Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2003, 15:39
**Lololo**
**Lololo** is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 18-11-2003 @ 16:04:
Ik ga het 'streep je slank-dieet' maar eens proberen.
Ben niet echt voor de dieten, maar m'n voedingspatroon kan wel wat verandering gebruiken en een paar kilootjes mogen er ook wel af.
En wat is dit dieet dan precies?
Oud 18-11-2003, 16:23
LaY-D-14
LaY-D-14 is offline
Is het waar dat je minder afvalt als je niet ontbijt?
Oud 18-11-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
LaY-D-14 schreef op 18-11-2003 @ 17:23:
Is het waar dat je minder afvalt als je niet ontbijt?
Ik denk het wel. Door te ontbijten komt je stofwisseling op gang. En wanneer je stofwisseling goed op gang is, verteer je eten beter en sneller, denk ik.

Sowieso is het niet goed (lees: slecht) om een maaltijd (en zeker een ontbijt) over te slaan.
Oud 18-11-2003, 19:36
D-sire
D-sire is offline
Aargh kan iemand ff zeggen dat ik van die chips en snoep meot afblijven die op dit moment voor mn neus liggen K heb zo'n trek...
Oud 18-11-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 18-11-2003 @ 20:36:
Aargh kan iemand ff zeggen dat ik van die chips en snoep meot afblijven die op dit moment voor mn neus liggen K heb zo'n trek...
't zal nu weinig zin meer hebben het te zeggen...ik hoop dat je het jezelf hebt kunnen zeggen en zo niet, voel je er ajb niet al te schuldig over, iedereen zondigt wel eens. Als je trek hebt, neem dan een boterham. En als je lekkere trek hebt, neem dan een klein beetje en leg de rest ergens weg of laat iemand het verstoppen oid.
Oud 18-11-2003, 20:37
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-11-2003 @ 21:25:
't zal nu weinig zin meer hebben het te zeggen...ik hoop dat je het jezelf hebt kunnen zeggen en zo niet, voel je er ajb niet al te schuldig over, iedereen zondigt wel eens. Als je trek hebt, neem dan een boterham. En als je lekkere trek hebt, neem dan een klein beetje en leg de rest ergens weg of laat iemand het verstoppen oid.
Hm kheb een beetje chips gegeten en een paar snoepjes en ben toen naar beneden gegaan als afleiding zegmaar en ik ga zo mn tanden poetsen dan kan ik toch niks meer eten *is best trots*
Oud 19-11-2003, 16:53
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Zegt mn pws-persoon dat ik meer dan alleen gewicht had moeten bijhouden/

KOMT IE LEKKER OP TIJD MEE
Oud 19-11-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-11-2003 @ 17:53:

*aait over hoofd*
rustig maar, rustig maar.. komt wel goed...
wat moet je nog meer voor informatie hebben dan?
Oud 19-11-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 19-11-2003 @ 18:58:
rustig maar, rustig maar.. komt wel goed...
wat moet je nog meer voor informatie hebben dan?
Oud 19-11-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 18-11-2003 @ 21:37:
Hm kheb een beetje chips gegeten en een paar snoepjes en ben toen naar beneden gegaan als afleiding zegmaar en ik ga zo mn tanden poetsen dan kan ik toch niks meer eten *is best trots*
*is ook trots*
Oud 19-11-2003, 19:41
Hagel
Hagel is offline
Vandaag voor het eerst gelijnt met hulp van stacker, moet zeggen dat ik inderdaad zoals gezegd werd totaal geen hongergevoel heb gehad, heb vanochtend ontbeten met een boterham en wat sap, 's middags een broodje met een stuk komkommer en avondeten normaal. Wel geeft stacker een onrustig gevoel.. maar dat kijk ik nog even aan.

Volgens mij heeft niemand anders er ervaring mee? Anders wil ik wel wat horen.

@wishful, wat moet je nog meer weten dan?
Oud 19-11-2003, 20:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-11-2003 @ 17:53:

wat wil je nog meer weten dan? Ik kan anders nog wel even terugdenken ofzo. Enne, verslagje komt echt hoor binnekort.
Oud 19-11-2003, 20:32
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Narod schreef op 19-11-2003 @ 20:41:
Vandaag voor het eerst gelijnt met hulp van stacker, moet zeggen dat ik inderdaad zoals gezegd werd totaal geen hongergevoel heb gehad, heb vanochtend ontbeten met een boterham en wat sap, 's middags een broodje met een stuk komkommer en avondeten normaal. Wel geeft stacker een onrustig gevoel.. maar dat kijk ik nog even aan.

Heb er ervaring mee...mjah, wat zal ik zeggen...ik het begin helpt het beter dan daarna...en ik ben er iig geen kilo door afgevallen.
Oud 19-11-2003, 20:50
WishfulDreaming
Ghe

Waarschijnlijk wil hij ook weten of er vet is verbrand of iets anders.. dus omtrek van taille bovenbenen borsten etc.

daar kunnen je me verder dus niet mee helpen
Oud 19-11-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-11-2003 @ 21:50:
Ghe

Waarschijnlijk wil hij ook weten of er vet is verbrand of iets anders.. dus omtrek van taille bovenbenen borsten etc.

daar kunnen je me verder dus niet mee helpen
Hoe kan je weten of er vet verbrand is? (Door die dingen te meten?)

Wanneer moet dat werkstuk af zijn? Ik wil bv. best nog een weekje of vier door gaan (of eigenlijk meer: nog een keer beginnen ) en dan ook die dingen bijhouden, als ik je daar mee help.
Oud 20-11-2003, 06:49
WishfulDreaming
Citaat:
Leonoor schreef op 19-11-2003 @ 22:00:
Hoe kan je weten of er vet verbrand is? (Door die dingen te meten?)

Wanneer moet dat werkstuk af zijn? Ik wil bv. best nog een weekje of vier door gaan (of eigenlijk meer: nog een keer beginnen ) en dan ook die dingen bijhouden, als ik je daar mee help.
Daar heb je volgens mij een speciaal apparaat voor ofzo.. maar je kan ook meten of je omvang dus verminderd is door taille ed in cm te meten.

Ik moet 12-12 het proefgedeelte inleveren, dus nouja, laat maar zitten hoor Verzin wel wat
Oud 20-11-2003, 16:50
Divina Flor
Divina Flor is offline
www.dieetidee.nl
Een site waar verschillende dieten opstaan.
Oud 20-11-2003, 23:04
A*
A* is offline
Nou, daar gaan 'we' weer.
Weer een poging tot gezonder leven, het wil natuurlijk niet lukken.
Aantal weken chocoladeloos doorgebracht, vanmiddag een stukje chocola gehad en dat was zooo verukkelijk.
En vandaag een patatje met gehad.
Toch ben ik 2,5 kilo afgevallen sinds de laatste keer dat ik op de weegschaal stond=ongeveer 2 weken geleden. Ik dus helemaal gelukkig en doe mijn best alle ongezonde dingen te laten staan, wat een hele opgave is.
Oud 23-11-2003, 10:20
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
O jeetje, ik heb zo achterlijk veel pepernoten gegeten dit weekend, ik zweer ze bij deze echt echt af, het is mooi geweest .
Oud 23-11-2003, 21:03
Verwijderd
Goed, het gaat wel weer een beetje beter.
Eigenlijk schrok ik toen ik vanmorgen op de weegschaal stond, omdat het toch wel wat minder was dan ik gedacht had, niet dat ik daar niet blij mee ben ofzo. Maar dat had ik niet verwacht.
Ik doe niet eens meer extreem ofzo. Eet gewoon vrij normaal. Eet af en toe wat tussendoor. Toch val ik af, weliswaar langzaam, maar toch. En ik ben er eigenlijk wel gelukkig mee.

Is tot de conclusie gekomen dat je het meeste bereikt als je je nergens op focust en gezond eet..

*beetje laat alleen *
Oud 24-11-2003, 07:30
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Narod schreef op 19-11-2003 @ 20:41:

Welke heb je? En zet hier neer hoe het gaat alsjeblieft, ik ben onwijs benieuwd. Ik wil zelf voor de lichte versie gaan, Stackers 2 ephedrine vrij. Dan waarschuwen ze nog voor een onrustig gevoel, hartkloppingen en insomnia, maar dan heb ik iig niet die chemische shit in mijn lijf. Ik wil het ook niet om het hongergevoel tegen te gaan want dat gaat best okay en wil gezond blijven eten maar ik ga voor dat extra vetverbranden, en een steuntje in de rug nu het eindelijk weer goed gaat.

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 07:32.
Oud 24-11-2003, 07:55
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 24-11-2003 @ 08:30:
Welke heb je? En zet hier neer hoe het gaat alsjeblieft, ik ben onwijs benieuwd. Ik wil zelf voor de lichte versie gaan, Stackers 2 ephedrine vrij. Dan waarschuwen ze nog voor een onrustig gevoel, hartkloppingen en insomnia, maar dan heb ik iig niet die chemische shit in mijn lijf. Ik wil het ook niet om het hongergevoel tegen te gaan want dat gaat best okay en wil gezond blijven eten maar ik ga voor dat extra vetverbranden, en een steuntje in de rug nu het eindelijk weer goed gaat.
Die had ik ook, maar bij mij heeft het niet geholpen.
Oud 24-11-2003, 12:38
-jamila-
-jamila- is offline
Ik hoorde laatst van een vriendin van me dat er in geroosterd brood de helft minder caloriën zitten.. klopt dat ?
Oud 24-11-2003, 16:28
WishfulDreaming
Nee dat is bullshit

Maargoed, voor de mensen die aan mijn werkstuk meededen, hebben jullie het volgehouden? Ik heb 8 mensen opgeschreven, en er hebben er maar 4 gereageerd op mijn mail steeds.. lekker handig. Maargoed, die 4 mensen ..

Wat mij betreft kunnen jullie stoppen, of in ieder geval, stoppen met mailen.
Jullie krijgen nog een vragenlijstje van me en ik hoop dat jullie me nog een keertje een mailtje kunnen sturen over de laatste week.
Oud 24-11-2003, 16:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-11-2003 @ 17:28:
Nee dat is bullshit

Maargoed, voor de mensen die aan mijn werkstuk meededen, hebben jullie het volgehouden? Ik heb 8 mensen opgeschreven, en er hebben er maar 4 gereageerd op mijn mail steeds.. lekker handig. Maargoed, die 4 mensen ..

Wat mij betreft kunnen jullie stoppen, of in ieder geval, stoppen met mailen.
Jullie krijgen nog een vragenlijstje van me en ik hoop dat jullie me nog een keertje een mailtje kunnen sturen over de laatste week.
Ik zal binnenkort een meeltje sturen over de laatste 2 of 3 weken want dat had ik ook nog niet gedaan ( sorry)
Oud 24-11-2003, 18:19
WishfulDreaming
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-11-2003 @ 17:35:
Ik zal binnenkort een meeltje sturen over de laatste 2 of 3 weken want dat had ik ook nog niet gedaan ( sorry)
Jaaaamaar ik wist van jou wel dat je ermee bezig was
Jij en meelfriek, leonoor, narod..dat was het geloof ik
Oud 24-11-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 23-11-2003 @ 22:03:
Goed, het gaat wel weer een beetje beter.
Eigenlijk schrok ik toen ik vanmorgen op de weegschaal stond, omdat het toch wel wat minder was dan ik gedacht had, niet dat ik daar niet blij mee ben ofzo. Maar dat had ik niet verwacht.
Ik doe niet eens meer extreem ofzo. Eet gewoon vrij normaal. Eet af en toe wat tussendoor. Toch val ik af, weliswaar langzaam, maar toch. En ik ben er eigenlijk wel gelukkig mee.

Is tot de conclusie gekomen dat je het meeste bereikt als je je nergens op focust en gezond eet..

*beetje laat alleen *

heel goed zo. houwe zo. en neit te veel afvallen.

bij mij gaat ut nu even niet goed. heb net een verjaardag gehad. volgens mij wordt mijn humeur bepaald door mn gewicht ben nou 6 kilo kwijt, maar de weegschaal schommelt ontzettend.
k ben bang dat het er strax weer allemaal bij zit. en da twil ik niet, k wil juist nog wat gewicht kwijt, nu t zo goed gaat.
Oud 24-11-2003, 20:35
A*
A* is offline
Vandaag een chocoladereep, chocoladepepernoten en brownies naar binnen zitten werken.
Ik heb mijn portie chocola wel weer gehad.
*baal*
Oud 24-11-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 24-11-2003 @ 20:35:
heel goed zo. houwe zo. en neit te veel afvallen.

bij mij gaat ut nu even niet goed. heb net een verjaardag gehad. volgens mij wordt mijn humeur bepaald door mn gewicht ben nou 6 kilo kwijt, maar de weegschaal schommelt ontzettend.
k ben bang dat het er strax weer allemaal bij zit. en da twil ik niet, k wil juist nog wat gewicht kwijt, nu t zo goed gaat.
Mag ik je even positief praten dan?
Je hebt al een geweldige prestatie geleverd door al 6 kilo af te vallen. Dat is al hartstikke goed!!
Dat je nu een verjaardag hebt gehad, wil niet gelijk zeggen dat je weer aankomt.
Als je gezond blijft eten komt die 6 kilo er niet in een keer weer aan. Vergeet niet dat je eetgewoontes veranderd zijn, dat krijg je niet zomaar weer ongedaan door één keer een verjaardag..
Doordat je nu al zoveel bent afgevallen weet je in ieder geval van jezelf dat je die discipline wel hebt om door te zetten. Vergeet al die dingen niet...

En niet te vaak op die weegschaal staan hè?

moet je horen wie dat allemaal zegt
Oud 24-11-2003, 21:47
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 24-11-2003 @ 08:30:
Ik heb voor Stacker 4 gekozen, ik ben nu 5 dagen bezig en ben al 3 kilo kwijt (maaf daarvoor lijnde ik al wel en sportte ik vaak) Ik vind dat de stacker goed werkt, in ieder geval ik merk zelf niks van bijwerkingen en ik hou het lang uit op weinig voedsel, heb ook vrijwel geen hongergevoel. Nadeel is dat mijn hartslag enorm hoog is door de stacker, op de sportschool zat ik zonder inspanning al op 130 ipv de normale 116, en kon dus minder goed sporten omdat mijn hartslag snel te hoog was. Dus samen met sporten gaat het niet goed. Nu heb ik bijvoorbeeld vandaag geen stacker geslikt omdat ik ging sporten en mijn hartslag was gelijk weer normaal. Oh en ik slik maar 1 stacker per dag, soms in de namiddag nog 1 maar meestal heb ik het gevoel dat het niet nodig is.
Oud 25-11-2003, 08:56
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Juliah schreef op 24-11-2003 @ 08:55:
Die had ik ook, maar bij mij heeft het niet geholpen.
Ja ik durf die hogere echt niet aan.

[edit] Ik ga er helemaal niet aan beginnen. Beetje met google gesurft en de caps blijken helemaal geen natuulijke producten te bevatten maar pure caffeïne en aspirine, en schijn je als je ermee gestopt bent weer gigantisch aan te komen. Het gaat nu juist onwijs goed, dan moet ik niet gaan beginnen met chemische shit.

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 09:26.
Oud 26-11-2003, 12:02
A*
A* is offline
Oeh, nog maar 4 kilo verwijderd van mijn streefgewicht! *sigh*
Oud 27-11-2003, 12:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-11-2003 @ 19:19:
Jaaaamaar ik wist van jou wel dat je ermee bezig was
Jij en meelfriek, leonoor, narod..dat was het geloof ik
Ik zal ook nog even mailen van de laatste paar weken.. stelde 't telkens uit, maar 't moet wel even gebeuren.
Hectische tijd voor mij, loop 'stage' bij de dierenarts, voor studielasturen. Verder ben ik net aangenomen bij de c1000 als caissiere, beginnen de leraren me met PO's om 't hoofd te gooien en ben ik momenteel ziek.

Dat ziek zijn heeft tot gevolg dat ik vandaag tot nu toe 1 boterham met kipfilet heb gehad, 1 mandarijntje en veel thee. En een glas sinaasappelsap en een vitaminepil.

Hoeveel ik nu weeg weet ik niet, want m'n moeder is ook ziek en ligt op bed. En bij haar op de kamer staat de weegschaal, en aangezien zij er niks van mag weten.. Even wachten dus totdat zij beneden is
Oud 27-11-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef op 25-11-2003 @ 09:56:
Ja ik durf die hogere echt niet aan.

[edit] Ik ga er helemaal niet aan beginnen. Beetje met google gesurft en de caps blijken helemaal geen natuulijke producten te bevatten maar pure caffeïne en aspirine, en schijn je als je ermee gestopt bent weer gigantisch aan te komen. Het gaat nu juist onwijs goed, dan moet ik niet gaan beginnen met chemische shit.
Cafeïne en aspirine zíjn natuurlijke producten.

(Zoutzuur trouwens ook)
Oud 30-11-2003, 19:58
sublime
sublime is offline
hm.. poging zoveel gaat beginnen..

schrijf sinds gister weer op wat ik eet en al is dat nog te veel, vooruitgang is dat ik nu gewoon door blijf schrijven, al heb ik toch al te veel gesnoept enz op een dag..

morgen maandag, begin van een nieuwe week; goed moment om er weer tegenaan te gaan...

*gaat proberen optimistisch en gemotiveerd te blijven, zodat het nu wél gaat lukken*
Oud 30-11-2003, 20:56
WishfulDreaming
Citaat:
sublime schreef op 30-11-2003 @ 20:58:
hm.. poging zoveel gaat beginnen..

schrijf sinds gister weer op wat ik eet en al is dat nog te veel, vooruitgang is dat ik nu gewoon door blijf schrijven, al heb ik toch al te veel gesnoept enz op een dag..

morgen maandag, begin van een nieuwe week; goed moment om er weer tegenaan te gaan...

*gaat proberen optimistisch en gemotiveerd te blijven, zodat het nu wél gaat lukken*
sport je?
Oud 30-11-2003, 21:04
sublime
sublime is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 30-11-2003 @ 21:56:
sport je?
nee.. wil al wel heel lang wat gaan doen, maar a) zou ik niet weten wat en b) zou ik niet weten wanneer

loop wel veel, ga oa lopend naar de winkel (10 minuutjes), het station (half uurtje), college (10-15 minuten)... het is dus niet zo dat ik helemaal niets aan beweging doe..

maar wil wel graag meer gaan sporten (echt sporten ) ook omdat toen ik nog wel meer sportte dat wel goed voelde
Oud 30-11-2003, 21:14
WishfulDreaming
Citaat:
sublime schreef op 30-11-2003 @ 22:04:
nee.. wil al wel heel lang wat gaan doen, maar a) zou ik niet weten wat en b) zou ik niet weten wanneer

loop wel veel, ga oa lopend naar de winkel (10 minuutjes), het station (half uurtje), college (10-15 minuten)... het is dus niet zo dat ik helemaal niets aan beweging doe..

maar wil wel graag meer gaan sporten (echt sporten ) ook omdat toen ik nog wel meer sportte dat wel goed voelde
ah nee oke maar ook kleine beetjes helpen

Dieten zonder sport gaat waarschijnlijk minder snel en je wordt er ook waarschijnlijk zo niet gemotiveerd van..

nog een tip: haal die anderhalve liter water per dag. Scheelt zoooo veel
Oud 02-12-2003, 10:16
Gwen.
Gwen. is offline
Ik sport ook niet en het lijkt inderdaad een beetje onzinnig, dieten zonder te sporten. Maar het is ook weer zo dat je makkelijker je sport op kan pakken als je minder weegt ( je hoeft minder gewicht mee te slepen, minder snel moe & zweten). Daarom ga ik nu eerst zwemmen, in mijn eentje!, en als ik mijn overgewicht kwijt ben (das nog een kilo of 3,4) sporten. En dan wil ik nog zo'n 8 kilo kwijt.
Oud 02-12-2003, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef op 02-12-2003 @ 11:16:
Daarom ga ik nu eerst zwemmen, in mijn eentje!
Volgens mij valt zwemmen ook onder sporten.
Oud 02-12-2003, 12:26
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-12-2003 @ 11:21:
Volgens mij valt zwemmen ook onder sporten.
Oh is dat zo?
Oud 02-12-2003, 13:03
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 02-12-2003 @ 14:00:
Duh.
Duh!

Haha, ik had die post een beetje verkeerd geformuleerd, ik bedoelde het anders. Maakte een onderscheid tussen zaalsporten en zwemmen. Maar het leek inderdaad onzin.
Oud 05-12-2003, 10:57
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
IK BEGIN OOK

qua eten en trainen
ik heb met een vriendin geregeld dat ik bij haar (ze is heel rijk, heeft een fitnesskamer met vanalles en nog wat in haar huis) zovaak mogelijk na school ga trainen. Gisteren ben ik begonnen en na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik erachter gekomen dat voor mijn figuur de roeimachine het beste is. Ik heb brede heupen, dijen, mn buikje wordt molliger, en daar is dat ding goed voor. Ook zorgt een roeimachine ervoor dat je hele lichaam getraind wordt, dus ook je armen en rug en weet ik veel wat. Nou goed, gisteren begon ik dus te trainen, ik op roeimachine en zij op loop/ren-band, met avril lavigne op. lekker op de beat roeien alleen was ik na 15 minuten wel DOODMOE. Dus daarna de tv aangezet die voor twee fiesten was geplaatst, en rustig gefietst voor een 20 minuten. En toen gedouched en naar huis. Ik was echt vreselijk trots op mezelf Heb al zo lang willen fitnessen en gisteren gedaan, woehoeh! Ik ben van plan zo vaak mogelijk naar haar toe te gaan, vanmiddag ga ik weer. Hoop dat ik een duidelijk verschil ga zien in mn lichaam na een paar weken, wil sowieso dat ik niet meer aan ga komen dan ik nu al weeg, en een paar kilo's eraf zou zeker niet erg zijn
yeah
en ik ga nu ook meer op mn eten letten. Ok, chips mag af en toe nog wel en een koekje ook, maar sausjes en friet ontwijk ik zo vaak mogelijk. Geen tosti's met gesmolten kaas, maar bruin brood met boterhammenworst ofzo. Maar goed, wedden dat ik over een half uur weer een kroket aan het eten ben?!
maar goed, ik ga nu echt een poging wagen tot een beter figuur en een lager gewicht
weeg nu 69 kilo (met een lengte van 1.80). volgende week sta ik weer op de weegschaal om te kijken of er verrandering inzit!

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 12:43.
Oud 05-12-2003, 11:00
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 05-12-2003 @ 11:57:
Geen tosti's met gesmolten kaas, bruin brood met boterhammenworst ofzo.
Just a question...waarom geen bruin brood met boterhamworst meer...? Bedoel je daarmee dat je ook geen bruin brood meer eet of dat je nog wel wit brood met boterhamworst eet of dat je alleen geen boterhamworst meer eet...? In het eerste geval, lijkt me dat niet zo heel verstandig...bruin brood is gezond.
Oud 05-12-2003, 11:25
WishfulDreaming
Citaat:
Leonoor schreef op 05-12-2003 @ 12:00:
Just a question...waarom geen bruin brood met boterhamworst meer...? Bedoel je daarmee dat je ook geen bruin brood meer eet of dat je nog wel wit brood met boterhamworst eet of dat je alleen geen boterhamworst meer eet...? In het eerste geval, lijkt me dat niet zo heel verstandig...bruin brood is gezond.
Ik denk dat ze bedoelt dat ze bruinbrood met boterhamworst gaat eten ipv tosti's met gesmolten kaas
Oud 05-12-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 05-12-2003 @ 12:25:
Ik denk dat ze bedoelt dat ze bruinbrood met boterhamworst gaat eten ipv tosti's met gesmolten kaas
Dat had ik er nou helemaal niet uitgehaald...maar als ik er een 'maar' tussen denk, dan zou dat er idd kunnen staan. (Ik eet geen vlees, maar is boterhamworst zoveel 'gezonder' dan kaas...?)
Oud 05-12-2003, 11:36
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-12-2003 @ 12:30:
Dat had ik er nou helemaal niet uitgehaald...maar als ik er een 'maar' tussen denk, dan zou dat er idd kunnen staan. (Ik eet geen vlees, maar is boterhamworst zoveel 'gezonder' dan kaas...?)
boterhamworst niet nee, is evenals kaas goed vet. Dan kan je beter mager beleg nemen als kipfilet en rookvlees.
Oud 05-12-2003, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef op 05-12-2003 @ 12:36:
boterhamworst niet nee, is evenals kaas goed vet. Dan kan je beter mager beleg nemen als kipfilet en rookvlees.
Dat bedoelde ik idd...zo iets dacht ik nl al...ik dacht me al te herinneren dat de laatste keer dat ik boterhamworst at (lang geleden) dat dat nogal (erg) vet was...'t leek (en lijkt) me dus geen logische vervanging van de kaas. Kipfilet ed dan idd meer.
Oud 05-12-2003, 12:45
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
er hoorde idd een maar tussen, sorry

maar wat ik bedoelde is dat ik af en toe in het weekend een tosti at met gesmolten kaas erop. dan denk ik dat een bruine boterham met boterhammenworst veel gezonder is...maar goed, de ene keer boterhammen worst, de andere keer kipfilet, en dan weer een keer rookvlees. wat ik gewoon wil doen is minder prut eten zoals gesmolten kaas en in plaats van daar een boterham met gezonder beleg eten
ik had geen idee dat boterhammenworst vettig was...heb ik weer iets geleerd vandaag
Oud 05-12-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 05-12-2003 @ 13:45:
er hoorde idd een maar tussen, sorry

maar wat ik bedoelde is dat ik af en toe in het weekend een tosti at met gesmolten kaas erop. dan denk ik dat een bruine boterham met boterhammenworst veel gezonder is...maar goed, de ene keer boterhammen worst, de andere keer kipfilet, en dan weer een keer rookvlees. wat ik gewoon wil doen is minder prut eten zoals gesmolten kaas en in plaats van daar een boterham met gezonder beleg eten
ik had geen idee dat boterhammenworst vettig was...heb ik weer iets geleerd vandaag
Een tosti kan toch ook van bruin brood? Dat doe ik iig altijd. Boterhamworst is iig niet gezonder dan kaas, denk ik. Bruin brood is natuurlijk wel gezonder van wit brood, maar of je dus een bruine kaas-tosti of een bruine boterham met boterhamworst eet, maakt volgens mij niks uit.
Topic gesloten

Regels voor berichten