Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
geil.
||
![]() |
Citaat:
Jouw onderbouwing ontbreekt evenzeer. Waarom zou dat achterhaald zijn? Ja het is wel een beetje van het oude, dat ben ik met je eens maaar zoals altijd ligt het anders, subtieler. Vroeger waren er ook muzikanten, net als nu. Ze maakten muziek en aangezien er geen TV of CD was speelden ze dit live voor het publiek. De muzikanten leefden in een eigen wereldje, net als nu, ongegrijpelijk voor de gemiddelde ongeschoolde mens. Muziek was toen zeker een kunstvorm. En de gemiddelde mens, die wilde graag de kust muziek mooi vinden. Veel mensen gingen naar live muziek. Ze waren daar vaak onder de indruk van het geluid, van de technische vaardigheden, van alle mensen, van het leuke uitje en ze vonden de muziek vast ook nog wel mooi. Maar voor hen was het vaak toch nog kunst die men niet begreep. De kunstenaarswereld bepaalde wat er 'hot' was en wat niet. Nu is dat totaal anders. De kunstenaars zijn van het toneel verdwenen en proberen in de obscure onbekendheid in leven te blijven. Geniale mensen hebben vaak al genoeg problemen en dat komt er nog eens bij. Muziek is verder enkel entertainment, iets op de radio naar het werk, op TV met leuke clips als je terug komt van school, de hitlijsten, bekende mensen en sterren, iets waar je op danst, iets waar je op sext, iets waar je emoties en herinneringen aan kunt koppelen enz. En nu is het zo dat kunst meer waard is dan entertainment. Entertainment is tijdelijk terwijl kunst perpetueel is. Kunst is het enige dat mensen aan de natuur hebben kunnen toevoegen, het enige dat ons echt onderscheid van dieren en dat ons beargumenteerbaar meerderwarig aan dieren zou kunnen maken. En nu is het zo dat kunst langzaam verdwijnt in deze wereld, met de muziek voorop. En de rede waarom muziek voorop ligt is de TV. Er is helemaal niks mis met het genieten van muziek als entertainment maar als kunstvorm is het veel waardevoller. En entertainen is helemaal geen kunst, kijk om je heen. Mensen laten zich door de meest belachelijke dingen entertainment. Mensen laten zich nog het beste vermaken door leed van anderen, dat is algemeen bekend. Hoe kunstig. Hoe je dat gelijk durft te stellen met kunst is me echt een raadsel. Ja dit is een geheel achterhaalde mening en helemaal 'niet cool' en weet ik allemaal nog meer. Maar dat maakt het niet een minder terrechtte mening. Of hij nu 'waar' is of niet het is in iedergeval een mooie mening, vind ik. Ik hoop trouwens dat niemand zichzelf belachelijk gaat maken met de opmerking 'Ja maar wat is dan de definitie van kunst'. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheidsbrief Jean-Jeaques Sasjeliefff | 0 | 26-01-2006 17:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal Sean Paul. | 1 | 27-04-2003 18:19 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Diamant Maresa | 8 | 27-03-2003 21:55 | |
ARTistiek |
Diary Of A Hacker: nachie hackuh! dystopia | 16 | 06-07-2001 20:16 |