Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik schaam me om hoe ik denk, er zijn zoveel meisjes (en jongens ook natuurlijk) die een ES hebben en er alles voor geven om het niet meer te hebben, maar ik wil het niet kwijt, het is iets van mij. Het maakt mij tot wie ik ben. Die sites zijn gewoon handig vind ik, ik zal er niet te diep op ingaan want ik wil natuurlijk niet triggeren. |
![]() |
||
Citaat:
Super voelen als je weinig eet inderdaad. En bij veel eten achteraf denken: waarom?? ik voel me kut ik word dikker. Ik heb de controle nodig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het zal voor jullie vast wel handig zijn al die tips maar je zei het zelf al het word uiteindelijk je dood... ik was gewoon echt kwaad toen ik al die dingen zag mijn zus heeft al jaren anorexia, vandaar ook ken ik iemand die al 25 jaar anorexia heeft, je komt er niet zomaar van af, als je het al ooit echt komt maar waarom even voor iedereen ga je toch naar die sites als het je alleen maar dieper brengt? is het de herkenning, het feit dat er mensen zijn die je soort als gelijk geven?
||
![]() |
Citaat:
je hebt het wel maar toch ook niet klinkt mischien heel raar ik kan dan wel niet uit eigen ervaring zeggen hoe het is maar ik ken de gedachtes wel bij ander soort dingen en bij die dingen ben ik er nu eigenlijk achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal geen controle had, kon geen normaal leven leiden, was soort als iets geobserdeerd, 2 jaar lang heb ik gedacht maar ik heb de controle ik kan doen wat ik wil en zover gaan als ik wil mijn grenzen bereiken maar kheb er helemaal niks mee bereikt hum kom echt niet uit mijn woorden
Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 19:14. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik naar die sites ga voor de steun, en tegelijkertijd triggerd het ook nog eens. Het gevoel dat er zoveel mensen zijn die het wel kunnen, en ik kan mezelf dan niet genoeg beheersen om te lijnen, niet te eten etc. Ik weet het niet, tis best moeilijk om uit te leggen allemaal.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je hebt iets waardoor je kan zeggen dat het beter kan, je hebt dan ook een soort als doen hun verslaan ja kweet ook neit helemaal hoe ik moet uitleggen wat ik denk maar wat ze er bij die sites dan niet bij zetten is dat de meerderdeel van die meisje nu misschien wel dood zijn ze geven je toch van een soort verkeerd beeld...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je moet iets los laten wat nu je leven leid hoe is je leven zonder dat?
||
![]() |
Citaat:
terwijl het je helemaal kapot maakt en je eigenlijk geen normaal leven kan leiden door dat... je bent meer dan alleen dat, je moet dat alleen in durven zien je denkt dat je alles kwijt raakt zonder dat maar dat is niet zo, en bedenk ook al die dingen die er voor terug kunnen komen
||
Verwijderd
|
Citaat:
even een aanvulling, ik hoef geen medelijken en ben ook niet zlielig. Ik heb er op zich zelf voor gekozen (ik zeg niet dat je dat zegt hoor, maar gewoon algemene opmerking).. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik snap dat je bang bent dat je in een zwart gat ga vallen maar je moet er iets voor in de plaats zoeken afleiding, zowieso kan je niet zomaar in 1 keer stoppen naja ik weet de rest van je problemen ook niet, maar ik weet wat dat ik bij iets anders precies het zelfde heb gedacht en je ziet het nu niet als probleem omdat jou hou vast aan het leven is, maar eigenlijk diep in je hart weet je misschien wel beter en ik kan heel hard zijn en zeggen dat ik eigenlijk ook geen medelijden heb, deels wel maar deels ook niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk dat het mijn houvast is, het is de stabiele factor in mijn wereld, het enige waar ik de controle over kan houden. En dat is erg belangrijk voor me. En ik weet ook heel goed dat het zo niet lang meer door kan gaan, maar goed zoals ik eerder al zei, ik wil het gewoon nog niet kwijt. Ik vind het echt ontzettend super van je, dat je steeds zo reageert. Is wel fijn om een keer alles kwijt te kunnen aan een objectief persoon. [SIZE=1]en nu ga ik even de tien kijken en dan slapen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ook ik heb op die pro-ana sites gezeten. Maar met name altijd voor herkenning en erkenning, het gevoel dat ik niet alleen was, dat ik tenmisnte kon zeggen : bah, kheb teveel gegeten, voel me zo slecht, of: kga niets eten, zonder dat iemand er tegen in ging, ze gingen juist mee, niemand dwong me om weer te eten, en dat voelde goed. Tja, wat tips en tricks, tja, die heb ik er soms ook wel uitgehaald. maarja..
Never mind dit stukje :/ Als ik nu weleens naar die sites ga, vraag ik me af wat ik er ooit in zag. DD |
![]() |
|
hoe ik er met feestdagen mee omga
![]() ![]() maar zoals gisteren ik had alleen in de ochtend, khad een snee brood gegeten en voelde me al schuldig erover. maar zoals altijd gooi ik me voedsel wat ik eigenlijk op school moet eten weg. een paar uur later ongeveer rond 7 uur, gaf me moeder me een rol volkoren koekjes en kreeg in ene keer een vreet bui dus ik at de hele rol op ![]() maar nog even terug te komen op een vraag, van die sites: ik kijk ook nog wel eens op de sites, in het begin was het helemaal erg, ik ging alles doorpluizen en elk woordje zeker 10 keer herhalen, nu is het minder. ik vind het niet zo'n probleem dat die sites erzijn, die sites kunnen duidelijkheid geven.
|
Verwijderd
|
Vervelend voor je dat het zo moeilijk wordt met de feestdagen. Helemaal omdat er ook nog een caterings bedrijf komt. Maar ik dacht altijd dat je het er binnen een uur weer uit moet gooien, omdat na een uur de meeste vetten/voedingsstoffen e.d. al zijn opgenomen. Ik kan nu wel gaan zeggen, het geeft niet dat je brood hebt gegeten of die rol koekjes, maar dat komt natuurlijk niet echt geloofwaardig over denk ik. En natuurlijk geeft het niet dat je over je dag aan het vertellen bent..moet je gewoon even kwijt, geen probleem.
Maar nog even over de feestdagen, als je dan gewoon gezonde dingen als salades eet, kip. En bij het eten heel veel water drinken, langzaam eten. Dan moet het misschien nog wel lukken ook, zonder dat je je vreselijk voelt. |
![]() |
|
dus als ik het goed begrijp heeft het dan nog niet veel zin om het bv pas na 2/3 uur eruit overgeven omat het dan toch als is opgenomen? klinkt vies: maar ik ben altijd blij dat als ik het bv zie wat ik eruit gehaald heb, dat het niet in me lichaam meer zit
en bedankt!!
|
Verwijderd
|
Haha eigenlijk heel stom, we zitten gewoon tips te geven hoe je de
feestdagen moet overleven..njaa ![]() Mja op moment gaat het niet zo geweldig, behoorlijke hoofdpijn, zal wel komen doordat ik gewoon weinig/niet eet maar goed, kom er wel weer overheen. Overgeven heb ik al heel lang niet gedaan (kreeg heel erge keelpijn, heb jij daar geen last van?), maar met kerst moet ik wel iets eten anders valt het op vrees ik. Ach ik voel me sterker dan ooit eigenlijk, zolang ik me kan beheersen. En nu moet ik weer verder leren, vanavond hertentamen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mag ik je wat persoonlijks vragen (ja oke, alsof deze dingen allemaal niet persoonlijk zijn hehe), maar heb je boulimia of is het een mix tussen boulimia en anorexia? pff heb net gezondigd, 2 kleine loempia's à 150 cal/per stuk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en zo vies klinkt het niet, voor mensen die het niet hebben misschien wel, maar ik heb dat ook altijd, en hoe meer hoe 'blijer' ik me voel, hm ja |
![]() |
||
Citaat:
(net ff voor de eerste keer vandaag wat gegeten, pudding en een paar chocolade pepernoten, me zus gaf ze. ging naar boven en deed overgeven)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
bij boulimia gaat het gewoon meer om het overgeven, ook over het eten natuurlijk maar dat is niet de hoofdzaak daarin, ja nou zoiets dan.. Laatst gewijzigd op 16-12-2003 om 13:58. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Moenbase
Héél kort samengevat: eten slecht, niet eten goed. Ik denk dat gewoon o.a. te maken heeft met controle hebben. En (natuurlijk) te dik zijn. @ Mis-Suus Lijk wel meer op boulimia, dan eet je (veel of niet, das niet zo belangrijk) om het er daarna weer uit te gooien. Maar op zich zit er maar een dunne lijn tussen boulimia en anorexia, en dan kan je ook altijd nog een combi hebben. |
![]() |
|
ik moest net na de winkerl, ff eten halen voor de suprise van vanavond
![]() het was echt een ramp, ik liep echt de hele tijd heen en weer omdat ik echt niet wist wat ik moest halen, ik pakte wat uit de rekken en legde het weer terug, zo ging het dus al de hele tijd. na een tijdje zag ik dat het sinterklaas snoep in de aanbieding was, dus ik pakte 2 zakken met chocolade perpernoten en gewone pepernoten ik wist dat de anderen dit heel erg lekker vinden dus pakte ik het maar. voor mezelf had ik maar weer een rol volkoren koekjes gehaald. dat wordt dus me avondeten daar ![]() khad net gelogen tegen me moeder, me moeder zei we moeten dadelijk wel nog eten voor dat je opgehaald wordt. dus zei ik zo van, nee hoeft niet want ik ga daar avondeten, ik ga dus daar helemaal niet avondeten. ik voel me hier wel klote over ![]()
|
Verwijderd
|
Oow das echt klote dan, je bent dan echt in een tweestrijd he? Ken het gevoel wel. Maar volkoren koekjes vullen nog wel goed. Ik ben dan calorie obsessed, kijk op elke verpakking hoeveel erin zit en dan vergelijken met elkaar. Op internet heb ik ook een goede calorie-tel-site gevonden.
En dat liegen he, ik begrijp wel hoe je je voelt. Telkens maar smoezen verzinnen om niet te hoeven avondeten. ik weet niet of het verstandig is dat ik het zeg, maar je kan de volgende keer beter gewone dan volkoren biscuit nemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
3 calorien per biscuit minder..als mijn calorienteller correct is |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
goed, maakt natuurlijk ook niet uit he. |
![]() |
|
dus een gewoon droog koekje is beter dan een volkoren koekje?
maar vanavond wordt het echt moeilik, kheb wel zin in de "meiden avond"met de suprise. maar pff het eten ik ben blij om te horen dat je zegt dat ik nog geen anorexia heb, klink alweer raar ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 |