Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2003, 19:26
Verwijderd
Het valt me steeds meer op dat mensen in Nederland zeuren zeuren en nog eens zeuren.

Liefde komt niet in ze op.

Het draait alleen nog maar om geld geld en geld.

Neem nu die stakingen, ja we gaan er een beetje op achteruit, en ik wil alleen maar vooruit gaan, maar terug is geen optie. Nee we gaan staken. Ook zie ik mensen zeuren op NS dat ze vaak te laat rijden zowat je komt toch thuis. Ook blijven mensen gewoon zitten terwijl oudere mensen moeten staan in de trein. Ik sta dan gewoon op. Ook de grote bekken van 12 jarige jongentjes vallen me op. Alsof kinderen niet meer netjes opgevoed worden.
Ik voel me niet thuis meer in dit land, dit is Nederland niet meer. Dit is geen liefdevol land meer. Het is alleen nog maar schelden op de politiek en egoistisch land geworden. Mensen denken alleen aanzichzelf en hebben niks voor anderen over.

Vind jij ook dat Nederland verworden is tot een zeurmaatschappij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2003, 19:28
zwoesj
zwoesj is offline
verhuis naar noordsiberië
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:33
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 20-09-2003 @ 20:26:
Oeh, of van die mensen die van die zeurvragen stellen op het forum (verwijst naar quote).
Ja, je hebt gelijk
Oud 20-09-2003, 19:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, maar dat komt omdat het gewoon nogal goed ging en zo dus dan gaan mensen gelijk zeuren als het ietsje minder gaat.

En soms is het nodig, hoor
Oud 20-09-2003, 19:35
Verwijderd
*weet niets van nederland *
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:40
wissie
wissie is offline
Mensen waren altijd al egoïstisch. Je hebt gelijk dat het erger wordt de laatste jaren.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:46
J. Geelman
J. Geelman is offline
Wat een gezeik!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:46
Verwijderd
Zelfs al is er niet iets in een winkel zitten mensen meteen alles aftekraken. Mensen van alle rangen en standen. Ik zeg dan gewoon als dat mij overkomt, jammer volgende keer beter.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:56
J. Geelman
J. Geelman is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 20-09-2003 @ 20:46:
Zelfs al is er niet iets in een winkel zitten mensen meteen alles aftekraken. Mensen van alle rangen en standen. Ik zeg dan gewoon als dat mij overkomt, jammer volgende keer beter.
Goh, ben jij effe een goeie rakker zeg Waren we allemaal maar zo als jij.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 20:03
Verwijderd
de maatschappij vraagt erom om afgezeikt te worden
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 20:03
J. Geelman
J. Geelman is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 20-09-2003 @ 21:03:
de maatschappij vraagt erom om afgezeikt te worden
de maatschappij
dat ben jij
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 20:24
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
J. Geelman schreef op 20-09-2003 @ 21:03:
de maatschappij
dat ben jij
nee, dat was ik toch?
of zijn die reclames dan toch gelogen?
Oud 20-09-2003, 20:31
Gatara
Gatara is offline
Pibbo, Nederland is altijd al een zeikland geweest. Volgens mij zit dat in "onze cultuur"

Komt vast en zeker door t weer
Oud 20-09-2003, 20:38
Verwijderd
SHOW ME THE MONEY! (jerry maguire )

Nederlanders zijn altijd zeurders geweest. Dat moet wel als je zoveel gedoogt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 20:40
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-09-2003 @ 21:31:
Pibbo, Nederland is altijd al een zeikland geweest. Volgens mij zit dat in "onze cultuur"

ja, wat een weertje hè
als we toch oer-Hollands bezig zijn..
Oud 20-09-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
J. Geelman schreef op 20-09-2003 @ 21:03:
de maatschappij
dat ben jij
hahaha
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 20:53
Thomas
Thomas is offline
Je moet ervan houden. Nederland.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 21:14
Goede Fee
Goede Fee is offline
Tja... als wíj al zeuren. Een land waarmee het, wees gewoon eerlijk, zó goed gaat! (wij zijn geloof ik 't op 4 na rijkste land op de wereld!)
Hoe zouden die mensen in Afrika zich dan voelen...?
Oud 21-09-2003, 08:30
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
*wacht op Fleet Admiral's rant over Zwitserland*
Oud 21-09-2003, 09:40
Verwijderd
Nederlanders moeten altijd wel wat te zeiken hebben. Is het niet over het NL-elftal dan is het wel over het weer.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:46
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Mja je hebt wel een beetje gelijk, vooral op verjaardagen heb je vaak van die mannetjes, potje bier in de hand, die ALLES slecht vinden. Voor de rest, tsja.....
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 10:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-09-2003 @ 21:31:

maar 't boeit mij helemaal niks dat Nederland een zeikland zou zijn geworden. Volgens mij was 't idd altijd al zo en ik doe d'r lekker aan mee.
Oud 21-09-2003, 10:53
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
ben het totaal met pibbo eens. Al zit jij nu eigenlijk ook te zeuren. Alleen de mensen die het geen ene fuck kan schelen zeuren niet, dus zeuren hoord nou eenmaal bij de politiek (vind ik).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:08
Verwijderd
zeur niet.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:16
Verwijderd
Ja, leefde Pim nog maar, dan was alles beter geweest he

Ah, de romantiek van vervlogen tijden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 11:28
Verwijderd
JA, bewijs:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=605300
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Het valt me steeds meer op dat mensen in Nederland zeuren zeuren en nog eens zeuren.

Neem nu die stakingen, ja we gaan er een beetje op achteruit, en ik wil alleen maar vooruit gaan, maar terug is geen optie. Nee we gaan staken. Ook zie ik mensen zeuren op NS dat ze vaak te laat rijden zowat je komt toch thuis.
ik denk dat je hier maar een beetje dom naar kijkt, die bezuinigingen zijn niet normaal, ze bezuinigen op verzorging in nederland, dat is altijd verkeerd, daar win je niks mee, alleen de zwakkere mensen worden aangepakt, neem gehandicapten en bejaarden, die hebben niks te makken en dan gaan ze nog overal dingen uit gooien, net als fysiotherapie, een hogere eigen risico en medicijnen, tandarts gaat eruit, en de dokter moet je een deel zelf gaan betalen, hoe willen die mensen dat doen?

dat kan niet, dus moeten hun verplicht gaan bezuinigen op hun gezondheid, daar komt t dan min of meer op neer, of ze komen in zware schulden.

En met ns t zelfde, die worden ook duurder, met minder diensverlening, mensen zonder auto moeten ook ergens komen, en als ze een belangrijke afspraak hebben waar ze op tijd moeten zijn of er hangt veel van af(ja er zijn ook zeikerds bij die alles willen hebben zoals hun t willen) die kunnen niet maken om te laat te komen.

Ik vind dat mensen in zulke situaties reden hebben om te zeuren.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 21-09-2003 @ 12:38:
ik denk dat je hier maar een beetje dom naar kijkt, die bezuinigingen zijn niet normaal, ze bezuinigen op verzorging in nederland, dat is altijd verkeerd, daar win je niks mee, alleen de zwakkere mensen worden aangepakt, neem gehandicapten en bejaarden, die hebben niks te makken en dan gaan ze nog overal dingen uit gooien, net als fysiotherapie, een hogere eigen risico en medicijnen, tandarts gaat eruit, en de dokter moet je een deel zelf gaan betalen, hoe willen die mensen dat doen?

dat kan niet, dus moeten hun verplicht gaan bezuinigen op hun gezondheid, daar komt t dan min of meer op neer, of ze komen in zware schulden.

En met ns t zelfde, die worden ook duurder, met minder diensverlening, mensen zonder auto moeten ook ergens komen, en als ze een belangrijke afspraak hebben waar ze op tijd moeten zijn of er hangt veel van af(ja er zijn ook zeikerds bij die alles willen hebben zoals hun t willen) die kunnen niet maken om te laat te komen.

Ik vind dat mensen in zulke situaties reden hebben om te zeuren.
neen, ze krijgen er ook dingen voor terug ze betalen gewoon mee. En dat is het grote probleem ze willen meer meer meer.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 21-09-2003 @ 13:00:
neen, ze krijgen er ook dingen voor terug ze betalen gewoon mee. En dat is het grote probleem ze willen meer meer meer.
wat krijgen ze er dan voor terug?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:42
Winner
Winner is offline
Citaat:
Ook de grote bekken van 12 jarige jongentjes vallen me op.
Altijd leuk als iemand van 14 zoiets zegt.

Wat me opvalt is dat je praat alsof je al 50 jaar in Nederland woont. Je lult gewoon wat.
Oud 21-09-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 21-09-2003 @ 13:34:
wat krijgen ze er dan voor terug?
-veiligheid
-beter onderwijs
-minder administratieve regels
-mee plezier in het leven
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Winner schreef op 21-09-2003 @ 13:42:
Altijd leuk als iemand van 14 zoiets zegt.

Wat me opvalt is dat je praat alsof je al 50 jaar in Nederland woont. Je lult gewoon wat.
Niet alles wat je op inet leest en staat moet je geloven
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 21-09-2003 @ 13:56:
-veiligheid
-beter onderwijs
-minder administratieve regels
-mee plezier in het leven

-jaaah daar hebben ze wat aan, in de schulden komen en dan beter onderwijs als je bejaard bent.
Onveilig voelen die oudjes zich al een tijd en meer veiligheid zeggen ze aan te werken,al jaren....

joepie, hup kabinet

en mensen die van een uitkering leven en veel moeten inleveren, en dus in de schulden komen, die nog vrij jong zijn, gaan zich dan juist aan crimineel gedragen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:12
the tourist
the tourist is offline
Ik heb niet echt het gevoel dat er de laatste jaren veel veranderd is eigenlijk.

Ga dan emigreren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:15
Vice
Vice is offline
Over de hele wereld heb je zeikerds.
Oud 21-09-2003, 13:23
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 21-09-2003 @ 14:05:
-jaaah daar hebben ze wat aan, in de schulden komen en dan beter onderwijs als je bejaard bent.
Onveilig voelen die oudjes zich al een tijd en meer veiligheid zeggen ze aan te werken,al jaren....

joepie, hup kabinet

en mensen die van een uitkering leven en veel moeten inleveren, en dus in de schulden komen, die nog vrij jong zijn, gaan zich dan juist aan crimineel gedragen.
jaren zit dit kabinet er niet.
en uit welk rapport maak jij dat dan wel niet op?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 21-09-2003 @ 14:23:
jaren zit dit kabinet er niet.
en uit welk rapport maak jij dat dan wel niet op?
kranten en een beetje logisch nadenken, denk jij nou echt dat als mensen in die in de schulden komen door de bezuinigingen allemaal netjes gaan zitten wachten tot ze eruit zijn? kom op zeg, dat is nou niet eens, laat staan over een jaar, als ze er erin komen of nog diper erin gegooid worden door de bezuinigingen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:39
Metallinos
Metallinos is offline
Ik ben het eens dat er te veel gezeikt wordt en soms ook echt om de stomste dingen, maar ik weet niet of dat alleen in nederland is en of het iets van de laatste tijd is. Toen ik op de basisschool zat werd er ook al genoeg gezeken vond ik. Op uiterlijk, kleren, handelingen. Men zeikt liever iets af wat een beetje anders is, of wat iets slechter is, dan dat men complimenten geeft aan wat wel goed gaat. Deze samenleving verwacht zo erg dat alles 'perfect' moet gaan dat alles wat niet perfect is afgezeken moet worden.

En ik doe er volgens mij vaak net zo hard aan mee....
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:24
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik ben het 100 % met deze topic eens.
Eerst de hele tijd dat links geouwehoer met Paars.
Dacht ik eindelijk dat er verbetering in kwam met Pim Fortuyn.
Wordt de enige politicus die gvd niet zeurt vermoord!!!!!
Dacht ik: dan stem ik maar rechts, ben ik eindelijk van dat linkse gezeur af.
Wat doet rechts dan als ze aan de macht zijn: inderdaad, chronisch zeuren.
Nu haat ik politiek dus echt.
Oud 21-09-2003, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 21-09-2003 @ 15:24:
Ik ben het 100 % met deze topic eens.
Eerst de hele tijd dat links geouwehoer met Paars.
Dacht ik eindelijk dat er verbetering in kwam met Pim Fortuyn.
Dacht ik: dan stem ik maar rechts, ben ik eindelijk van dat linkse gezeur af.
Wat doet rechts dan als ze aan de macht zijn: inderdaad, chronisch zeuren.
Nu haat ik politiek dus echt.
Jij bent ook al zo'n aanwinst, zie ik alweer.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 15:18
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 21-09-2003 @ 15:24:
Was hij juist niet die begon met zeuren in de politiek omdat de rest van de politiek een beetje in slaap gesukkeld was? Als er iemand in de politiek veel zeurde was hij het wel.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 15:30
Methuselah
Methuselah is offline
Geworden?
Oud 21-09-2003, 17:19
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
blijkbaar zijn er ook veel redenen voor mensen om te zeuren, en je moet ze natuurlijk niet allemaal over 1 kam scheren
Oud 21-09-2003, 17:31
Winner
Winner is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 21-09-2003 @ 13:57:
Niet alles wat je op inet leest en staat moet je geloven

Mixed up individual.
Oud 21-09-2003, 17:34
Upke
Upke is offline
Citaat:

Neem nu die stakingen, ja we gaan er een beetje op achteruit, en ik wil alleen maar vooruit gaan, maar terug is geen optie. Nee we gaan staken. Ook zie ik mensen zeuren op NS dat ze vaak te laat rijden zowat je komt toch thuis. Ook blijven mensen gewoon zitten terwijl oudere mensen moeten staan in de trein. Ik sta dan gewoon op. Ook de grote bekken van 12 jarige jongentjes vallen me op. Alsof kinderen niet meer netjes opgevoed worden.
Ik voel me niet thuis meer in dit land, dit is Nederland niet meer. Dit is geen liefdevol land meer. Het is alleen nog maar schelden op de politiek en egoistisch land geworden. Mensen denken alleen aanzichzelf en hebben niks voor anderen over.

Verrekte zeur zo is het altijd geweest in Nederland. Rot maar lekker op naar een ander land waar ze wel een doodstraf hebben, waar ze wel hoge straffen hebben, en waar ze geen uitkering geven als je niet kunt werken. Shit man als het ergens fijn is, is het hier wel. Maar jah, jij zal wel geen Nederlander zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 23:32
Secreet
Secreet is offline
aangezien nederland een goed en welvarend land is is het alleen maar logisch dat mensen om de kleine dingen gaan zeuren...maar daarbij alle gezeur heeft een punt en uiteindelijk wanneer er geluisterd word zal nederland er alleen maar op vooruit gaan...
Oud 22-09-2003, 12:12
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Was hij juist niet die begon met zeuren in de politiek omdat de rest van de politiek een beetje in slaap gesukkeld was? Als er iemand in de politiek veel zeurde was hij het wel.
Juist niet. Pim Fortuyn was een van de weinige politici die begreep dat daden belangrijker zijn als woorden.
Oud 22-09-2003, 13:49
Vandal
Vandal is offline
Citaat:

pff..wat n zeikforum! Maar ja, gelijk heb je wel maar wat doe je ertegen en doet iedereen niet gewoon mee
Oud 22-09-2003, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 22-09-2003 @ 13:12:
Juist niet. Pim Fortuyn was een van de weinige politici die begreep dat daden belangrijker zijn als woorden.
Belangrijker dan woorden.

Ik wil niet de hele discussie over Pim Fortuin weer aanzwengelen, maar je kunt niet om het feit heen dat Pim altijd dingen riep, maar zodra iemand over de (financiële) haalbaarheid ervan begon te praten, hij het liet afweten en begon te praten over 'meneer de boekhouder'.

Gewoon een slap excuus om zijn onvermogen realistische plannen op te stellen te maskeren. Iedereen kan wat blaten en ineens een 'visionair' worden genoemd. Ik wil ook dat alle problemen opgelost worden en dat iedereen gelukkig is! Ben ik nu een visionair of krijg ik een optocht als ik verrot geknald word? Nee, dacht het niet. Toch is er geen verschil. Pim blaatte ook maar wat.

Gelukkig hebben we van dat soort onzin nu geen last meer (we hebben nu last van een ander soort onzin, namelijk de doorgeschoten en niet-economisch wetenschappelijk onderbouwde bezuinigingswoede van J.P. c.s., wat misschien minstens zo erg is).
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:43
Demiurge
Demiurge is offline
wat zijn we weer lekker aan het zeiken hier
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten