Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik ben zeker niet ongelukkig maar ik wil mezelf ook niet gelukkig noemen. ik heb een hartstikke lieve vriend die mn leven heel veel leuker maakt maar toch mis ik iets in mn leven. elke dag is het zelfde, naar school, thuiskomen en computeren of met mn vriend een beetje niksen. met mn vriend zijn en computeren vind ik leuk, maar ik heb er geen vrede mee als dat elke dag gebeurt. ik heb weinig vrienden, maar dat wordt al meer, weet ook niet of dat is war ik gelukkig van word want ik wil geen kennissen maar gewoon goede vrienden en die komen niet aanwaaien. naar de paarden gaan vind ik geweldig maar dat kan op het moment ook niet, ik weet ook niet of ik het risico wil nemen ergens een paard te gaan verzorgen en weer uitgebuit te worden. misschien zeur ik of wil ik te veel maar naar mijn mening heeft mn leven eigenlijk altijd beter gekund. niet dat mn leven niet goed is maar toch denk ik wel eens dat het beter kan, ook al weet ik niet eens goed hoe
![]() |
![]() |
|
Dit kun je eigenlijk niet weten
![]() Als je je nu gelukkig denkt te voelen, misschien ben je wel veel gelukkiger in een andere situaite en ben je dan pas echt gelukkig. En was je daarvoor (toen je dacht dat je gelukkig was) nog niet echt gelukkig. OF was je dat wel? Leuk die relativiteit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben heel erg gelukkig, op een slechte dag eens in de zoveel tijd na die toch ook zo weer over gaat.
Waarom? Omdat ik er voor heb gekozen gelukkig te zijn; ongelukkig zijn ging me een beetje vervelen na 6 jaar, dus ging ik m'n best doen om het allemaal wat leuker voor mezelf te maken. Ik heb stabiele relaties met lieve mensen waarvan ik veel hou en waaraan ik kan merken dat ze ook veel van mij houden, ik heb de hele wereld met al zijn mogelijkheden aan mijn voeten, ik kan doen waar ik zin in heb en heb leuke plannen voor de toekomst waar ik op dit moment mee bezig ben om ze te verwezenlijken. En ik heb eindelijk geleerd gewoon mezelf te zijn in plaats van aan de verwachtingen van anderen te voldoen. Maakt het leven een stuk gemakkelijker en je houdt opeens ongelooflijk veel tijd over voor leuke dingen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
K ben niet gelukkig.
K ben waarschijnlijk manisch depressief en k zie t nu ff nie meer zitten.k zit nu in n dal.k voel me zwaar verrot. als k me goed voel ben k over t algemeen wel redelijk gelukkig. Soms kijk k in de spiegel en dan snap k nie dat k vriendinnen heb.k voel me soms zo lelijk en zo raar dat k nie snap dat k vrienden heb.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan alleen aangeven dat ik niet ongelukkig ben, gezien het leed dat anderen hebben en ik niet. Dus misschien is dit voor jou genoeg om bij mij het labeltje "gelukkig" te plakken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kan wel aangeven of het goed of slecht met je gaat. Het gedeelte van hoe goed of hoe slecht het dan gaat is van minder groot belang. Omdat je daar nooit met enige zekerheid iets over kan zeggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie geluk ook als iets relatiefs, ik zal dus ook niet zeggen dat ik nu het gelukkigst of het ongelukkigst ben van heel m'n leven. Net zo min dat ik zal zeggen dat ik gelukkiger of ongelukkiger ben dan jou of dan welke andere persoon dan ook. Maar van mezelf, in vergelijking met momenten in het verleden, kan ik zeker wel zeggen of ik erg ongelukkig, ongelukkig, geen van tweeën, gelukkig of erg gelukkig ben ofzo. En jij kennelijk ook. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben gelukkig. Het gaat niet altijd goed, niet alles loopt zoals ik wil, maar het komt uiteindelijk wel weer goed. Ik kan me gruwelijk eenzaam voelen, vriendloos en weet ik wat, maar uiteindelijk weet ik toch dat er mensen van me houden. Tuurlijk, het kan altijd beter en ik wil nog zoveel dingen anders, maar ik heb de hoop, de moed en het vertrouwen dat het allemaal wel goed komt.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Leonoor: inderdaad in vergelijking met vroeger kan het wel...maarja..kheb het eigenlijk maar iets beter dan vroeger, en vergeleken met anderen niet slecht, maar dat hoeft mij nog niet gelukkig te maken. Dus ja ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Gelukkig is ook zo'n woord...
Ik voel me steeds beter, als ik terug kijk op de laatste tijd (jaren) zie ik ook dat ik wél vooruit ga, maar of je dat gelukkig kan noemen? Dat weet ik nog niet zo zeker. Wat ik wel weet, is dat er ontzettend veel dingen zijn waarmee ik meer dan blij ben. En waardoor ik de andere, moeilijke dingen beter aankan. Ik ben niet gelukkig, maar ik ben wel tevreden. Ook met alle problemen, moeilijke dingen enz.
||
Citaat:
![]()
|
Nee, niet echt. Ben veel te druk met stressen over of ik mn opleiding wel ga halen...zit nu in mn 4e jaar en nu blijkt dat ik misschien moet stoppen
![]() En dan ook nog een moeilijk broertje, een relatie die af en toe sleur is, weinig sociaal leven/ contact, financieel zwaar op of onder het nulpunt en mn spaargeld wat ook keldert, ik die steeds dikker wordt en dat er straks weer allemaal af moet lijnen...neuj ben nie superblij... |
![]() |
|
![]() |
Ik weet ook niet of ik gelukkig ben.
Het ene moment wel en het andere weer absoluut niet. Ik word op zich wel blij van de kleine dingetjes in het leven; goed cijfer, mooie dag, leuk gesprek met me moeder, dat soort dingen. Maar verder als er dan een keer iets vervelends gebeurd dan zit ik daar nog lang over na te tobben. En die dingen die me niet blij maken zijn dan ook wel redelijk groot en die overheersen dan totaal al de leuke dingetjes. En verder vind ik het leven nu wel een btje een sleur. Same shit different day. Maak niet veel boeiends mee en er is nu ook geen liefde of wat dan ook. Al heel lang niet meer, maar dat komt doordat ik Te kritisch ben. Agh ja. Het kan altijd beter denk ik maar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, dat ken ik wel... Weet niet precies de oorzaak... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Pientjuh: last van luxeproblemen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Beste pessimistje,
gelukkig zijn met je leven is iets anders dan gelukkig zijn. Ik ben gelukkig, ik weet wat mijn ware aard is...God is de zwaan die in me zwemt. Ik weet wat ik wil, ik weet wie ik ben. Gelukkig met mijn leven ben ik ook, in de strikte zin van het woord. Toch verlang ik wel naar dingen. Ik verlang vooral naar iemand om mijn leven mee te delen. Verder verlang ik een blijde boodschap onder de mensen te verkondigen, van liefde en van mededogen, van God en van de herinnering aan onze ware aard. Dat laatste is iets waartoe ik vrij toegang heb; dat er veel mensen naar me luisteren, kan ik, ondanks veel voorbereiding, enkel maar hopen! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() verder ben ik blij dat ik eigenlijk op kamers woon, is de relatie met mn ouders goed, heb ik leuke hobbies/interesses, genoeg leuke vrienden/huisgenoten. Alleen het liefdesleven zuigt al 2 jaar ... en daar erger ik me wel eens aan.
|
nee,
Ik baal enorm veel van veel verschillende dingen. IK haat m'n eigen sociale omgang, want die is er bijna niet. Ik heb 3 vrienden IRL min of meer. Maar ik heb nooit het gevoel dat ik mezelf kan zijn. K ben veelste vaak somber, ergens voel ik me heel erg verdrietig maar dat komt en kan er nooit uit. Hoe gezelliger of leuker het is des te kloteriger voel ik me daarna of wil ik weg. Me opleiding vind ik niet zo goed gaan ookal is het niet heel erg moeilijk, maar ik vind het vaak onduidelijk wat we moeten doen, maar dat ligt natuurlijk aan mezelf. Eigenlijk wil ik een andere opleiding doen maar ik durf die opleiding niet echt aan. Daarnaast heb ik practisch geen geld over op misschien binnenkort of volgend jaar op mezelf te gaan wonen. En ik durf niet te werken en opleiding tegelijk te doen, dat lukt me denk ik niet. Ik voel me vaak waardeloos en nutteloos en ik zie de toekomst vaak somber in. Daarnaast heb ik glutenallergie "waarschijnlijk" wat niet is vast gesteld. En waar ik me twijfels bij heb, want ik denk dat het gewoon psychomatische klachten zijn die nu de laaste 2 jaar nog erger worden zijn. Ik heb sociale en prestatie gerichte faalangst weet ik sinds kort zeker, daardoor durf ik vaak dingen niet te vragen , terwijl ik juist die extra duidelijkheid nodig heb. En dat geld voor zowel me opleiding, sociaal, en met me sport. En het beginnen met iets nieuws of anders kost me altijd heel veel moeite. ik hou hier maar op.
|
Verwijderd
|
Nee, ik ben niet echt gelukkig. Ik heb wel een redelijk aantal goede vrienden en vriendinnen, maar die zie ik naar mijn mening te weinig omdat ze hun eigen levens hebben. Ik ben zelf voornamelijk met mijn studie bezig en hoewel ik daar primair voldoening uit haal mis ik toch iets.
Ik ga wel regelmatig uit, heb tijdens mijn studie genoeg contact met medestudenten maar toch...ergens wringt er iets. Wat het precies is weet ik niet. Ik denk dat ik op zoek ben naar iemand waarmee het contact dieper, vanzelfsprekender is. Iemand waarbij ik bepaalde onderwerpen niet hoef te vermijden omdat ik bang ben dat ik zeur, iemand met veel geduld voor mijn ellenlange verhalen over van alles en nog wat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en religie dot | 68 | 14-05-2007 22:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
De Kantine |
Ben jij gelukkig? -Meisje- | 62 | 18-07-2002 19:41 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Pijn in mijn leven, liefde in mijn leven, waarom louis84 | 1 | 07-11-2001 16:16 |