Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dat verhaal van alcohol zou ik maar laten maakt het aleen maar erger dat wordt ( dat vind ik zelf ook)als en laffe uitweg beschouwd
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Nee, dat is niet helemaal waar. Als je een open relatie hebt kan het geen kwaad als je met andere hebt ligge krikken, en als je hier afspraken over hebt ook niet. Maar het is altijd beter om het te zeggen of je moet KEI HARD kunnen liegen. Zeg je het niet eerlijk houd je niet van je vriendin/vriend.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn eerste idee is: ik zou het onmiddellijk zeggen.
Maar mijn vriend vindt dat ik het hem niet noodzakelijk moet zeggen, als ik zelf niet vind dat dat slippertje het teken is dat we een afbrokkelende relatie hebben. Ik màg het natuurlijk zeggen, maar hij heeft zelfs liever dat ik dan niets zeg. Maar hij wil het niet van iemand anders horen. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou het zeker niet vertellen, als ik die persoon echt graag zie. Denk ik het niet.
Hoewel eerlijkheid duurt het langste, maar toch. En ik heb de keer dat ik m'n vriend bedrogen heb, het meteen daarna zelf uitgemaakt(om die reden, maar heb het hem nooit verteld!)!!!
|
dat zou dus echt helemaal niemand te weten komen van mij... en ik zou het zelf gewoon vergeten... wat neit weet wat niet deert...
een keer vreemd gaan wil niet zeggen dat je niet van die ander houd... maar stel dat ze je eerste vriend(in) is die thuis zit dan.... en je blijft er voor de rest van je leven bij (stel)... tja dan zou je dus nooit... tja... iets anders geproefd hebben zeg maar... zo kan je er ook achter komen of je echt nog met je vriendin verder kan denk ik... nu heb je het een keer gedaan en dat is klaar... het hoeft niet meer is niet meer spannend enzo en je hoeft niet meer met de gedachte te spelen... uit onderzoek is ook gebleken dat relaties nadat 1 van de 2 of beiden vreemd zijn gegaan en die in stand blijven vaak ook de beste relaties blijven... dus... mensen vreemd gaan MOET je eigeniljk doen en het dan aan houden dan krijg je een nog betere relatie ![]() ![]() en voor de mensen die vreemd zijn gegaan ![]() ![]() ![]() ow en voor de dames die een keer vreemd willen gaan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Ik heb geen vriend maar zou ook denk ik dan niet snel vreemdgaan.. Ik bedoel, ik krijg hopelijk over een paar jaar een echte serieuze relatie en daarin hoor je volgens mij niet vreemd te gaan...
En als mijn vriend (die ik dus niet heb ![]() Alsof iedereen die een relatie heeft met een ander zoent op 't moment als hij/zij dronken is... Daar kan ik me echt over opwinden ![]() Naja.. Kus...
|
Verwijderd
|
Vroeger zou ik hard hebben geroepen dat ik het zou zeggen maar dat ik het ook gewoon niet zou doen. Maar ok, nu was de relatie ook gewoon kut geworden en is het allemaal iets anders gelopen dan verwacht.
Wat ik er nu over denk... het ligt eraan. Als het een misstap was die je van plan bent meteen te vergeten en dat het nooit meer zal gebeuren, zou ik het niet meer zeggen. Let wel: het lucht op voor jou, jij bent je schuldgevoel kwijt, maar je scheept wel je vriend/vriendin op met een klotegevoel. Die kan zich van alles in het hoofd halen, bedenken dat hij/zij niet goed genoeg/voldoende voor je is, en zich de rest van de tijd lopen afvragen of je nog wel te vertrouwen bent. Jij bent fijn ervan af, want je bent eerlijk geweest, maar de ander zal zich opvreten. Is dat dan fair? Dat jij van je schuldgevoel af bent en de ander nu maar de last moet meeslepen over iets wat jij hebt gedaan? En laten we het zo stellen, dat vertrouwen komt gewoon niet meer terug. |
![]() |
|
Ten eerste: als je echt van iemand houdt, dan ga je niet vreemd, hoe de omstandigheden ook zijn.
Ten tweede: vreemdgaan is echt niks voor mij, maar stel dat het wel zou gebeuren... Dan zou ik het meteen opbiechten zodra ik hem weer zag (dus wel face-to-face vertellen). Ik zou het niet voor me kunnen houden, en ik vind eerlijkheid ontzettend belangrijk. Niettemin kan ik me dan ook heel goed voorstellen dat hij het dan uit wil maken, omdat er toch sprake is van geschonden vertrouwen. Dat risico zou ik dan maar moeten nemen. Trouwens, ik zou ook niet kunnen voorspellen wat ik zou doen als hij vreemd zou gaan en het zou zeggen... (Of ik het dan uit zou maken of hem zou vergeven...) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() vreemdgaan doe je gewoon niet. |
![]() |
|
Ik kan vrolijk zeggen:"vreemdgaan doe je niet" ik ben al twee keer vreemdgegaan en niet zo heel lang geleden is mijn, nu inmiddals ook al exvriendin, ook vreemdgegaan. Dus vreemdgaan doe je makkelijker dan je denkt. Maarja dat ga ik verder niet uitleggen
Ik ben erg gesteld op een erg open en eerlijke relatie. Zodra ik zelf vreemdga ga ik niet bellen of smsen of inspreken op de voicemail. Ga gewoon zo snel mogelijk naar huis. Je moet wel redelijk blijven en je vakantie afmaken. En dan meteen door naar je partner en het vertellen. Dat verwacht ik ook van mijn partners. Als ik het pas na een poos hoor of ik hoor het van een ander is het gewoon UIT. Easy as that.
||
Citaat:
Jij kan niet andermans gevoelens bepalen aan de hand van 1 simpele daad. Dat klinkt namelijk enorm onintelligent. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mocht ik het ook doen, wat me onwaarschijnlijk lijkt overigens maarja, wie weet wat er nog gebeurd, kom ik op deze statement nog een keer terug. Ik zou het wel vertellen, ik zou ook andersom willen dat hij het zou vertellen. Je geet elkaar zo de kans om te kijken of je echt wel iets wil met diegene. Ik vind het wel zo eerlijk, ook als je weet dat je je relatie daar eigenlijk al mee weggooid zou ik het toch doen, je partner leert zo *helaas* nog beter hoe je in elkaar zit en kan dan kiezen of hij of zij verder wil gaan ondanks dat zoiets gebeurd is. Je geeft je partner de kans te kiezen
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het feit dat jij anders beweert berust waarschijnlijk op het feit dat jij ervaring hebt met de situatie. Verlicht mij dan met jouw kennis. |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat heeft niets te maken met hoe ik het zie. Ik vind gewoon dat jij niet het recht hebt om de waarden, meningen en grenzen van anderen te bepalen. Ik ken genoeg mensen die een scheve schaats hebben gereden, maar bij wie er echt geen verminderd liefdesgevoel tegenover hun vriend/vriendin was. Het leven is echt niet zo simpel als: "ik ben eens vreemdgegaan want ik hou niet meer van hem/haar". Ikzelf zou het bijvoorbeeld veel meer een teken vinden dat onze relatie kapot is, als we geen dingen meer met elkaar kunnen delen, als hij bijvoorbeeld meer respect heeft voor een ander meisje dan voor mij. Of als hij me niet aanvaardt zoals ik ben. Enz. Kan je dan niet begrijpen dat er mensen zijn die lichamelijk bezit niet het àllerbelangrijkste vinden in een relatie? Het is allemaal een kwestie van zelf je grenzen zoeken. Ik haat het als mensen zo rechtlijnig beweren dat het per definitie zo is dat als je eens vreemdgaat, dat je dan niet van de ander houdt of er geen respect voor hebt. Sommige mensen hebben vrije maar duidelijke afspraken en houden toch heel erg van elkaar , kan je dat dan ook niet respecteren? Of (indien er geen sprake is van afspraken omtrent vrijheid) je kan gewoon een fout maken, dat kàn toch? Is alleen maar menselijk. Dus ik vertrouw geen mensen die anderen niet kunnen vergeven, omdat ze dan hun eigen menselijkheid willen ontkennen, tot in het potsierlijke toe. Met zulke veralgemeningen en aannames kan je echt nog vaak de bal misslaan in je leven, dus ik hoop dat je wat minder bekrompen wordt t.o.v. de mening van anderen. dank u. Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 17:26. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zelf niet veel ervaring met vreemdgaan. Eén keer heb ik iemand anders gekust toen ik nog met m'n ex samen was, en dat heb ik dan ook een uur later verteld. Ik heb het ook uitgemaakt want onze relatie was toch niet meer om over naar huis te schrijven.
Wat is het dan voor moeite om het eerst uit te maken? Vertel gewoon dat je relatie klote is, en dat je niks meer voor hem voelt. En wel voor de ander (ik weet niet of dat je vriend was) Maar dat heeft niets te maken met hoe ik het zie. Ik vind gewoon dat jij niet het recht hebt om de waarden, meningen en grenzen van anderen te bepalen. Ik ken genoeg mensen die een scheve schaats hebben gereden, maar bij wie er echt geen verminderd liefdesgevoel tegenover hun vriend/vriendin was. Dan zijn die mensen gewoon minder "slim" dan ik (niet letterlijk opvatten). Heb je enig idee hoeveel verdriet je met vreemdgaan kan doen? Je kwetst dus gewoon bewust de gevoelens van het persoon waar je (volgens jou dus) het meest om geeft. Dat doe je niet als je echt van iemand houdt. Zelfs als de omstandigheden het vreemdgaan aanmoedigen kan ik geen goed excuus vinden om deze stomme daad te rechtvaardigen. Het leven is echt niet zo simpel als: "ik ben eens vreemdgegaan want ik hou niet meer van hem/haar". Ik kan begrijpen dat je nog van iemand houdt na het 'vreemdgaan'. Maar lees dit nog eens: "houden van". Voor mij weergeeft het dat ik echt alles ervoor over heb om mijn vriendin gelukkig te maken en geen verdriet te doen. En dat argument verkloot je dus wel even in 30 seconden zoenen. Ikzelf zou het bijvoorbeeld veel meer een teken vinden dat onze relatie kapot is, als we geen dingen meer met elkaar kunnen delen, als hij bijvoorbeeld meer respect heeft voor een ander meisje dan voor mij. Of als hij me niet aanvaardt zoals ik ben. Enz. dan delen wij toch deels dezelfde mening. En wederom kan ik me niet inleven in wat de gedachten zijn van iemand die vreemd is gegaan, en vervolgens komt met, de vanuit slachtoffer's perspectief, het zwakke argument dat je nog wel 'van hem/haar houdt'.... bah Kan je dan niet begrijpen dat er mensen zijn die lichamelijk bezit niet het àllerbelangrijkste vinden in een relatie? Het is allemaal een kwestie van zelf je grenzen zoeken. Ja, maar mits bijde partijen het daarmee eens zijn. Vindt je het zelf niet nogal een zwak argument dat je bent vreemdgegaan omdat jij vindt dat het niet uitmaakt of jan en alleman aan jouw lichaam zitten, en dat je vriendje zich daar maar aan moet aanpassen? Ik haat het als mensen zo rechtlijnig beweren dat het per definitie zo is dat als je eens vreemdgaat, dat je dan niet van de ander houdt of er geen respect voor hebt. Sommige mensen hebben vrije maar duidelijke afspraken en houden toch heel erg van elkaar , kan je dat dan ook niet respecteren? Natuurlijk kan ik dat respecteren, maar nogmaals: mits beide partijen het daarover eens zijn. Of (indien er geen sprake is van afspraken omtrent vrijheid) je kan gewoon een fout maken, dat kàn toch? Is alleen maar menselijk. Dus ik vertrouw geen mensen die anderen niet kunnen vergeven, omdat ze dan hun eigen menselijkheid willen ontkennen, tot in het potsierlijke toe. Uiteraard kan je fouten maken. Maar vreemdgaan doe je toch niet? Het is een puur egoistisch begrip. Nogmaals, toen ik nog met mijn ex had, dacht ik zelfs niet over vreemdgaan na, andere vrouwen interesseerde me gewoon helemaal niet, hoe lief/lekker/geil/mooi/aardig ze ook waren, natuurlijk wil dit niks zeggen over mijn visie tegenover vrouwen, ik was wel nog gewoon goed bevriend met ze, maar het kwam nooit in me op om even 'mijn lichamelijke lusten' op hun te stillen. Met zulke veralgemeningen en aannames kan je echt nog vaak de bal misslaan in je leven, dus ik hoop dat je wat minder bekrompen wordt t.o.v. de mening van anderen. dank u. Ik denk het niet, mocht mijn aanstaande ex ooit vreemdgaan, dan kan ik het ze heus wel vergeven, en ik wil best vrienden met haar blijven. Maar een relatie zit er niet in. |
![]() |
||
Citaat:
En inderdaad kan niemand andermans gevoelens bepalen aan de hand van 1 'simpele daad', daar heb je volkomen gelijk in. Maar getuigt het van respect als je degene van wie je houdt verdriet aandoet door vreemd te gaan? Laat dat zien hoeveel je van diegene houdt? Naar mijn mening niet: ik denk dat als je echt van iemand houdt, je daarvoor door het vuur wilt gaan en je 100% respect en vertrouwen van elkaar moet krijgen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Tuurlijk. Wat is je relatie waard als je het niet vertelt? Goed, als je vreemdgaat al bar weinig, maar toch, als je het wel vertelt, is er nog een kansje dat het goed kan komen... als je het niet vertelt is dat wel erg hypocriet. Ik zou er iig niet mee kunnen leven.
||
Citaat:
ik bedoel alleen maar... hoe weet je nu wat je hebt als je geen vergelijkingsmateriaal hebt zeg maar... er zullen wel mensen zijn die om zulke redenen vreemdgaan en dat heeft niets met houden van en respect te maken... en mensen gaan ook wel eens vreemd omdat een relatie slecht is... maar ze hem toch niet willen beëindigen of niet durven of wat dan ook... nou ja... probeer eigenlijk alleen maar een beetje te laten zien dat je het van veel verschillende kanten kan bekijken en ze (volgens mij dan) niet allemaal verkeerd moeten zijn... en ik geloof dat er best veel mensen wel eens vreemd zijn gegaan en daarna nog steeds een heel goede zo niet betere relatie hebben gekregen... dan die ze al hadden... misschien is het wel een noodzakelijk kwaad voor een goede relatie... daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het altijd weer goed komt... maar het kan wel en gebeurt ook vaak zat...
|
Verwijderd
|
Op het moment dat IK vreemd ga op vakantie is de relatie wel heel slecht, dus dan maak ik het gewoon uit, dat had ik dan anders ook wel gedaan.
Nou ja, eigenlijk kom ik nooit in die situatie; ik ben ten eerste geen schuinsmarcheerder en ten tweede drink ik nooit te veel. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
En over dat vergelijkingsmateriaal, daar hoef je niet voor vreemd te gaan, daarvoor doe je ervaringen op in eerdere relaties. Als je weet dat je de goeie hebt (als je dus echt van iemand houdt) heb je geen vergelijkingsmateriaal nodig, dan heb je de beste al. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je dat niet doet is dat wel heel erg slecht want je moet hem toch iniedergeval de kans geven zich te verwoorden of jouw te vergeven of iets in die richting
||
Citaat:
en wat je over dat kwetsen zegt... daar heb je wel gelijk in dan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga alleen niet vreemd, dus eigenlijk hoef ik me ook niet druk te maken over wat ik zou doen ![]() |
![]() |
|
Als ik iemand echt leuk vind(zelden) dan vertel ik het niet. Meestal vertel ik het makkelijker bij iemand die ik niet zo heel leuk vind. Maar ik zou het mooi niet vertellen!!! Je loopt alleen risico.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
A. ik kan amper liegen
B. laat staan tegen de persoon waarvan ik hou C. Ik zou de consequenties van mijn daden nemen, ook als dat het einde van de relatie betekent...wat is er immers erger dan een relatie die gebaseert is op een leugen...
|
ik zou t m opbiechten... maar ik zou t ook echt niet doen. al zou ik t doen, zou daar een reden voor zijn: bijv. relatie is niet meer goed, te veel nare dingen etc. maar dan nog, al zou t dan toch gebeuren zou ik t eerlijk zeggen. met veel tranen en al... (alleen al vanwege t feit dat ik zo'n sloerie ben geweest)
|
ik zou nooit van mijn leven vreemd gaan...
maar opbiechten is wel zo fair.... anders ben je echt een enorme ezel. ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wel of niet vertellen? Verwijderd | 27 | 05-08-2005 16:28 | |
Liefde & Relatie |
hoe zou jij reageren? Verwijderd | 17 | 11-11-2004 15:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Zou jij de waarheid spreken? Sleepingsun | 8 | 23-09-2003 07:35 | |
Liefde & Relatie |