Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 02:47
Prea|K
Prea|K is offline
Wie kent de serie niet, een serie waar ik vroeger wat uren naar heb gekeken, zonder erbij stil te staan dat er wel wat meer achter zat dan eend alleen die geadopteerd werd door een mol.

Het bekendste voorbeeld is natuurlijk; Dolf, Alfreds jeugdige vriend die later de Nationale Kraaien Partij oprichten die leusden riepen zoals "Dolf is Rechtvaardig'' Dolf , had zo'n haarlok, klein snorretje op zen bek, uniform aan en was leider van de Kraaienpartij . Toen vluchten Alfred en zijn vrienden naar een buurland om van daaruit een coup te plannen.

Verder had je nog die aartsbisschop die met Dolf optrok en hem zijn goedkeuring zou geven mits Dolf hem een royaal kapitaaltje in zijn handen stopte.

In een aflevering komt Alfred terecht in een land dat erg op Zuid-Afrika lijkt. Daar onderdrukken de 'boerenganzen' de zwarte eenden. Hoe frapant. Daar leerde hij winnie kennen, een zwarte eend waarop hij later verliefd werd.

Al deze kleine dingetjes zoals Dolf (Adolf en zijn snorretje + haren = sprekend op Hitler) of de onderdrukking van de blanken tegen de zwarte doen het hem. het erge is dat men op zeer jonge leeftijd al wordt 'gebrainwashed' door linkse indoctrinatie. Het is in ieder geval duidelijk dat de Maker bepaalde boodschappen er geprobeerd heeft in te zetten.

Maargoed; Discuss about it!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 03:02
Nothing
Nothing is offline
Kan gebeuren toch..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 03:31
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
ik zie totaal geen verband met links

mischien als je je grijze hersencellen eens laat werken, zou je beseffen dat hier geleerd word dat mensen als adolf met kiespijn gemist kunnen worden, en dat alle mensen op de wereld gelijk zijn, ongeacht huidskleur.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 08:11
Qamra
Qamra is offline
Je kan die kinderen ook moeilijk leren dat het goed is wat Hitler deed..
Oud 21-09-2003, 08:30
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 21-09-2003 @ 04:31:
mischien als je je grijze hersencellen eens laat werken, zou je beseffen dat hier geleerd word dat mensen als adolf met kiespijn gemist kunnen worden, en dat alle mensen op de wereld gelijk zijn, ongeacht huidskleur.
Eens!
Oud 21-09-2003, 09:37
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:

Indeed
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:41
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
ik zie totaal geen verband met links

met de tweede post gelijk het hele topic opgelost
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:49
Nebula
Nebula is offline
Ik heb geen zin om de zoveelste te zijn die hetzelfde citeert, dussuh...

Wat IloveTECHNO zei.

Iedereen is dolf trouwens altijd me Hitler aan het vergelijken, maar is het iemand ook ooit opgevallen dat hij veel weg heeft van Napoleon? (met die vleugel onder z'n jas enz.)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:58
infamous
infamous is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 21-09-2003 @ 03:47:
Wie kent de serie niet, een serie waar ik vroeger wat uren naar heb gekeken, zonder erbij stil te staan dat er wel wat meer achter zat dan eend alleen die geadopteerd werd door een mol.

Het bekendste voorbeeld is natuurlijk; Dolf, Alfreds jeugdige vriend die later de Nationale Kraaien Partij oprichten die leusden riepen zoals "Dolf is Rechtvaardig'' Dolf , had zo'n haarlok, klein snorretje op zen bek, uniform aan en was leider van de Kraaienpartij . Toen vluchten Alfred en zijn vrienden naar een buurland om van daaruit een coup te plannen.

Verder had je nog die aartsbisschop die met Dolf optrok en hem zijn goedkeuring zou geven mits Dolf hem een royaal kapitaaltje in zijn handen stopte.

In een aflevering komt Alfred terecht in een land dat erg op Zuid-Afrika lijkt. Daar onderdrukken de 'boerenganzen' de zwarte eenden. Hoe frapant. Daar leerde hij winnie kennen, een zwarte eend waarop hij later verliefd werd.

Al deze kleine dingetjes zoals Dolf (Adolf en zijn snorretje + haren = sprekend op Hitler) of de onderdrukking van de blanken tegen de zwarte doen het hem. het erge is dat men op zeer jonge leeftijd al wordt 'gebrainwashed' door linkse indoctrinatie. Het is in ieder geval duidelijk dat de Maker bepaalde boodschappen er geprobeerd heeft in te zetten.

Maargoed; Discuss about it!

[afbeelding]

[afbeelding]
ik zie dit niet als indoctrinatie, maar meer als een manier om op jonge leeftijd te leren wat zich heeft afgespeeld in de wereld.
Oud 21-09-2003, 10:00
herbalpower
herbalpower is offline
de doelgroep van het progamma de kleine kinderen hebben dit niet in de gaten maar toen ik laats het progama nog eens zag dacht ik wel dat sommige problemen in de tekenfilm ook voorkomen in onze hedendaagse maatschappij
en dan heb ik het idee dat de tekenfilm inderdaad wat naar links buigt
Oud 21-09-2003, 10:02
Thomas
Thomas is offline
Hoe ver kan je gaan? Ik lach me echt de pleuris om deze topic.

Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 10:05.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 10:03
Verwijderd
Niet alles in deze wereld is een links complot
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 10:23
Zaina
Zaina is offline
Dolf was een neger..
Oud 21-09-2003, 10:25
schietgeweer
schietgeweer is offline
Zal wel zo zijn, ik heb het als kleuter in ieder geval nooit meegekregen.

Ben benieuwd of er ook iets over de Sovjet Unie in gezegd is, maar dat zal wel weer niet...
Oud 21-09-2003, 10:25
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Zaina schreef op 21-09-2003 @ 11:23:
Dolf was een neger..
Dolf was een nepneger, want hij smeerde z'n snavel in met schoensmeer. Gewoon een whigger dus... wat een vooruitstrevende serie is het toch!
Oud 21-09-2003, 10:31
P&C
P&C is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-09-2003 @ 11:25:
Dolf was een nepneger, want hij smeerde z'n snavel in met schoensmeer. Gewoon een whigger dus... wat een vooruitstrevende serie is het toch!
misschien zat hij bij de BBE en wilde die niet opvallen
Oud 21-09-2003, 10:35
Balance
Balance is offline
en je bent d'r nu pas achter dat Dolf als 'n soort Hitler wordt afgebeeld?
Oud 21-09-2003, 10:44
Verwijderd
*zucht*

Wat een wereldschokkende ontdekking. *gaap*
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 10:53
Kazanka
Kazanka is offline
die goeie ouwe tijd....nu de smurfen doen? of misschien de snorkels, taran en de toverketel? Die laatste vond ik overigens wel een beetje sexistisch, ook wel erg duister voor zeven-jarigen, de gehoornde koning was echter best
Oud 21-09-2003, 10:59
Verwijderd
De snorkels zijn gewoon as van het kwaad... Hetzelfde geldt voor de smurfen, ze moeten gewoon allemaal op de zwarte lijst.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:01
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 21-09-2003 @ 11:59:
De snorkels zijn gewoon as van het kwaad... Hetzelfde geldt voor de smurfen, ze moeten gewoon allemaal op de zwarte lijst.
Idd, de smurfen waren sexistisch. De smurfin werd altijd als dom afgeschilderd. Ik eis bij deze een verbod op alle enigzins aanstootgevende kinderseries
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:05
Verwijderd
het is maar wat je erachter zoekt......
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:07
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 21-09-2003 @ 12:05:
het is maar wat je erachter zoekt......
Jij wilt zeggen dat de maker geen bepaalde boodschappen erin heeft gebracht?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:07
hi
hi is offline
Als dat al indoctrineren is pfffff. Wordt die kinderen een bepaalde manier van denken opgelegd??? Ik zie het echt niet hoor. Tuurlijk wordt er een vergelijking getrokken met Hitler in de serie whatever als je je daar al druk om gaat maken
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 21-09-2003 @ 12:07:
Jij wilt zeggen dat de maker geen bepaalde boodschappen erin heeft gebracht?
ik moet zeggen dat ik dat programma niet vaak heb gezien, maar die uitzendingen dat ik het zag (toen was ik 8 ofzo) was het me niet opgevallen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 11:12
Tofke_H
Tofke_H is offline
staat die stelling ergens op het internet want dit is al de zoveelste keer dat men hier over begint..
Oud 21-09-2003, 11:14
Gatara
Gatara is offline
slinks, slinks, slinks....... wordt er zo moe van.

Kom eens met nieuwe termen.
Wellicht: rechtvaardigheid, het hebben van een goede moraal jegens de medemens, respect voor de universele verklaring van de rechten van de mens.
Dat zie ik terug in die series.

kun je misschien de lay-out even aanpassen in je originele post?
Oud 21-09-2003, 11:15
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
perseus schreef op 21-09-2003 @ 11:44:
*zucht*

Wat een wereldschokkende ontdekking. *gaap*
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:15
Verwijderd
Oh, please...stel dát het inderdaad de bedoeling was om die boodschappen erin te zetten. Dan is er toch niets verkeerds aan? Als ik jouw openingspost lees en de feiten die daarin staan, dan komt die serie behoorlijk overeen met de werkelijkheid...en met het bijbrengen van de loop van de geschiedenis is niets mis.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:30
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 21-09-2003 @ 12:01:
Idd, de smurfen waren sexistisch. De smurfin werd altijd als dom afgeschilderd. Ik eis bij deze een verbod op alle enigzins aanstootgevende kinderseries
Nee, dat valt wel mee..
Het is NOG erger dan dat..

De smurfen zijn een stelletje linkse rakkers, communisten namelijk!
Grote smurf natuurlijk voorop, als Karl Marx..

http://www.iamlost.com/features/smurfs/commies.shtml

En dan over smurfin; Smurfin is ooit gemaakt door Gargamel, de bron van het kwaad.. Wat vertelt ons dit over vrouwen?

...

En dan nog even over Alfred.. Niet fokken met'm anders stuur ik terror koe op je af!
Oud 21-09-2003, 11:34
Surjirro
Surjirro is offline
Boeiend, ik vond alfred geweldig, alsof de doelgroep die dat kijkt doorheeft waar het om gaat.
Oud 21-09-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 21-09-2003 @ 12:30:
http://www.iamlost.com/features/smurfs/commies.shtml
Dat er mensen zijn die dit serieus geloven. Ik kan Sinterklaas nu ook wel communist noemen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:48
Prea|K
Prea|K is offline

Gargamel heeft duidelijk Joodse kenmerken en Azrael (die kat) is in Joodse religie de engel des doods.

En wat te denken van de Smurfin?

De Smurfin: blondharige vrouw.

Een respectabele vrouw met blond haar ...

Er is ook totaal geen multikul in de Smurfen: iedereen heeft eenzelfde huidskleur, niet toevallig dus dat het allemaal altijd gesmeerd loopt, zolang de Jood Gargamel zich maar niet bemoeit.

Ook was er een Smurfenalbum "De Zwarte Smurfen" waarin Gargamel zwarte Smurfen maakte die de Smurfen bedreigden!

Die werd sterk aangevallen door links en ik geloof dat ze in de tekenfilmserie de kleur van die Smurfen veranderden in een andere kleur.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:55
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
prea|k, niks nuttigs te doen?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:55
Verwijderd
De smurfen zijn nou eenmaal allemaal blauw. Bovendien hebben smurfen ook weleens ruzie.
Gargamel is gewoon een stereotype heks, maar dan mannelijk. En een stereotype heks heeft altijd een lange neus en zwart haar, dus...
Smurfin had net zo goed zwart haar kunnen hebben, maar het westerse ideaal is nou eenmaal over het algemeen blond; gezien ze heel mooi wordt gevonden door de andere smurfen heeft ze daardoor die haarkleur.
Dat met die zwarte smurfen... Zwart, duister, is nou eenmaal over het algemeen de kleur van het kwaad in veel verhalen. Amerikanen hebben zelfs werkelijk een zwarte lijst waarop ook de boeken van Harry Potter staan (slaat nergens op, maar het heet iig 'zwarte lijst' en er staan 'slechte' boeken op).
Er zijn natuurlijk altijd mensen die politiek correct gaan roepen dat negers zo gediscrimineerd worden, daarom is het in de tekenfilm waarschijnlijk anders gedaan...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 21-09-2003 @ 12:48:
[afbeelding]

Gargamel heeft duidelijk Joodse kenmerken en Azrael (die kat) is in Joodse religie de engel des doods.

En wat te denken van de Smurfin?

[afbeelding]

De Smurfin: blondharige vrouw.

Een respectabele vrouw met blond haar ...

Er is ook totaal geen multikul in de Smurfen: iedereen heeft eenzelfde huidskleur, niet toevallig dus dat het allemaal altijd gesmeerd loopt, zolang de Jood Gargamel zich maar niet bemoeit.

Ook was er een Smurfenalbum "De Zwarte Smurfen" waarin Gargamel zwarte Smurfen maakte die de Smurfen bedreigden!

[afbeelding]

Die werd sterk aangevallen door links en ik geloof dat ze in de tekenfilmserie de kleur van die Smurfen veranderden in een andere kleur.
Inderdaad de smurfen zijn de ubermensch

Ik mag dan wel rechts en nationalistisch denken, maar ik heb niks met Jodenvervolging en buitenlander haat te maken
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
En Walt Disney maakte met 'dombo' mensen met flaporen belachelijk.
Oud 21-09-2003, 12:16
NERD
NERD is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 21-09-2003 @ 12:30:
En dan over smurfin; Smurfin is ooit gemaakt door Gargamel, de bron van het kwaad.. Wat vertelt ons dit over vrouwen?
Euh, niets nieuws?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:19
Dory
Dory is offline
Oooohh moet dit nou
Oud 21-09-2003, 12:22
Verwijderd
Preak, word jij nou niet heel erg moe van jezelf?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:23
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 21-09-2003 @ 12:07:
*bla*
Je hebt door dat je je eigen nick fout hebt gespeld in je sig he. Of was dat grappig bedoelt
Oud 21-09-2003, 12:28
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
NERD schreef op 21-09-2003 @ 13:16:
Euh, niets nieuws?
nee inderdaad.. huhuhu
Oud 21-09-2003, 12:32
Anne
Anne is offline
Linkse mensen zijn altijd leuker.

nee... flauw...
Oud 21-09-2003, 12:36
NERD
NERD is offline
Prea|Kulpa
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:41
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-09-2003 @ 13:23:
Je hebt door dat je je eigen nick fout hebt gespeld in je sig he. Of was dat grappig bedoelt
Ik heet eigenlijk Phrea|K maar die naam was al bezet dus figure out.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:46
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-09-2003 @ 13:32:
Linkse mensen zijn altijd leuker.
En knuffelen bomen.

Ontopic: ik betwijfel of de doelgroep van die programma's
er op zo'n manier naar kijkt, maar goed.
Oud 21-09-2003, 12:46
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
NERD schreef op 21-09-2003 @ 13:36:
Prea|Kulpa
Confiteor Deo omnipotenti vobis fratres, quia peccavi nimis cogitatione,
verbo, opere et omissione, Prea|culpa, Prea|culpa, Prea|maxima|culpa.
Oud 21-09-2003, 12:55
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Bloo schreef op 21-09-2003 @ 11:25:
Ben benieuwd of er ook iets over de Sovjet Unie in gezegd is, maar dat zal wel weer niet...
Ik kan me niet herinneren dat er iets in zit over het vroegere Rusland.
Maar goed, ik ben voor dit soort tekenfilms. Het is uitstekend om kleine kinderen op deze manier iets bij te brengen van de geschiedenis en om foute mensen 'af te kraken'. Misschien dat je het als klein kind nog niet door hebt, maar als je ouder bent ontdek je opeens een hele boel dingen in zo'n tekenfilmpje.

Kijk zo ook maar eens naar Animal Farm, een verfilming van het gelijknamige boek van Georg Orwel. Dit gaat wel over de Sovjet Unie. En zo zijn er nog wel een aantal tekenfilms op te noemen waar een diepere betekenis in zit dan alleen een leuk verhaaltje voor kleine kinderen.
Oud 21-09-2003, 13:15
Verwijderd
Prea|K? Uit je eerste post blijkt dat je schijnbaar moeite hebt met dit soort 'indoctrinatie'? Zelfs als de morele boodschappen aanleren om respect te hebben voor anderen e.d.?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:25
the tourist
the tourist is offline
Zo kan je wel bezig blijven.
Ik heb eigenlijk nog nooit een hele aflevering AJK gezien, dus ik weet niet precies waar je het over hebt.

Ik heb dezelfde initialen als AJK
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten