Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 02-11-2003 @ 15:11:
?? naja, je mag schrijven over wie je wil hoor, als balkenende niet wil dat er over m geschreven wordt, heeft ie daar ook nix over te zeggen....vrijheid van meningsuiting & drukpers heet dat...

als je er niet in wilt staan, moet je niet zo rijk zijn.
Balkie heeft een publieke functie en die mensen uit die quote niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2003, 16:24
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 02-11-2003 @ 17:21:
Daar heb je wel gelijk in ja, maar als er iemand wordt ontvoerd door middel van de quote 500 dan is dat zeker wel kut
hoe zie je dat voor je?? dat je iemand bedreigt met de quote 500 ofzo??

je weet van al die mensen die erin staan toch wel dat ze rijk zijn, ik bedoel, je moet die villa's en die auto's toch erges van betalen isnt?? en je weet vaak ook wel ongeveer wat voor werk ozo ze hebben, dus t is echt onzin dat je dmv de quote 500 iemand kunt ontvoeren...ik denk zelf dat een punt 66 veel geschikter is
Oud 02-11-2003, 16:27
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2003 @ 17:24:
Balkie heeft een publieke functie en die mensen uit die quote niet
en dus?? pak maar een krant, zie hoeveel mensen erin genoemt worden, kijk hoeveel van hen een publieke functie heeft en kijk wat er met de nieuwsgaring zou gebeuren als alle mensen zonder publieke functie er niet in zouden staan

trouwes, in hoeverre is eigenaar van een groot bedrijf oid niet publiek??
Oud 02-11-2003, 16:33
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
little nemo schreef op 02-11-2003 @ 17:27:
en dus?? pak maar een krant, zie hoeveel mensen erin genoemt worden, kijk hoeveel van hen een publieke functie heeft en kijk wat er met de nieuwsgaring zou gebeuren als alle mensen zonder publieke functie er niet in zouden staan

trouwes, in hoeverre is eigenaar van een groot bedrijf oid niet publiek??
als ik in de krant kijk zie ik namen als G. van der B. en Gert van der B, dus niet echt namen van onbekende mensen.
en eigenaren van grote bedrijven kiezen ervoor om publiek te zijn en als ze dat niet willen dan zijn ze dat niet, het zijn ook gewoon burgers.
Oud 02-11-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 02-11-2003 @ 17:24:
hoe zie je dat voor je?? dat je iemand bedreigt met de quote 500 ofzo??

je weet van al die mensen die erin staan toch wel dat ze rijk zijn, ik bedoel, je moet die villa's en die auto's toch erges van betalen isnt?? en je weet vaak ook wel ongeveer wat voor werk ozo ze hebben, dus t is echt onzin dat je dmv de quote 500 iemand kunt ontvoeren...ik denk zelf dat een punt 66 veel geschikter is
Niet iedereen die rijk is leeft ernaar
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 16:37
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2003 @ 17:35:
Niet iedereen die rijk is leeft ernaar
inderdaad, en toch staan ze erin.
Oud 02-11-2003, 17:10
REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-10-2003 @ 19:47:

Mijns inziens mag een blaadje als Quote zo'n Top 500 publiceren. Het is maar zeer de vraag of een gijzelingsdrama als bij de familie Terwindt niet ook had plaatsgevonden wanneer deze familie niet in de Quote had gestaan. Kwaadwillenden weten rijke mensen toch altijd wel te vinden, niet eens zozeer door het feit dat ze in de media te boek staan als rijk, maar ook doordat dat gewoon feit van algemene bekendheid wordt.

Naar mijn mening is bescherming van de persoonlijke levenssfeer hier helemaal niet aan de orde. De bedragen genoemd in de Quote 500 zijn namelijk schattingen op basis van gegevens die voor een ieder toegankelijk zijn. Dat kun je moeilijk aantasting van de persoonlijke levenssfeer noemen. Door het schatten van iemands vermogen tast je diens persoonlijke levenssfeer niet aan, in ieder geval absoluut niet in dier voege dat een Top 500 als die van Quote verboden zou moeten worden.

Typisch zo'n voorbeeld van éen incident op grond waarvan iedereen meteen op zijn achterste benen staat.
Helemaal mee eens. Overigens zijn er zat BN'ers die graag in de Quote staan om eens te pronken! Als er een treinkaping gebeurd kan je ook wel treinentijdschriften verbieden, omdat er bouwtekeningen van treinen in staan. Levensgevaarlijk!
Al die media-aandacht is alleen maar gunstig voor Quote. In het jaar van de dopingschandalen in de Tour de France bij de Festina-ploeg verkocht Festina meer horloges dan normaal...

Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:19
thijs1988
thijs1988 is offline
Wat je nu zegt over dat het de schuld van de Quote 500 is is natuurlijk de grootste onzin. Iedereen kan zien of een bepaald persoon rijk is ja of nee, even een herinnering, er werd ooit over en familie gesuggereerd dat ze een bep. vermogen hadden, toen zei een vrouw in die familie ; " zoveel kost onze boot alleen al". Dan is het niet de schuld van de Quote, en ik vind het zowieso onzin, iedereen weet dat Ron Brandsteder rijk is maar ze gaan toch ook geen familie van hem ontvoeren. Ik noem dit gepraat van jullie een stok zoeken om de hond te slaan, jullie hebben een hekel aan onze Jort en daarom ga je nu een reden zoeken om z'n blaadje naar de kloten te helpen. Lukt je nooit, hij krijgt er elk jaar lezers bij......
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:22
thijs1988
thijs1988 is offline
M'n vorige reactie was bedoeld voor sexy lady, was ik vergeten te vermeldden.

Om nog even terug te komen op een reactie van NN een paar reply's terug. LPF ers en VVD ers?? wat is daar mis mee. Jullie hebben nog steeds het vooroordeel dat alles wat in die krant staat onzin is, inderdaad sommige dingen zijn versterkt, maar het is beter dan het linkse gelul van veel andere kranten.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:23
thijs1988
thijs1988 is offline
Telegraaf is meer een krant voor mensen met een economische achtergrond, volkskrant meer een krant voor ambtenaren.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 23:09
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 02-11-2003 @ 22:23:
Telegraaf is meer een krant voor mensen met een economische achtergrond, volkskrant meer een krant voor ambtenaren.
telegraaf is meer n krant voor mensen die van sensatie houden
Oud 02-11-2003, 23:40
Verwijderd
Citaat:
thijs1988 schreef op 02-11-2003 @ 22:23:
Haha

Telegraaf en achtergrond

*proest*
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 11:49
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 02-11-2003 @ 17:33:
als ik in de krant kijk zie ik namen als G. van der B. en Gert van der B, dus niet echt namen van onbekende mensen.
en eigenaren van grote bedrijven kiezen ervoor om publiek te zijn en als ze dat niet willen dan zijn ze dat niet, het zijn ook gewoon burgers.
nou zal ik es ff een krant erbij pakken dan??

ik zie hier op zomaar een willekeurige pagina staan: koeman, galasek (hadden ze maar geen voetballer moeten zijn??)...andere prinses irene (had ze maar geen prinses moeten zijn?? hoe doe je dat??), kees schuyt (socioloog), jongkind (verloskundige), etc etc etc. al die mensen staan gewoon in de krant zonder dat daar toestemming voor gegeven is, om nog maar te zwijgen over alle mensen die in de prive ed staan (waarom mag je wel vanalles schrijven over een BN-er en niet over een rijk persoon???)

dat dat over criminelen niet gebeurt, is omdat hun namen vaak gewoon niet bekend zijn en dat justitie ze niet geeft ivm represailles vanuit de samenleving
Oud 03-11-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 03-11-2003 @ 12:49:
dat dat over criminelen niet gebeurt, is omdat hun namen vaak gewoon niet bekend zijn en dat justitie ze niet geeft ivm represailles vanuit de samenleving
En waarom voor criminelen wel, en andere mensen niet die misschien ook een groot gevaar lopen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 14:20
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
M.i. levert het verbieden van de Quote-500 weinig op. Mensen die kwade bedoelingen hebben, vinden zonder die lijst ook wel uit wie de rijken van Nederland zijn en waar geld te halen is. Bovendien is de privacy van rijke Nederlanders al lang overboord gegooid door wetten, zoals de wet openbaarmaking topinkomens. Iedereen kan door dat soort regels ook zonder quote heel veel gegevens achterhalen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 15:51
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2003 @ 13:47:
En waarom voor criminelen wel, en andere mensen niet die misschien ook een groot gevaar lopen
omdat voor criminelen dat gevaar een stuk reeler is
Oud 03-11-2003, 16:25
NN
NN is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 02-11-2003 @ 22:22:
M'n vorige reactie was bedoeld voor sexy lady, was ik vergeten te vermeldden.

Om nog even terug te komen op een reactie van NN een paar reply's terug. LPF ers en VVD ers?? wat is daar mis mee. Jullie hebben nog steeds het vooroordeel dat alles wat in die krant staat onzin is, inderdaad sommige dingen zijn versterkt, maar het is beter dan het linkse gelul van veel andere kranten.
Ik heb niet het vooroordeel dat alles wat in de Telegraaf onzin is, maar vind wel dat veel van de inhoud meestal noga al 'kort door de bocht' is. Jij vindt het misschien prettig om te lezen, ik niet. Gelukkig dat we daarom in ons land verscheidene kranten hebben.

Ik zal niet ontkennen dat in bepaalde artikelen in de Volkskrant een redactionele signatuur links van het midden is terug te vinden, maar een krant als de NRC m.i. niet. (Zij adverteren er zelfs mee onafhankelijk van politieke ideeën de feiten te brengen.) Dit zou ik toch zeker niet als "links gelul" willen zien.

Maar goed, deze discussie ging over de Kwoot en daar dwalen we nu van af.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 16:48
thijs1988
thijs1988 is offline
Gauloises is goed in afkraken, meestal lui die zelf niks ondernemen. Ik vind het een goeie krant klaar, kranten waar interviews staan over weggetreiterde journalisten, ik noem even afgelopen zaterdag, mr. Friso van het nieuws die Fortuyn weer eens demoniseerd, k zal niet zeggen wat ik nu denk, maar hem en z'n krantjes en tv-omroepen zijn het onkruid van Nederland. Kun je wel zeggen dat Telegraaf sensatie krant is, zonder meer waar, maar het is een krant waar dingen genoemd worden, en waar niet van alles er uit gehaald is door een bevooroordeelde redactie.... Feitjes....
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 10:42
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 03-11-2003 @ 17:48:
Gauloises is goed in afkraken, meestal lui die zelf niks ondernemen. Ik vind het een goeie krant klaar, kranten waar interviews staan over weggetreiterde journalisten, ik noem even afgelopen zaterdag, mr. Friso van het nieuws die Fortuyn weer eens demoniseerd, k zal niet zeggen wat ik nu denk, maar hem en z'n krantjes en tv-omroepen zijn het onkruid van Nederland. Kun je wel zeggen dat Telegraaf sensatie krant is, zonder meer waar, maar het is een krant waar dingen genoemd worden, en waar niet van alles er uit gehaald is door een bevooroordeelde redactie.... Feitjes....

je bedoeld natuurlijk: een krant die dingen noemt die mensen (nou ja...de gemiddelde telegraaf-lezer) willen horen...zou dat er soms mee te maken hebben dat het een krant is met voornaamste doelstelling: verkopen??
Oud 04-11-2003, 15:32
thijs1988
thijs1988 is offline
Een krant die dingen durft te zeggen die andere kranten niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 16:28
NN
NN is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 04-11-2003 @ 16:32:
Een krant die dingen durft te zeggen die andere kranten niet zeggen.
Zullen we die krantendiscussie in een andere discussie voortzetten?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 17:34
thijs1988
thijs1988 is offline
Wat jij wil.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:22
NN
NN is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 04-11-2003 @ 18:34:
Wat jij wil.
Zie media-discussie die ik geopend heb.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 22:15
Verwijderd
Citaat:
thijs1988 schreef op 03-11-2003 @ 17:48:
Grappig, ik vraag me af in hoeverre je überhaupt over een krant kunt spreken bij de telegraaf
De waarde van het nieuws uit de telegraaf ligt in mijn ogen tamelijk laag in 70% van de gevallen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:50
thijs1988
thijs1988 is offline
Volgens mij heb je die krant nog nooit gelezen, maar hoor je het van je linkse maatjes.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 18:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 13-11-2003 @ 18:50:
Volgens mij heb je die krant nog nooit gelezen, maar hoor je het van je linkse maatjes.
Ik ben absoluut niet links maar de Telegraaf is een sensatiekrant die kwa waarheidsgetrouwheid maar iets boven de Story en Prive ligt. Face ti, wij hebben in Nederland gewoon geen rechtse kwaliteitskranten.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 10:37
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 13-11-2003 @ 18:50:
Ik heb de Telegraaf wel eens ingekeken bij een vriend van me en het is best wel een slechte krant. Zeer sensationeel allemaal.
Oud 14-11-2003, 18:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ken die jongen die onlangs ontvoerd is (Reinier). Het schijnde te komen doordat zijn vader van voor en achter in de quote had gestaan. Ikzelf moet zeggen dat ik het maar een beetje zielig vind om daar meteen dat soort conclusies aan te gaan trekken, want als je zo'n huis ziet, neem ik vaak toch wel aan dat je genoeg weet... Ik vind het overigens wel erg voor Reinier en ik heb niet het idee dat je iemand toewenst om uren opgesloten te zitten in een kofferbak.

Toch vind ik zo'n quote een beetje nutteloze sensatie. Daarnaast is het ook nog eens gebaseerd op hele magere feiten en kloppen de getallen vaak ook niet.

Wat is er nou boeiend aan om te weten wie de 14e of de 82e of de 371e rijkste man/vrouw in Nederland is? Blijkbaar denkt SBS-Nederland daar toch heel anders over en dat vind ik triest.

Het gaat hier meer dan wat dan ook over waarden. Want wanneer ga je nou te ver? Als je andere mensen er schade mee berokkent. En dat is hier duidelijk het geval.

Dus laten we niet moeilijk doen en dat soort blaadjes allemaal simpelweg niet meer kopen. Dan waait het wel weer over.

Overigens vind ik het feit dat er regelmatig nieuwe quotes uitkomen toch wel tekenend voor de betrouwbaarheid van deze zogeheten "quote 500", maar dat terzijde.
Oud 14-11-2003, 19:14
thijs1988
thijs1988 is offline
Als het mensen goed gaat of bedrijven zijn er altijd mensen die deze weer de stront in willen trappen, afgunst?? k hou dr nie van om de prive te lezen, ik vind de quote geweldig, klaar tog, puur amusement.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 19:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
thijs1988 schreef op 14-11-2003 @ 20:14:
Als het mensen goed gaat of bedrijven zijn er altijd mensen die deze weer de stront in willen trappen, afgunst?? k hou dr nie van om de prive te lezen, ik vind de quote geweldig, klaar tog, puur amusement.
Thijs, ik zou graag eens van jou horen wat jij zo amusant vindt aan het lezen van de quote... Want het past absoluut in het rijtje van de prive...

Overigens zijn er ook mensen die met hun rijkdom willen patsen en die zullen er best blij mee zijn dat er een quote is...
Oud 16-11-2003, 15:34
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik vind het niet zo erg. En als de superrijken (plaats 50 of hoger, ongeveer) het heel erg vinden kunnen ze desnoods het Quote-blad overkopen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 11:27
Pyriet
Pyriet is offline
Citaat:
Terroristen hebben Willibrord Frequin gegijzeld. Ze eisen 8 miljoen of ze laten hem vrij.

- DWHN

Zelf geen problemen met quote 500. Maar mss zou aan mensen vantevoren gevraagd moeten worden of ze erin willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten