Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2003, 19:18
NERD
NERD is offline
Citaat:
Bruce schreef op 20-11-2003 @ 19:56:
Wat heeft iedereen toch tegen Asian Dub Foundation ??
Ik ga naar een concert voor goede muziek en dan zit ik niet te wachten op de "East Staines Massive" die hun van alle nuances gespeende radicaal-linkse retoriek door ieders strot proberen te rammen. En aangezien zulk infantiel geneuzel me aan mijn spreekwoordelijke reet kan roesten was ik dus niet echt gecharmeerd van het voorprogramma.
En ik vraag me trouwens af of ik de enige was die bang was dat ze stenen gingen gooien toen ze met die PLO-theedoeken voor hun gezicht het podium betraden...
Advertentie
Oud 20-11-2003, 19:35
NERD
NERD is offline
Setlist:

01 there there
02 2+2=5
03 lucky
04 myxomatosis
05 where i end and you begin
06 backdrifts
07 fake plastic trees
08 paranoid android
09 i will
10 i might be wrong
11 climbing up the walls
12 my iron lung
13 sit down. stand up
14 scatterbrain
15 national anthem
16 exit music
17 idioteque

Encore #1:
18 the gloaming
19 go to sleep
20 the bends
21 street spirit

Encore #2:
22 we suck young blood
23 karma police
24 everything in its right place

Oud 20-11-2003, 19:42
funest
funest is offline
Citaat:
NERD schreef op 20-11-2003 @ 20:18:
Ik ga naar een concert voor goede muziek en dan zit ik niet te wachten op de "East Staines Massive" die hun van alle nuances gespeende radicaal-linkse retoriek door ieders strot proberen te rammen. En aangezien zulk infantiel geneuzel me aan mijn spreekwoordelijke reet kan roesten was ik dus niet echt gecharmeerd van het voorprogramma.
En ik vraag me trouwens af of ik de enige was die bang was dat ze stenen gingen gooien toen ze met die PLO-theedoeken voor hun gezicht het podium betraden...
hahah!
en danique, je bedoeld there, there neem ik aan
Oud 20-11-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
AM schreef op 20-11-2003 @ 20:42:
hahah!
en danique, je bedoeld there, there neem ik aan
Oh ja
zie je, ik ben niet zo into de nieuwe songs
Oud 20-11-2003, 19:56
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
poorleno schreef op 20-11-2003 @ 20:02:
voorprogramma was gewoon een beetje saai.. in het begin dacht ik ach het wordt misschien nog wel leuk, maar dat gerap en soms was het nogal 'reggae?!'/indianenachtig en dat vind ik afschuwelijk
Het gerap is idd reggea achtig. Dit heb je vaak bij jungle feestjes. Ik vind anders dat ze het wel goed doen..

Citaat:
Kan hier opzich ook nog wel om lachen..
Maja oke, kan begrijpen dat je er niet op zit te w88..
Ik zelf wou Asian Dub Foundation ook zien..
Maja dat komt gewoon omdat ik wel into DnB/jungle ben..
En tsjah de vocalen vind ik ook gewoon cool..

Aziaten verdienen sowiezo respect bij mij ...
Oud 20-11-2003, 20:03
Verwijderd
nr. 0 (waar ze mee opkwamen) was trouwens 'Where Bluebirds Fly' (van het there there singletje).

Mooie foto trouwens: I Might Be Wrong?

mzzl,

vriendje van krummeltje
Oud 20-11-2003, 21:03
arrete moi
arrete moi is offline
Ik vond het echt geweldig! Stond bijna helemaal vooraan in 't midden, slechts 1 meisje voor me dus ik had perfect zicht. Yay.

Het publiek vond ik juist erg meevallen. Iedereen om me heen was zeeer enthousiast maar toch tolerant. (oftewel ik werd niet omver gegooid, geplet of naar achter geduwd) Maar dat komt misschien omdat de mensen die vooraan stonden al vanaf 3-4 uur buiten hadden staan wachten en dus ECHT heel graag van het concert wilden genieten en niet problemen veroorzaken.

De setlist was ook geweldig, hoewel ik het ZEER jammer vind dat ze "A drunken punch-up at a wedding" niet hebben gespeeld. Maarja, je kan niet alles hebben. En ik zweer het je, op een gegeven moment had ik oogcontact met Thom. Uh-huh! Hij knipoogde zelfs, waarna hij z'n tanden naar me ontblootte en de rest van het liedje MIJN richting in keek. (lees: recht in mijn ogen) Ha.

Na afloop waren er wel een paar dronken freaks, maar ja, wat wil je.

Ook zeer cool dat ze een hoop extra bussen in hadden gezet.
Zit degene die in de bus zat en met zwarte nagellak "Radiohead 19-11-'03" op het glas schreef toevallig hier? Dat was wel een geslaagde actie. Vooral omdat er de rest van de weg naar het station een heerlijk chemische geur hing.
Oud 20-11-2003, 21:08
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
arrete moi schreef op 20-11-2003 @ 22:03:
En ik zweer het je, op een gegeven moment had ik oogcontact met Thom. Uh-huh! Hij knipoogde zelfs, waarna hij z'n tanden naar me ontblootte en de rest van het liedje MIJN richting in keek. (lees: recht in mijn ogen) Ha.

Ook zeer cool dat ze een hoop extra bussen in hadden gezet.
Zit degene die in de bus zat en met zwarte nagellak "Radiohead 19-11-'03" op het glas schreef toevallig hier? Dat was wel een geslaagde actie. Vooral omdat er de rest van de weg naar het station een heerlijk chemische geur hing.
Was het niet het meisje achter je waar hij naar keek ..

Nagellak remover ..
Oud 20-11-2003, 21:09
arrete moi
arrete moi is offline
Citaat:
Bruce schreef op 20-11-2003 @ 22:08:
Was het niet het meisje achter je waar hij naar keek ..
Neuj.
Oud 21-11-2003, 08:29
Verwijderd
Ik vond het ook supergaaf!! Alleen leek het geluid op Werchter op de een of andere vreemde manier toch zuiverder te zijn dan eergister! Ja, ik had zitplaatsen, voor mijn allereerste keer, maar is toch neit zo'n succes, iedereen was nogal erg tam daar en jah idd dat gesms!! Dan kunnen ze voor mijn part door alle nummers hard lopen lachen en de voetbal lopen bespreken (eigenlijk niet hoor) maar net onder Exit music, begonnen ze hoor, die figuren voor ons!! Viel er ook nog een of ander dronken jochie 3 rijen naar voren omdattie niet meer kon lopen...verder vond ik het supergaaf, deze setlist was zeker de beste die ik er bij heb zien staan!!!! GEWELDIG!!
Oud 21-11-2003, 09:41
Dolby Surreal
Dolby Surreal is offline
Woehoe, het was echt fantastisch! Super, geweldig, absoluut briljant, als ik meer superlatieven wist had ik ze hier neergezet. Echt waar. De meeste tijd heb ik gewoon keihard meegezongen (nouja, zingen... ) maar bij sommige liedjes heb ik ook gewoon de hele tijd met mijn ogen dicht staan te genieten. Vooral tijdens Idoteque en Scatterbrain was ik even helemaal weg.

En ik ben spontaan verliefd geworden op Jonny Greenwood, wat een genie! Hij bleef maar heen en weer springen tussen gitaar, piano, electronica dingesdinges en wat hij allemaal nog meer deed. Die gast zou de hele band in zijn eentje kunnen dragen, serieus.

Asian Dub Foundation was vreemd, helemaal niet in de Radiohead stijl maar ik vond het wel erg goed. Lekker politiek ook .

Woehoe. Echt.
Oud 21-11-2003, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 20-11-2003 @ 17:15:

@freakjuh: ik heb je weer even gezien toen het afgelopen was, maar ik was niet in staat om te praten en ook niet om bij je te komen omdat het zo druk was

Owwwwh boehoe!
Oud 21-11-2003, 12:59
Roxy
Roxy is offline
volgende keer spring ik over alle mensen heen om bij je te komen oke?
Oud 21-11-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 21-11-2003 @ 13:59:
volgende keer spring ik over alle mensen heen om bij je te komen oke?
Juist
Oud 21-11-2003, 23:05
Maurice
Maurice is offline
vond het juist superdruk. ohra was kut. ADF was na tien minuten nog kutter. stadion was niks mis mee.
en radiohead was ge-wel-dig.
fakeplastictrees, lucky, exitmusic, karmapolice, therethere en alles nog veel meer. echt geweldig.
Oud 22-11-2003, 00:07
Escapism
Escapism is offline
ja nou weten we t allemaal wel
Oud 22-11-2003, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 22-11-2003 @ 01:07:
ja nou weten we t allemaal wel

*troost*
Oud 22-11-2003, 09:32
Verwijderd
ah, een knuffel van krummie
Oud 22-11-2003, 10:17
cottoncandy
cottoncandy is offline
nee krummie, nee!

ik heb heel had in mijn duim gesneden en nog diep ook
en ik heb geen pleisters
Oud 22-11-2003, 12:35
funest
funest is offline
Citaat:
Dolby Surreal schreef op 21-11-2003 @ 10:41:

Die gast zou de hele band in zijn eentje kunnen dragen, serieus.
wat een bullshit
Oud 22-11-2003, 13:22
Escapism
Escapism is offline
ja, krummie, ja !
Oud 22-11-2003, 20:30
NERD
NERD is offline
Trouw:

NRC:

Volkskrant: (excuses voor de matige kwaliteit, ik heb hem via mail ontvangen van iemand zonder scanner maar met digicam)

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 20:32.
Oud 22-11-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 22-11-2003 @ 21:30:
Trouw:
[afbeelding]

NRC:
[afbeelding]

Volkskrant: (excuses voor de matige kwaliteit, ik heb hem via mail ontvangen van iemand zonder scanner maar met digicam)
[afbeelding]
Suggereren ze in de Trouw nou, dat Radiohead bezoekers heeft verloren aan Beyonce?
Ik dacht dat het wel uitverkocht was joh..achja. Volgende keer dan toch maar een kleinere zaal, he Radiohead
Oud 22-11-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 22-11-2003 @ 22:22:
Ik dacht dat het wel uitverkocht was joh..achja. Volgende keer dan toch maar een kleinere zaal, he Radiohead
er waren in ieder geval wel veel mensen.

Ach ja, grootheidswaanzin
Oud 22-11-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 22-11-2003 @ 22:22:
Suggereren ze in de Trouw nou, dat Radiohead bezoekers heeft verloren aan Beyonce?
uitverkocht..de zaal was door midden gezaagd met een scherm en de tribunes waren maar 2 vakken.
Oud 23-11-2003, 13:07
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
leuk die kranten artiekeltjes
En O ja heeft iemand nog foto's van het concert op internet gezet, heb zelf geen foto's, en zou er toch weleen paar willen hebben.

Ik snap trouwens echt niet wat er mis was met de voor act, was niet werelds, maar een voor act is bedoelt om het pubiek warm te maken, niet om de show te stelen, en lekker swingen was het wel!

EN o ja, ik vond niets mis met de zaal, toen ik binnenkwam zag het er erg kaal uit, maar door die show was ik dat snel vergeten
Oud 23-11-2003, 13:26
funest
funest is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 23-11-2003 @ 14:07:

Ik snap trouwens echt niet wat er mis was met de voor act, was niet werelds, maar een voor act is bedoelt om het pubiek warm te maken, niet om de show te stelen, en lekker swingen was het wel!
Citaat:
NERD schreef:
Oud 23-11-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 23-11-2003 @ 14:07:
leuk die kranten artiekeltjes
En O ja heeft iemand nog foto's van het concert op internet gezet, heb zelf geen foto's, en zou er toch weleen paar willen hebben.

EN o ja, ik vond niets mis met de zaal, toen ik binnenkwam zag het er erg kaal uit, maar door die show was ik dat snel vergeten
atease
Oud 23-11-2003, 13:52
Mr T
Mr T is offline
weet iemand toevallig of er nog iets van het concert op de radio of televisie wordt uitgezonden?
Oud 23-11-2003, 14:59
NERD
NERD is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 23-11-2003 @ 14:27:
atease
Om wat specifieker te zijn:

http://www.ateaseweb.com/live/2003/20031119.php
Oud 23-11-2003, 15:28
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 23-11-2003 @ 14:52:
weet iemand toevallig of er nog iets van het concert op de radio of televisie wordt uitgezonden?
Vanavond 22:00u komt Radiohead een uur op MTV, wie weet wel met beelden uit Arnhem...

hoewel er dan op die MTV-site weer wat anders stond dan in de gids... toch maar even kijken voor de zekerheid...

en tegelijkertijd met het optreden werd er een stukje uitgezonden over Thom Yorke op NOVA (19-11 dus):
http://www.novatv.nl/index.cfm?FUSEA...ORTAGE_ID=2083

ik hoop dat je beschikt over een snelle internetverbinding, bij mij gaat streaming nooit zonder probleempjes
Oud 23-11-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Amnesiac84 schreef op 23-11-2003 @ 16:28:
Vanavond 22:00u komt Radiohead een uur op MTV, wie weet wel met beelden uit Arnhem...

hoewel er dan op die MTV-site weer wat anders stond dan in de gids... toch maar even kijken voor de zekerheid...

en tegelijkertijd met het optreden werd er een stukje uitgezonden over Thom Yorke op NOVA (19-11 dus):
http://www.novatv.nl/index.cfm?FUSEA...ORTAGE_ID=2083

ik hoop dat je beschikt over een snelle internetverbinding, bij mij gaat streaming nooit zonder probleempjes
Hmm die stream lukt niet, ik heb denk ik niet het juiste programma... naja.

Laatst gewijzigd op 23-11-2003 om 15:49.
Oud 23-11-2003, 17:23
funest
funest is offline
je moet realplayer hebben

mja kvond et niet echt boeiend interview, vragen heb ik al vaker gesteld gezien, alleen wel leuk om nog aantal beelden te zien van gelredome
Oud 23-11-2003, 18:00
noruas
noruas is offline
Nee dat NOVA stukje is niet echt boeiend, de interviewer stelt domme vragen en ze zetten Radiohead neer als een politieke band (oa door stukjes teksten van Karma Police en No Surprises, die überhaupt al niet eens politiek bedoeld zijn)
Oud 23-11-2003, 18:18
funest
funest is offline
mja klopt...werd erg erop gedrukt op dat politieke, was wel jammer
Oud 23-11-2003, 19:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
"veel mensen vinden jullie muziek depressief"

Ja die mensen zijn lomp en moeten maar gewoon naar top 40 muziek blijven luisteren of in therapie gaan. Als je van een beetje muziek van radiohead al depressief word is er echt wat mis met je hoor...
Oud 23-11-2003, 19:51
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Noekie schreef op 23-11-2003 @ 20:50:
"veel mensen vinden jullie muziek depressief"

Ja die mensen zijn lomp en moeten maar gewoon naar top 40 muziek blijven luisteren of in therapie gaan. Als je van een beetje muziek van radiohead al depressief word is er echt wat mis met je hoor...
nou je kan moeilijk ontkennen dat er een bepaalde zwaarmoedigheid in de muziek van radiohead zit.

maar depressief, ja, das misschien een beetje een te oppervlakkig kijk erop
Oud 23-11-2003, 20:19
funest
funest is offline
de·pri·me·ren (ov.ww.)
1 neerslachtig maken, ontmoedigen

de·pres·sief (bn.)
1 aan een depressie lijdend
2 neerslachtig
3 te maken hebbend met een gebied van lage luchtdruk

wel goed luisteren
Oud 23-11-2003, 21:16
Escapism
Escapism is offline
wat is je punt?
Oud 23-11-2003, 21:42
noruas
noruas is offline
Citaat:
Amnesiac84 schreef op 23-11-2003 @ 16:28:
niet dus blijkbaar? althans toen ik net keek was er een ander live optreden
Oud 23-11-2003, 22:08
Mr T
Mr T is offline
Citaat:
QQQQQ schreef op 23-11-2003 @ 22:42:
ik word daar zo moe van
Oud 24-11-2003, 11:19
Verwijderd
Nou ik vind de muziek van Radiohead soms wel een beetje deprimerend, maar dat ligt meer aan de persoon en de bui denk ik. Maar dat hoeft ook niet perse erg te zijn.
Oud 24-11-2003, 16:49
Dolby Surreal
Dolby Surreal is offline
Citaat:
Klopt, dat waren Jane's Addiction resp. BRMC. Ook leuk, maar geen Radiohead natuurlijk.

Nouja, het gebeurt zelden dat een zender ook werkelijk doet wat er beloofd wordt in televisiegidsen dus het was wel enigszins te verwachten...
Oud 24-11-2003, 16:56
Verwijderd
mn grote(!) broer is geweest en die vertelde ook dat het supervet was, ik wil ook wel een keertje gaan, maar het hipste dat hij me vertelde was dat er door de muziek heen af en toe stukjes radio één (1) werd gedraait
Oud 24-11-2003, 18:39
cherry scented
cherry scented is offline
Citaat:
dat was idd een kutstreek, ik heb nog wel een vriendin opgebeld om het voor mij op te nemen, komt het niet. kut mtv/tv-gids.
Oud 24-11-2003, 19:03
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
m'n moeder had net ervoor de video die in de recorder zat eruit gehaald, dus ergens was ik ook wel 'blij' dat het niet was uitgezonden... Nu heb ik nog niks gemist...
Oud 24-11-2003, 19:55
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Prachtig concert.
In het AD stond trouwens wel een aparte recensie. De eerste helft ging over de locatie, daarna pas over het concert. Geen minpunten gelezen over de show zelf, maar wel slechts 3 uit 5 sterren (vanwege het Gelredome dus waarschijnlijk)
Oud 24-11-2003, 21:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Volgende keer moet radiohead maar een soort van clubtoer door Nederland doen. Zou 't best gaaf vinden om ze in Waterfront te zien
Oud 25-11-2003, 19:37
Dolby Surreal
Dolby Surreal is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 24-11-2003 @ 20:55:
Prachtig concert.
In het AD stond trouwens wel een aparte recensie. De eerste helft ging over de locatie, daarna pas over het concert. Geen minpunten gelezen over de show zelf, maar wel slechts 3 uit 5 sterren (vanwege het Gelredome dus waarschijnlijk)
En dat begrijp ik dan weer niet, want volgens de Volkskrant en Radiohead zelf, waren het geluid en de locatie perfect...
Oud 26-11-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
SORRY??????????? Volgens mij heb jij de teksten van Radiohead NOG NOOIT begrepen; anders had je deze post wel achterwege gelaten.....jammer, heeeeeeel jammer....ook zo lekker denigrerend tegenover de Palestijnse situatie...

Het klopt dat niet alle teksten van Radiohead politiek bedoeld zijn, maar je kan niet ontkennen dat (linkse) politiek een belangrijk onderdeel vormt van de nummers van Radiohead....als dat je nog niet opgevallen was, vraag ik me af wat je bij dat concert te zoeken had....

Ik vond ASD, afgezien van het 'rap-aspect' erg goed klinken! Tis niet helemaal mijn soort muziek, maar zelfs ik kon niet helemaal stil staan tijdens het optreden: het klonk gewoon best goed! En dan dat lekkere socialistische sfeertje, HEER-LUK!!! Beste supportact die ik in tijden meegemaakt heb!

Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 11:03.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten