Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2003, 15:06
Balance
Balance is offline
Als je afwezig bent geweest tijdens een toets en je hebt daar geen geldige reden voor, ben je dan verplicht die toets te herkansen?

Ik heb het dan over toetsen die meetellen voor het SE: ben je verplicht elke toets te maken, of mag je ook gewoon een 0 of 1 op laten schrijven?

Ik heb een maand terug zo'n discussie gehad met een docente, die mij verplichtte een toets te herkansen. Ik vond het echter zonde van m'n herkansing en wilde dat ze gewoon een 1 opschreef. Dat weigerde ze.
Uiteindelijk hebben we het op een deal gegooid (wel herkansing, geen herkansingsbriefje ), maar ik vroeg me af of het vastgesteld staat hoe dit zit?
Oud 28-11-2003, 15:09
Verwijderd
Wij hebben zgn. 'terugkommiddagen'. Deze zijn vrijwel altijd op vrijdag. Op een terugkommimdag blijft men na en haalt men toetsen in, standaard na het 6e uur. Bij mij op school spreek je dus gewoon even met je docent af op welke middag je het in gaat halen, in sommige gevallen mag het zelfs in de les.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 15:12
Miracle
Miracle is offline
Bij ons vallen inhaaltoetsen niet onder herkansingen. Dus je mag hem gewoon inhalen zonder dat je herkansing daarmee verspild is.

Daarmee zou je probleem dan toch opgelost zijn?
(of je een 1 op mag schrijven weet ik helaas niet)
Oud 28-11-2003, 15:16
synclinorium
synclinorium is offline
SE toetsen moeten wij perse herhalen ook als je een geldige reden hebt om afwezig te zijn ( begrafenis). en kost je dus ook altijd een herkansing
Oud 28-11-2003, 15:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 28-11-2003 @ 16:16:
SE toetsen moeten wij perse herhalen ook als je een geldige reden hebt om afwezig te zijn ( begrafenis). en kost je dus ook altijd een herkansing
dat kunnen ze toch niet maken? ik zou dan officieel bezwaar aantekenen..

maarja..het geval van linda 85... geen idee
Oud 28-11-2003, 15:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
dat is wel heel raar.
als we een geldige reden hebben dan mogen we het examen gewoon inhalen.
Oud 28-11-2003, 15:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons moet je een geldige reden hebben om afwezig te zijn bij een toets. Heb je die (je bent bijv. ziek) dan mag je die inhalen en dat gaat dan niet ten koste van je herkansing. Als je geen geldige reden hebt dan mag je die niet inhalen (je krijgt dan voorlopig een 1), maar volgens mij mag je daar dan wel je herkansing voor gebruiken.
Oud 28-11-2003, 15:58
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Bij ons mag je hem herkansen, maar het hoeft niet
Maar ik doe het altijd wel, tis voor je eigen bestwil
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:00
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 28-11-2003 @ 16:58:
ja, als je onbeperkt mag herkansen zou ik dat ook doen.
maar als je 1 herkansing hebt is het misschien verstandig om die te gebruiken voor een vak waar je het echt hard bij nodig hebt
Oud 28-11-2003, 16:06
Overjoyed
Overjoyed is offline
het kost bij ons in ieder geval een herkansing als je een s.e mist, om welke reden dan ook!
Oud 28-11-2003, 16:16
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
meriekuh schreef op 28-11-2003 @ 17:00:
ja, als je onbeperkt mag herkansen zou ik dat ook doen.
maar als je 1 herkansing hebt is het misschien verstandig om die te gebruiken voor een vak waar je het echt hard bij nodig hebt
Bij ons op school mag je ook onbeperkt herkansen
Tja dat heb je als je op een MLO zit
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:34
Verwijderd
Bij ons moet je gewoon een herkansing doen, of er moet wel een hele dringende oorzaak zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 28-11-2003 @ 16:58:
de toets had amper weging voor mij (weging 2 op de 100), terwijl ik een paar weken later (afgelopen week), een proefwerkweek had met wegingen tussen de 20 en de 65.
Dan vind ik het nogal zonde om voor weging 2 een herkansing te gebruiken...
(terwijl die 1 in feite niet echt veel met m'n cijfer doet. Hooguit 1 of 2 tienden omlaag)
Oud 02-12-2003, 14:30
Nyawa
Citaat:
dreen schreef op 28-11-2003 @ 16:12:
Bij ons vallen inhaaltoetsen niet onder herkansingen. Dus je mag hem gewoon inhalen zonder dat je herkansing daarmee verspild is.

Daarmee zou je probleem dan toch opgelost zijn?
(of je een 1 op mag schrijven weet ik helaas niet)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:29
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Inhalen moet, herkansen mag bij ons.

dus je moet al je toetsen maken.
Maar volgens mij mag je niets meer herkansen als je ook al moet inhalen.. Of je mag er dan maar 1 herkansen, ipv 2. Kweet eigenlijk niet precies
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-12-2003 @ 16:29:
Inhalen moet, herkansen mag bij ons.

dus je moet al je toetsen maken.
Maar volgens mij mag je niets meer herkansen als je ook al moet inhalen.. Of je mag er dan maar 1 herkansen, ipv 2. Kweet eigenlijk niet precies
dat soort regels hebben wij ook wel op school, maar allemaal bij een duidelijke reden van afwezigheid

Om het maar ff uit te leggen: ik heb die toets wel gemaakt, maar heb hem daarna (per ongeluk) in m'n tas gestopt en mee naar huis genomen. De docent heeft van mij dus geen toets ontvangen en concludeert daaruit dat ik afwezig was.
Ik heb later uitgelegd wat er gebeurd is, waarop de docente reageerde met dat ik maar een herkansing moest gebruiken om hem in te halen, aangezien ik niet ziek was, een begrafenis had, of een andere goede reden om de toets niet te maken.
Ik had echter liever dat ze gewoon een 1 op schreef, zodat ik m'n herkansing kon bewaren.
Oud 02-12-2003, 16:13
ssjpan
ssjpan is offline
Wij hoeven dat niet, je moet er juist zelf achteraan gaan, anders kun je 't helemaal niet meer inhalen. Makkelijk als je weet dat je blijft zitten!
Oud 02-12-2003, 16:54
Goede Fee
Goede Fee is offline
Bij ons zijn er 'ingekorte' dinsdagen. Na het achtste uur moet je dan terug komen om die proefwerken in het studiehuis in te gaan halen. Je moet zelf natuurlijk wel eerst gaan regelen dat de leraar/lerares er dan ook een proefwerk heeft liggen voor je...
Oud 02-12-2003, 17:45
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
dat geldt bij ons helaas ook
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:47
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
ikkebenikke schreef op 02-12-2003 @ 18:45:
dat geldt bij ons helaas ook
en als je echt ziek bent (dus met telefoontje of briefje van je ouders) moet je en herkansing gebruiken. Als je dus zwaar griep hebt en de hele toetsweek moet missen ben je al je herkansingen kwijt. Ik vind dit behoorlijk belachelijk en ontzettend streng.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 11:29
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ikkebenikke schreef op 02-12-2003 @ 18:47:
en als je echt ziek bent (dus met telefoontje of briefje van je ouders) moet je en herkansing gebruiken. Als je dus zwaar griep hebt en de hele toetsweek moet missen ben je al je herkansingen kwijt. Ik vind dit behoorlijk belachelijk en ontzettend streng.
Zo'n regel kregen wij nou ook begin dit jaar voorgeschoteld Of je nou echt ziek of dat je nou gewoon deed alsof, die herkansing MOEST je gebruiken.

Als je dus ziek bent moet je bij ons die toets inhalen en dan gebruik je daarvoor je herkansing van die periode. Als je hem niet inhaalt, dan wordt die herkansing zowieso ingenomen.

Dus t is maar beter om niet ''ziek'' te zijn tijdens n toetsperiode...

Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 11:30
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ikkebenikke schreef op 02-12-2003 @ 18:47:
Hoeveel herkansingen krijgen jullie dan per toetsperiode???

Wij heb er maar 1 per periode en aan het eind nog 1 extra geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 12:05
Silver rain
Silver rain is offline
Bij ons moet je ze allemaal inhalen in een gewoon lesuur op de gang. Maar als je 3 weken ziek bent in het ziekenhuis ligt ofzo zijn er een paar leraren waarvan je het niet hoeft in te halen
Oud 03-12-2003, 13:24
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 03-12-2003 @ 12:30:
Hoeveel herkansingen krijgen jullie dan per toetsperiode???

Wij heb er maar 1 per periode en aan het eind nog 1 extra geloof ik...
vorig jaar, havo 4 hadden we 6 tentamen herkansingen en 6 voortgangstoetsen herkansingen per jaar. Maar het maximum dat je per periode mocht gebruiken was 3, gemiddeld had je er dus 4 (2 tentamens en 2 voortgangstoetsen) per periode

dit jaar hebben we er nog maar vier in totaal.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:44
Verwijderd
wij mochten vorig jaar aan het eind van het jaar 2 toetsen herkansen van heel vwo5 (alleen tentamens). Dit jaar mogen we 2 tentamens herkansen (maar dan alleen van de eerste drie periodes).

das nie veel...

en als je afwezig bent zonder reden weet ik niet precies... ik denk dat het hoort bij onregelmatigheden tijdens een schoolexamen en misschien uitsluiting van SCE (of een 1)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 12:05
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Bij mij op school ook, heel vreemd
Oud 04-12-2003, 12:20
Verwijderd
Als je bij mij ziek was (middelbare school dus) mocht je hem buiten de officiele herkansingen om inhalen, dus er ging dan geen herkansing af... Mja, ze belden wel altijd voor het SE begon de mensen op die er niet waren (tenzij ze wisten dat er bv een begrafenis was) om te vragen waarom ze er niet waren; als je dan niet thuis was, had je een probleem...

Mja, nu zijn ze er volgens mij strenger geworden.

Dit jaar (HBO-1) mag je toetsen gewoon de dag erna inhalen, doen ze niet zo moeilijk over. Maar tentamens wel; als je in de tentamen week iets mist, moet je dat in de herkansingsweek - aan het einde van het schooljaar - inhalen. Geen idee of daar een maximum voor is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten