Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Inderdaad slaat ANW nergens op. Mensen in M-profielen zitten echt niet te wachten op de uiterst belangrijke natuurwetenschappelijk kennis over de werking van een toiletpot en mensen in de N-profielen zitten niet te wachten op de vaak veel te simplistische manier waarop zulke infantiele dingen worden uitgelegd. Afschaffen dus!
||
Citaat:
vind je het niet belangrijk om te weten hoe de politiek in elkaar zit? jij moet ooit gaan stemmen. hoe wil je dat (wel overwogen) doen, wanneer je niet eens weet waar alle partijen voor staan? Je gaat ook ooit werken. Is het niet handig om te weten welke rechten en plichten je hebt als werknemer (of als werkgever)? Waarom is maatschappijleer nutteloos? Het is een van de weinige vakken waarbij je dingen leert die je in de praktijk ook tegenkomt of nodig hebt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
anw = echt té nutteloos, gaat nergens over, en alles wat je krijgt heb je de eerste 3 jaar bij biologie, natuurkunde en scheikunde al gehad. Maar het alleralleráller meest nutteloze vak is toch wel Levensbeschouwing.. wie dat ooit verzonnen heeft
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Simpel gezegd, om ons heden te begrijpen moeten we het verleden kennen. Om een voorbeeld te noemen, als je niets wist over het koloniale verleden van de Europese landen, weet je nu niet waarom een aantal ontwikkelingslanden er nu zo slecht aan toe is. Maar ok, nu on-topic. Een aantal vakken zijn waardeloos voor mij: CKV, muziek, handvaardigheid, textiele werkvormen, alle talen behalve engels. ANW is een twijfelgeval, voor N&T en N&G is het waardeloos, ik als E&M'mer vond het nuttig. Ik vind trouwens dat Engels de enige verplcihte taal zou moeten zijn. Het is de wereldtaal, als iedereen standaardiseert en dat spreekt is er geen probleem. Maar helaas moeten wij nu vele uren besteden aan Frans en Duits. Die tijd zou nuttiger gebruikt kunnen worden. Dat ze waardeloos zijn voor mij betekent niet dat ze waardeloos zijn voor anderen. Daarom pleit ik er voor de vakken die ik daarnet noemde keuzevakken te maken. Laat leerlingen zo veel mogelijk doen wat ze leuk vinden. Ik had liever management & organisatie en/of filosofie gekozen, maar dat kan niet omdat het aantal uren voor vakken naar eigen keuze zeer beperkt is. De vakken die ik niet genoemd heb zien naar mijn mening essentiëel. Wat je daar leert moet iedere leerling leren. Het is jammer dat er zo weinig naar ons geluisterd word. Uiteindelijk zijn wij, de leerlingen, de klanten. Geef ons meer keuzevrijheid.
Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 19:28. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Geschiedenis vond ik altijd zooo nutteloos..! Wat heb ik er aan om te weten wat er in het verleden is gebeurd..! Ik was dan ook blij dat ik dat in de 4e eruit kon gooien.. Jammer dat in de 5e je toch nog geschiedenis 1 moest volgen..!
Verder vind ik Sociologie, wat ik in het 1e trimester heb gehad van mijn studie, een ontzettend nutteloos vak... Het is zo zweverig en het gaat gewoon nergens over..! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Okee, maar mensen met C&M zitten tot en met 4havo/5vwo opgezadeld met Wiskunde, iets waarmee zij waarschijnlijk nooit wat zullen doen. Zo heeft iedereen wel een vak waar hij of zij later niet veel meer aan heeft. In elk geval zijn de meeste vakken algemeen vormend, volgens de lerares Letterkunde geldt dat ook voor haar vak. Ikzelf zie het nut er echter niet van in. Ik moet gedichten lezen en schrijven, literatuur lezen..het kost allemaal veel tijd, maar waarom ik het doe is de vraag...(het antwoord weet ik nog niet).
||
Citaat:
Van wat jij opnoemde weet ik niets en daar hoef ik ook niets van te weten dus het was voor mij redelijk nutteloos. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Op de middelbare school vond ik eigenlijk geen vak echt nutteloos, maar aardrijkskunde vond ik erg stom
![]() Op het HAVO vond ik vooral M&O erg oninteressant, maar op het VWO vond ik dat juist het leukste omdat ik het ineens begreep ![]() Ennehm, ja, nu doe ik HBO, en nu vind ik ICT toch wel erg zinloos; we leren hoe we moeten dubbelklikken... en ja... dat is zinloos omdat iedereen het al kan. Verder is alles wel zinvol, hoewel het soms een beetje erg traag gaat. |
![]() |
|
ik begrijp niet helemaal waarom zoveel mensen hier ckv zo'n dom vak vinden, beetje toneelstukjes bezoeken op kosten van school, dat is toch niet zo erg?? daar dan een paar verslagen over schrijven, daar heb je altijd wat aan. je zult het echt nog wel nodig hebben dat je goed verslagen kan schrijven. als je het dan echt zo'n tijdverspilling vind, dan heb je natuurlijk altijd nog internet, maar dan wordt het idd een nutteloos vak.
ANW is echt een nutteloos vak, gaan ze nog een keertje oppervlakkig uitleggen wat DNA is aan een hele klas met natuur-profiel mensjes, slaat ook helemaal nergens op, denken ze nou echt dat we dat allemaal nog niet weten?? en wat heb ik er nou aan als ik weet hoe jam wordt gemaakt??
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Museums bezoeken enzo vind ik nog wel een beetje nuttig, maar de ckv-lessen zelf zijn echt totaal nutteloos. Het lijkt me beter als de lessen worden geschrapt en dat je alleen in een bepaalde periode een aantal culture activiteiten moet doen en daarvan een verslag moet inleveren. Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 13:27. |
![]() |
||
Citaat:
idd, de lessen zijn redelijk nutteloos, maar dat maakt toch nog niet het hele vak nutteloos?? ok, het is niet mijn lievelingsvak, maar ik heb toch nog het idee dat ik er iets aan heb, wat ik bij ANW dus helemaal niet heb. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ICT, tenminse die basis dingen die je bij ons krijgt (en het was nog verplicht ook)
"hoe werkt een muis?" "Hoe werk ik met windows?" De meeste jongeren kunnen prima met computers omgaan, als je de basis niet onder de knie hebt, dan moet jij het maar inhalen, beetje onnuttig om daarvoor de rest kostbare tijd te laten verliezen. ANW en CKV zijn ook niet enorm boeiend. Ze kunnen dan beter de mensen met een N profiel CKV laten doen en de mensen met een M profiel ANW kunnen doen, beetje stom als je naast Natuur en Scheikunde ook nog ANW krijgt. KCV in plaats van CKV zou ook interessanter zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik doe nu E&M omdat dit het enige profiel is dat ik nog een beetje kan doen. Ik ben een ramp in talen EN scheikunde, natuurkunde vakken. De andere vakken kan ik wel prima maar zulke dingen lukken bij mij gewoon niet. Echt, ik heb heel veel geleerd. Uren gestampt maar uiteindelijk haal ik toch geen voldoende, hoe hard ik ook leer. Ik ben voor afschaffing van verplicht duits1 of frans 1, als je er slecht in bent moet je het toch volgen. Bij andere moeilijke vakken kan je zelf kiezen of je het wil of niet, maar de talen moet je maar verplicht gewoon doen. Nederlands en Engels begrijp ik, maar Frans en Duits? Verder vind ik ANW ook behoorlijk zinloos, je hebt er helemaal niks aan. CKV is ook zinloos maar CKV is voor iedereen nog wel redelijk te doen denk ik. |
![]() |
|
Lichaamsopvoeding, aangezien ik dat juist een vak vind dat om inzet gaat en niet prestatie, dus vind ik de invulling van lichaamsopvoeding slecht.
CKV, ik kan me, hoeveel moeite ik ook doe, niet voorstellen dat zo'n vak serieus bedoeld is om mensen iets bij te brengen. Ik heb er geen fuck aan en 2 dagen erna ben ik alles kwijt. Frans 1 & Duits 1, hoewel ik nu bij Duits 1 ook ineens schrijven en luisteren krijg (waar ik, na 2 jaar geen Duits gehad te hebben, verschrikkelijk moeite mee heb), vind ik de invulling van het vak zo minimaal en weinig vooruitstrevend, dat het een pure verspilling van je tijd is. Ik heb er veel meer aan om een beetje F&D te kunnen luisteren en praten dan om het een klein beetje te kunnen lezen. ANW, ik ben steeds minder lessen gaan volgen en uiteindelijk zelfs geen lessen, heb nooit geleerd en nog steeds haalde ik een 8 op m'n SE. Heel idioot vind ik het vak niet, want het kan best nog wel een beetje interessant zijn voor een paar natuurprofielmensen, maar voor de maatschappijprofielen zie ik het nut helemaal niet! Levensbeschouwing (komt neer op filosofie) vind ik zelf erg interessant, maar er zijn erg veel mensen die hier nooit iets mee zullen doen, keuzevak van maken dus! Zeker omdat het een overgangscriterium is en je geen SE cijfer krijgt. Wiskunde A1 vind ik ook een van de meest idiote uitvindingen. Die mensen kiezen bewust om geen beta-vakken te krijgen en dan komt er ineens wiskunde A1 om de hoek kijken. Als je in de 4e klas komt kun je echt al wel optellen en aftrekken en meer gaan die mensen over het algemeen niet gebruiken in hun latere leven!
|
op zich vind ik anw toch best wel een nuttig vak. alleen zou het misschien handig zijn als alleen mensen met een c-profiel dit vak zouden hebben, want ik doe dan e&m en laatst hadden we het erover waarom nou eigenlijk de lucht blauw is. ik vind het op zich best wel een nuttig vak en voor die 3 kwartier in de week vind ik het wel best
ik zou dan voorstellen om dan leerlingen met een N profiel iets van ges-ak/achtig vak in te voeren zodat zij dan weer van die kant iets bij gebracht wordne ofzo maarja, als al die vakken dan toch worden gegeven, wat heeft het hele idee van de tweede fase met de verschillende profielren dan nog voor zin??? maarjaaaa oja, wat vind ik het lompste vak??? uhm... levensbeschouwing, ik heb geloof ik nog nooit wat gedaan tijdens die les.
|
Ik vind CKV juist een leuk vak... Maar het niveau en de invulling van de lessen verschilt heel erg per school. Kan me dus wel voorstellen dat je er een hekel aan hebt, maar ik vind het wel grappig. Wij hebben dingen als acteerlessen en lichaamstaal, hele nuttige dingen. Echt!
En ANW... ik had het vorig jaar drie uur in de week. Ik vond dat ook wel een heel leuk vak, ik doe zelf C&M en ik was blij dat ik iets leerde over de geschiedenis van al die natuurkundige dingen enzo... Ook veel discussies over klonen en dat soort zaken ![]() Ik had dan wel een Engelse methode, van de gewone vwo-klassen hoorde ik wel dat ze er een hekel aan hadden. Ik denk dat het echt aan de methode ligt, net als met CKV. De meeste scholen zorgen er wel voor dat de Natuurprofielen niet twee keer dezelfde stof krijgen. Onze school richt zich meer op de geschiedenis, dus meestal is dat ook nieuw voor de Natuur-mensen. Ik kan wel van een heleboel vakken het nut inzien, wat natuurlijk niet betekent dat ik ze ook leuk vind ![]() Als ik dan echt moet kiezen, ga ik voor informatica. Misschien dat dat later een leuk vak is, maar ik had het in de tweede en ik vond er niets aan. |
![]() |
||
Citaat:
En op de basisschool krijg je al geschiedenis en ook in de 1e tot en met de 3e krijg je geschiedenis. Ik vind dat ze daar prima alle belangrijke dingen zoals de Eerste en Tweede Wereldoorlog kunnen leren en dat ze voor de bovenbouw (tweede fase) geschiedenis een keuzevak kunnen maken (voor iedereen, dus ook de maatschappij mensjes)
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
C&M: talen E&M: economie en aardrijkskunde ik zie niet in waarom daar zonodig geschiedenis bij zou moeten. de titel 'maatschappijprofiel' slaat imho ook totaal niet op de profielen, maar zo worden ze nou eenmaal genoemd. Er zijn slechts een paar studies waarbij je geschiedenis écht perse nodig zou hebben en daarom zouden ze er ook een keuzevak van moeten maken: die mensen kunnen het dus alsnog kiezen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 |