Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2003, 13:36
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
timbastiaansen schreef op 02-12-2003 @ 15:47:
Frans wa heb je draan , je kan je goed redde mej engels hoor
Nou met Nederlands ook nog.

Ontopic:

ANW was natuurlijk op en top nutteloos. CKV heb ik ook nooit van kunnen genieten.

Nu ik HBO doe nomineer ik Gemeentelijk Belastingen tot meest kansloze vak.
Oud 04-12-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 03-12-2003 @ 18:52:
ANW+ Algemene Natuur Wetenschappen: gaat over waar/door wie/hoe belangrijke uitvindingen zijn gedaan, maar gaat nooit genoeg de diepte in waardoor je blijft zitten met Wist-Je-Dat-feitjes waar je nooit meer wat aan hebt in je C&M profiel.
Dat zeg je heel treffend.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:34
Il organista
Il organista is offline
Inderdaad slaat ANW nergens op. Mensen in M-profielen zitten echt niet te wachten op de uiterst belangrijke natuurwetenschappelijk kennis over de werking van een toiletpot en mensen in de N-profielen zitten niet te wachten op de vaak veel te simplistische manier waarop zulke infantiele dingen worden uitgelegd. Afschaffen dus!
Oud 04-12-2003, 18:43
rubenrtv
rubenrtv is offline
ANW is gewoon zware bullshit, je hebt er nix aan als je er nix mee wil gaan doen. M-profielen hoeven het niet. En KCV is een soort van wanna-be geschiedenis & latijn/grieks in één. Verder leer je nix bij Duits 1.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 04-12-2003 @ 19:43:
Verder leer je nix bij Duits 1.
Inderdaad. Wat heb je eraan als je alleen kunt lezen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 09:40
El Kim
El Kim is offline
Ik nomineer de hele opleiding Communicatie van Hogeschool INHOLLAND Rotterdam hiervoor
Oud 10-12-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
timbastiaansen schreef op 02-12-2003 @ 15:47:
Frans wa heb je draan , je kan je goed redde mej engels hoor
Daarover zul je je nog wel gaan verbazen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 12:39
Verwijderd
Anw
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 12:50
nameloos
nameloos is offline
hm ANW is idd zinloos, maatschappijleer ook... en ja duits 1 en en frans 1... ik heb het nu 2 jaar en heb niet echt het idee dat ik beter frans of duits spreek. trouwens, voor de mensen met EM, wat vinden jullie van aardrijkskunde? bij ons op school leer je dus echt niets...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 13:14
Starry
Starry is offline
CKV1........zo'n bullshit he en nog veel werk ook nog met al die CA's, PO's enzo
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 13:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
nameloos schreef op 10-12-2003 @ 13:50:
hm ANW is idd zinloos, maatschappijleer ook... en ja duits 1 en en frans 1... ik heb het nu 2 jaar en heb niet echt het idee dat ik beter frans of duits spreek. trouwens, voor de mensen met EM, wat vinden jullie van aardrijkskunde? bij ons op school leer je dus echt niets...
ik schreef dit al eerder aan iemand anders, maar zou er echt een antwoord op willen hebben van iemand die maatschappijleer nutteloos vindt:

vind je het niet belangrijk om te weten hoe de politiek in elkaar zit? jij moet ooit gaan stemmen. hoe wil je dat (wel overwogen) doen, wanneer je niet eens weet waar alle partijen voor staan?
Je gaat ook ooit werken. Is het niet handig om te weten welke rechten en plichten je hebt als werknemer (of als werkgever)?
Waarom is maatschappijleer nutteloos? Het is een van de weinige vakken waarbij je dingen leert die je in de praktijk ook tegenkomt of nodig hebt.
Oud 10-12-2003, 14:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
linda85 schreef op 10-12-2003 @ 14:24:
ik schreef dit al eerder aan iemand anders, maar zou er echt een antwoord op willen hebben van iemand die maatschappijleer nutteloos vindt:

vind je het niet belangrijk om te weten hoe de politiek in elkaar zit? jij moet ooit gaan stemmen. hoe wil je dat (wel overwogen) doen, wanneer je niet eens weet waar alle partijen voor staan?
Je gaat ook ooit werken. Is het niet handig om te weten welke rechten en plichten je hebt als werknemer (of als werkgever)?
Waarom is maatschappijleer nutteloos? Het is een van de weinige vakken waarbij je dingen leert die je in de praktijk ook tegenkomt of nodig hebt.
Inderdaad. Ik heb sowieso het gevoel dat sommige mensen de vraag niet helemaal begrijpen. (misschien zelfs wel incl. de TS) Frans is wel ergens goed voor, wiskunde is ook ergens goed voor en geschiedenis al helemaal. Het hoeft je echt niet te interesseren hoor, geschiedenis heeft mij ook nooit echt veel kunnen boeien, maar het is wel ergens goed voor. Namelijk algemene kennis, goeie ontwikkeling, etc. ANW heb ik nooit gehad dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik heb echt ook wel een vak dat me nutteloos lijkt (aardrijkskunde nl.) maar ook dat komt vast nog wel een keertje van pas. Vakken zijn niet meteen nutteloos als ze niet gebruikt worden in het beroep wat je wil gaan doen of zo.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:49
GroOovy Chick'n
GroOovy Chick'n is offline
anw = echt té nutteloos, gaat nergens over, en alles wat je krijgt heb je de eerste 3 jaar bij biologie, natuurkunde en scheikunde al gehad. Maar het alleralleráller meest nutteloze vak is toch wel Levensbeschouwing.. wie dat ooit verzonnen heeft echt níemand interesseert zich voor dat vak, en die leraren maar klagen dat er nooit iemand iets doet .. nou eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:22
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-12-2003 @ 21:11:
Geschiedenis, het kan me werkelijk aan mn reet roesten (??) wat er vroeger is gebeurd
Zo'n uitspraak verwachtte ik nog wel van de 13-jarige topicstarter, maar van een 16-jarige VWO'er niet.

Simpel gezegd, om ons heden te begrijpen moeten we het verleden kennen. Om een voorbeeld te noemen, als je niets wist over het koloniale verleden van de Europese landen, weet je nu niet waarom een aantal ontwikkelingslanden er nu zo slecht aan toe is.

Maar ok, nu on-topic.

Een aantal vakken zijn waardeloos voor mij:

CKV, muziek, handvaardigheid, textiele werkvormen, alle talen behalve engels. ANW is een twijfelgeval, voor N&T en N&G is het waardeloos, ik als E&M'mer vond het nuttig.

Ik vind trouwens dat Engels de enige verplcihte taal zou moeten zijn. Het is de wereldtaal, als iedereen standaardiseert en dat spreekt is er geen probleem. Maar helaas moeten wij nu vele uren besteden aan Frans en Duits. Die tijd zou nuttiger gebruikt kunnen worden.

Dat ze waardeloos zijn voor mij betekent niet dat ze waardeloos zijn voor anderen. Daarom pleit ik er voor de vakken die ik daarnet noemde keuzevakken te maken. Laat leerlingen zo veel mogelijk doen wat ze leuk vinden. Ik had liever management & organisatie en/of filosofie gekozen, maar dat kan niet omdat het aantal uren voor vakken naar eigen keuze zeer beperkt is. De vakken die ik niet genoemd heb zien naar mijn mening essentiëel. Wat je daar leert moet iedere leerling leren.

Het is jammer dat er zo weinig naar ons geluisterd word. Uiteindelijk zijn wij, de leerlingen, de klanten. Geef ons meer keuzevrijheid.

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 10:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 10-12-2003 @ 20:22:
Zo'n uitspraak verwachtte ik nog wel van de 13-jarige topicstarter, maar van een 16-jarige VWO'er niet.

*cut*

Het is jammer dat er zo weinig naar ons geluisterd word. Uiteindelijk zijn wij, de leerlingen, de klanten. Geef ons meer keuzevrijheid.
Ik denk dat jij in het begin van je post duidelijk hebt laten zien waarom ze ons niet zelf laten kiezen of niet? Want ik weet zeker dat op z'n minst de helft van de leerlingen een pesthekel aan geschiedenis (goed voorbeeld!) heeft terwijl het, zoals je al zei, nodig is om het heden te begrijpen. Die keuzevrijheid zou in veel gevallen tot problemen leiden, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 10:59
Snufje
Snufje is offline
Geschiedenis vond ik altijd zooo nutteloos..! Wat heb ik er aan om te weten wat er in het verleden is gebeurd..! Ik was dan ook blij dat ik dat in de 4e eruit kon gooien.. Jammer dat in de 5e je toch nog geschiedenis 1 moest volgen..!

Verder vind ik Sociologie, wat ik in het 1e trimester heb gehad van mijn studie, een ontzettend nutteloos vak... Het is zo zweverig en het gaat gewoon nergens over..!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 12:25
Ireentje
Ireentje is offline
Frans..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 14:07
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
grl schreef op 11-12-2003 @ 11:34:
Ik denk dat jij in het begin van je post duidelijk hebt laten zien waarom ze ons niet zelf laten kiezen of niet? Want ik weet zeker dat op z'n minst de helft van de leerlingen een pesthekel aan geschiedenis (goed voorbeeld!) heeft terwijl het, zoals je al zei, nodig is om het heden te begrijpen. Die keuzevrijheid zou in veel gevallen tot problemen leiden, denk ik.
Ik zij ook niet dat geschiedenis een keuzevak moet zijn. Die vakken die ik opnoemde in de alinea in het midden van mijn tekst zouden keuzevakken moeten zijn. Geschiedenis is essentiëel en moet gewoon blijven.
Oud 12-12-2003, 16:55
ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 01-12-2003 @ 20:51:
Omdat ik het onzin vind dat als je er niet voor kiest, toch nog zo'n uitgekleed vak krijgt. Of geef het hele vak, of geef het niet.

Mensen met NT, die over het algemeen slecht in talen zijn, zitten met een vak opgezadeld waarmee ze naar alle waarschijnlijkheid nooit iets zullen doen.

Okee, maar mensen met C&M zitten tot en met 4havo/5vwo opgezadeld met Wiskunde, iets waarmee zij waarschijnlijk nooit wat zullen doen. Zo heeft iedereen wel een vak waar hij of zij later niet veel meer aan heeft. In elk geval zijn de meeste vakken algemeen vormend, volgens de lerares Letterkunde geldt dat ook voor haar vak. Ikzelf zie het nut er echter niet van in. Ik moet gedichten lezen en schrijven, literatuur lezen..het kost allemaal veel tijd, maar waarom ik het doe is de vraag...(het antwoord weet ik nog niet).
Oud 12-12-2003, 19:16
Smartie
Smartie is offline
uhm...

CKV met stip op 1
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 22:33
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 10-12-2003 @ 20:22:

Ik vind nog steeds dat ik weinig heb gehad aan dat vak.
Van wat jij opnoemde weet ik niets en daar hoef ik ook niets van te weten dus het was voor mij redelijk nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 16:44
iluvlondon
iluvlondon is offline
ckv,anw,frans,duits,godsdienst...
laat ze allemaal maar mooi engels leren dat is uiteindelijk toch de beste en mooiste taal van de wereld!!
Oud 14-12-2003, 20:44
Philemon
Philemon is offline
KCV..das eg te zinloos voor woorden.. Wat heb ik er nou aan hoe je schilderijen moet bekijken???!!
Oud 14-12-2003, 20:45
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
iluvlondon schreef op 14-12-2003 @ 17:44:
ckv,anw,frans,duits,godsdienst...
laat ze allemaal maar mooi engels leren dat is uiteindelijk toch de beste en mooiste taal van de wereld!!
Offtopic: Engels?? Die taal is echt te erg!! Alles beter dan Engels..
Oud 14-12-2003, 21:44
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-12-2003 @ 23:33:
Ik vind nog steeds dat ik weinig heb gehad aan dat vak.
Van wat jij opnoemde weet ik niets en daar hoef ik ook niets van te weten dus het was voor mij redelijk nutteloos.
Ok, de tijd van het imperialisme is natuurlijk al lang geleden. Een recenter voorbeeld wat ik kan geven, is de Tweede Wereldoorlog. Als je niet weet wat er toen gebeurt was, weet niet wat we nu doen op 4 en 5 mei. Het lijkt me niet dat je aan dat onderdeel van het geschiedenis onderwijs niets gehad hebt. Maar in de Tweede Fase lijkt het mij voor de natuurprofielen overbodig (als ze dat krijgen).
Oud 14-12-2003, 21:53
Verwijderd
Op de middelbare school vond ik eigenlijk geen vak echt nutteloos, maar aardrijkskunde vond ik erg stom Ben er dan ook flink op gezakt op mijn VWO.
Op het HAVO vond ik vooral M&O erg oninteressant, maar op het VWO vond ik dat juist het leukste omdat ik het ineens begreep

Ennehm, ja, nu doe ik HBO, en nu vind ik ICT toch wel erg zinloos; we leren hoe we moeten dubbelklikken... en ja... dat is zinloos omdat iedereen het al kan. Verder is alles wel zinvol, hoewel het soms een beetje erg traag gaat.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 21:56
Saddam Hussein
Saddam Hussein is offline
ANW is echt behoorlijk zinloos, zeker omdat ik een N-profiel doe. Ik ben overigens blij dat ik geen CKV, maar KCV heb.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 22:05
DaDude
DaDude is offline
ANW

Maar waarom zeggen sommige mensen hier CkV ??
beetje cultuur kan geen kwaad...
Oud 15-12-2003, 07:41
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Saddam Hussein schreef op 14-12-2003 @ 22:56:
ANW is echt behoorlijk zinloos, zeker omdat ik een N-profiel doe. Ik ben overigens blij dat ik geen CKV, maar KCV heb.
ik niet (dat ik KCV heb bedoel ik)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 08:28
miro
miro is offline
Op middelbare school:

Godsdienst
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:16
Persoontje
Persoontje is offline
ik begrijp niet helemaal waarom zoveel mensen hier ckv zo'n dom vak vinden, beetje toneelstukjes bezoeken op kosten van school, dat is toch niet zo erg?? daar dan een paar verslagen over schrijven, daar heb je altijd wat aan. je zult het echt nog wel nodig hebben dat je goed verslagen kan schrijven. als je het dan echt zo'n tijdverspilling vind, dan heb je natuurlijk altijd nog internet, maar dan wordt het idd een nutteloos vak.

ANW is echt een nutteloos vak, gaan ze nog een keertje oppervlakkig uitleggen wat DNA is aan een hele klas met natuur-profiel mensjes, slaat ook helemaal nergens op, denken ze nou echt dat we dat allemaal nog niet weten?? en wat heb ik er nou aan als ik weet hoe jam wordt gemaakt??
Oud 15-12-2003, 13:23
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
DaDude schreef op 14-12-2003 @ 23:05:
ANW

Maar waarom zeggen sommige mensen hier CkV ??
beetje cultuur kan geen kwaad...
Citaat:
Persoontje schreef op 15-12-2003 @ 14:16:
ik begrijp niet helemaal waarom zoveel mensen hier ckv zo'n dom vak vinden, beetje toneelstukjes bezoeken op kosten van school, dat is toch niet zo erg?? daar dan een paar verslagen over schrijven, daar heb je altijd wat aan. je zult het echt nog wel nodig hebben dat je goed verslagen kan schrijven. als je het dan echt zo'n tijdverspilling vind, dan heb je natuurlijk altijd nog internet, maar dan wordt het idd een nutteloos vak.
Vind je in een gekopieerd schilderij alle seksueel getinte dingen rose kleuren nuttig?

Museums bezoeken enzo vind ik nog wel een beetje nuttig, maar de ckv-lessen zelf zijn echt totaal nutteloos. Het lijkt me beter als de lessen worden geschrapt en dat je alleen in een bepaalde periode een aantal culture activiteiten moet doen en daarvan een verslag moet inleveren.

Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:27
Persoontje
Persoontje is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 15-12-2003 @ 14:23:
Vind je in een gekopieerd schilderij alle seksueel getinte dingen rose kleuren nuttig?

Museums bezoeken enzo vind ik nog wel een beetje nuttig, maar de ckv-lessen zelf zijn echt totaal nutteloos.

idd, de lessen zijn redelijk nutteloos, maar dat maakt toch nog niet het hele vak nutteloos?? ok, het is niet mijn lievelingsvak, maar ik heb toch nog het idee dat ik er iets aan heb, wat ik bij ANW dus helemaal niet heb.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:37
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Persoontje schreef op 15-12-2003 @ 14:27:
idd, de lessen zijn redelijk nutteloos, maar dat maakt toch nog niet het hele vak nutteloos?? ok, het is niet mijn lievelingsvak, maar ik heb toch nog het idee dat ik er iets aan heb, wat ik bij ANW dus helemaal niet heb.
Nou ja, 2 uur in de week nutteloze opdrachten maken vind ik eigenlijk wel nutteloos. De culturele activiteiten vond ik wel leuk om te doen, maar die had ik zonder ckv ook gedaan. Ik heb niet het idee dat ik er iets aan heb gehad. Met Anw heb ik dat eigenlijk wel en ik heb een N-profiel.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-12-2003 @ 20:45:
Wiskunde!! In ieder geval als je, zoals mij, Cultuur en Maatschappij doet
ik doe CM omdat het het minst wiskundige profiel is (ben ik extreem slecht in), maar ik haat CKV.
ik heb dus een zure appel.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:38
guke
guke is offline
geschiedenis en lo slaan nergens op. Kunnen ze beter afschaffen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:53
kiwi16
kiwi16 is offline
CKV en Maatschapplijleer!!!!!
Oud 17-12-2003, 19:48
Gitjuh
Gitjuh is offline
ANW!!!!!! (ook nutteloos bij NG en NT!!)
en CKV/KCV..
en verder vind ik frans, duits en geschiedenis wel heel vervelend maar niet nutteloos!!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:28
Verwijderd
Anw, want dit leek bij ons meer op godsdienst (je kreeg een lager cijfer als je in de evolutie geloofde en een hoger cijfer als je in de schepping geloofde).
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 21:20
Bijoux
Bijoux is offline
wiskunde a1 en anw.
Oud 21-12-2003, 22:15
marlies
marlies is offline
ICT, tenminse die basis dingen die je bij ons krijgt (en het was nog verplicht ook)

"hoe werkt een muis?" "Hoe werk ik met windows?"

De meeste jongeren kunnen prima met computers omgaan, als je de basis niet onder de knie hebt, dan moet jij het maar inhalen, beetje onnuttig om daarvoor de rest kostbare tijd te laten verliezen.

ANW en CKV zijn ook niet enorm boeiend. Ze kunnen dan beter de mensen met een N profiel CKV laten doen en de mensen met een M profiel ANW kunnen doen, beetje stom als je naast Natuur en Scheikunde ook nog ANW krijgt.

KCV in plaats van CKV zou ook interessanter zijn.
Oud 22-12-2003, 08:02
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 01-12-2003 @ 20:51:
Omdat ik het onzin vind dat als je er niet voor kiest, toch nog zo'n uitgekleed vak krijgt. Of geef het hele vak, of geef het niet.

Mensen met NT, die over het algemeen slecht in talen zijn, zitten met een vak opgezadeld waarmee ze naar alle waarschijnlijkheid nooit iets zullen doen.
Oh, en mensen die E&M zitten zeker wel te springen op die talen erbij?
Ik doe nu E&M omdat dit het enige profiel is dat ik nog een beetje kan doen.
Ik ben een ramp in talen EN scheikunde, natuurkunde vakken.
De andere vakken kan ik wel prima maar zulke dingen lukken bij mij gewoon niet.
Echt, ik heb heel veel geleerd. Uren gestampt maar uiteindelijk haal ik toch geen voldoende, hoe hard ik ook leer.

Ik ben voor afschaffing van verplicht duits1 of frans 1, als je er slecht in bent moet je het toch volgen. Bij andere moeilijke vakken kan je zelf kiezen of je het wil of niet, maar de talen moet je maar verplicht gewoon doen. Nederlands en Engels begrijp ik, maar Frans en Duits?

Verder vind ik ANW ook behoorlijk zinloos, je hebt er helemaal niks aan.
CKV is ook zinloos maar CKV is voor iedereen nog wel redelijk te doen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 11:40
Minimistress
Minimistress is offline
ANW, dat is echt net nix...
KCV, het allersaaiste en meest nutteloze vak dat er bestaat!!!
ow, en maatschappijleer!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 16:57
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Lichaamsopvoeding, aangezien ik dat juist een vak vind dat om inzet gaat en niet prestatie, dus vind ik de invulling van lichaamsopvoeding slecht.

CKV, ik kan me, hoeveel moeite ik ook doe, niet voorstellen dat zo'n vak serieus bedoeld is om mensen iets bij te brengen. Ik heb er geen fuck aan en 2 dagen erna ben ik alles kwijt.

Frans 1 & Duits 1, hoewel ik nu bij Duits 1 ook ineens schrijven en luisteren krijg (waar ik, na 2 jaar geen Duits gehad te hebben, verschrikkelijk moeite mee heb), vind ik de invulling van het vak zo minimaal en weinig vooruitstrevend, dat het een pure verspilling van je tijd is. Ik heb er veel meer aan om een beetje F&D te kunnen luisteren en praten dan om het een klein beetje te kunnen lezen.

ANW, ik ben steeds minder lessen gaan volgen en uiteindelijk zelfs geen lessen, heb nooit geleerd en nog steeds haalde ik een 8 op m'n SE. Heel idioot vind ik het vak niet, want het kan best nog wel een beetje interessant zijn voor een paar natuurprofielmensen, maar voor de maatschappijprofielen zie ik het nut helemaal niet!

Levensbeschouwing (komt neer op filosofie) vind ik zelf erg interessant, maar er zijn erg veel mensen die hier nooit iets mee zullen doen, keuzevak van maken dus! Zeker omdat het een overgangscriterium is en je geen SE cijfer krijgt.

Wiskunde A1 vind ik ook een van de meest idiote uitvindingen. Die mensen kiezen bewust om geen beta-vakken te krijgen en dan komt er ineens wiskunde A1 om de hoek kijken. Als je in de 4e klas komt kun je echt al wel optellen en aftrekken en meer gaan die mensen over het algemeen niet gebruiken in hun latere leven!
Oud 22-12-2003, 18:16
idontcare
idontcare is offline
op zich vind ik anw toch best wel een nuttig vak. alleen zou het misschien handig zijn als alleen mensen met een c-profiel dit vak zouden hebben, want ik doe dan e&m en laatst hadden we het erover waarom nou eigenlijk de lucht blauw is. ik vind het op zich best wel een nuttig vak en voor die 3 kwartier in de week vind ik het wel best
ik zou dan voorstellen om dan leerlingen met een N profiel iets van ges-ak/achtig vak in te voeren zodat zij dan weer van die kant iets bij gebracht wordne ofzo

maarja, als al die vakken dan toch worden gegeven, wat heeft het hele idee van de tweede fase met de verschillende profielren dan nog voor zin??? maarjaaaa

oja, wat vind ik het lompste vak??? uhm... levensbeschouwing, ik heb geloof ik nog nooit wat gedaan tijdens die les.
Oud 22-12-2003, 18:52
A loved one
A loved one is offline
Ik vind CKV juist een leuk vak... Maar het niveau en de invulling van de lessen verschilt heel erg per school. Kan me dus wel voorstellen dat je er een hekel aan hebt, maar ik vind het wel grappig. Wij hebben dingen als acteerlessen en lichaamstaal, hele nuttige dingen. Echt!

En ANW... ik had het vorig jaar drie uur in de week. Ik vond dat ook wel een heel leuk vak, ik doe zelf C&M en ik was blij dat ik iets leerde over de geschiedenis van al die natuurkundige dingen enzo... Ook veel discussies over klonen en dat soort zaken
Ik had dan wel een Engelse methode, van de gewone vwo-klassen hoorde ik wel dat ze er een hekel aan hadden.
Ik denk dat het echt aan de methode ligt, net als met CKV. De meeste scholen zorgen er wel voor dat de Natuurprofielen niet twee keer dezelfde stof krijgen. Onze school richt zich meer op de geschiedenis, dus meestal is dat ook nieuw voor de Natuur-mensen.

Ik kan wel van een heleboel vakken het nut inzien, wat natuurlijk niet betekent dat ik ze ook leuk vind Maar kom op, als je je bij alles af gaat vragen wat je er later aan hebt, dan kan je zowat alle vakken schrappen. Wat is er mis met wat algemene ontwikkeling?

Als ik dan echt moet kiezen, ga ik voor informatica. Misschien dat dat later een leuk vak is, maar ik had het in de tweede en ik vond er niets aan.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:48
Verwijderd
LO is goed.

voor velen is dat zo ongeveer de enigste beweging die ze krijgen.
Hier wordt LO overigens gemeten aan inzet.

alleen ben ik het ermee eens dat ze een andere invulling moeten doen dan constant voetbal, wij krijgen ook zelfverdediging enzo, dat roeleert.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 14-12-2003 @ 22:44:
Ok, de tijd van het imperialisme is natuurlijk al lang geleden. Een recenter voorbeeld wat ik kan geven, is de Tweede Wereldoorlog. Als je niet weet wat er toen gebeurt was, weet niet wat we nu doen op 4 en 5 mei. Het lijkt me niet dat je aan dat onderdeel van het geschiedenis onderwijs niets gehad hebt. Maar in de Tweede Fase lijkt het mij voor de natuurprofielen overbodig (als ze dat krijgen).
Waarom is het voor de natuurprofielen overbodig en voor de maatschappijprofielen niet?

En op de basisschool krijg je al geschiedenis en ook in de 1e tot en met de 3e krijg je geschiedenis. Ik vind dat ze daar prima alle belangrijke dingen zoals de Eerste en Tweede Wereldoorlog kunnen leren en dat ze voor de bovenbouw (tweede fase) geschiedenis een keuzevak kunnen maken (voor iedereen, dus ook de maatschappij mensjes)
Oud 22-12-2003, 20:49
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-12-2003 @ 21:08:
Waarom is het voor de natuurprofielen overbodig en voor de maatschappijprofielen niet?

En op de basisschool krijg je al geschiedenis en ook in de 1e tot en met de 3e krijg je geschiedenis. Ik vind dat ze daar prima alle belangrijke dingen zoals de Eerste en Tweede Wereldoorlog kunnen leren en dat ze voor de bovenbouw (tweede fase) geschiedenis een keuzevak kunnen maken (voor iedereen, dus ook de maatschappij mensjes)
uhm... maar wat wil je dan in die maatschappijprofielen stoppen? geschiedenis hangt toch nauw samen met maatschappij??
Oud 22-12-2003, 22:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 22-12-2003 @ 21:49:
uhm... maar wat wil je dan in die maatschappijprofielen stoppen? geschiedenis hangt toch nauw samen met maatschappij??
nou, als je kijkt hoe ze nou in zijn gericht:
C&M: talen
E&M: economie en aardrijkskunde

ik zie niet in waarom daar zonodig geschiedenis bij zou moeten.
de titel 'maatschappijprofiel' slaat imho ook totaal niet op de profielen, maar zo worden ze nou eenmaal genoemd.

Er zijn slechts een paar studies waarbij je geschiedenis écht perse nodig zou hebben en daarom zouden ze er ook een keuzevak van moeten maken: die mensen kunnen het dus alsnog kiezen.
Reageren

Regels voor berichten