Advertentie | |
|
![]() |
|
Wanneer ik iemand echt ken...
Tis een combinatie van, er zijn een aantal personen waarbij ik vrij goed kan aanvoelen wat ze denken, maar ik ken ze niet ècht. En zo geldt dat wel voor meer eigenschappen die nodig zijn wil ik iemand echt kennen. Weten wat er in diegene omgaat, aanvoelen wat diegene van je verwacht, gedachtes 'zien' (en de gedachtengang begrijpen), aan het gezicht zien hoe diegene zich voelt, elkaar kunnen begrijpen zonder woorden, weten wat de normen en waarden van hem/haar zijn. Deze eigenschappen schieten als eerste in m'n hoofd, zal er vast wel een paar vergeten ed, maar goed. Hoeveel mensen mij echt kennen... Irl kan ik er heel slecht tegen als iemand dreigt om me beter te leren kennen. Geef moeilijk toegang tot de 'echte' Kim, probeer mezelf zo goed mogelijk te beschermen, en als iemand er door heen komt, ben ik snel geneigd diegene af te stoten. Er zijn twee personen die er echt doorheen zijn gekomen, en dat zijn m'n vriend en een goede vriendin. Waarom, geen idee, ws omdat we closer werden in een periode waarin ik nogal zwak in m'n schoenen stond, en dus sneller toe gaf ed.
|
*lacht* ja ik denk niet dat je ooit iemand 100% kan kennen. Iedereen heeft een deel wat altijd verborgen zal zijn voor iedereen. Je kan iemand wel heel goed kennen, maar nooit écht goed. Niemand zal zich helemaal blootgeven, idereen heeft zijn eigen geheimen en kanten die liever verborgen blijven.
Hoeveel mensen mij écht kennen? Ik nog niet eens! Ik denk... mja... misschien kent 1 persoon mij echt het beste, die weet het meeste van mij. Die weet alles wat ik wil vertellen over mezelf en wat ze mag weten van mij. Maar je kan nooit iemand 100% kennen hoor. Zo zitten mensen niet in mekaar.
||
Citaat:
Met vriendelijke groeten, Henk Mul.
|
![]() |
Ik weet niet hoe je dat juist kan zeggen...
Maar toch zijn er 2 vrienden die me echt heeeel goed kennen, en dan heb je nog enkele familieleden die me redelijk goed kennen. Maar die 2 vrienden kennen me wel degelijk het beste.
|
Niemand kent mij ECHT goed en weet alles van mij..
Omdat ik het heel moeilijk vind om over mn gevoel te praten. Ik heb wel een paar goeie vriendinnen hoor, maar het allerachterste van mijn tong zal ik nooooit laten zien. Maar ik denk wel dat mijn vriendinnen denken dat ze me door en door kennen.. Maar ik heb er gewoon geen behoefte aan mn gevoel te delen. De enige bij wie ik het wel deed en kon was mn ex, dat voelde gewoon heel veilig en vertrouwd. Daarom wil ik hem ook zo graag terug..
||
Citaat:
![]() ![]() @Qimm: Dank je voor je doeltreffende praktijkvoorbeeld... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou iemand eerlijk gezegt nooit helemaal willen kennen. Voor diue persoon ook best benauwend. Ken je eindelijk iemand helemaal, verlies je contact omdat die ander het te benauwend vind. Hehe
![]() Maar daarnaast mensen veranderen ook... gaan anders over je denken en jij ook over de ander, je vertelt elkaar meer of minder, en de momenten dat je elkaar minder vertelt veroorzaakt deels een gat. En zo kan je elkaar met moeite heel erg goed kennen.
|
Verwijderd
|
Wanneer ken je iemand echt?
Ik denk dat je iemand echt kent als je weet hoe diegene zal reageren in een situatie, weet wanneer hij iets nodig heeft en aan hem kan zien hoe hij zich voelt. Of dit nu positieve of negatieve gevoelens zijn. Hoe je iemand echt leert kennen vind ik lastiger, de bewering dat in tijden van nood je je vrienden leert kennen klopt iig helemaal. Daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat het veel verschillende dingen samen doen is en samen door moeilijke tijden heen komen ook een heel belangrijke is. Dit kan ziekte zijn maar ook een vervelende klas of een keer een fikse ruzie. Zoiets denk ik |
![]() |
||
Citaat:
Kus..
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is als je het hebt over elkaar goed kennen. Je kan een waanbeeld hebben dat je de andere heel goed kent en wat dus dan uiteindelijk niet zo blijkt te zijn.. Zelf denk ik dat er maar 1 persoon is die mij echt door en door kent.Hij kan zelfs voorspellen wat ik ga zeggen
![]() Voor de rest zijn er toch wel 4/5 mensen die veel van mij weten en waarvan ik veel van hen weet.. de overige groep mensen waar ik mee omgaan weten veel van mij maar ik weet niet eens zoveel van hen.. |
![]() |
||
Citaat:
Je kent iemand pas redelijk(mensen blijven je altijd verrassen, je leert nooit iemand door en door kennen zoals ze zichzelf kennen) als je in voor- en tegenspoed bij elkaar blijft. Gedachtes zul je nooit echt kunnen lezen, maar voorspellen hoe diegene gaat reageren, of dat er iets mis is kan wel. Als je maar dicht genoeg bij elkaar staat. Ik denk dat slechts 2 personen(3 personen misschien, ik twijfel) mij kennen. En dat is mijn beste vriendin, mijn vriend(en ook m'n beste vriend gelijk, maar dat kwam pas toen we wat met elkaar hadden) en eventueel mijn maatje. Maar dat blijft een jongen en zal nooit zoals ik denken. Helaas ken je iemand nooit. En eergister kreeg ik de lulligste opmerking tot nu toe gemaakt door mijn vriend naar m'n hoofd. We hadden een beetje onenigheid over zijn gedrag na een aantal biertjes. En toen zei hij dat ik hem helemaal niet kende. ![]()
||
Citaat:
Toch denk ik dat iemand kennen niet met tijd te maken heeft.. Ik bedoel mijn beste vriendin ken ik al sinds de brugklas (zit nu in 3 havo) maar ik ga pas met haar om sinds dit jaar.. En pas sinds kerst zeggen we allebei: we kennen elkaar heel erg goed... Ik bedoel dat is niet lang, het gaat bij echt kennen denk ik meer om 't gevoel dat je bij iemand hebt... Iemand die je al je hele leven kent kan je toch blijven verbazen (ervaring...) en iemand die je misschien een half jaar kent kun je al voorspellen... Maja nog steeds even lullig voor je!! Succes ermee!! Kus....
||
Citaat:
sterkte ermee Kus...
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Kan soms best gemeen zijn. Maar hij verdient 't dan.
|
Ach ik heb laatst nog mijn beste vriendin (sinds 13 jaar) geschokt
![]() ![]() Ik ben nog steeds van mening dat je nooit iemand écht kan kennen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zowat niemand kent me, wat aan de ene kant lekker veilig is, aan de andere kant wel jammer.
Ik ken sommige mensen na enkele weken door en door (naja, enkele facetten van hun persoonlijkheid dan), anderen (mijn zus bv) na een leven lang samenwonen nog altijd niet. Elkaar echt kennen....hmmz...ik geloof er niet zozeer in. |
![]() |
|
Echt leer je iemand nooit kennen, na 20 jaar kan je nog van elkaar verschieten. Maar je kan iemand na 5 maand beter kennen dan een ander koppel na 2 jaar. Dat is ook te zien hoeveel tijd je samen doorbrengt (eventueel, gsm, msn, ...) Ik denk wel dat ik mijn vriendin ondertussen al vrij goed ken.
|
![]() |
|
Ik weet dat er mensen zijn die mij goed kennen;
Een vriendin die samen met mij door een hel is gegaan, een vriendin die me steunde toen ik haar nodig had. Ik geloof dat ze me goed aanvoeld en ik haar. Niet dat dat betekent dat ik alles van haar weet of omgedraaid. Das ook niet nodig. Mijn vriend, hij voelt me redelijk goed aan.(als je bedenkt dat we elkaar nog erg kort kennen 2 maanden) Hij heeft alleen niet zo goed door wanneer ik nou verdrietig ben of gewoon diep nadenk of pieker ![]() Verder kennen veel mensen me wel zoals ik doe (raar), maar niet zoals ik denk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het oproep tot het gebed: adhan. Toerkoe | 411 | 02-09-2012 15:13 | |
Liefde & Relatie |
uit aan uit aan? horny_devil | 18 | 08-06-2004 16:31 | |
Liefde & Relatie |
schoonouders Verwijderd | 35 | 01-06-2004 13:22 | |
Lifestyle |
[oldtimer] analyseer je mede forummer deel veel Bor | 359 | 27-09-2002 17:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kennen Uhmpra | 24 | 13-05-2002 18:25 |