Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2003, 20:58
musicnote
musicnote is offline
Ik heb de valeriaan (kalmeringsmiddel), dat is een flesje met druppeltjes die je een paar keer per dag in moet nemen. Nou vraag ik me af hoe veel dagen van te voren je moet beginnen met innemen wil het helpen, bijvoorbeeld als je een spreekbeurt oid hebt. Of gewoon op de dag zelf?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 21:00
Verwijderd
Misschien een domme vraag, maar zit er geen gebruiksaanwijzing bij?

Anders zou ik er toch wel een paar dagen van te voren (voor die spreekbeurt ofzo dus) ermee beginnen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 21:03
musicnote
musicnote is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-09-2003 @ 22:00:
Misschien een domme vraag, maar zit er geen gebruiksaanwijzing bij?

Anders zou ik er toch wel een paar dagen van te voren (voor die spreekbeurt ofzo dus) ermee beginnen, denk ik.
nee, er zit geen gebruiksaanwijzing bij... dat is het stomme..
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 22:52
Verwijderd
ik heb ze in pilvorm gehad, werkte vrij snel. Niet tegen zenuwen overigens, gewoon om me rustiger te houden volgende dag had ik effekt
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 08:54
ekki
ekki is offline
ja, als het goed is moeten ze de zelfde dag al werken ofzo.

http://leden.tref.nl/~ruthcos/aroma/valeriaan.htm daar staat er wat over: als ik dat lees, lijkt het me dat het eigenlijk al direct moet werken.

Maar een paar dagen van tevoren nemen lijkt me ook wel goed .
Oud 15-09-2003, 08:59
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 15-09-2003 @ 09:54:
http://leden.tref.nl/~ruthcos/aroma/valeriaan.htm daar staat er wat over: als ik dat lees, lijkt het me dat het eigenlijk al direct moet werken.
Maar dat zijn wel etherische olieën, de topicstartster heeft iets dat ze in moet nemen...ik weet niet of dat een (groot) verschil is. Op de site staat wel: 'De meeste etherische oliën kunnen niet zonder risico ingenomen worden. Gebruik etherische oliën uitsluitend inwendig als u voldoende kennis heeft of raadpleeg een (homeopatische) arts. Over het algemeen is echter de werking bij uitwendig gebruik sterker dan bij inwendig gebruik.'
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:42
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 09:59:
Maar dat zijn wel etherische olieën, de topicstartster heeft iets dat ze in moet nemen...ik weet niet of dat een (groot) verschil is. Op de site staat wel: 'De meeste etherische oliën kunnen niet zonder risico ingenomen worden. Gebruik etherische oliën uitsluitend inwendig als u voldoende kennis heeft of raadpleeg een (homeopatische) arts. Over het algemeen is echter de werking bij uitwendig gebruik sterker dan bij inwendig gebruik.'
Oh, ok, dat is ook zo. Nouja, dan zou ik het een paar dagen (2 of 3) van tevoren doen. Dat spul kan toch geen kwaad.
Oud 17-09-2003, 00:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Gebruik geen grote doses, dit kan leiden tot een zwaar gevoel in je hoofd.. Ook kan het eventueel je symptomen verergeren, indien je van jezelf nogal overactief bent.
Oud 17-09-2003, 10:52
Verwijderd
ik dacht juist dat je een week van te voren al moest beginnen omdat het een homeopatisch middel is...

ik heb ook van die druppels gehad maar die hielpen niet echt. Misschien kun jij ook beter even zoeken naar pilletjes met valeriaan, die helpen beter (bij mij hoor). O.a. in Nervovit zit valeriaan en die hebben mij door het examen gesleept Volgens mij heeft elke drogist ze wel...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 14:48
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
bugge schreef op 17-09-2003 @ 11:52:
ik dacht juist dat je een week van te voren al moest beginnen omdat het een homeopatisch middel is...
Me reet. Valeriaan is niet homeopatisch.
Gelukkig niet.
Oud 17-09-2003, 15:18
Verwijderd
Ik heb dat in van die softgels, gewoon een dag van te voren mee beginnen en niet overdrijven (ik pakte er 2 per dag, 1x 's ochtends en 1x 's avonds, zo stond het ook op het potje).
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 17-09-2003 @ 15:48:
Me reet. Valeriaan is niet homeopatisch.
Gelukkig niet.
hm dat dacht ik omdat homeopatische artsen het voorschrijven

en op Nervovit staat het ook

maar misschien valeriaan zelf niet...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 23:52
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
bugge schreef op 17-09-2003 @ 21:04:
Valeriaan is zelf absoluut geen kruid wat je bij een homeopatische geneeswijze gebruikt.

Maargoed, ik vind het homeopatische principe ook dom.
Oud 23-09-2003, 07:59
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
bugge schreef op 17-09-2003 @ 21:04:

Ik slik zelf ook regelmatig Valeriaan-tabletten en díé zijn wel homeopathisch. Bij mij staat in de bijsluiter dat je ze een half uur van te voren moet innemen. Bij mij werken ze trouwens goed.

Liefs, Moppie
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten