jullie accepteren dat jullie het oneens zijn en je er bij neerleggen.

Mijn mening? Ik vind 4 jaar verschil niet te groot... daarnaast gaat hij niet specifiek met 1 meisje, hij zit alleen bij ze, toch?
Als ik een dertienjarige vriendin zou hebben met een 17 jarige vriend, zou ik haar flink duidelijk maken dat ze alleen moet doen wat ze met haar hart wil, dus écht wil. Die jongen moet natuurlijk dat meisje niet gaan over halen tot dingen die ze niet wil...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:05
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Toen ik 13 was viel ik iig niet op die grote jongens van 17. Die van 14 en 15 waren leuk genoeg....

Maar ja, dat moet iedereen zelf weten. Nu lijkt het leeftijdsverschil groot, maar later valt dat wel mee denk ik. 18 en 22 lijkt bijvoorbeeld al veel minder erg.

Maar ze kunnen natuurlijk wel in een andere levensfase zitten en dan loopt de relatie waarschijnlijk toch stuk...
Oud 04-08-2003, 19:07
poesiefox
poesiefox is offline
Tegenwoordig zijn ze van dertien al heel wat hoor..
Oud 04-08-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 04-08-2003 @ 20:07:
Tegenwoordig zijn ze van dertien al heel wat hoor..
Ik ben dus bang dat dat alleen uiterlijk is...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:36
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Dragon Khan schreef op 04-08-2003 @ 20:00:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Lees dat nog eens.

Ik wil gewoon jullie mening vragen of jullie daar aan zouden beginnen.
Dat is ook een mening. In je stelling beperk je al alle mogelijkheid tot discussie. Je dwingt anderen als het ware jou stelling in te nemen.

Daarnaast zijn er al genoeg van dit soort toppics geweest de afgelopen tijd. Op het moment is er ook een heel recente open, waarin je zelf ook al hebt gereageerd met bijna hetzelfde verhaal.
Beste toppicstarter, dit toppic is overbodig.
Ik pleit voor een slotje

s l o t j e
l
o
t
j
e
Oud 04-08-2003, 19:38
Verwijderd
Met meisjes van dertien heb je geen relatie, daar heb je eventueel verkering mee. En als achttienjarige moet je toch echt wel wat anders op het oog hebben dan die brugwuppen. Ik vind het bijna eng worden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 20:38:
Met meisjes van dertien heb je geen relatie, daar heb je eventueel verkering mee. En als achttienjarige moet je toch echt wel wat anders op het oog hebben dan die brugwuppen. Ik vind het bijna eng worden.
Zo zie ik het ook wel, als 13-jarige heb je verkering...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:44
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
hmmz als ik het nu zie is het inderdaad 'ieuw' maar toen ik 13 was viel ik ook op jongens van die leeftijd...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:20
Verwijderd
Vanuit mijn perspectief bekeken. Op me 16/17e was ik toch nog lang niet serieus genoeg, dus of ik dan een vriendin van 13 of van 17 zou hebben zou toch geen bal uitmaken aangezien ik toen toch niet in me kop zou halen om een relatie. laat staan seks te hebben met iemand die een flink aantal jaren met me zou schelen. Serieus was ik dan niet maar verstand had ik wel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:30
nandatje
nandatje is offline
Neej ik vind het ook niej goed. Met 17 ben je al redelijk volwassen... maar 13 ben je net van de lage school!! Kijk als het nou 22 en 25 iz... Dan kan het wel, maar 17 en 13... Srry ik vin van niej. Mijn vriendje is trouwens 17
Oud 04-08-2003, 22:59
JointSnuiver
JointSnuiver is offline
Maar meisjes lopen geestelijk toch iets voor ofzo iets in die richting?

Anyway, het is maar wat je er van wilt vinden. Toen ik iets met mijn huidige vriendin kreeg realiseerde ik pas later dat het leeftijdsverschil 3 jaar was (zij 14, ik 17). Als je verliefd bent kan 't je allemaal geen ruk schelen en komen die dingen achteraf.

edit: en het gaat er uiteraard ook om hoe beide mensen zich gedragen en ermee omgaan.
Oud 04-08-2003, 23:08
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 04-08-2003 @ 22:44:
hmmz als ik het nu zie is het inderdaad 'ieuw' maar toen ik 13 was viel ik ook op jongens van die leeftijd...
jah ik viel ook op ze

maar ik kreeg ze nooit
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
JointSnuiver schreef op 04-08-2003 @ 23:59:
Maar meisjes lopen geestelijk toch iets voor ofzo iets in die richting?
meisje van dertien zijn psychisch gewoon dertien. Jongens van die leeftijd zijn misschien speelser en lijken de meisjes daarom ouder. Bovendien hebben ze ook bezigheden die eigenlijk voor wat oudere meisjes bestemt zijn. Maar ze zijn echt niet op het niveau van een 16 jarige en zeker niet van een 18 jarige. (Als iemand nu met een uitzondering komt, ga ik gillen.)

Dat die vriend omgaat met zulke jonge meisjes zegt eerder iets over hem. Misschien voelt hij zich jonger dan zijn leeftijd of vindt hij het leuk dat al die 13 jarige meisjes hem zo volwassen vinden.
Een derde optie is natuurlijk dat hij 13 jarige meisjes leuk vindt omdat ze de gewenste lichaamsvorm hebben.

Ik kies in ieder geval voor de laatste 2 redenen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:40
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 05-08-2003 @ 00:08:
jah ik viel ook op ze

maar ik kreeg ze nooit
Aaaah

Had je bij mij moeten proberen, ik was toentertijd toch zwaar desperate
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:47
Verwijderd
Tja, ik kan het me niet voorstellen, de meeste meisjes van 13 zijn echt wel stukken kinderlijker dan de meeste jongens van 17, en bovendien willen 17jarigen een verkering/relatie van enkele maanden tot een jaar (zo'n beetje) en 13jarigen verkering van 3 weken, maar nouja, ieder zijn smaak he.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:52
Verwijderd
Denk je niet dat ze gewoon allebei seks willen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 09:26
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
er zijn meisjes die met 13 jaar al best volwassen zijn en er zijn meisjes die nog kind zijn.

het hangt ook een beetje van die jongen af is ie met z'n 17 jaar al best volwassen of juist niet.

Ga er niet over oordelen verder ik was zelf 15 toen ik eeen vriend kreeg die 20 was en het gaat nog steeds goed. (in december 5 jaar)
Oud 05-08-2003, 10:17
TOETJUH
TOETJUH is offline
ik zal even iets vertellen toen ik 13 was had ik ook iets met een jongen van 17 die had ik op vakantie leren kennen en we woonden ook niet in de zelfde stad heb hem daarna nooit meer gezien maar hij wou wel verder om het zo maar te zeggen! ik heb het toen maar uitgemaakt omdat als je zo jong bent en de ander al een stuk ouder is dan werkt het toch niet! de een wil meer dan de ander enzo! als je nou allebei volwassen bent dan is het weer een ander verhaal als er een groot leeftijdsverschil is vind ik!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 11:14
Arun
Arun is offline
Citaat:

Ik sluit me hierbij aan, want als hij er gelukkig mee is en die meisjes ook, what's the big deal?
Alsof liefde aan leeftijd is gebonden..

Ik ben net 19, toen ik ruim 18 was had ik met een meisje van 15, ik ken haar ontzettend goed, mijn beste vriendin.. Het was niet mijn keuze voor een relatie, maar ónze keuze. Ik zie geen probleem, niemand in onze omgeving vond het een probleem..
Oud 05-08-2003, 11:28
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:

In de leeftijdscatagorien 14- 18 hoort niet echt meer dan 2 jaar of mischien 3 jaar verschil in te zitten bij relaties.
dit bepaal jij dus eventjes... Dat je je met andermans zaken bemoeit is nog tot daar aan toe, maar dat jij die grens stelt voor gelijk ieder1, dat vind ik n btje te ver gaan. Ik vind (en dat wil je waarschijnlijk niet horen want je zegt, `geven jullie je mening es, dan kan ik mijn kammeraad overtuigen` je gaat er dus bij voorbaat al vanuit dat ´wij´zeggen dat zoiets niet kan) maar ik vind dat het per persoon heel verschillend kan zijn. En ik vind nou eenmaal heel simpel, ondanks het verzoek dat hierover niet gesproken word, dat je er niks mee te maken hebt. Als dat meisje het niet wil, kijk dan is dr wat anders aan de hand, maar als beiden gelukkig zijn... Ik ken mensen die nu eind 30 zijn, die altijd, van jongs af aan (17) een vriend ofzow van 10 jr ouder hadden, dus waar jij nou moeilijk over doet...
Oud 05-08-2003, 11:39
xearo
xearo is offline
tis maar waar je je lekker bij voelt. als een kind van 13 bij me aan zou komen dan zou ik haarwel duidelijk maken dat ze naar de speeltuin moet en ik me met andere dingen bezig houdt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 11:54
M@DELIEFF
M@DELIEFF is offline
Ik vind dat het er wel aan ligt hoe die meisjes van 13 'zijn'.
Mijn nichtje bijvoorbeeld is ook 13, maar lijkt al wel 16 in haar uiterlijk en doen en laten. En op deze manier is het al heel anders dan meisjes van 13 die nog heeeel jong lijken, nog helemaal plat zijn en nog met de barbies spelen, om het zo maar ff te zeggen..
Oud 05-08-2003, 11:58
duifeltje
duifeltje is offline
hummzzz, 'k ben nu dus 13 en ik zou echt nooit een relatie aangaan met iemand van 17.
maar sommige meisjes van 13 "voelen" zich gewoon volwassener en die vinden dat normaal.
maar persoonlijk vind ik het niks.
Oud 05-08-2003, 13:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
JointSnuiver schreef op 04-08-2003 @ 23:59:
edit: en het gaat er uiteraard ook om hoe beide mensen zich gedragen en ermee omgaan.
hoeveel replies heeft het gekost om zo'n antwoord te genereren.

Goed gedaan jungske je hebt de koelkast gewonnen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 13:20
Warsocket
Warsocket is offline
nou er perse bij rondhangen om die rede vindt ik fout
je kies niet iemand om zijn leeftijd maar om zijn / haar persoontje
leeftijd is maar een nummer als 2 mensen elkaar leuk vinden maakt het niet uit hoe oud ze zijn (met enige grenzen natuurlijk)

(vriendin 14 ik 17) gaat ook gewoon maar het had me niks uitgemaakt als ze 17 was geweest en ook niet als ze 25 was geweest het gaat me gewoon om haar persoonlijkheid
niet om haar leeftijd
Oud 05-08-2003, 13:53
JointSnuiver
JointSnuiver is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 05-08-2003 @ 14:12:
hoeveel replies heeft het gekost om zo'n antwoord te genereren.

Goed gedaan jungske je hebt de koelkast gewonnen
Ik ga door voor de kleuren TV.
Oud 05-08-2003, 14:22
VG
VG is offline
Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat dit het probleem is waar TS het over heeft... Kom je van zijn kant aandacht te kort?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 16:01
Dragon Khan
Dragon Khan is offline
Citaat:
VG schreef op 05-08-2003 @ 15:22:
Ik denk eerlijk gezegd dat dit het probleem is waar TS het over heeft... Kom je van zijn kant aandacht te kort?
Nee, dat boeit me niet zo heel erg maar als ik hem af en toe met andere kameraden langskom krijg ik dat gezeur van ze naar me kop zoals.. "zit die pedo kameraad er weer?" ( ze zitten vaak op een klein speeltuintje bij mij voor de deur dus ontwijken gaat ook niet)

Hij gaat ook nooit uit met ons wat ik jammer vindt omdat je met die gast best wel kan ouwehoeren enzo.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 16:14
theekopje
theekopje is offline
Citaat:

Mijn zusje van 13 gaat met een jongen van 17!!! Dit wil ze zelf, en ik vind er niks raars aan..
Oud 05-08-2003, 16:24
VG
VG is offline
Citaat:
Dragon Khan schreef op 05-08-2003 @ 17:01:
Nee, dat boeit me niet zo heel erg maar als ik hem af en toe met andere kameraden langskom krijg ik dat gezeur van ze naar me kop zoals.. "zit die pedo kameraad er weer?" ( ze zitten vaak op een klein speeltuintje bij mij voor de deur dus ontwijken gaat ook niet)

Hij gaat ook nooit uit met ons wat ik jammer vindt omdat je met die gast best wel kan ouwehoeren enzo.
Dus ook de overige kameraden kunnen geen vrede nemen met de keuzes die hij zelf maakt?

Negeer dan je "pedo-kameraad" en ga niet meer met hem om!

Vind het wel heel raar dat jullie zijn keuze niet kunnen accepteren... Zijn het dan wel echte vrienden?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 16:36
lieve
lieve is offline
Er zijn genoeg jongens die een relatie beginnen met meisjes van een goede 4 jaar jonger.
Ik snap niet waar jij het probleem van maakt!
Oud 05-08-2003, 16:37
Nona
Nona is offline
Citaat:
lieve schreef op 05-08-2003 @ 17:36:
Er zijn genoeg jongens die een relatie beginnen met meisjes van een goede 4 jaar jonger.
Ik snap niet waar jij het probleem van maakt!
Stel dat het je zusje of je dochter is. Opzich vind ik het niet erg, maar dan zou ik er toch wel mijn bedenkingen bij hebben... Tja, de wereld zit vaag in elkaar en zeker ik.
Oud 05-08-2003, 19:09
El_Fenomino
El_Fenomino is offline
17/21 vindt ik ok..

Maar 17/13 vind ik wel een groot verschil.. Of dat meisje moet extreem ver zijn en hij nog niet...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:11
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Wellicht is jouw, beste vriend, vriend ook dertien in zijn hoofd. Weet dat dit zowel vóór als tegen de situatia pleit.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 08:54
Secret_girl3
Secret_girl3 is offline
Nou ik ben zelf 17 en mijn vriend is 22 .....
dus daar zit 5 jaar verschil tussen.
En eerlijk gezegd het gaat hartstikke goed...

En je voelt er niets van hoor
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:07
Eehmjaa
Eehmjaa is offline
En wat vinden jullie van iemand van 14 met een jongen van 23?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:58
Arun
Arun is offline
Da's weer net té voor mij.. Dan heb ik wel bedenkingen ja..
Over ouders gesproken, de ouders van dat meisje dat inmiddels 4 jaar jonger is dan ik (of mij..?) waar ik mee had dachten eerst ook wel even van "Hmm", maar later vonden ze alles wel cool..
Ze zagen dat wij het goed hadden.
Oud 06-08-2003, 10:18
Verwijderd
Citaat:

nee dat vind ik een beetje erg groot verschil (op deze leeftijdan iig)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:19
VG
VG is offline
Citaat:
DarkMijntje schreef op 06-08-2003 @ 10:07:
Ik zal hier ff geen Breezah-opmerkingen maken, maar ik vind dit een beetje kansloos...

Ik weet natuurlijk niet hoe serieus dit is, maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat 14 straks vanzelf op ontdekkingsreis gaat omdat ze meer van het leven wil zien dan alleen de jongen van 23.

Wat mij betreft dus: op de lange termijn geen toekomst!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:39
Verwijderd
Ik was 15 en mijn vriend 24 toen we wat kregen... inmiddels zijn we 3 jaar verder... dus waarom 14 en 23 niet?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Ik was 15 en mijn vriend 24 toen we wat kregen... inmiddels zijn we 3 jaar verder... dus waarom 14 en 23 niet?
ik heb niet gezegd dat wel 'normaal' vond (klinkt mss wat grof maar zo bedoel ik het niet, kan het juiste woord niet vinden), ik vind 9 jaar verschil(op deze leeftijd, iemand van 90 en 99 dat valt wel mee) gewoon veel.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
fosje schreef op 06-08-2003 @ 12:44:
ik heb niet gezegd dat wel 'normaal' vond (klinkt mss wat grof maar zo bedoel ik het niet, kan het juiste woord niet vinden), ik vind 9 jaar verschil(op deze leeftijd, iemand van 90 en 99 dat valt wel mee) gewoon veel.
Klonk niet grof ofzo hoor Ik weet dat het een groot verschil is, en dat zei je ook gewoon
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 13:19
kleine wicca
kleine wicca is offline
Oke, op die leeftijd isset misschien nog n beetje vreemd. Maar ik scheel ook 4 jaar met mn vriend.Ben natuurlijk ook wel weer 4 jaar ouder.............hmmz......een meisje van 13 kan vaak voor haar leeftijd heel volwassen en wijs overkomen *kijkt naar klein zusje*.......Het zou best kunnen, maar logisch dat mensen in de omgeving er minstens nog aan moeten wennen.........Ik denk dat als ze het echt leuk hebben samen je er weinig aan kunt doen. Juist als andere mensen er "tegen" zijn, zal het juist sterker worden, misschien zelfs als dat niet was gebeurt als mensen er voor waren,,,,,,,,,snap?
Oud 06-08-2003, 14:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Tja, ik ben 17 en zit met een meisje van 14...

Dat kan toch nog wel.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-08-2003 @ 15:25:
Tja, ik ben 17 en zit met een meisje van 14...

Dat kan toch nog wel.
't Gaat erom dat jij het vindt kunnen en dat dat meisje het vindt kunnen... Als jullie het allebei vinden kunnen, dan kan het zeker
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Klonk niet grof ofzo hoor Ik weet dat het een groot verschil is, en dat zei je ook gewoon
ok, mooi dat het goed overkwam, want er zijn dus ook mensen die keihard gaan flippen op dat woordje 'normaal', zoals ik al zei kan het woord zo ff niet vinden.
Ik wil wel even toevoegen dat ik jou en je partner verder niet ken he, het ligt ook wel aan de personen, maar het blijft 9 jaar
Warsocket, een vriend van me, heeft nu dus ook iets met bloompje (? zo goed ?) en die zijn dus ook 17 en 14, dat vind ik ook wel wat jong, maar dat kan veranderen als ik bloomje (?) leer kennen.
Ik bekijk dit vooral vanuit mezelf en familie (dat klinkt raar maar jah) ik ben net 18 en ik zou niet zomaar nemen met iemand die net 15 is + mijn zusje is 16, dan zou ik dus hebben met iemand die een jaar jonger is als mijn zusje en als zij met iemand zou hebben van 19 dan zou ik die gast ook eens ff in de gaten houden om het zo maar te zeggen (maar jah dan gaat et wel weer over je zus)
Uiteindelijk blijft het toch je eigen beslissing en zal het ook verschillen van persoon tot persoon.
Ben het er dus niet mee eens maar ook niet keihard op tegen

(jesus wat een lul verhaal, wou een KLEINE reply maken op Andijvie maarjah)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 15:52:
't Gaat erom dat jij het vindt kunnen en dat dat meisje het vindt kunnen... Als jullie het allebei vinden kunnen, dan kan het zeker
Ach ja, dat wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten