Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 17:08
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
ik drink best veel, zeker 9 liter op een dag ofzo...
mah ik moet nu echt heel vaka naar de WC, vroeger dronk ik evenveel en was dat veel minder vaak...
nu lijkt het wel alsof ik moet plassen als ik gedronken heb..

iemand n id hoe dat kan?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:10
Optima
Optima is offline
Je neemt niet alleen vocht op door het drinken van water. Je haalt het ook uit je eten. Misshcien heb je een lange tijd wat vocht vastgehouden en komt het er nu pas echt goed uit.

Nouja, niets om je zorgen over te maken, wees blij dat alles zo goed werkt.
Oud 23-09-2003, 17:14
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
haha ja dat is zo
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:15
Verwijderd
Ik zou toch proberen wat minder te drinken.. 9 liter lijkt me een beetje teveel van het goeie.

Weet je zeker dat je "vroeger" evenveel dronk? Ik bedoel, t lijkt me logisch dat je dan ook wel behoorlijk vaak naar de wc moest.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:19
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-09-2003 @ 18:15:
Ik zou toch proberen wat minder te drinken.. 9 liter lijkt me een beetje teveel van het goeie.
Idd, teveel water kan ook schadelijk zijn...
Oud 23-09-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 23-09-2003 @ 18:19:
Idd, teveel water kan ook schadelijk zijn...
nee hoor.

dat is met alcohol.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 17:50
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 23-09-2003 @ 18:20:
nee hoor.

dat is met alcohol.
teveel is nooit goed, ook water kan dan giftig worden

Ik dacht dat je dan te lage concentraties van andere stoffen zou hebben ofzo, weet niet meer precies
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:15
Verwijderd
Water giftig

Door al die chemicaliën zeker
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:20
Envy
Envy is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef op 23-09-2003 @ 18:08:
9 liter???
Oud 23-09-2003, 19:20
thunder110
thunder110 is offline
Negen liter water, dat geloof ik echt niet. Zoveel water drinken is inderdaad hartstikke schadelijk, omdat die grote hoeveelheden de voedingsstoffen gelijk wegspoelen. LMFD.
Oud 23-09-2003, 19:23
thunder110
thunder110 is offline
Hoe kwam ik daar eigenlijk bij? .
Oud 23-09-2003, 19:30
KKOOEENN
KKOOEENN is offline
ik heb zelf meegemaakt dat ik van een bepaald merk cola meer moest plassen dan een ander. echt waar.misschien ligt het daar wel aan. Maar 9 liter is toch wel erg veel!!!
Oud 23-09-2003, 19:38
Lorelei
Lorelei is offline
9 liter water is inderdaad schadelijk! Je moet ongeveer 2 liter per dag drinken. Meer mag echt wel maar 9 liter gaat te ver. Ik weet niet meer precies wat er gebeurde als je zoveel drinkt maar het was wel echt iets wat je niet wil hebben! (in de categorie: al je cellen gaan kapot)

Je moet echt minder gaan drinken (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, het is meestal: je moet meer drinken)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:42
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
als je teveel water drinkt wordt je bloed te dun, en ontploffen je rode bloedcellen omdat ze teveel water opnemen...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 23-09-2003 @ 20:42:
als je teveel water drinkt wordt je bloed te dun, en ontploffen je rode bloedcellen omdat ze teveel water opnemen...
Ah, toch goed!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-09-2003 @ 18:50:
teveel is nooit goed, ook water kan dan giftig worden

Ik dacht dat je dan te lage concentraties van andere stoffen zou hebben ofzo, weet niet meer precies
nou als je veel water drinkt dan is dat alleen maar goed, ook als je ouder wordt, dan blijft de cytoplasma in je cellen langer vloeibaarder,omdat de slechte stoffen eruit wordt gehaald zo veel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:52
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 23-09-2003 @ 20:48:
nou als je veel water drinkt dan is dat alleen maar goed, ook als je ouder wordt, dan blijft de cytoplasma in je cellen langer vloeibaarder,omdat de slechte stoffen eruit wordt gehaald zo veel mogelijk.
zie klazina wok. Veel is goed, maar geen 9 liter.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:59
Ieke
Ieke is offline
Als je zoveel drinkt moet je echt af gaan vragen of er niet iets mis is. Je kan bijvoorbeeld suikerziekte hebben. Je hebt dan veel dorst, ook al zit je buik vol met vocht heb je nog het gevoel alsof je niets hebt gehad. Ga langs de dokter zou ik zeggen.
En als je veel drinkt moet dat er ook weer uit, dus veel naar de wc.
Oud 24-09-2003, 08:10
Markiex
Markiex is offline
Teveel water kan volgens mij slecht zijn voor je nieren. Het uitscheiden van stoffen in je nieren is gebaseerd op een gradientsverschil tussen de buisjes (waar het vocht doorheen loopt) en het omliggende nierweefsel. Teveel water verdunt als het ware het omliggende nierweefsel waardoor het gradientsverschil afneemt en de uitscheiding van stoffen bemoeilijkt wordt. Of dit bij 9 liter al optreedt weet ik niet maar 9 L is wel erg veel hoor. Je kan je beter afvragen waarom je zoveel drinkt (zie Ieke)..
Oud 24-09-2003, 08:16
@pie
@pie is offline
9 liter???

8 liter water will kill you! (als je het in 1 keer in je lichaam zou krijgen)

ik mag blij zijn als ik de 3 liter per dag haal, daarvoor moet ik nog behoorlijk wat moeite doen (vaak heb ik gewoon geen dorst..)

maar denk eens logisch na: wat erin gaat moet er ook uit, dus als je wat minder drinkt hoeft er ook minder uit (en hoef je minder vaak naar de wc)
Oud 24-09-2003, 08:22
Verwijderd
Domme vraag maarreh: moest je van de zomer nu 5 of 10 liter drinken
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 09:50
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Morridin schreef op 24-09-2003 @ 09:22:
\

Wat dacht je van 2 liter?

Van 5 liter in een keer kan je al doodgaan trouwens (niet dat je maag dat aankan, je gaat na een liter of 4 al gewoon kotsen).

En te veel water is niet goed, daar gaan je nieren kapot an omdat ze zoveel moeten verwerken.
Oud 24-09-2003, 09:51
Verwijderd
Citaat:
ik denk dat 5 liter een beter antwoord is Dat klinkt een stuk normaler in elk geval. Hoewel het nogsteeds erg veel is
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:16
LORD_BL
LORD_BL is offline
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je 9 liter drinkt??? Kan best zijn dat je er gigantisch naast zit met je schatting.....
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Qamra heeft gelijk. 2 is genoeg. 5 is erg veel en vast al niet meer gezond en van 10 liter ga je gewoon dood. Niet zoveel drinken dus
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 11:01
Verwijderd
Citaat:
LORD_BL schreef op 24-09-2003 @ 11:16:
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je 9 liter drinkt??? Kan best zijn dat je er gigantisch naast zit met je schatting.....
Als ej 9 keer op 1 dag een litermaat vult met water
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
******** schreef op 24-09-2003 @ 12:01:
Als ej 9 keer op 1 dag een litermaat vult met water
Ghehe...
Oud 24-09-2003, 12:11
ekki
ekki is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 23-09-2003 @ 20:48:
is dus niet waar, zie:
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 23-09-2003 @ 20:42:
daar komt het dus inderdaad op neer. wie wil weten hoe dat komt, moet 't maar ff zeggen, dan leg ik het nog wel uit. nu ff geen zin in. maar het is inderdaad wel zo.

ik geloof ook niet eerlijk gezegd dat je echt 9 liter drinkt. het lijkt altijd wel veel.
Oud 24-09-2003, 13:04
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Water is inderdaad dodelijk. Als je heel veel water drinkt in een korte tijdsspanne dan kan je dood gaan.

Ooit gehoord dat iemand 8 liter water in een uur had gedronken om iets giftigs te verdunnen. En vervolgens was ie dood. Dit komt omdat je zoveel water drinkt dat je het niet kan verwerken. Er zitten dusdanig weinig zouten in water dat je lichaamscellen al dat vocht naar binnen gaan trekken en vervolgens gaan al je cellen kapot.

Ik drink best wel veel, maar dat zal nooit meer dan 5 liter per dag zijn.
Oud 24-09-2003, 15:25
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik wist niet dat teveel water dodelijk is...
ik drink meestal zon 2-3 liter en heb begrepen dat dat gezond is om je lichaam te reinigen..
waar ligt psies de grens van gezond en ongezond???
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:32
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
vin je het gek...je drink gewoon veel en ja dat moet er ook weer uit......maar dodelijk? da kan ik niet geloven
Oud 24-09-2003, 15:58
FrantiC
FrantiC is offline
als je zoveel water drinkt wordt de osmotische waarde van de vloeistof rond de cellen veel lager als die van de cellen zelf. gevolg: de cellen nemen water op, om het verschil kleiner te maken. op een gegeven moment nemen de cellen zoveel water op, dat ze knappen...en dat is niet gezond

ik zou dus gewoon wat minder drinken, is gezonder, en je hoeft minder vaak naar te wc...
Oud 24-09-2003, 16:25
ekki
ekki is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 24-09-2003 @ 16:25:
ik wist niet dat teveel water dodelijk is...
ik drink meestal zon 2-3 liter en heb begrepen dat dat gezond is om je lichaam te reinigen..
waar ligt psies de grens van gezond en ongezond???
2 liter is goed. 3 liter denk ik ook wel, maar aan de hoge kant. ikzelf zou kiezen voor maximaal 2,5 liter. maar ik weet het allemaal niet zeker, ik zou hier dus in ieder geval niet vanuit gaan en gewoon blijven drinken wat je deed.
Oud 24-09-2003, 16:50
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-09-2003 @ 17:25:
2 liter is goed. 3 liter denk ik ook wel, maar aan de hoge kant. ikzelf zou kiezen voor maximaal 2,5 liter. maar ik weet het allemaal niet zeker, ik zou hier dus in ieder geval niet vanuit gaan en gewoon blijven drinken wat je deed.
weet je wat t probleem is ik lust eigenlijk bijna niks van ander drinken lust geen prik en jus d'orange vind ik alleen lekker met passoa
appelsap vind ik ook vies.. chocomel wel lekker maar dat drink ik gewoon niet elke dag omdat het weer een dikmaker is
dus er blijft zo weinig over
blijf wel gewoon water drinken.. in de zomer drink ik misschien meer dan 3liter soms maar in de winter hooguit 2 (soms veel minder omdat het dan al koud is en dan geef ik weinig om water..)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 20:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-09-2003 @ 13:11:
is dus niet waar, zie:

daar komt het dus inderdaad op neer. wie wil weten hoe dat komt, moet 't maar ff zeggen, dan leg ik het nog wel uit. nu ff geen zin in. maar het is inderdaad wel zo.

ik geloof ook niet eerlijk gezegd dat je echt 9 liter drinkt. het lijkt altijd wel veel.
Kan best hoor. Toen mijn broertje diabeet was dronk hij ook zoveel. Komt door een te hoge suiker, dus zo als je zoveel drinkt langs de dokter.
Oud 24-09-2003, 20:08
ekki
ekki is offline
Citaat:
Ieke schreef op 24-09-2003 @ 21:02:
Kan best hoor. Toen mijn broertje diabeet was dronk hij ook zoveel. Komt door een te hoge suiker, dus zo als je zoveel drinkt langs de dokter.
ok, dat is natuurlijk waar.
Oud 24-09-2003, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Mannetje17 schreef op 23-09-2003 @ 18:08:
mah ik moet nu echt heel vaka naar de WC, vroeger dronk ik evenveel en was dat veel minder vaak...
nu lijkt het wel alsof ik moet plassen als ik gedronken heb..

iemand n id hoe dat kan?
Ik adviseer je toch dringend om naar de doktor te gaan, dat zijn precies dezelfde verschijnselen die ik vroeger ook had. Ik denk dat er kans is dat je diabetes hebt, en dan is het verstandig om op tijd naar de doktor te gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten