Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Idd en dat geldt dus ook voor deze stelling van ijscoman: Citaat:
Maar we dwalen af...
||
Citaat:
![]() ten eerste gaat dat niet over Nederland (en daar is dit project voor) en ten tweede is dat een discussie apart en ten derde is het off-topic ![]() Er is nog een mooi topic op N&A daarvoor ![]()
|
![]() |
Misschien is geloof ook altijd wel iets om achter te verschuilen en in naam van een hogere macht oorlog te voeren.
De meeste godsdienstoorlogen zijn namelijk heel vaak niet in overeenstemming met de leer. Ik ben niet goed genoeg thuis in de islam om te oordelen of het nu wel een godsdienst is waar haat naar andere religies word gepredikt, of dat het juist een hele verdraagzame godsdienst is. laten we nu aannemen dat het allemaal niks met de godsdienst te maken heeft. laat ik nu eens nuanceren en stellen dat het lang niet zo veel islamitische scholen zijn waar we last van hebben en waar het goed mis is , als ik eigenlijk veronderstel. maar dan nog zijn het wel de islamitische scholen waar we het meeste last van hebben. kan yousra of iemand anders me uitleggen waar het probleem dan zit...als het niet de godsdienst is. (misschien toch mentaliteit??.... tis maar een vraagje hoor ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Als je in een hoekje gedrukt wordt (continu vernederd, er continu over je gegeneraliseerd wordt, je continu met van alles en nog wat geassocieerd wordt met een paar rotte appels in de maatschappij (waarom heeft niemand t toch over de Russen of Bulgaren?)) dan ga je je extremer opstellen en het gevolg hiervan is dat de rotte appels de nog gezonde appels ook aansteken. Net zoals in een fruitmand. Op een gegeven moment is de hele fruitmand ziek. Juist daarom moeten "buitenstaanders" zich realiseren dat het om slechts een paar rotte appels gaat en deze eruit pikken zodat de gezonde appels gewoon lekker kunnen blijven ![]() (leuk hoor, zo'n metafoor) Je zou ook - als je je in een hoekje gedreven voelt - het maar over je heen laten komen, maar dan kan het zijn dat je - als gezonde appel - samen met de rotte appels in de vuilnisbak wordt gekieperd.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Heb niet alles gekeken, maar ben t iig niet eens met die nonnenvergelijking, want een non is een speciale vorm van geloofsbelijdenis en "een gewone vrouw" valt daar niet onder en zal dan ook niet dergelijke kleding dragen (mag wel natuurlijk, als je dat wilt). Maar goed. Laten we weer on-topic gaan ![]()
||
Citaat:
Zouden ze i.p.v. in het zwart rond te lopen gewoon normaal gekleed gaan. Dit geldt overigens voor alle godsdiensten. Een godsdienst belijd je toch in je hart en niet in je manier van kleden, of zit ik fout? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Integreren betekent niet dat je net zo bloot/bedekt moet zijn als de rest, integreren doe je toch ook niet met je manier van kleden, of zit ik fout?
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 18:36. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik zit nu te denken aan het commentaar van Wouter Bos op de motie van Hirsi Ali. Uiteindelijk was die motie er alleen tegen de islamscholen en niet tegen alle scholen, dus had de PvdA niet mee ingestemd. Een beetje racistisch volgens Bos. Ik geef hem gelijk.
Ik ben het met Gauloises eens. Alleen openbare scholen zouden moeten worden toegestaan. Islam, jodendom en weet ik veel doen ze maar onder godsdienstles. Zo komen alle moslims, joden en christenen bij elkaar, en dat is het beste voor de integratie.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Een Amsterdamse VMBO-klas. 20 moslims (Noord-Afrikaans) 2 christenen 1 orthodox-joods meisje Hoe zal het voor de laatste persoon zijn in die klas? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Even zonder gein: dat zou geen probleem moeten zijn en als het al een probleem geeft dan moet daar hard tegen opgetreden worden. Net zoals pesters ook niet mogen pesten en pestslachtoffers niet het dupe moeten worden van pestgedrag. De openbare school waar ik ooit op zat, kende ook anders-religieuze grote minderheden en dat was nooit een probleem.
|
Fleet, het lijkt me juist erg verkeerd om joodse scholen op te richten juist ter bescherming van joden. Daarmee geef je ze juist een status "underdog" en dat lijkt me niet de bedoeling.
(overigens vind ik bijzondere scholen niet eens erg, maar het zou achterlijk zijn dat ze opgericht worden om bepaalde mensen te beschermen. Dan is er wat goed mis)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een kleine greep uit de archieven van afgelopen jaar: 1.6 Onderwijs Medio april - Media: Een Joods meisje vertelt dat zij haar broertje van school gaat halen. Zij vraagt in de klas van haar broertje waar hij is. Het antwoord van een van de kinderen luidt: "In de gaskamer". De directrice van de school zegt tegenover de moeder van de jongen het vreselijk te vinden, doch er niets aan te kunnen doen. 23 april - Melding bij CIDI: Tijdens een schoolreisje van de Joodse basisschool Rosh Pina worden stenen naar de leerlingen gegooid. Zie verder onder fysiek geweld. 26 april - Het Nieuw Israelitisch Weekblad van 26 april rapporteert over antisemitisme op scholen. Uit interviews met Joodse leerlingen blijkt dat als je Joods bent de kans groot is dat je op scholen met veel Marokkaanse leerlingen gepest wordt. Maar zo meldt het NIW ook op 'witte' scholen gebeurt het. 2 mei - Melding bij ADB Amsterdam: Een Joodse vader meldt dat zijn zoon antisemitische bejegeningen ondervindt van twee medeleerlingen op een school in Amstelveen. Melder wil dit alleen laten registreren. Mei - Melding bij CIDI: Een docent geschiedenis zegt dat hij regelmatig met opmerkingen als "Hamas, hamas, Joden aan het gas" wordt geconfronteerd, wanneer hij les geeft over de Holocaust. Hij spreekt zijn leerlingen erop aan. 4 mei - Tijdens een schoolreisje van de Joodse basisschool wordt tijdens de picknick vanuit een aangrenzend huis geschoten met een windbuks. Zie verder onder fysiek geweld. 31 mei - Melding bij CIDI: Een jongen van elf gaat mee met zijn schoolkamp. Hij vraagt zijn onderwijzer wat er in de frisdrank zit. Deze antwoordt hem: "Ja hoor, dat mag je drinken, dat drinken Joodjes altijd". De vader van de jongen spreekt met de onderwijzer hierover. Deze biedt excuus aan. Laatst gewijzigd op 11-12-2003 om 09:10. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Directrice lult uit haar nek. Citaat:
Hoeft nog niet te zijn omdat ze joods zijn. Maar stenen gooien naar personen doe je sowieso niet ![]() Citaat:
Ja, maar moslims worden gepest door hoogblonde witte leerlingen en protestanten worden gepest op een katholieke school en katholieken op een protestantse school. Het mag niet. Natuurlijk niet. En een school moet dan ook ingrijpen. En dat kan best. Al is het alleen maar voorlichting en eventuele sancties als nablijven en reglementen overschrijven. Citaat:
Tsja, door t alleen te laten registreren gebeurt er ook niks. ![]() Citaat:
Gelukkig doet ie er wat aan. Is de directeur (m/v) hier ook van op de hoogte gesteld en heeft deze actie ondernomen? Citaat:
Zie eerder commentaar bij stenen gooien. Citaat:
Het kwam wat denigrerend over, misschien, maar hier zou ik niet van wakker liggen. Zeker niet omdat er excuses zijn aangeboden. Maar wat is je punt nu?
||
Citaat:
Een islamitische Marokkaan op een openare school in Urk. etc. Ik quote even iets uit het Joods journaal: "Laten we ophouden om ons altijd in een underdog positie te manoeuvreren. Laten we de gettomentaliteit van ons afwerpen en laten we trots zijn op wie we zijn en wat we als volk bereikt hebben." (gaarne die trots niet te ver door laten schieten ![]()
||
Citaat:
http://www.jdlholland.tk/ |
![]() |
||
Citaat:
Net zoals Bolkestein op de herdening van de kristallnacht marokkaanse jongeren weer eens over een kam schoor en hen zwart uitmaakte (hoe durft ie dat op zo'n dag te doen!).......
||
Citaat:
Juist moet je een sterke gebalde vuist maken als je in een underdog positie wordt geduwd. Je bent echt niet minder omdat je joods bent en gedraag je dan ook niet zo. Hup. Wat meer zelfvertrouwen en dwing respect af. (overigens vind ik bijzondere scholen niet erg, maar wel als deze "uit bescherming" ontstaan)
|
Ze zijn ook niet geheel uit bescherming maar meer voor de joodse lessen die daar worden gegeven. De bescherming is gewoon een extratje. Zeggen is overigens makkelijker dan doen, iedereen kan van buiten af zeggen doe er iets aan maar als je eenmaal zelf in die situatie staat dan merk je ook dat het ineens stukken moeilijker is. Wat de JDL bijvoorbeeld doet is gebasseerd op het volgende: Wanneer je in de minderheid bent en wilt overleven moet je zorgen dat je sterken bent dan de meerderheid. Daarom houden hun dus de handen en voeten methode er op na en dat vind men in nederland niet leuk.
|
![]() |
||||
Citaat:
Ja, dat weet ik, maar bescherming werd hierboven ook aangehaald, vandaar. Citaat:
Ja, maar mensen voelen zich niet aangesproken als je zielig gaat doen. Van ohoh, kijk ons nou toch. Veel mensen ergeren zich zelfs daaraan. En dan bereik je alleen maar het tegenovergestelde. Citaat:
Sterker door fysiek geweld is niet sterker, maar zwakker.
|
Er word ook niet echt zielig gedaan anders had de media er wel bol van gestaan. Bij zielig doen hoort namelijk een bepaalde media geilheid wat bij bepaalde volkeren duidelijk terug te vinden is. Als een joodse leerling op een openbare school gepest word word die leerling meestal overgeplaatst naar een joodse school en is het probleem opgelost. Het hoort ook niet echt bij het joodse geloof/cultuur om ergens keihard tegen in te gaan zoals je vaak bij de islam ziet, joden zullen bijna altijd conflicten ontwijken of proberen te voorkomen door zich aan te passen of te verhuisen etc..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Als een pester een gepestte wegpest, dan voelt die pester zich heel wat. Daarmee los je niks op. Ergo: je verergert het alleen maar. Zie mijn vergelijking met 1 rotte appel en schone appels in de fruitmand. DOe je niks als schone appel, dan kan het zijn dat je samen met de rotte appel in de vuilnisbak wordt gegooid.
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-12-2003 om 11:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Als mijn kind (die ik niet heb ![]() Nu lijkt het zo alsof je -toegeeft- aan pestgedrag en dat kan toch niet de bedoeling zijn?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Explosie Eindhoven Verwijderd | 152 | 08-11-2004 16:40 | |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Naar aanleiding van NOVA: Hirschi Ali vs Said Benayad :P | 55 | 12-12-2003 21:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het jodendom Greenpeacegirl | 314 | 10-09-2003 14:22 | |
Belgische moslimkinderen krijgen vakantie op islamitische feestdagen. Mujahideen | 39 | 17-09-2002 20:01 |