Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Dader is opgepakt!
D8 het niet
Hoorde net dat er een getuige was die dus de dader achterna is gelopen, ook dood. Ik vind het echt een diepe zinking van de Nederlandse samenleving, dit zijn toch Amerikaanse tafarelen.
Advertentie
Oud 06-05-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
JCH83 schreef:

cnn.com:
AMSTERDAM, Netherlands (CNN) -- Maverick Dutch right-wing politician Pim Fortuyn has been shot and critically wounded.

Niet roddelen mensen.... plz
ik hoorde net echt op CNN dat /ie dood is. Ik vertel ook alleen maar wat door...
Oud 06-05-2002, 18:38
JCH83
JCH83 is offline
Citaat:
JCH83 schreef:

cnn.com:
AMSTERDAM, Netherlands (CNN) -- Maverick Dutch right-wing politician Pim Fortuyn has been shot and critically wounded.

Niet roddelen mensen.... plz
ook van cnn.com
Maverick Dutch right-wing politician Pim Fortuyn dies after he was shot in the head and chest several times.

tegenstrijdige berichten dus.... mijn excuus aan DutchECK
Verwijderd
jezus hou is op met dat gezeik over van wat voor afkomst de dader moet zijn...het is gewoon erg, en zijn daden maken het niet erger of minder erg als hij van andere afkomst zou zijn
heavinly
heavinly is offline
Maar ik vind het best wel freaky dat hij zelf dit zo verwacht had, dat hij dit in interviews gewoon noemde, dat hij zich bedreigd voelde en het wel eens kon gebeuren dat hij beschoten zou worden. Dat is toch.. ja ik weet niet, ik voel me hier heel gek over
beuk
beuk is offline
Citaat:
Tampert schreef:
mensen...

iedereen is licht geschrokken... Niemend had dit verwacht... Nu is het iet het moment voor politieke discussie ovver of de dader allochtoon.autochtoon is. Als je denkt dat wat je te zeggen hebt heftige reacties uitlokt, zeg dan niets!! Mensen handelen in dit soort situaties uit gevoel en niet op pragmatische gronden
Bovendien is het feit of de dader allochtoon of autochtoon in principe niet van belang; het is immers een invidu geweest die zeker niet de gedachte van zijn bevolkingsgroep representeerde, maar gewoon een gestoorde gek.

Echter, mocht het een allochtoon zijn geweest, dan zullen een hoop mensen zonder enig relativeringsvermogen zich fel tegen allochtonen gaan keren..
Oud 06-05-2002, 18:39
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:

D8 het niet
Hoorde net dat er een getuige was die dus de dader achterna is gelopen, ook dood. Ik vind het echt een diepe zinking van de Nederlandse samenleving, dit zijn toch Amerikaanse tafarelen.
en waar is jou bron?
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
maria schreef:
jezus hou is op met dat gezeik over van wat voor afkomst de dader moet zijn...het is gewoon erg, en zijn daden maken het niet erger of minder erg als hij van andere afkomst zou zijn
nee maar de gevolgen die dit heeft, dat kan wel afhangen van de afkomst van de dader
Marcade
Marcade is offline
hij is geraakt boven zijn linkeroor, en midden in zijn nek en rond zijn hart. Zijn benen waren tegen zijn rug aan onder hem gevouwen. Waarschijnlijk op slag dood, omdat er geen bloed uit zijn wonden stroomde.

Dat werd verteld door een ooggetuige die vrij snel bij pim fortuyn was, nog voordat de ambulance er was.
Oud 06-05-2002, 18:40
fruitmand
fruitmand is offline
hij was gewoon een bedreiging voor iedereen....de verkiezing is zo dichtbij, en hij stond gewoon voor!!!! daar kunnen mensen niet tegen, en er is NIETS kinderachtiger dan dat
Oud 06-05-2002, 18:40
|?\BronWater/?|
|?\BronWater/?| is offline
Citaat:
Bazz schreef:

en waar is jou bron?
Ik luister alles live heb ook nog niet van dat nieuws gehoord
Oud 06-05-2002, 18:41
Verwijderd
Citaat:
JCH83 schreef:

ook van cnn.com
Maverick Dutch right-wing politician Pim Fortuyn dies after he was shot in the head and chest several times.

tegenstrijdige berichten dus.... mijn excuus aan DutchECK
boeit niet.
IK HOOR NET OP 3FM DAT HIJ NOG LEEFT. HIJ ADEMT HEEL SCHOKKERIG VOLGENS EEN OOGGETUIGE

Straks een persconferentie van de politie volgens rtl5
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef:
Maar ik vind het best wel freaky dat hij zelf dit zo verwacht had, dat hij dit in interviews gewoon noemde, dat hij zich bedreigd voelde en het wel eens kon gebeuren dat hij beschoten zou worden. Dat is toch.. ja ik weet niet, ik voel me hier heel gek over
Zoals Dark Voice ook zei... Pim zou dit zelf kunnen bedenken
Om z'n gelijk te benadrukken. Lijkt me sterk, maar zou kunnen
Marcade
Marcade is offline
JCH83
JCH83 is offline
NOS meldt dat de dader vemoedelijk is gearresteerd
Oud 06-05-2002, 18:42
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Bazz schreef:

Zoals Dark Voice ook zei... Pim zou dit zelf kunnen bedenken
Om z'n gelijk te benadrukken. Lijkt me sterk, maar zou kunnen
Ja hmmm.. dat vind ik een beetje vaag hoor ik weet niet
John-17
John-17 is offline
SBS6:
Bij een Texaco Pompstation tegenover het mediapark is naar zeggen van de reporter een man opgepakt die een gewapende overval heeft gepleegd op het pompstation, vlak na de moord. De politie vermoedt dat dit de dader is.
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
straks: persconferentie op TV
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

D8 het niet
DAT ZEG JE TOCH NIET!
we zijn net zoals de amerikanen, er zijn slechte mensen en goede mensen! om zoiets te doen is niet AMERIKAANS, het is gewoon ZIEK. Je mag mensen niet in hokjes stoppen en er een label op plakken. Alleen omdat een vergelijkbaar incident in amerika is gebeurd, betekend niet dat je de dader mag vergelijken met amerikanen!!!!
Verwijderd
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
straks: persconferentie op TV
Klopt. Ben benieuwd...
Oud 06-05-2002, 18:43
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef:

boeit niet.
IK HOOR NET OP 3FM DAT HIJ NOG LEEFT. HIJ ADEMT HEEL SCHOKKERIG VOLGENS EEN OOGGETUIGE

Straks een persconferentie van de politie volgens rtl5
Hoe kan je dat nou op 3FM horen??? Hij is allang weggevoerd?
Verwijderd
Citaat:
JCH83 schreef:
NOS meldt dat de dader vemoedelijk is gearresteerd
vermoedelijk... zal wel weer niets zijn... zo'n gerucht
Faery
Faery is offline
Citaat:
fruitmand schreef:

DAT ZEG JE TOCH NIET!
we zijn net zoals de amerikanen, er zijn slechte mensen en goede mensen! om zoiets te doen is niet AMERIKAANS, het is gewoon ZIEK. Je mag mensen niet in hokjes stoppen en er een label op plakken. Alleen omdat een vergelijkbaar incident in amerika is gebeurd, betekend niet dat je de dader mag vergelijken met amerikanen!!!!
Een amerikaan staat niet geheel gelijk aan een amerikaans tafereel.
Paige
Paige is offline
Ja hoor..Geef de schuld maar weer aan de Pvda..

(die man die net op rtl 4 was..)
Oud 06-05-2002, 18:44
Verwijderd
Uit respect van dit treurige voorval, vraag ik je respect om 5 minuten stilte om 21:00... Stuurt dit door, want wij Nederlanders hebben WEL een hart....

ik vind it toch wel ZO triest!!!
Dat MSN is op zich leuk hoor... maar ik krijg dit van bijna iedereen tegen m'n pan gesmeten... buitenlanders worden hier ZO benadeeld!
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef:

Hoe kan je dat nou op 3FM horen??? Hij is allang weggevoerd?
Ik weet het niet, ik viel erin.
Trouwens: volgens mij moeder (roddel, roddel ) komt die persconferentie om 1/2 9
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
fruitmand schreef:

DAT ZEG JE TOCH NIET!
Slither
Slither is offline
't Is erg genoeg dat er iemand is neergeschoten, of 't nou Pim Fortuyn is of een onbekend iemand.
Oud 06-05-2002, 18:45
ekki
ekki is offline
Ned 2: waarschijnlijk is de dader opgepakt en pim fortuyn ligt er nog, de dood is nog steeds niet bevestigd.

ZIEK dit.

waar gaat het heen met deze wereld?
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Paige schreef:
Ja hoor..Geef de schuld maar weer aan de Pvda..

(die man die net op rtl 4 was..)

wat een lul als ie dat zei...
Nightshade888
Nightshade888 is offline
Verschrikkelijk | Afschuwlijk | Afgrijselijk!
Dit kan toch niet!
Helemaal niet in Nederland!
Dit zal hele grote gevolgen hebben!
En als ze de dader hebben mogen ze de executie wet weer invoeren en die gast afmaken!

Ik was geen voorstander van Pim Fortuyn maar dit is echt verschrikkelijk!
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Pim Fortuyn is overleden volgens de politie aldaar.

Bron: Live uitzending RTL4
Verwijderd
Pim Fortuyn,
54 jaar...
Even na zessen neergeschoten..

Rest In Peace..

Het is nu officieel, hij is dood
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Marcade schreef:
[B. Waarschijnlijk op slag dood, omdat er geen bloed uit zijn wonden stroomde.

[/B]
het lijkt me niet dat hij op slag dood was, want ze hebben hem nog 20 a 30 minuten gereanimeerd!
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Ik kijk nu naar RTL4 en het staat vast dat hij is overleden..
Verwijderd
Citaat:
Nightshade888 schreef:
Dit kan toch niet!
En als ze de dader hebben mogen ze de executie wet weer invoeren en die gast afmaken!

Moord op moord is dat, maar dat is een andere discussie
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Slither schreef:
't Is erg genoeg dat er iemand is neergeschoten, of 't nou Pim Fortuyn is of een onbekend iemand.
Dit is niet alleen een aanslag geweest op een mens, maar ook een aanslag op de democratie.
Oud 06-05-2002, 18:46
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Slither schreef:
Ja daar ben ik het wel mee eens
maar denk je niet dat de gevolgen iets groter zijn als Pim overlijdt, dan iemand anders (hoewel ik dat ook vreselijk vind)
Verwijderd
Citaat:
fruitmand schreef:

DAT ZEG JE TOCH NIET!
Politieke correctheid

Wat hij duidelijk wil maken, is dat dit soort praktijken niet gewoon zijn 'in dit land' () Het overgrote deel van de Nederlanders ziet onze democratie en de verkiezingen als iets wat onaantastbaar is. Amerikanen lopen inderdaad vaker met wapens op zak, dus de kans dat er zoiets gebeurd is daar gewoon groter. En omdat ze een groter inwonertal hebben, is de kans dat je daar een triggerhappy gek tegenkomt óók groter.

Ik kan goed begrijpen dat mensen dit aangrijpen als een excuus om de denkbeelden van Fortuyn nog extremer uit te werken. Ik hoor ze al roepen, de Lijst Wijlen Pim Fortuyn-stemmers: 'Zie je wel, in dit land, bla bla bla...'. Dit is dus niet goed voor het politieke klimaat in Nederland. Degene die dit gedaan heeft zal ook ongetwijfeld van een verbluffende stomheid zijn, want elk redelijk denkend mens kan inzien welke consequenties dit zal hebben.
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
SoMeBoDy schreef:
Ik kijk nu naar RTL4 en het staat vast dat hij is overleden..
klopt, zelfs de politie aldaar heeft het bevestigd.
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef:

het lijkt me niet dat hij op slag dood was, want ze hebben hem nog 20 a 30 minuten gereanimeerd!
Jah en er kwam dus ECHT WEL bloed uit zijn wonden... hij was helemaal doordrenkt!! Damn, volg het nieuws effe
Oud 06-05-2002, 18:47
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Nightshade888 schreef:
Dit kan toch niet!

hiermee ben ik het niet eens met je, niet doden omdat er een moord is gepleegd, geef m levenslang gevangenisstraf
legatus
legatus is offline
Laat de dader een allochtoon zijn.

Laat er rellen komen.

Laat het land beter worden.
martijn1985
martijn1985 is offline
Hoe ziek moet je zijn om dat te doen??? Achterlijke idioten.
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef:

Jij snapt het ook niet helemaal he? Reanimeren... Dat betekent dus PROBEREN om iemand weer tot eigenmatig ademen
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
RTL4/5 bevestigd nu officieel de dood van Fortuyn...
Oud 06-05-2002, 18:48
Ninnoc
Ninnoc is offline
het is OFFICIEEL nu
hij is dood
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
RTL bevestigd nu officieel de dood van Fortuyn...
damn je bent me voor.
inderdaad bron: rtl 4
Noortjuhh
Noortjuhh is offline
wat fijn dat ze dan ook nog even voor ons speciaal die reanimatie laten zien. ja echt heel fijn. heel erg bedankt!
Oud 06-05-2002, 18:49
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Slither schreef:
idd, maar de reden waarom ze dit hebben gedaan is absurd

Regels voor berichten