![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||||||||||||
Verwijderd
|
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 14:19:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
We moeten in mijn visie niets doen aan de criminaliteit in grote steden. Allereerst hebben we geen grote steden (zeker aangezien Rotterdam gesplitst is); en ten tweede, dat gezeur over criminaliteit moet nu eens afgelopen zijn. We zijn in verhouding een prima, rustig landje en wat niet kapot is moet je niet repareren.
|
Door eerst te gaan reorganiseren en er geen geld in te gaan pompen. Nu hoor je in de politiek: JAAAAAAAAH Wij investeren er zoveel in! , JAAAAAAA MAAR WIJ ZOVEEL!
Eerst organiseren dan investeren! Aan extra kantooragenten hebben we toch niks
||
Citaat:
ervaringen die ik waarneem: ik ken iemand die kinderen rijdt met de taxi-bus naar school, die kinderen komen allemaal uit probleemgezinnen. Zulke kinderen hebben bijvoorbeeld wel 3 vaders! Veel van zulke kinderen worden aan hun lot overgelaten. Meestal zijn de kinderen heel agressief (in houding en taalgebruik) Mogelijke oplossingen: - Het scheiden tussen man en vrouw moet moeilijker worden gemaakt - Normen en waarden moeten terug in de maatschappij: bijvoorbeeld op scholen tijdens de lessen (maarja ..dat is al zo vaak genoemt)
|||||||||||
Verwijderd
|
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 14:19:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hierop heb je niet gereageerd, ik neem aan dat je het daarmee eens bent? ---> ''Bovendien, de rechten van de verdachte zijn de rechten van de burger, onthoud dat. Niet iedereen wil leven in een samenleving als die Orwell schetste in 1984.'' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
''Een persoon die wederrechtelijk een ander van het leven berooft moet altijd gestraft worden met een gevangenisstraf van tien jaar.'' Citaat:
Citaat:
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1053406880604.html Iets minder dan 85% dus, maar m.i. een alleszins respectabel resultaat, via een methode die jongeren vele malen beter voorbereidt op een huisje-boompje-beestje-toekomst dan een veredeld legerkamp. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Vrouw dood na confrontatie met supermarktmedewerkers
AMSTERDAM - Een 40-jarige vrouw is maandagavond overleden toen zij kort daarvoor gewond was geraakt bij een mishandeling in de Daniël Stalpertstraat in Amsterdam. De politie vermoedt dat winkelpersoneel de vrouw geslagen en geschopt heeft, nadat ze hoogstwaarschijnlijk bier had gestolen. De politie heeft vier minderjarige personeelsleden van de supermarkt aangehouden, zo maakte ze dinsdag bekend. Het is nog niet duidelijk of de vrouw overleden is als gevolg van de confrontatie met de supermarktmedewerkers, waarbij ook derden betrokken zouden zijn geweest. Diefstal Uit een eerste onderzoek van de recherche blijkt dat de vrouw waarschijnlijk een winkeldiefstal had gepleegd bij Dirk van den Broek op het Marie Heinekenplein in Amsterdam. De politie houdt nog een slag om de arm of de vrouw er daadwerkelijk met bier vandoor is gegaan. Rechercheonderzoek moet hier uitsluitsel over geven. Achtervolging De politie kan wel met zekerheid zeggen dat de vrouw rond 20.30 uur achterna is gezeten door enkele jeugdige medewerkers van de supermarkt. Op de hoek van de Daniël Stalpertstraat en het Gerard Douplein kwam het tot een confrontatie met de vrouw, waarbij over en weer met een stoel werd gegooid en ook geschopt en/of geslagen zou zijn. Onwel De vrouw raakte onwel en belandde op de grond. De gealarmeerde politie vond de vrouw, maar de mensen die bij het incident waren betrokken, waren toen al gevlogen. De vrouw werd per ambulance naar een ziekenhuis gebracht en overleed na aankomst. Sectie moet meer duidelijkheid verschaffen over de doodsoorzaak. Het onderzoek naar de identiteit van de overleden vrouw is nog gaande. De vier jonge medewerkers die zijn aangehouden, worden verhoord. De politie sluit niet uit dat er nog meer aanhoudingen worden verricht. http://www.nu.nl/news.jsp?n=215201&c=13 -------- (gaat prins Bernhard nu ook de eventuele straffen die hieruit mogelijkerwijze volgen vergoeden? ![]()
|
![]() |
sorry hoor maar de meeste " allochtonen" waar jullie het over hebben zijn nederlanders, ze hebben dan misschien andere cultuur en bloed, maar het zijn wel nederlanders.
de vraag is hoe komt het dat ze de criminaliteit is gaan, daar moet je beginnen, niet straffen gaan verhogen helpt niets |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik weet dat ik een probleem heb als ik iets niet doe, dan ga ik er gelijk achteraan om het goed te doen. Het gaat erom dat wij worden gemotiveerd door eventuele reprasailles. Een mens heeft straffen nodig om goed te functioneren. En de huidige ingrepen die worden gedaan zijn veels te licht. Dus vertel jij mij nu maar eens, waarom straffen verhogen futiel is, en we naar de oorzaak van de zaak moeten zoeken (waar men al mee bezig is) |
![]() |
|
![]() |
zoals ik al zei je moet de vraag stellen waarom gaan ze die dingen doen??
hoe is het bij hun thuis, veel van dat soort jongens hebben thuis veel problemen door hun geloof de tweestrijd tussen culturen,en wat dacht je van geld, die jongens zien het en denken hey dat is makkelijk geld verdienen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En denk je serieus dat er nog geen onderzoeken gestart zijn naar het criminele gedrag? disclaimer: ik doel nu op jongeren in het algemeen, niet op allochtonen |
![]() |
|
![]() |
tuurlijk wel, maar word er ook iets aangedaan???
en een jongen van 16 die 2 jaar moet zitten en dan weer vrij komt denk: kijk eens wat ik heb volgehouden kijk hoe stoer ik ben! en de echte grote criminelen laten zich toch niet pakken, en weet je wel hoe moeilijk het is om er uit te komen veel jongens zijn er in gekomen in een moeilijke tijd bv toen ze huis uitgeschopt zijn, en denken ahh 1 klusje en dan stop ik, maar zo zit dat wereldje niet inelkaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat grote criminelen zich niet of wel laten pakken, is irrelevant voor dit onderwerp. En als jongeren het risico willen lopen om maar een klusje te doen, moeten ze ook maar het risico nemen om in de nor te belanden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En afgezien daarvan, moeten we de gevangenissen ook strenger maken. (wat dus losstaat hiervan) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Desalniettemin hoop ik dat deze ''helden'' niet de behandeling krijgen die de heren van de AH Amsterdam ten deel is gevallen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Al met al vind ik het niet erg, jedem das seine, zullen we maar zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat erom, dat als wij mensen achter de tralies zetten, dat zij niet in staat zijn om verdere delicten te plegen. Dit zal ook als voorbeeld staan voor de andere criminelen, die wel 2x zullen nadenken voordat ze zich aan een tasjesroof wagen. En na zwaardere straffen, zullen de gevanggasten ook minder snel hun herintreden doen in de onderwereld, waardoor het totale misdaadcijfer zal dalen. Het is een eerdergenoemd voorbeeld, maar neem nou Singapore, waar je voor het minste/geringste straffen krijgt. Als je die misdaadcijfers vergelijkt met die van nederland, valt je mond open van verbazing over hoe laag het daar wel niet is. Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 10:41. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bijvoorbeeld: - Iemands huis doorzoeken zonder opsporings-bevel mag natuurlijk niet, en de agent in kwestie moet worden berispt, maar het gevonden bewijs blijft in mijn ogen (en in de ogen van ieder rationeel mens) bewijs. - Ziet een agent iemand van 18 jaar in een gloednieuwe BMW, dan moet hij de mogelijkheid hebben deze te doorzoeken vanwege een ernstig vermoeden. - Staat iemand een half uur lang voor een juwelierszaak, dan moet een agent de mogelijkheid hebben deze persoon te fouieren. Dergelijke verruiming van bevoegdheden zal heus niet tot resultaat hebben dat de bevolking zich beperkt voelt in hun vrijheid. Sterker nog, men kan weer respect krijgen voor de agent, want het is een persoon met een belangrijke maatschappelijke functie en een grote bevoegdheid. ook zal het personeelstekort verminderen, je staat als agent dan immers niet meer voor lul, je kan optreden. Bovendien heeft het ook een preventieve werking, men pakt zo onder andere wapenbezit en kleine criminaliteit aan. dat mensen soms onterecht gefouieerd zullen worden, zal men in eerste instantie niet op prijs stellen. maar men zal zich wel veiliger voelen in een land waar de politie wat doet aan de criminaliteit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Roken is dodelijk - Stelen is dodelijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||
Verwijderd
|
Benfatto schreef op 08-10-2003 @ 12:21:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Wat vind je niet toereikend aan die wet? Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Anyway, ik vind het behoorlijk ver gaan elke jonge jongen in een grote auto aan te houden om deze te doorzoeken. Een (Turkse) mede-student van mij had eens de Mercedes van z'n vader geleend, en hij werd tot drie keer toe aangehouden... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Punt 2: een land waarin men de politie moet vrezen is niet leuker om in te leven dan een land waarin men criminelen moet vrezen. Immers, als je om elk ''verdacht'' handelen al gefouilleerd kan worden, wordt je net zozeer in je vrijheid beperkt als wanneer je niet over straat durft uit angst voor boeven met messen en pistolen. Punt 3: de ineffectiviteit van de politie ligt niet aan een gebrek aan bevoegdheden, maar aan een gebrek aan de juiste personen op de juiste plaats op de juiste manier inzetten (zie verder, naar ik meen, prof. Blom in het NRC van juni 2002). Punt 4: als wapens afgenomen worden, kan men altijd nog met de vuisten geweld plegen. Punt 5: criminelen zijn inventief, ze bedenken wel manieren om de politie buiten hun handelen te houden. Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 13:01. |
![]() |
||
Citaat:
Er staat in dat ze een bekende was in het wereldje van junks en alcoholisten dus ze zal zelf ook wel drugs gebruikt hebben.
||
Citaat:
![]() Als ik bekend ben bij criminelen, wil dat zeggen dat ik ook crimineel ben? ![]() Dacht t niet ![]()
|
Dit heeft misschien niet direct iets met criminaliteit in grote steden te maken, maar ik hoorde laatst uitspraken van allochtone kinderen op radio 3 tijdens het nieuws, het ging erover dat men onderzocht hoe de allochtone jeugd over de Hollanders dacht.....
Kreeg je dus dingen te horen uit de monden van 5-7 jarige meisjes en jongetjes in de trant van: Alle joden moeten dood! Nederlanders zijn gewoon vies! Ik trouw later toch met een Marokkaan! En nog veel erger, t kwam er in ieder geval ongeveer zo op neer dat wij niet deugden als niet-moslims en maar zo'n beetje uitgeroeid moesten worden...nouja...ze vinden iig dat ze zich niks van ons aan hoeven te trekken want we zijn toch honden omdat we geen moslim zijn...jeezzz..ze zeiden in dat programma ook al, wat moet dat worden als die kids straks 10 jaar ouder zijn....dat wordt echt een botsing dan... Bah, klote-Islam... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
ff voor de duidelijkheid: ![]()
||
Citaat:
Dat zal ook wel weer voor een hoop gezeik zorgen ![]()
|
Waar ik woedend op wordt is dat de media o.a. nova, steeds de vergelijking met de AH-zaak van een jaar terug maken.
als je iemand DOODtrapt omdat ie een blikje bier jat, is dat iets andrs als iemand die een supermarkt probeert te OVERVALLEN en vervolgens klappen krijgt. dat staat in geen verhouding met elkaar. nutteloos sensatie gezoek
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
samenvatting probleemen remy476 | 7 | 24-01-2006 16:06 | |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 20:12 | |
Beleidszaken |
[Nieuw forum] Veiligheid Verwijderd | 18 | 27-11-2003 17:15 | |
Jongen doodgestoken in Tilburg. michael1 | 207 | 19-09-2003 19:58 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 |