Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik kan zeker niet zonde liefde leven, van vrienden familie en een vriend, maar het is op dit moment niet zo belangrijk als sommige mensen het beschouwen. ik ga me pas over een paar jaar zorgen maken over of ik met de juiste jongen ben, of ik wil trouwen, of ik kinderen wil etc. op het moment maak ik me weinig druk over de liefde van mn leven
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik heb opzich nog nooit een echte vriendin gehad..... Het is niet zo dat je dan echt wat mist ofzo, het is gewoon dat er wel een soort van jah.... je zou het wel graag willen, laat ik het zo zeggen. Ik zou wel kunnen leven zonder, maar ik zou het NOOIT verkiezen.
||
![]() |
Citaat:
Waarom niet? Omdat de liefde bindt. Vastlegt. Ruimte inneemt. Maar ook - en dat moeten ze leren - ruimte geeft. En daarin ligt volgens mij nu juist het speciale. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het werkt niet logisch.. maar er zijn dingen gebeurd waardoor ik het verdomd moeilijk vind gewoon achteloos van iemand te houden. Het van iemand gaan houden is inderdaad gemakkelijk.. maar eraan toegeven, het durven.. dat vind ik moeilijk. Gelukkig zit het er gewoon en weet het elke keer weer te winnen van de angst.. en ben ik me er bewust van geworden, dan kan ik er ook wat meer aan doen ![]() Maar die opmerking deed me dus ook wel goed.. het kost altijd moeite om een relatie te behouden. Je bent nu eenmaal met twee personen en beiden heb je je eigen karakter, wat je wil behouden. Dan komen er altijd conflicten.. maar juist dat brengt je dichter bij elkaar.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ik weet natuurlijk niet welke dingen, en dat gaat me ook niet aan, maar het moeten wel heel erge dingen zijn als je er niet meer in staat zou door zijn om van iemand te houden. Uit eerdere woorden van jou maak ik juist op dat je dat wel kunt, maar je wilt je gewoon nog niet aan één iemand vastleggen. En dat hoeft ook (nog) niet. Dat komt wel, als de tijd er rijp voor is, gaat dat vanzelf. 3) Bij de ware liefde zal de angst verdwijnen. Echt waar, althans daar geloof ik in. Om het heel simpel te stellen, met een voorbeeld: het is net als leren rijden. Als je je rijbewijs pas hebt, enz. enz. Je snapt het wel. 4) O ja, maar je wil er toch niet aan denken dat je een leven lang zoetsappig met elkaar moet gaan zitten kletsen? Zonder vuur, zonder leven, zonder ruzie, die je weer een zo fantastische kans geeft om het weer goed te maken? Ik weet het zeker, met jou zit het wel goed. Maar jouw "probleem" (het is geen probleem, hoor) is dat je nadenkt. Exact, en dat doen er niet zoveel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Ik geloof niet dat ik niet in staat ben om van iemand te houden, zeker niet. Ik geloof alleen dat ik niet in staat ben om zonder angst van iemand te houden, in ieder geval op dit moment niet. (Slechts naar mijn ouders en broertje toe is die angst er niet, maar ook bij hen is die er wel geweest... maar overwonnen). Het me niet aan één persoon willen binden is niet waar. Tuurlijk, ik wil meerdere mensen liefhebben, maar hen dan op andere manieren. Ik heb een vriend en ik hou van hem en op de momenten dat ik dat echt kan voelen ben ik ook niet bang, dan zakt de angst weg en verdwijnt. Als hij bij me is ben ik zelden bang, ook dan zakt de angst. Maar als ik alleen ben.. en niet lekker in m'n vel zit, schakel ik mijn gevoel enigszins uit. Of probeer het. Ook hier zijn redenen voor, ik wil je best meer vertellen, maar dan liever niet openbaar op het forum. 3) Hier ben ik het niet mee eens. Sommige dingen liggen diep. Erg diep. En dat van het rijbewijs is niet waar, m'n moeder heeft al meerdere keren haar rijbewijs toch maar weer gehaald, maar ze durft nog steeds niet te autorijden ![]() 4) Nee, tuurlijk niet ![]() Ik geloof ook dat het wel goedkomt, hoor. Heb alle vertrouwen in mezelf, maar toch zou ik soms wat minder willen piekeren. Maar ach, that's me ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ik begrijp die angst niet. Maar ok, dat is inderdaad niet iets voor dit medium. Je kunt, als je wilt, mailen, want zowel het probleem als de oplossing interesseren me wel. Kijk maar. Maar ik zou het belangrijk vinden als ik ertoe kon bijdragen om iemands angst voor liefde weg te werken. 3) Tja, het was ook maar een voorbeeld. Geen goed dus. 4) Kijk, dat bedoel ik. En dat piekeren..., dat heb ik mijn hele leven gedaan, over alles, en ik doe het nog vaak. Alleen, ik heb er geen last meer van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Nee, liefde is niet mijn leven. Dan zou ik niet veel zijn, zeg, als ik eigenlijk voor iemand anders leef.
Een wijs iemand heeft ooit gezegd: je kunt pas echt van iemand houden en een goede, gezonde relatie met iemand opbouwen als je in staat bent om gelukkig met jezelf te zijn, ook als je alleen bent. Dat geldt ook voor mij. Als je dan een leuke vriend/man hebt is dat een fijne aanvulling, maar zeker niet noodzakelijk. Een gezinnetje is eigenlijk ook niet echt een droombeeld van mij ![]() En stel dat je leeft voor de liefde, en het gaat uit, dan ben je echt nergens en maak je grote kans in een depressie te komen. Dan geef je je geluk dus in handen van een ander, en is hij verantwoordelijk daarvoor. Eng hoor, om zo de controle uit handen te geven. Nee, mijn levensdoel is volledig in het reine komen met mezelf, en gelukkig worden met de dingen die ik heb.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Liefde is voor mij zeker wel 1 vd belangrijkste dingen in mijn leven. Ik moet er niet aan denken om niet te gaan samenwonen en gaan trouwen! Ik heb vanaf kleins af aan altijd vriendjes gehad en dat is nooit verandert. Ik weet dus ook niet goed hoe het is om alleen te zijn. Ik ben nu wel al 2 maandjes alleen, maar vind er echt niets aan.
Ik heb gewoon graag iemand die van me houd, me vasthoud, bij wie ik mezelf kan zijn en naast wie ik wakker word. Liefde is niet leven....maar wel erg belangrijk en ik zou niet zonder kunnen.
||
![]() |
Citaat:
Ik geef een iets algemener antwoord: Ik denk dat veel mensen het woord "liefde" te zeer associëren met wat we voor het gemak maar de "relationele liefde" zullen noemen, dat wil zeggen: de exclusieve liefde voor één levenspartner. Maar liefde is meer: liefde ligt ten grondslag aan elke relatie die je in dit leven aangaat, ook aan die met je ouders, met je klas- of studiegenoten, met de winkeliers bij wie je iets koopt, met je fiets, met je boeken - misschien klinkt het gek - en ga zo maar door. Zonder de liefde zouden al die verhoudingen met al die aardige mensen of fijne dingen helemaal niets voorstellen. Ik besef dat dit alles wellicht wat zweverig overkomt, maar ik beoog het tegendeel: de liefde is in mijn ogen eigenlijk een allesdoordringende en daarom ook wel zakelijke kwestie. Je hebt er altijd en overal mee te maken, en daarom is het 1) noodzakelijk om je eraan over te geven (anders word je ongelukkig) en 2) het beste om elke schroom ten opzichte van de liefde te laten varen. Heb je angst voor de reactie van de ander? Besef dan: de ander zit met dezelfde angst. |
![]() |
|
[QUOTE].
2) Ik geloof niet dat ik niet in staat ben om van iemand te houden, zeker niet. Ik geloof alleen dat ik niet in staat ben om zonder angst van iemand te houden, in ieder geval op dit moment niet. Hier sluit ik me volledig bij aan ![]() En als bijvullig dan nog maar iets... Liefde is zeker niet mijn leven... want liefde heeft mooie maar ook donkere kanten,,, en er zijn van die momenten dat ik denk dt ik beter af ben zonder liefde omdat dat in sommige gevallen een hoop zorgen scheelt... ( en hiermee bedoel ik geen vriendschapliefde of ouderliefde want ik denk niet dat ik daar buiten kan, maar echt liefde van mijn vriend in dit geval ) En daarnaast vind ik het een belangrijk iets om ook gelukkig in je eentje te kunnen zijn zonder "levenspartner"... |
![]() |
||
![]() |
[QUOTE]maanmeisje17 schreef op 09-11-2003 @ 17:34:
Citaat:
2) Liefde heeft mooie en donkere kanten, zeg je. Maar is er in dit leven iets zonder lichte en donkere kanten? |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb 17 jaar zonder liefde van iemand anders dan mn ouders kunnen leven dus de rest moet ook wel lukken.
Bij mij is het ook een onderdeel, maar nu ik een vriend heb merk ik wel dat het een groot onderdeel is geworden. Maar niet dat ik mezelf erin verlies ofzo... En een gezin stichten staat, heel gek, bij mij niet gelijk aan liefde van een man. Ik wil gewoon heel graag kinderen en of dat met of zonder man is maakt me nu ff niet uit. Al lijkt het me wel makkelijker en leuker met iemand waar je alles mee kan delen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Inderdaad, dat dacht ik ook. En al die verhoudingen zijn toch ook - ieder op hun manier - liefdesverhoudingen? 2) Je verliezen in de liefde: dat zijn altijd korstondige momenten. Van een totaal je verliezen in de liefde zou je - letterlijk - gek worden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zou jij je leven geven voor je wederhelft? Severus | 24 | 13-05-2010 22:19 | |
Lifestyle |
Tevreden met je leven? Verwijderd | 129 | 30-03-2010 15:46 | |