Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
de doelgroep van het progamma de kleine kinderen hebben dit niet in de gaten maar toen ik laats het progama nog eens zag dacht ik wel dat sommige problemen in de tekenfilm ook voorkomen in onze hedendaagse maatschappij
en dan heb ik het idee dat de tekenfilm inderdaad wat naar links buigt
||
Citaat:
![]()
|
die goeie ouwe tijd....nu de smurfen doen? of misschien de snorkels, taran en de toverketel? Die laatste vond ik overigens wel een beetje sexistisch, ook wel erg duister voor zeven-jarigen, de gehoornde koning was echter best
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
slinks, slinks, slinks....... wordt er zo moe van.
Kom eens met nieuwe termen. Wellicht: rechtvaardigheid, het hebben van een goede moraal jegens de medemens, respect voor de universele verklaring van de rechten van de mens. Dat zie ik terug in die series. kun je misschien de lay-out even aanpassen in je originele post?
|
Verwijderd
|
Oh, please...stel dát het inderdaad de bedoeling was om die boodschappen erin te zetten. Dan is er toch niets verkeerds aan? Als ik jouw openingspost lees en de feiten die daarin staan, dan komt die serie behoorlijk overeen met de werkelijkheid...en met het bijbrengen van de loop van de geschiedenis is niets mis.
|
![]() |
||
Citaat:
Het is NOG erger dan dat.. De smurfen zijn een stelletje linkse rakkers, communisten namelijk! Grote smurf natuurlijk voorop, als Karl Marx.. http://www.iamlost.com/features/smurfs/commies.shtml En dan over smurfin; Smurfin is ooit gemaakt door Gargamel, de bron van het kwaad.. Wat vertelt ons dit over vrouwen? ... En dan nog even over Alfred.. Niet fokken met'm anders stuur ik terror koe op je af! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() ![]() Gargamel heeft duidelijk Joodse kenmerken en Azrael (die kat) is in Joodse religie de engel des doods. En wat te denken van de Smurfin? ![]() De Smurfin: blondharige vrouw. Een respectabele vrouw met blond haar ... Er is ook totaal geen multikul in de Smurfen: iedereen heeft eenzelfde huidskleur, niet toevallig dus dat het allemaal altijd gesmeerd loopt, zolang de Jood Gargamel zich maar niet bemoeit. Ook was er een Smurfenalbum "De Zwarte Smurfen" waarin Gargamel zwarte Smurfen maakte die de Smurfen bedreigden! ![]() Die werd sterk aangevallen door links en ik geloof dat ze in de tekenfilmserie de kleur van die Smurfen veranderden in een andere kleur. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De smurfen zijn nou eenmaal allemaal blauw. Bovendien hebben smurfen ook weleens ruzie.
Gargamel is gewoon een stereotype heks, maar dan mannelijk. En een stereotype heks heeft altijd een lange neus en zwart haar, dus... Smurfin had net zo goed zwart haar kunnen hebben, maar het westerse ideaal is nou eenmaal over het algemeen blond; gezien ze heel mooi wordt gevonden door de andere smurfen heeft ze daardoor die haarkleur. Dat met die zwarte smurfen... Zwart, duister, is nou eenmaal over het algemeen de kleur van het kwaad in veel verhalen. Amerikanen hebben zelfs werkelijk een zwarte lijst waarop ook de boeken van Harry Potter staan (slaat nergens op, maar het heet iig 'zwarte lijst' en er staan 'slechte' boeken op). Er zijn natuurlijk altijd mensen die politiek correct gaan roepen dat negers zo gediscrimineerd worden, daarom is het in de tekenfilm waarschijnlijk anders gedaan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik mag dan wel rechts en nationalistisch denken, maar ik heb niks met Jodenvervolging en buitenlander haat te maken |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
verbo, opere et omissione, Prea|culpa, Prea|culpa, Prea|maxima|culpa.
||
Citaat:
Maar goed, ik ben voor dit soort tekenfilms. Het is uitstekend om kleine kinderen op deze manier iets bij te brengen van de geschiedenis en om foute mensen 'af te kraken'. Misschien dat je het als klein kind nog niet door hebt, maar als je ouder bent ontdek je opeens een hele boel dingen in zo'n tekenfilmpje. Kijk zo ook maar eens naar Animal Farm, een verfilming van het gelijknamige boek van Georg Orwel. Dit gaat wel over de Sovjet Unie. En zo zijn er nog wel een aantal tekenfilms op te noemen waar een diepere betekenis in zit dan alleen een leuk verhaaltje voor kleine kinderen.
|
|