Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 13:41
G.T.C.
G.T.C. is offline
Mijn ouders dus wel!!! Ik vind het zo irritant. Ik zeg er altijd wat van, maar ik geloof niet echt dat zijn mijn privacy willen respecteren

Bankafschriftjes doen ze dan ondertussen niet meer openmaken, maar de rest doen ze gerust open maken.
Ik kreeg laatst ook een brief van een goeie vriendin. Had ze hele emotionele dingen ingezet die alleen tussen haar en mij waren. Dat vink dan zo erg als die brief al open gemaakt is. Misschien hebben mijn ouders em dan nog geen eens gelezen, maar het gaat gewoon om het idee !!

En vandaag heb ik een dikke A4 envelop binnen gekregen waar een paar tijdschriften inzaten. Dat had ik een tijd geleden met iemand afgesproken dat hij mij wat info zou sturen over honden opvoeden. Maar blijkbaar is dat weer veels te interessant voor mijn moeder hoor . Zij meteen dat ding openscheuren om te kijken wat er in zit.

arrrgg, ik kan er zo kwaad om worden Hoe gaat dat bij jou thuis?
Oud 29-08-2003, 13:41
Shock
Shock is offline
Nee, ze hebben er gewoonweg niet aan te zitten.
Oud 29-08-2003, 13:44
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nee, nooit. Wat dat betreft heb ik ze goed opgevoed!
Oud 29-08-2003, 13:49
herbalpower
herbalpower is offline
daar moeten ze met hun klauwen vanaf blijven
als iets aan jou geadresseerd is moeten ze daar volgens mij ook wettelijk vanaf blijven
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:59
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-08-2003 @ 14:44:
Oud 29-08-2003, 14:02
neobamboom
neobamboom is offline
Nee dat niet.
ik zou gaan gillen als ze het wel zouden doen, ik maak hun persoonlijke post toch ook niet open.
Oud 29-08-2003, 14:03
Verwijderd
Nee, nooit, tenzij het iets belangrijks is, van de IB-Groep bijvoorbeeld, dat is op dit moment meestal belangrijke post.. Maar dan nog bellen ze me eerst op en openen ze de brief aan de telefoon zeg maar. Verder soms post van de huisarts, daar is niet alles altijd even goed met de verzekering geregeld, dus moet mijn moeder dat eventjes regelen, ook al staat mijn naam erop. Verder krijg ik geen post meer daar. Maar bankafschriften hebben ze nooit geopent, brieven en andere zaken ook niet. Fijn

De ouders van een vriendin van me openen álles. Bankafschriften controleren ze en stoppen ze in een map, briefen halen ze uit de envelop en leggen ze op haar bureau.. Ik zou er gek van worden, maar zij vindt het fijn... Blegh
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:04
Verwijderd
Bij mij hoeven ze dat niet te doen.. dat is prive vind ik.. en hun ook.. mijn vader heeft het een keer gedaan (ik geloof dat ie tijdelijk blind was ofzo) en toen was ie niet blij met mij...

niet dat ik zoveel post krijg maar toch....
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:05
De Veroorzaker
Citaat:
herbalpower schreef op 29-08-2003 @ 14:49:
daar moeten ze met hun klauwen vanaf blijven
als iets aan jou geadresseerd is moeten ze daar volgens mij ook wettelijk vanaf blijven
Volgens mij pas vanaf je 18e (bij jou wel dus) maar daaronder hebben de ouders volgens mij het recht om je post open te maken (en je bankrekening leeg te halen).
Oud 29-08-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-08-2003 @ 15:03:

De ouders van een vriendin van me openen álles. Bankafschriften controleren ze en stoppen ze in een map, briefen halen ze uit de envelop en leggen ze op haar bureau.. Ik zou er gek van worden, maar zij vindt het fijn... Blegh
ja dat lijkt me echt niks! bij een vriendin van mij doen haar ouders dat ook.. maar dan alleen de bankafschriften.. om te zien of ze niet te veel uitgeeft... belachelijk gewoon
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-08-2003 @ 15:05:
(en je bankrekening leeg te halen).
*gromt* Ja, dat is zoo stom... Ik had een spaarrekening van m'n 4de tot m'n 12de braaf gespaard, en toen hadden ze geld nodig Al m'n spaargeld weg Heb het nooit meer terug gezien
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-08-2003 @ 14:44:
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:10
the tourist
the tourist is offline
Nooit, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-08-2003 @ 15:08:
*gromt* Ja, dat is zoo stom... Ik had een spaarrekening van m'n 4de tot m'n 12de braaf gespaard, en toen hadden ze geld nodig Al m'n spaargeld weg Heb het nooit meer terug gezien
serieus?? ik zou het terug eisen! dat geld was toch van jou...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:14
Verwijderd
Als het veel was zou je er best een procedure over kunnen beginnen, maar dat doe je natuurlijk niet zo makkelijk tegen je ouders, tenzij je echt compleet met ze in onmin leeft ofzo.

Gelukkig kunnen ze dat bij mij iig niet flikken, aangezien mijn rekening op mijn naam staat en ik volledig handelingsbekwaam ben./
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:16
Dminor
Dminor is offline
Ik krijg bijna nooit post.
Oud 29-08-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2003 @ 15:14:
Als het veel was zou je er best een procedure over kunnen beginnen, maar dat doe je natuurlijk niet zo makkelijk tegen je ouders, tenzij je echt compleet met ze in onmin leeft ofzo.

Gelukkig kunnen ze dat bij mij iig niet flikken, aangezien mijn rekening op mijn naam staat en ik volledig handelingsbekwaam ben./
Mja, ik laat het maar zo.. Binnenkort gaan ze het huis verkopen en daar zullen ze veel geld voor krijgen. Ik dus ook een hele smak ineens, voor m'n studie Dan zet ik dat braaf op m'n spaarrekening en dan hou ik m'n mond wel
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:33
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Nee, ik doe hun post ook niet open. Het is gewoon een kwestie van wederzijds respect.
Oud 29-08-2003, 14:38
Pla
Pla is offline
Nee gelukkig niet zeg.. Ze zouden het ook niet leuk vinden als ik hun post openmaak..
Oud 29-08-2003, 14:43
Verwijderd
Mn bankafschriften ALTIJD!
en verder valt t wel mee.
Ze kijkt wel altijd in mn kamer, haalt mn tas leeg en gaat dan dingen opruimen en kastjes enzo en dan valt HEEL TOEVALLIG HAAR OOG OP IETS! grrrr
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:44
Qimm
Qimm is offline
Soms wel Krijg ik post waarvan ze zich afvragen wat het is, gaan ze het openmaken hallo? privacy?! maar de laatste keer ben ik daar zo kwaad om geweest dat ze het nu niet weer doen, denk ik
Oud 29-08-2003, 14:46
Qamra
Qamra is offline
Alleen per ongeluk.. Vooral met bankafschriften, dan kijken ze niet naar de naam die erop staat

Vind mijn moeder vreselijk, zegt duizend keer sorry..
Oud 29-08-2003, 14:48
Mindfields
Mindfields is offline
Vroeger wel altijd..

Bankafschriften mag ze van mij open maken, kaartjes leest ze ook altijd, maar ik word wel boos als ze brieven open maakt.
Oud 29-08-2003, 14:50
sinsere
sinsere is offline
Nee .. mijn ouders maken mijn post niet open, net zoals ik hun post niet openmaak. Als er iets tussen zit waar ze nieuwsgierig naar zijn geven ze het me, en dan vragen ze later eventueel wel wat het was.
Oud 29-08-2003, 14:51
De Veroorzaker
Citaat:
Cytherea schreef op 29-08-2003 @ 15:11:
serieus?? ik zou het terug eisen! dat geld was toch van jou...
Het zijn je ouders, dat doe je niet zo makkelijk.
Ik niet iig
Oud 29-08-2003, 14:56
naam onbekend
naam onbekend is offline
Nee, nooit. Maar laat ze het maar eens proberen...

'See you in court'
Oud 29-08-2003, 15:06
Verwijderd
Mmm. Soms bankafschriften, maar brieven nooit. Die leggen ze ongeopend op mijn kamer neer.

Gelukkig, want anders zou ik het ze nog knap lastig maken.

Andersom doe ik het trouwens wel: als er een brief komt met 'aan de familie W. *achternaam*' (mn vader heet Wim) dan maak ik het wel open. Hadden ze dat familie er maar niet bij moeten zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:12
poesiefox
poesiefox is offline
Ik dacht dat alleen in mijn tijd nog voorkwam, maar er zijn meer ouders die het gore lef blijkbaar hebben om zich zo met hun kinderen te bemoeien. En het is ook precies dat: bemoeizucht, nieuwsgierigheid, controle.

Ze willen zeker ook altijd weten waar je naar toe gaat, en met wie, en wat je daar gaat doen?

En wie dat was was net aan de telefoon? En wat zei-ie? Wat is dat voor jongen eigenlijk? Wat doen zijn ouders? Zeker je vriendje!

Heel irritant gebemoei, en er bleek geen kruid tegen gewassen. Het huis uitgaan, enige oplossing.
Oud 29-08-2003, 15:15
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het echt schandalig dat jouw ouders je post open maken. Hier zal dat nooit gebeuren, want het is gewoon dat ze mijn privacy moeten respecteren. Ook van mijn broertjes en zusjes. Die post is van mij, daar heeft niemand aan te komen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:19
ssjpan
ssjpan is offline
Nee dat doen ze nooit. Hoeven ze ook niet te proberen
Oud 29-08-2003, 15:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gelukkig doen mijn ouders dat niet, nou ja mijn vader soms maar die is gewoon achterdochtig wat dat betreft. Hij gaat ook soms controleren waar ik mijn geld aan uitgeef via internet .
Oud 29-08-2003, 15:26
Machiavelli
Machiavelli is offline
Soms bankafschriften maar verder nooit.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:26
Otis
Otis is offline
nee, moeten ze ook zeker niet gaan doen!!!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:35
Verwijderd
nee , en ze zouden moeten durven..
(haha lekker stoer )
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:45
Verwijderd
ja,behalve als ze denken dat t door een vriend of vriendin ofzo geschreven is.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:58
schietgeweer
schietgeweer is offline
Neuh, alleen m'n bankrekeningdingen, maar dat maakt mij niks uit.
Oud 29-08-2003, 16:00
Nostra
Nostra is offline
Vroeger maakte me ma wel altijd mijn bankafschriften open maar nu hoeft ze dat echt niet meer te flikken.
Oud 29-08-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 29-08-2003 @ 16:12:

En wie dat was was net aan de telefoon? .
Ouders van een vriendin van me deden dat nog erger; als ze nieuwsgierig waren, luisterden ze gewoon mee met een andere telefoon... Schrik je je rot, wanneer je ineens een zware stem hoort zeggen:'Eey, jullie wonen zo dicht bij elkaar en bellen uren... spreek gewoon eens iets af!' en dan te bedenken dat ik er later achter kwam dat ze hadden meegeluisterd toen ik het over de 'eerste keer' met mijn vriend had
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:05
Thomas
Thomas is offline
Sommige ouders.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:07
Quiana
Quiana is offline
Zijn ze niet in geinteresseerd, in tegenstelling
tot m'n stiefzusje.
Oud 29-08-2003, 16:07
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-08-2003 @ 15:46:
Alleen per ongeluk.. Vooral met bankafschriften, dan kijken ze niet naar de naam die erop staat

Vind mijn moeder vreselijk, zegt duizend keer sorry..
hetzelfde hierzo
Oud 29-08-2003, 16:13
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 29-08-2003 @ 16:12:
Ik dacht dat alleen in mijn tijd nog voorkwam, maar er zijn meer ouders die het gore lef blijkbaar hebben om zich zo met hun kinderen te bemoeien. En het is ook precies dat: bemoeizucht, nieuwsgierigheid, controle.

Ze willen zeker ook altijd weten waar je naar toe gaat, en met wie, en wat je daar gaat doen?

En wie dat was was net aan de telefoon? En wat zei-ie? Wat is dat voor jongen eigenlijk? Wat doen zijn ouders? Zeker je vriendje!

Heel irritant gebemoei, en er bleek geen kruid tegen gewassen. Het huis uitgaan, enige oplossing.
dat is juist het rare
Voor de rest hoor ik nooit wat van ze. Als ik s'avonds ergens naar toe ga dan zeg ik; dag mam! ik ga naar rotterdam. Zie je morgen weer.
En met telefoneren vragen ze ook nooit wie het was ofzow.
Maar die post kunnen ze maar niet van af blijven
Oud 29-08-2003, 16:43
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
tot mn 18e deden ze dat nog wel steeds (wat ik niet leuk vond maarja), maar nu gelukkig niet meer
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:49
Talon
Talon is offline
soms 'per ongeluk'
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:54
Verwijderd
Vroeger vaak, nu niet meer...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:55
Verwijderd
nooit. en dat is maar goed ook.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:02
wissie
wissie is offline
Mijn moeder maakt wel altijd de post van school open, terwijl die aan mij gericht is, maar verder gelukkig nooit.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:07
Miracle
Miracle is offline
Hier deden ze dat eerst ook. Totdat ik es een keer héél kwaad ben geworden (lees: staan schreeuwen, schelden en huilen). En sindsdien doen ze het niet meer.
(ok, ze zijn wel altijd heel nieuwsgierig, en willen altijd weten wat er nou in zat, bla bla)
Oud 29-08-2003, 18:09
snoopy
snoopy is offline
nee, dat is hier echt niet gebruikelijk. Soms maakt m'n moeder bankafschriften wel open, maar daar weet ze van dat ik er niets geheim te houden heb. Andere post is van mij, en blijft van mij
Wat wel s gebeurt, is dat ik per ongeluk post van m'n broertje openmaak, omdat ik niet weet of t voor mij of voor hem is (we hebben dezelfde voorletter).
maar ja... da's toch nooit persoonlijke post...
Oud 29-08-2003, 18:22
Verwijderd
Als mijn ouders dat zouden doen, zou ik heel hard gaan gillen, direct mijn post naar andere adressen laten sturen en dus gewoon verhuizen. Dat is míjn post, daar blijven zij maar gewoon van af. GElukkig doen ze dat ook niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten