Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 19:42
REIE
REIE is offline
Ik onderscheid (voorzover ik me direct herinner) de volgende types moord: - en daarachter zet ik de naar mijn idee globale manier van bestraffing

Achter moord zit een motief en achter de meeste rationele moorden zit een gezond persoon. [/B][/QUOTE]

We kunnen veel beter al die moorden over dezelfde kam scheren, anders krijg je weer die juridische muggezifterij.
Je hebt wel een punt, maar het is slecht uitvoerbaar, omdat de grenzen vaag zijn. Een moord is moord. Toch moet je inderdaad gepaste straffen hebben per moord, maar niet het ene type minder dan de ander, omdat het minder erg zou zijn!!!

-Hoewel, zo'n aanslag, is dat niet een aanslag tegen de staat, als je een politicus vermoord?

REIE
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 19:53
ESCO
ESCO is offline
12 jaar lijkt me goed en voor de mensen die lopen te lullen gevangenis in N.L is een paradijs,nou mooi niet.
We hebben 2 beruchte gevangenissen[kom even niet op de namen] in N.L.
Ik weet wel zeker dat hier een paar al gaan huilen als ze er een dagje zit.
Stond 2 jaar gelden in de volkskrant magazine een artikel over deze gevangenis.
kwartiertje a halfuurtje buiten per dag zonder basketbal veld of voetbal veld.
2 personen na een halfuurtje moeten ze weg en mogen er weer 2 personen naar buiten.
1,5 jaar geleden is in deze gevangenis iemand vermoord zonder dat de cipiers iets deden.
Iedereen die deze gevangenis bezoekt wordt per busje gebracht geblinddoekt.
Daarna moet je al je kleding uit doen, bil spleten worden onderzocht of je geen drugs mee smokkelt.
Bek moet je opendoen of je geen spelden hebt om de gevangenen te bevrijden.
daarna krijg je 10 minuten om met de gevangenen te praten voor glas.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Waar heb je het over? Ben je zo hatelijk dat je meteen met wraak wilt komen? Denk 'ns wat verder na en kom tot de conclusie dat dat niks oplost. Dan ben je net zo dom bezig als die moordenaar.

Straf dan meteen ieder mens dat in een groot huis woont, dat zijn allemaal moordenaars. Die vermoorden mensen uit Afrika die geen eten hebben terwijl ze daar best wat aan kunnen doen. En kijk, daar wordt geen aandacht aan besteed. Hoeren uit Taiwan geen aandacht. Noord Korea hoe mensen 'verdwijnen' met een andere mening. Denk aan Israel. Maar nee, nee, dat is blijkbaar te weinig waard om aandacht aan te schenken!
Ik heb zo een hekel aan dit soort reacties. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er allemaal in de wereld gebeurt, maar dit is toch een compleet ander onderwerp! Vind je het nu echt zo raar dat vandaag de kranten volstaan met de moord op Fortuyn? Dit onderwerp 'leeft' nu in Nederland omdat het dichtbij is en we Pim Fortuyn na al zijn intervieuws goed kennen. En zeg nu toch zelf, er wordt veel aandacht aan Israel gegeven!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:39
Verwijderd
Ik vind dat we deze gek moeten vierendelen net zoals de moordenaar van Willem van Oranje.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:43
Slither
Slither is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Ik vind dat we deze gek moeten vierendelen net zoals de moordenaar van Willem van Oranje.
Jij komt er wel!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:57
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Je hebt ergens een punt, het blijft de eerste politieke moord sinds de 17e (!!!) eeuw, dus waarom niet de methodes handhaven die we toen ook hadden ?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:24
MadEgg
MadEgg is offline
Vind ik ook. Dit is een moord op een persoon, en een aanslag op de staat en democratie, die zullen er zeker onder leiden.

Dus een driedubbele misdaad. Dat mag best zwaar bestrafd worden, zwaarder dan alleen een moord.
Oud 07-05-2002, 21:51
L Boksha
L Boksha is offline
Nee hoor

"Aanslag op de staat?" Pim Fortuyn was nog geen staatsman.
"Aanslag op de democratie" Dat is geen misdaad.

Moord all the way.
Oud 07-05-2002, 21:53
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waar heb je het over? Ben je zo hatelijk dat je meteen met wraak wilt komen? Denk 'ns wat verder na en kom tot de conclusie dat dat niks oplost. Dan ben je net zo dom bezig als die moordenaar.

Straf dan meteen ieder mens dat in een groot huis woont, dat zijn allemaal moordenaars. Die vermoorden mensen uit Afrika die geen eten hebben terwijl ze daar best wat aan kunnen doen. En kijk, daar wordt geen aandacht aan besteed. Hoeren uit Taiwan geen aandacht. Noord Korea hoe mensen 'verdwijnen' met een andere mening. Denk aan Israel. Maar nee, nee, dat is blijkbaar te weinig waard om aandacht aan te schenken!
Wat is dit voor stom geblaat?! Je vermoordt niet iemand als je geen geld opstuurt naar arme landen. Doe jij dat soms wel dan?!?! Sorry hoor, maar je hoeft te denken dat je alles beter weet.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:54
Rhinus
Rhinus is offline
dystopia heeft gelijk. Maar 'wij' westerse geldfreaks willen dat alleen niet zien.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:36
ratsja
ratsja is offline
de dader onmiddelijk vrij laten rond lopen in een vak met feijenoord supporters....
en dan mogen ze hem van mij afmaken....

of anders nog....
allemaal moordenaar in een huis stoppen.....a la big brother....
uitzenden op tv.....niet op prime time....of op internet.....
laat ze elkaar maar afmaken.....zieke mensen zijn het....
is wel echte reality tv een geen geflopte de bar......

valt er ook nog WAT aan te verdienen.....
van het geld.......
iets oprichten tegen zulke mensen.......

ze zijn echt gek
Oud 07-05-2002, 23:31
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
dystopia heeft gelijk. Maar 'wij' westerse geldfreaks willen dat alleen niet zien.
Zegguh... de westersen hadden ook veel oorlogen, hongersnoden, ziektes en dergelijke. Kwamen toen die 3e-wereld-landen hier om ons te helpen? Nee, die zwierven vrolijk door de bush, slachten een everzwijn, plantten zich voort en leefden hun dagelijks leventje.

Aan heel veel van de problemen in die landen heeft de westerse wereld geen schuld. Waarom zouden zij voor de problemen op moeten draaien.
Er zijn wel een aantal problemen daar die door de westersen komen, dat men zich daar nou verplicht to voelt om te helpen, okee. Maar die rest?

Als die mensen elkaar nou de harsens in willen knallen omdat ze een ander geloof hebben, moeten zij toch weten? Laat ze lekker aanmodderen, ooit zullen ze het zelf ook wel oplossen.
Ik juist dat alle ontwikkelingshulp de situatie alleen maar verslechterd, culturen verstoord en jaloezie opwekt.
Oud 08-05-2002, 09:26
Verwijderd
Ik vind het leuker om een creatieve passende straf te geven. Hij moet verplicht worden de nieuwe lijsttrekker te worden van LPF!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 09:34
autodropje
autodropje is offline
ik vind dat ze hem gewoon als iedere andere crimineel moeten berechten. Ik zie echt niet in waarom hier een andere straf zou moeten komen. Pim F vermoorden vind ik echt niet erger dan pietje van op de hoek vermoorden.
Oud 08-05-2002, 09:35
L Boksha
L Boksha is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Ik vind het leuker om een creatieve passende straf te geven. Hij moet verplicht worden de nieuwe lijsttrekker te worden van LPF!!!
Wat een goed idee!

Citaat:
ratsja schreef:
de dader onmiddelijk vrij laten rond lopen in een vak met feijenoord supporters....
en dan mogen ze hem van mij afmaken....

of anders nog....
allemaal moordenaar in een huis stoppen.....a la big brother....
uitzenden op tv.....niet op prime time....of op internet.....
laat ze elkaar maar afmaken.....zieke mensen zijn het....
is wel echte reality tv een geen geflopte de bar......

valt er ook nog WAT aan te verdienen.....
van het geld.......
iets oprichten tegen zulke mensen.......

ze zijn echt gek
Hehe, lekker ongenuanceerd. "Zieke mensen zijn het". Ja, en jij kent alle moordenaars. "Tegen zulke mensen" weet je wel waar je het over hebt? Er is niet één soort moordenaar die altijd een gestoorde is. "Ze zijn echt gek" ja, en jij bent dom en zelf net zo'n grote moordenaar als je dat soort dingen wilt doen.
Zie nou gewoon in dat je niet rationeel kunt denken door je emoties. Zet die nou eens opzij en zeg iets waar men wat aan heeft.

Laatst gewijzigd op 08-05-2002 om 09:40.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 10:51
Breg
Breg is offline
Citaat:
MadEgg schreef:

Zegguh... de westersen hadden ook veel oorlogen, hongersnoden, ziektes en dergelijke. Kwamen toen die 3e-wereld-landen hier om ons te helpen? Nee, die zwierven vrolijk door de bush, slachten een everzwijn, plantten zich voort en leefden hun dagelijks leventje.

zoals je zelf zegt ´zwierven ze door de bush`, hoe moesten die mensen weten dat er hier hongersnoden waren, zonder kranten, tv, radio en al die andere media waardoor wij weten wat er in de rest van de wereld gebeurt?

Aan heel veel van de problemen in die landen heeft de westerse wereld geen schuld. Waarom zouden zij voor de problemen op moeten draaien.
Er zijn wel een aantal problemen daar die door de westersen komen, dat men zich daar nou verplicht to voelt om te helpen, okee. Maar die rest?

omdat je ook aan anderen kunt denken en niet alleen voor je zelf hoeft te zorgen. even een simpel voorbeeld: ik werk als vrijwilliger in een verzorgingstehuis, ik heb er geen schuld aan dat die mensen daar zitten, maar ik help ze wel op mijn amnier.

die mensen elkaar nou de harsens in willen knallen omdat ze een ander geloof hebben, moeten zij toch weten? Laat ze lekker aanmodderen, ooit zullen ze het zelf ook wel oplossen.
Ik juist dat alle ontwikkelingshulp de situatie alleen maar verslechterd, culturen verstoord en jaloezie opwekt.

waarschijnlijk zullen ze het ooit wel zelf oplossen, maar ondertussen sterven er weet ik veel hoeveel mensen per dag in ontwikkelingslanden, en hoe zou je erover denken als hier oorlog uitbreekt, en anderen landen ook zo´n houding hebben van: ze zoeken het zelf maar uit, dan zou je ook graag geholpen worden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 10:54
Rhinus
Rhinus is offline
Breg heeft ht mooi gezegt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 14:39
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ik vind dat ze hem gewoon als iedere andere crimineel moeten berechten. Ik zie echt niet in waarom hier een andere straf zou moeten komen. Pim F vermoorden vind ik echt niet erger dan pietje van op de hoek vermoorden.
Helemaal mee eens...die dader heeft duidelijk zelf het recht in handen genomen en nu omdat een bekend iemand t slachtoffer is, zouden we dat ook maar moeten doen Volgt de logica daarvan niet...Het gaat hier om een koelbloedige moord en níet om de naam Pim Fortuijn!
Oud 08-05-2002, 15:41
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Breg schreef:

Iets als reactie op MadEgg's verhaaltje dat ze niet handig heeft gequote zodat ik dat nu helemaal niet meer kan doen
Als hier oorlog zou uitbreken, zouden alleen de landen die er iets mee te maken hebben, zich ermee moeten bemoeien.
Die landen die ermee te maken hebben, zijn dus de landen waarmee we bondgenootschappen hebben, dus in ieder geval de EU.

Welk land zou het dan nog in z'n hoofd halen om openlijk de oorlog aan Nederland te verklaren?
Maar dat terzijde. Ik verwacht echt niet van andere landen dan die dat ze ons zouden helpen. Hulp is altijd welkom, maar niet een vanzelfsprekendheid of verplichting aan die andere landen, en dus ook niet is waar je ze op kan aanspreken als ze het niet verlenen.
Oud 08-05-2002, 15:43
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
L Boksha schreef:
Nee hoor

"Aanslag op de staat?" Pim Fortuyn was nog geen staatsman.
"Aanslag op de democratie" Dat is geen misdaad.

Moord all the way.
Hij was NOG geen staatsman, maar had wel grote kans om dat te worden. Wel een belangrijke politicus, die duidelijk veel aanhang had.

Een aanslag op de democratie is wel een misdaad als het op zo'n manier gaat. Stel DAT men de democratie af zou willen schaffen, dan zou dat democratisch gebeuren. Hier is het recht in eigen handen genomen, en dat is fout.
Oud 08-05-2002, 15:50
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
doodstraf natuurlijk, en dan wil ik nog helpen ok
iemand die iemand anders het leven weg neemt mag van mij ok van de aardbodem af
Oud 08-05-2002, 15:56
Verwijderd
Citaat:
GUANO APES!! schreef:
doodstraf natuurlijk, en dan wil ik nog helpen ok
iemand die iemand anders het leven weg neemt mag van mij ok van de aardbodem af
Maar dat mag gewoon niet in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:02
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
L Boksha schreef:

Wat een goed idee!

Hehe, lekker ongenuanceerd. "Zieke mensen zijn het". Ja, en jij kent alle moordenaars. "Tegen zulke mensen" weet je wel waar je het over hebt? Er is niet één soort moordenaar die altijd een gestoorde is. "Ze zijn echt gek" ja, en jij bent dom en zelf net zo'n grote moordenaar als je dat soort dingen wilt doen.
Zie nou gewoon in dat je niet rationeel kunt denken door je emoties. Zet die nou eens opzij en zeg iets waar men wat aan heeft.
dat doet niet ter zake,
een moordenaar is en blijft een moordenaar
en wat voor "dingen" doe ik dan, mag jij mij uitleggen.
ik geef mijn mening...en zie dat deze maatschappij zeker niet klopt.
en mijn emoties staan hier gewoon volledig buiten hoor.
maar goed ik ga er verder ook niet op in
Oud 08-05-2002, 16:03
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
perseus schreef:

Maar dat mag gewoon niet in Nederland.
jammer genoeg niet nee
die vent hoeft maar paar jaar te zitte en is weer vrij
Oud 08-05-2002, 16:58
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
MadEgg schreef:
Vind ik ook. Dit is een moord op een persoon, en een aanslag op de staat en democratie, die zullen er zeker onder leiden.

Dus een driedubbele misdaad. Dat mag best zwaar bestrafd worden, zwaarder dan alleen een moord.
Vind ik niet. Als je de moordenaar berecht op andere gronden dan de moord zelf, dan werkt dit rechtsongelijkheid alleen maar in de hand.

Deze thread is een prima voorbeeld van oordelen op basis van emotie en niet rationeel denken. Het valt me op dat vooral de Fortuyn-sympathisanten om een zware straf roepen. Was bijvoorbeeld Marijnissen vermoord, hoeveel van die mensen zouden dan spreken over "een aanslag op de democratie"?

En die mensen die vinden dat de Nederlandse gevangenissen een paradijs zijn, en dat vier jaar opgesloten zitten in een klein kamertje niet veel is....tja, die hebben vast nooit ergens lange tijd opgesloten gezeten.

Citaat:
MadEgg schreef:
Als die mensen elkaar nou de harsens in willen knallen omdat ze een ander geloof hebben, moeten zij toch weten?
[sarcasme]En als iemand nou Pim Fortuyns hersens in elkaar wil knallen moet hij dat tpoch weten?[/sarcasme]
Oud 08-05-2002, 16:58
Broertje
Broertje is offline
Ik vind dat er bij un moord gekeken moet worden naar de situatie. Deze man heeft zoiets nog nooit gedaan, en werd ook helemaal niet beschouwd als iemand die daar voor instaat was. Maarre ik heb altijd meegekregen straffen is om iets te leren. Als die man er gewoon op kickt om mensen dood te maken, nou ja dan misschien de doodstraf. Maar in deze situatie gewoon vastzetten, zodat ook deze man kan leren van zijn fouten. Ook al is dit misschien emotioneel, maar ik denk dat hij un mindere straf verdient dan iemand die un kind verkracht en dan wurgt e.d. Dat Pim nu een BN'er was of niet. hij was ook maar un mens...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:00
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Mensen WILLEN beschaafd zijn en WILLEN niet zien hoe ze werkelijk zijn. Al dat gezeik is gewoon van mensen die hun eigen natuur niet accepteren.
Mensen zijn asociaal (note: alleen sociaal levende wezens KUNNEN asociaal zijn) en egocentrisch. Maar dat wil men niet meer inzien EN men krijgt met de paplepel ingegoten dat ze dat niet zijn.

de rest komt later, ik moet weg

tbw ik vind het héél erg interessant te zien hoe mensen reageren die niet door hebben dat ze gecontroleerd worden door emoties, echt boeiend.
Oud 08-05-2002, 17:06
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Broertje schreef:
Ik vind dat er bij un moord gekeken moet worden naar de situatie. Deze man heeft zoiets nog nooit gedaan, en werd ook helemaal niet beschouwd als iemand die daar voor instaat was. Maarre ik heb altijd meegekregen straffen is om iets te leren. Als die man er gewoon op kickt om mensen dood te maken, nou ja dan misschien de doodstraf. Maar in deze situatie gewoon vastzetten, zodat ook deze man kan leren van zijn fouten. Ook al is dit misschien emotioneel, maar ik denk dat hij un mindere straf verdient dan iemand die un kind verkracht en dan wurgt e.d. Dat Pim nu een BN'er was of niet. hij was ook maar un mens...

pppff ben je wel lekker , dus als iemand maar 1 moord heeft gepleegt hoeft hij geen doodstraf te hebbe?? stel dat iedereen dit gaat doen, lekker zootje krijg je dan
moorden mag gewoon niet, en doe je dat wel , dan moet je hetzelfde voor terug krijge punt uit!!
Oud 08-05-2002, 17:10
Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Jeez..ik moet toch echt nog ff reageren, maar wat ben jij voor een gefrustreerd mannetje zeg?
Met je denk es na... mensen zeggen wat eens wat uit woede en laten hun gevoel wel eens leiden..jij volgens mij alleen maar je verstand...
En owowow..wat ben jij verstandig..
Nadenken lost blijbaar ook niks op....
Oud 08-05-2002, 17:19
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:

Jeez..ik moet toch echt nog ff reageren, maar wat ben jij voor een gefrustreerd mannetje zeg?
Met je denk es na... mensen zeggen wat eens wat uit woede en laten hun gevoel wel eens leiden..jij volgens mij alleen maar je verstand...
die laatste zin....daar zeg je me iets
ik heb weleens vergaderingen meegemaakt.....
eerste wat ze vragen "krijgen we koffie"
mensen kunnen niet nadenken.....
vind het een mooie zin..
ik ga erover nadenken
want feitelijk nadenken bestaat niet eens.
Oud 08-05-2002, 17:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:

ik heb weleens vergaderingen meegemaakt.....
eerste wat ze vragen "krijgen we koffie"
mensen kunnen niet nadenken.....
Mensen kunnen niet nadenken omdat ze zin hebben in koffie. Sorry, maar ik volg je niet.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:31
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
GUANO APES!! schreef:

pppff ben je wel lekker , dus als iemand maar 1 moord heeft gepleegt hoeft hij geen doodstraf te hebbe?? stel dat iedereen dit gaat doen, lekker zootje krijg je dan
moorden mag gewoon niet, en doe je dat wel , dan moet je hetzelfde voor terug krijge punt uit!!
Iedereen is het hier er blijkbaar over eens dat de doodstraf alles oplost...maar ik vind eerlijk gezegd dat moordenaars etc. er dan wel eerug makkelijk van af komen...

Een kogel door je hoofd en je weet al niks meer...ik ben van mening dat ze zo iemand minstens in leven moeten laten om te moeten aanschouwen wat ie heeft aangericht...Dat is een zwaardere straf dan m de pijp uit laten gaan!
Oud 08-05-2002, 17:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sithan schreef:

Een kogel door je hoofd en je weet al niks meer...ik ben van mening dat ze zo iemand minstens in leven moeten laten om te moeten aanschouwen wat ie heeft aangericht...Dat is een zwaardere straf dan m de pijp uit laten gaan!
Idd. Ik ben tegen de doodstraf (ook omdat jaren later kan blijken dat iemand onschuldig is, en bovendien NIEMAND het recht heeft het leven van een ander te nemen), maar absoluut voor levenslang.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 17:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:

Gelukkig denken rechters hoofdzakelijk met hun verstand, niet met hun gevoel. En gelukkig ben jij geen rechter

Ook die mensen die nu 'uit wraak' vinden dat de doodstraf weer moet worden ingevoerd of dat deze man de doodstraf verdiend: denk eens na. Het gaat hier om een moord. En wat zegt het Nederlandse strafrecht daarover? Juist, lmd.
Oud 08-05-2002, 17:40
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Vind ik niet. Als je de moordenaar berecht op andere gronden dan de moord zelf, dan werkt dit rechtsongelijkheid alleen maar in de hand.

Deze thread is een prima voorbeeld van oordelen op basis van emotie en niet rationeel denken. Het valt me op dat vooral de Fortuyn-sympathisanten om een zware straf roepen. Was bijvoorbeeld Marijnissen vermoord, hoeveel van die mensen zouden dan spreken over "een aanslag op de democratie"?

En die mensen die vinden dat de Nederlandse gevangenissen een paradijs zijn, en dat vier jaar opgesloten zitten in een klein kamertje niet veel is....tja, die hebben vast nooit ergens lange tijd opgesloten gezeten.

[sarcasme]En als iemand nou Pim Fortuyns hersens in elkaar wil knallen moet hij dat tpoch weten?[/sarcasme]
Ja hoor.. gaan we weer..
Ik ben geen Fortuyn-aanhanger. Ik laat me ook niet door emoties leiden. Het is gewoon een feit dat dit de eerste politieke moord sinds hele lange tijd is. Hetzelfde had gegolden als Marijnissen was vermoord, alleen is die kans nihil, omdat die vrijwel niemand tegen zich in het harnas jaagt omdat die niet zulke radicale uitspraken doet.

En ik vind dat deze moord anders is dan andere moorden omdat deze veel meer impact heeft, op het hele land, niet alleen op het slachtoffer en de leefomgeving, familie, vrienden. Elke moord is erg. Daar is ook geen verschil in. Maar wel in wat voor effect het heeft op de samenleving.
En dat vind ik een groot verschil.
Oud 08-05-2002, 17:57
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Mensen kunnen niet nadenken omdat ze zin hebben in koffie. Sorry, maar ik volg je niet.
in de zin van.....dat ze die koffie belangrijker vinden
en meer tijd zitten te drinken en dom lullen
dan daad werkelijk tot zaken komen....
en dan heb je ook nog mensen (ja echt waar) die altijd bla bla roepen en op een vergadering zich stil houden...

en of zo een vergadering zin heeft.....achteraf dan.....
dan denk ik echt NEE.....

snap je ?
Oud 08-05-2002, 18:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:

en of zo een vergadering zin heeft.....achteraf dan.....
dan denk ik echt NEE.....

snap je ?
En dat betekent dat het merendeel van de mensen dom is?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:16
miss_sexy
miss_sexy is offline
Hij moet geen straf krijgen als hij het niet had gedaan had ik het gedaan
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:18
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:

En dat betekent dat het merendeel van de mensen dom is?
waarom vind jij dat ?
Oud 08-05-2002, 18:51
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Sithan schreef:

Iedereen is het hier er blijkbaar over eens dat de doodstraf alles oplost...maar ik vind eerlijk gezegd dat moordenaars etc. er dan wel eerug makkelijk van af komen...

martel hem dan ofzo , maar hij mag van mij niet terug keren in de maatschappij
Oud 08-05-2002, 18:54
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
miss_sexy schreef:

volgens mij weet je nieteens wie pim eigenlijk echt is en wat ze bedoelingen waren
en vind ut erg dat je dit zegt, dat jij nieteens een mens een leve gunt dan ben jij ut al helemaal niet waard
naja je bent pas 13 , maar ik denk dat je dan ok al wel beter werd
blijkbaar niet dus
Oud 08-05-2002, 19:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
GUANO APES!! schreef:

martel hem dan ofzo , maar hij mag van mij niet terug keren in de maatschappij
Ach mens schei toch uit met je martelen. Dit is een moordenaar en die dient op dezelfde manier behandeld te worden als elke andere moordenaar. Hoewel we in Nederland natuurlijk onderscheid maken tussen o.a. voorbedachte rade, impulsief, nalatigheid, etc. wordt er verder niet onderscheid gemaakt tussen wie er is vermoord. Want gelukkig worden mensen wel gelijk behandeld in ons geweldige rechtssysteem.

En dus gevangenisstraf voor een moordenaar; niet doodstraf, martelen of andere zieke zaken. Daar was jouw Pim overigens ook tegen, want die vond de Islam een achterlijke cultuur. En guess what? Doodstraf en martelen komt in die cultuur voor.

Martelen doen we niet aan in Nederland. Als je dat opwindend vindt, kun je eens elders vertoeven bijv. Iraq is misschien iets voor je.

Laatst gewijzigd op 08-05-2002 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:08
Verwijderd
Citaat:
miss_sexy schreef:
yeah right
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:13
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Ach mens schei toch uit met je martelen. Dit is een moordenaar en die dient op dezelfde manier behandeld te worden als elke andere moordenaar. Hoewel we in Nederland natuurlijk onderscheid maken tussen o.a. voorbedachte rade, impulsief, nalatigheid, etc. wordt er verder niet onderscheid gemaakt tussen wie er is vermoord. Want gelukkig worden mensen wel gelijk behandeld in ons geweldige rechtssysteem.

En dus gevangenisstraf voor een moordenaar; niet doodstraf, martelen of andere zieke zaken. Daar was jouw Pim overigens ook tegen, want die vond de Islam een achterlijke cultuur. En guess what? Doodstraf en martelen komt in die cultuur voor.

Martelen doen we niet aan in Nederland. Als je dat opwindend vindt, kun je eens elders vertoeven bijv. Iraq is misschien iets voor je.
Jouw mening. Punt.
Oud 08-05-2002, 19:19
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
dystopia schreef:

is dit cynisch bedoeld...die laatste zin.....
want volgens mij is dat niet zo.....
en zeker niet een geweldig systeem

maar ik ben voor de doodstraf van zo een persoon.
zonder blikken of blozen
hij is immers de dader

ze maken te veel extra kosten ......zonde
maar dit is enkel mijn mening

maar voor zulke daden.....waar ze zeker de dader hebben...vind ik
een doodstraf zeker passen...
fight fire with fire
Oud 08-05-2002, 19:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MadEgg schreef:

Jouw mening. Punt.
Mening? Zo zou je het kunnen zien. Ik bekijk het IMHO met de feiten erbij. Want bereid je maar alvast voor dat hij op een gewone manier berecht wordt ipv. suggesties 'marteling' of 'doodstraf'. Hoogstens wat extra bescherming zodat er niet (emotionele) mensen wraak kunnen nemen.
Oud 08-05-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

Mening? Zo zou je het kunnen zien. Ik bekijk het IMHO met de feiten erbij. Want bereid je maar alvast voor dat hij op een gewone manier berecht wordt ipv. suggesties 'marteling' of 'doodstraf'. Hoogstens wat extra bescherming zodat er niet (emotionele) mensen wraak kunnen nemen.
Precies, hij wordt bijna net zo als een "gewone" moordenaar berecht en gestraft.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:

is dit cynisch bedoeld...die laatste zin.....
want volgens mij is dat niet zo.....
en zeker niet een geweldig systeem
Van wat ik ervan weet en vind is het rechtvaardiger dan het Amerikaanse. Weet je hoeveel mensen daar vermoord zijn dmv. de doodstraf terwijl ze later onschuldig bleken. Weet je hoe paranoid de mensen vroeger waren tov. heksen. Puur uit angst!

Citaat:
maar ik ben voor de doodstraf van zo een persoon.
zonder blikken of blozen
hij is immers de dader
Dat hij de dader is durf ik niet te betwijfelen. Who cares? Het is een moord op 1 persoon met voorbedachte rade. Ook dat lijkt me vrij duidelijk te bewijzen, hoewel je dat feitelijk pas kunt definieren als hij berecht is. But okay. Waarom hij dan een andere straf dan een andere moordenaar met voorbedachte rade?

Citaat:
ze maken te veel extra kosten ......zonde
maar dit is enkel mijn mening
IMHO niet echt een genuanceerde. Waar heb je het nou over man? Er worden zoveel extra kosten gemaakt door moordenaars. Leven allemaal van de staat. Nou deze nu ook, net zoals vele andere.

Citaat:
maar voor zulke daden.....waar ze zeker de dader hebben...vind ik
een doodstraf zeker passen...
fight fire with fire
Fight fire with fire. Ja hoor. Met geweld los je geweld echt op! Open eens je ogen man, kijk 'ns verder dan je neus lang is. Kijk naar situaties als Israel.

Had je deze mening over de doodstraf ook al voordat Fortuyn was vermoord?
Oud 08-05-2002, 19:48
ratsja
ratsja is offline
zeker had ik die mening altijd al
en dus nu niet ineens een andere "behandeling"

er moeten dus geen kosten worden gemaakt voor moordenaars....
dat zeg ik toch

geweld met geweld oplossen ?......
hoor je mij niet zeggen.....

maak jij ervan

bestrijd het....DAT is de zaak.....

en wat is er met israel.....hebben we niets maar ook niets mee te maken lijkt me

gaat puur om de straf voor deze dader....

en ik vind de doodstraf
dus geef daar een antwoord op
wat jij niet doet....

jij lokt mensen uit.....in deze stelling.....
en komt niet met een antwoord zoals ik lees

en haalt er dingen bij

kleutervoorbeeld......van hoe je een stelling aanpakt....
blijkbaar geen ervaring mee
Oud 08-05-2002, 19:50
ratsja
ratsja is offline
en o ja.....

ik ga er verder niet op in.......

mijn mening
doodstraf......
of we die mogelijkheid hebben of niet......

tot hier en niet verder

alulululululu
Reageren

Regels voor berichten