Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2003, 22:21
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 20-10-2003 @ 23:19:
zit jij wel goed in je vel tegenwoordiG?
Ja, beter dan ooit.
Oud 20-10-2003, 22:32
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 20-10-2003 @ 23:21:
Ja, beter dan ooit.
zullen we sex hebben?
Oud 20-10-2003, 22:40
DeadNation
DeadNation is offline
Nee dankje Friso. Misschien later.
Oud 20-10-2003, 22:42
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 20-10-2003 @ 23:40:
Nee dankje Friso. Misschien later.
maar maar....

Ik ben dms
Oud 21-10-2003, 22:15
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 20-10-2003 @ 23:09:
interessante kwestie.

Ik weet het niet. Ik denk dat de muziek niet weg moet, die is de dupe geworden van het slimme marketingconcept van bepaalde mensen (o.a. labels, pr fucko's enz.).

De jeugd wil tegenwoordig snelle, hap-slik-weg muziek hebben, niet teveel stil blijven staan. Wat snel in de kop zit, is makkelijk en is vast goed, want het blijft zitten' , zo redeneert menig puberend jongere. ze hoeven geen moeite meer te doen, maar om die snelle muziek aan de man te brengen, zullen er clips uitgezonden moeten wordne die daandacht trekken.

dikke wijven en afgeragte volvo's voldoen daar niet aan. nee, het moet aantrekkelijk zijn. Mensen denken dan niet aan een vorming van een zelfbeeld.

Maar is het niet zo, dat een zelfbeeld o.a. ook gecreerd word door je omgeving? Of hangen die allemaal aan elkaar vast van onzekerheid, en daardoor vinden ze het 'tv-beeld' het juiste beeld?

Het is zeker zo dat er een verandering moet plaatsvinden wat de clips betreft, maar het is over het algemeen de jeugd die bepaalt wat eropkomt. Als ze het niet mooi vinden (subliminaal dan wel bewust), kunnen ze dat aangeven, dan zal er een verandering plaats moeten geven.
De generale consensus is nog niet opd at niveau.

Er zijn genoeg mensen die stimuleren om na te denken, zoals andere muziek, bladen, programma's. Is het dan niet d eschuld van de jeugd dat dit wordt uitgezonden?

(hypothetisch gesteld)
mooi geformuleerd, en inderdaad, de jeugd zélf wil dit soort clips, maar er is gewoon sprake van een vicieuze cirkel: het is mooi, lekker, geil, ideaalbeeld omdat het op tv komt --> het is mooi geil, ideaalbeeld dús komt t op tv...
Oud 21-10-2003, 22:16
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 18-10-2003 @ 17:35:
Soms als ik nog niet klaar ben gekomen bij 't kijken van één of ander seks programma op RTL5 ben ik blij dat ik The Box, MTV en TMF heb.
ja dat willen we weten.

geil.
Oud 26-10-2003, 22:14
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 20-10-2003 @ 22:50:
nu zeg je twee verschillende dingen, en beide onderbouw je ook nog niet eens.

'Kunst is geen entertainment', hoe achterhaald is dat...Je kunt het beter omdraaien... Entertainen is een kunst..
"hoe achterhaald is dat..."

Jouw onderbouwing ontbreekt evenzeer. Waarom zou dat achterhaald zijn? Ja het is wel een beetje van het oude, dat ben ik met je eens maaar zoals altijd ligt het anders, subtieler.

Vroeger waren er ook muzikanten, net als nu. Ze maakten muziek en aangezien er geen TV of CD was speelden ze dit live voor het publiek. De muzikanten leefden in een eigen wereldje, net als nu, ongegrijpelijk voor de gemiddelde ongeschoolde mens. Muziek was toen zeker een kunstvorm. En de gemiddelde mens, die wilde graag de kust muziek mooi vinden. Veel mensen gingen naar live muziek. Ze waren daar vaak onder de indruk van het geluid, van de technische vaardigheden, van alle mensen, van het leuke uitje en ze vonden de muziek vast ook nog wel mooi. Maar voor hen was het vaak toch nog kunst die men niet begreep.

De kunstenaarswereld bepaalde wat er 'hot' was en wat niet. Nu is dat totaal anders. De kunstenaars zijn van het toneel verdwenen en proberen in de obscure onbekendheid in leven te blijven. Geniale mensen hebben vaak al genoeg problemen en dat komt er nog eens bij.

Muziek is verder enkel entertainment, iets op de radio naar het werk, op TV met leuke clips als je terug komt van school, de hitlijsten, bekende mensen en sterren, iets waar je op danst, iets waar je op sext, iets waar je emoties en herinneringen aan kunt koppelen enz.

En nu is het zo dat kunst meer waard is dan entertainment. Entertainment is tijdelijk terwijl kunst perpetueel is. Kunst is het enige dat mensen aan de natuur hebben kunnen toevoegen, het enige dat ons echt onderscheid van dieren en dat ons beargumenteerbaar meerderwarig aan dieren zou kunnen maken.

En nu is het zo dat kunst langzaam verdwijnt in deze wereld, met de muziek voorop. En de rede waarom muziek voorop ligt is de TV.

Er is helemaal niks mis met het genieten van muziek als entertainment maar als kunstvorm is het veel waardevoller.

En entertainen is helemaal geen kunst, kijk om je heen. Mensen laten zich door de meest belachelijke dingen entertainment. Mensen laten zich nog het beste vermaken door leed van anderen, dat is algemeen bekend. Hoe kunstig. Hoe je dat gelijk durft te stellen met kunst is me echt een raadsel.

Ja dit is een geheel achterhaalde mening en helemaal 'niet cool' en weet ik allemaal nog meer. Maar dat maakt het niet een minder terrechtte mening. Of hij nu 'waar' is of niet het is in iedergeval een mooie mening, vind ik.

Ik hoop trouwens dat niemand zichzelf belachelijk gaat maken met de opmerking 'Ja maar wat is dan de definitie van kunst'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten