Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 17:30
black tiger
black tiger is offline
Citaat:
gothicje schreef op 15-12-2003 @ 18:20:
kheb zo ongeveer niks op deze pagina gelezen maar ik zag toevallig dit zinnetje
maar in ieder geval, hier wil ik dus zeker wat op zeggen
gewoon op het feit dat er tips&tricks op het internet staat, al die pro- anorexia sites
wat vinden jullie dara nou van?
en hoe ga je daar mee om als je anorexia hebt
(jah ff kort want ik moet eten)
Ik heb een tijdlang gehad dat ik heel intensief met die sites bezig was. Ik heb stapels papieren met allemaal tips en tricks uitgeprint, vertaald naar het nederlands zelfs, maar daardoor ging ik alleen maar meer op het eten letten, en mezelf vergelijken met al die foto's met die magere meisjes die op pro-ana sites staan. Ik ging me alleen maar slechter voelen (kwam ik achteraf trouwens pas achter), op geven moment ben ik niet meer naar die sites toegegaan. Als je die sites bezoekt raak je alleen maar dieper in de anorexia, je wilt dunner zijn dan de anderen, het word een soort wedstrijd. En ja, wat heb je nou eigenlijk als je wint, dan word het je dood.
Oud 15-12-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef op 15-12-2003 @ 18:20:
maar in ieder geval, hier wil ik dus zeker wat op zeggen
gewoon op het feit dat er tips&tricks op het internet staat, al die pro- anorexia sites. wat vinden jullie dara nou van? En hoe ga je daar mee om als je anorexia hebt (jah ff kort want ik moet eten) [/B]
Ik zal even verduidelijken, omdat ik dat ook gezegd heb. Die sites zijn een steun voor me, zoals al gezegd word daar, het is een levensstijl. Ik heb al een ES sinds mn 15, ik ben nu 20, en eerlijk gezegd voel ik me gewoon super als ik niks/weinig eet. Ik weeg geen 45 kilo, integendeel . Heb nu een periode van veel eten achter de rug, en nu zit ik in een periode van zo weinig mogelijk (zo lang niemand het merkt) eten.

Ik schaam me om hoe ik denk, er zijn zoveel meisjes (en jongens ook natuurlijk) die een ES hebben en er alles voor geven om het niet meer te hebben, maar ik wil het niet kwijt, het is iets van mij. Het maakt mij tot wie ik ben.

Die sites zijn gewoon handig vind ik, ik zal er niet te diep op ingaan want ik wil natuurlijk niet triggeren.
Oud 15-12-2003, 18:17
black tiger
black tiger is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-12-2003 @ 18:57:
Ik zal even verduidelijken, omdat ik dat ook gezegd heb. Die sites zijn een steun voor me, zoals al gezegd word daar, het is een levensstijl. Ik heb al een ES sinds mn 15, ik ben nu 20, en eerlijk gezegd voel ik me gewoon super als ik niks/weinig eet. Ik weeg geen 45 kilo, integendeel . Heb nu een periode van veel eten achter de rug, en nu zit ik in een periode van zo weinig mogelijk (zo lang niemand het merkt) eten.

Ik schaam me om hoe ik denk, er zijn zoveel meisjes (en jongens ook natuurlijk) die een ES hebben en er alles voor geven om het niet meer te hebben, maar ik wil het niet kwijt, het is iets van mij. Het maakt mij tot wie ik ben.
Herkenning

Super voelen als je weinig eet inderdaad. En bij veel eten achteraf denken: waarom?? ik voel me kut ik word dikker.
Ik heb de controle nodig.
Oud 15-12-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
black tiger schreef op 15-12-2003 @ 19:17:
Herkenning

Super voelen als je weinig eet inderdaad. En bij veel eten achteraf denken: waarom?? ik voel me kut ik word dikker.
Ik heb de controle nodig.
Ja precies, vooral de controle vind ik heel belangrijk. Dan is er tenminste iets waarover ik controle heb en kan houden. Elke keer dat ik niet eet is een overwinning, elke keer dat er weer een kilo af is is een overwinning..Maar bij elke kilo eraf en elke overwinning erbij, gaat er een stukje dood van me.
Oud 15-12-2003, 18:43
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
black tiger schreef op 15-12-2003 @ 17:30:
Ik heb een tijdlang gehad dat ik heel intensief met die sites bezig was. Ik heb stapels papieren met allemaal tips en tricks uitgeprint, vertaald naar het nederlands zelfs, maar daardoor ging ik alleen maar meer op het eten letten, en mezelf vergelijken met al die foto's met die magere meisjes die op pro-ana sites staan. Ik ging me alleen maar slechter voelen (kwam ik achteraf trouwens pas achter), op geven moment ben ik niet meer naar die sites toegegaan. Als je die sites bezoekt raak je alleen maar dieper in de anorexia, je wilt dunner zijn dan de anderen, het word een soort wedstrijd. En ja, wat heb je nou eigenlijk als je wint, dan word het je dood.
ik weet nog wel dat ik in een programma voor het eerst over die sites zag, ik snap niet dat er mensen zijn die zulke sites maken, ze steunen jullie met je anorexia, maar niet de goede steun (althans in mijn ogen dan)
het zal voor jullie vast wel handig zijn al die tips maar je zei het zelf al het word uiteindelijk je dood...
ik was gewoon echt kwaad toen ik al die dingen zag
mijn zus heeft al jaren anorexia, vandaar
ook ken ik iemand die al 25 jaar anorexia heeft, je komt er niet zomaar van af, als je het al ooit echt komt

maar waarom even voor iedereen ga je toch naar die sites als het je alleen maar dieper brengt? is het de herkenning, het feit dat er mensen zijn die je soort als gelijk geven?
Oud 15-12-2003, 18:44
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-12-2003 @ 18:40:
Ja precies, vooral de controle vind ik heel belangrijk. Dan is er tenminste iets waarover ik controle heb en kan houden. Elke keer dat ik niet eet is een overwinning, elke keer dat er weer een kilo af is is een overwinning..Maar bij elke kilo eraf en elke overwinning erbij, gaat er een stukje dood van me.
eigenlijk heb je geen controle...
je hebt het wel maar toch ook niet
klinkt mischien heel raar
ik kan dan wel niet uit eigen ervaring zeggen hoe het is maar ik ken de gedachtes wel bij ander soort dingen
en bij die dingen ben ik er nu eigenlijk achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal geen controle had, kon geen normaal leven leiden, was soort als iets geobserdeerd, 2 jaar lang heb ik gedacht maar ik heb de controle ik kan doen wat ik wil en zover gaan als ik wil mijn grenzen bereiken
maar kheb er helemaal niks mee bereikt
hum kom echt niet uit mijn woorden

Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 19:14.
Oud 15-12-2003, 18:58
Verwijderd
Ik denk dat ik naar die sites ga voor de steun, en tegelijkertijd triggerd het ook nog eens. Het gevoel dat er zoveel mensen zijn die het wel kunnen, en ik kan mezelf dan niet genoeg beheersen om te lijnen, niet te eten etc. Ik weet het niet, tis best moeilijk om uit te leggen allemaal.
Oud 15-12-2003, 19:07
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-12-2003 @ 18:58:
Ik denk dat ik naar die sites ga voor de steun, en tegelijkertijd triggerd het ook nog eens. Het gevoel dat er zoveel mensen zijn die het wel kunnen, en ik kan mezelf dan niet genoeg beheersen om te lijnen, niet te eten etc. Ik weet het niet, tis best moeilijk om uit te leggen allemaal.
opzich denk ik dat ik wel snap wat je bedoel en kan me er wel een beetje in vinden...
je hebt iets waardoor je kan zeggen dat het beter kan, je hebt dan ook een soort als doen hun verslaan
ja kweet ook neit helemaal hoe ik moet uitleggen wat ik denk
maar wat ze er bij die sites dan niet bij zetten is dat de meerderdeel van die meisje nu misschien wel dood zijn
ze geven je toch van een soort verkeerd beeld...
Oud 15-12-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef op 15-12-2003 @ 20:07:
opzich denk ik dat ik wel snap wat je bedoel en kan me er wel een beetje in vinden...
je hebt iets waardoor je kan zeggen dat het beter kan, je hebt dan ook een soort als doen hun verslaan
ja kweet ook neit helemaal hoe ik moet uitleggen wat ik denk
maar wat ze er bij die sites dan niet bij zetten is dat de meerderdeel van die meisje nu misschien wel dood zijn
ze geven je toch van een soort verkeerd beeld...
En ik weet het ook wel, dat het heel slecht is en dat je er dood aan kan gaan..maar het is een obsessie in feite. Ik weet ook alle dingen die er met je lichaam kunnen gebeuren door voedsel/vitamine tekorten, maar het is gewoon niet makkelijk om te stoppen (je moet eerst willen stoppen).
Oud 15-12-2003, 19:16
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-12-2003 @ 19:13:
En ik weet het ook wel, dat het heel slecht is en dat je er dood aan kan gaan..maar het is een obsessie in feite. Ik weet ook alle dingen die er met je lichaam kunnen gebeuren door voedsel/vitamine tekorten, maar het is gewoon niet makkelijk om te stoppen (je moet eerst willen stoppen).
jah als je het niet wil dan gebeurd het ook niet
je moet iets los laten wat nu je leven leid
hoe is je leven zonder dat?
Oud 15-12-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef op 15-12-2003 @ 20:16:
jah als je het niet wil dan gebeurd het ook niet
je moet iets los laten wat nu je leven leid
hoe is je leven zonder dat?
Dat is mijn leven, dus zonder dat is er geen leven meer.
Oud 15-12-2003, 19:25
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-12-2003 @ 19:21:
Dat is mijn leven, dus zonder dat is er geen leven meer.
en daarom wil je er niet vanaf...
terwijl het je helemaal kapot maakt en je eigenlijk geen normaal leven kan leiden door dat...
je bent meer dan alleen dat, je moet dat alleen in durven zien
je denkt dat je alles kwijt raakt zonder dat maar dat is niet zo, en bedenk ook al die dingen die er voor terug kunnen komen
Oud 15-12-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef op 15-12-2003 @ 20:25:
en daarom wil je er niet vanaf...
terwijl het je helemaal kapot maakt en je eigenlijk geen normaal leven kan leiden door dat...
je bent meer dan alleen dat, je moet dat alleen in durven zien
je denkt dat je alles kwijt raakt zonder dat maar dat is niet zo, en bedenk ook al die dingen die er voor terug kunnen komen
Het is mijn leven al 5 jaar, als ik nu "stop" val ik in een zwart gat en ben bang dat ik er niet meer uit kom. Er zijn wel meer dingen dan alleen de ES, alleen dit is nu mijn main-problem (hm ik noem het probleem, terwijl ik het eigenlijk helemaal niet zo zie). Maar pas als ik er aan toe ben, en het ook echt zelf wil, zal ik kunnen stoppen. En wanneer dat is..wie weet.

even een aanvulling, ik hoef geen medelijken en ben ook niet zlielig. Ik heb er op zich zelf voor gekozen (ik zeg niet dat je dat zegt hoor, maar gewoon algemene opmerking)..
Oud 15-12-2003, 19:39
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-12-2003 @ 19:33:
Het is mijn leven al 5 jaar, als ik nu "stop" val ik in een zwart gat en ben bang dat ik er niet meer uit kom. Er zijn wel meer dingen dan alleen de ES, alleen dit is nu mijn main-problem (hm ik noem het probleem, terwijl ik het eigenlijk helemaal niet zo zie). Maar pas als ik er aan toe ben, en het ook echt zelf wil, zal ik kunnen stoppen. En wanneer dat is..wie weet.

even een aanvulling, ik hoef geen medelijken en ben ook niet zlielig. Ik heb er op zich zelf voor gekozen (ik zeg niet dat je dat zegt hoor, maar gewoon algemene opmerking)..
ja en voor die 5 jaar had je het niet...
ik snap dat je bang bent dat je in een zwart gat ga vallen maar je moet er iets voor in de plaats zoeken afleiding, zowieso kan je niet zomaar in 1 keer stoppen
naja ik weet de rest van je problemen ook niet, maar ik weet wat dat ik bij iets anders precies het zelfde heb gedacht
en je ziet het nu niet als probleem omdat jou hou vast aan het leven is, maar eigenlijk diep in je hart weet je misschien wel beter

en ik kan heel hard zijn en zeggen dat ik eigenlijk ook geen medelijden heb, deels wel maar deels ook niet
Oud 15-12-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef op 15-12-2003 @ 20:39:
ja en voor die 5 jaar had je het niet...
ik snap dat je bang bent dat je in een zwart gat ga vallen maar je moet er iets voor in de plaats zoeken afleiding, zowieso kan je niet zomaar in 1 keer stoppen
naja ik weet de rest van je problemen ook niet, maar ik weet wat dat ik bij iets anders precies het zelfde heb gedacht
en je ziet het nu niet als probleem omdat jou hou vast aan het leven is, maar eigenlijk diep in je hart weet je misschien wel beter

en ik kan heel hard zijn en zeggen dat ik eigenlijk ook geen medelijden heb, deels wel maar deels ook niet
Ja ik weet dat ik het voor mn 15e niet had, en hoe het toen was weet ik eigenlijk niet eens meer. Verder heb ik last van depressies, ken je het gevoel dat je valt en denkt niet meer op te houden met vallen..zo voel ik mij vaak.

Je hebt helemaal gelijk dat het mijn houvast is, het is de stabiele factor in mijn wereld, het enige waar ik de controle over kan houden. En dat is erg belangrijk voor me. En ik weet ook heel goed dat het zo niet lang meer door kan gaan, maar goed zoals ik eerder al zei, ik wil het gewoon nog niet kwijt.

Ik vind het echt ontzettend super van je, dat je steeds zo reageert. Is wel fijn om een keer alles kwijt te kunnen aan een objectief persoon.

[SIZE=1]en nu ga ik even de tien kijken en dan slapen /SIZE]
Oud 15-12-2003, 22:57
Verwijderd
ook ik heb op die pro-ana sites gezeten. Maar met name altijd voor herkenning en erkenning, het gevoel dat ik niet alleen was, dat ik tenmisnte kon zeggen : bah, kheb teveel gegeten, voel me zo slecht, of: kga niets eten, zonder dat iemand er tegen in ging, ze gingen juist mee, niemand dwong me om weer te eten, en dat voelde goed. Tja, wat tips en tricks, tja, die heb ik er soms ook wel uitgehaald. maarja..

Never mind dit stukje :/

Als ik nu weleens naar die sites ga, vraag ik me af wat ik er ooit in zag.

DD
Oud 16-12-2003, 09:03
miss-suus
miss-suus is offline
hoe ik er met feestdagen mee omga ik eet wel , wel wat minder, maar dan gooi ik erna weer uit. ik heb dat ook zonder de feestdagen dat als ik dan eet er erna weer uitgooi, het geeft me een goed gevoel als ik weet dat die "troep"dan net meer in me lichaam zit en vet wordt. dit jaar met kerst gaan we naar me zus en dan komt mijn familie en de familie van me schoonbroer. me zus laat een caterings bedrijf komen . alleen 1 probleem, nou ja meerder problemen eigenlijk. maja, ik blijf dan bij me zus slapen en omdat er zoveel mensen zijn wordt overgeven heel erg moeilijk. iedereen zegt wel dat je na 2 uur nog kan overgeven, maar als het bv 3 uur later is het niet meer gaat. nou ik kan het nog zelf na 3 uur, wel wat minder natuurlijk maar toch gaat het nog.
maar zoals gisteren ik had alleen in de ochtend, khad een snee brood gegeten en voelde me al schuldig erover. maar zoals altijd gooi ik me voedsel wat ik eigenlijk op school moet eten weg.
een paar uur later ongeveer rond 7 uur, gaf me moeder me een rol volkoren koekjes en kreeg in ene keer een vreet bui dus ik at de hele rol op . voelde me zo erg schuldig erna dus gaf ik in de douche over, ik weet het het is niet erg smakelijk om over te geven in de douche, maar op de wc zou me moeder het horen, en in de douche ben ik boven en heb dan in me kamer de muziek aan. dus eigenlijk heb ik gisteren 2 snee brood gegeten. en nu nog niks. oke, het zal jullie wel vervelen dat ik nu een heel verslag ben aan het geven van hoe me dag gisteren ging met eten. srry daarvoor.

maar nog even terug te komen op een vraag, van die sites:
ik kijk ook nog wel eens op de sites, in het begin was het helemaal erg, ik ging alles doorpluizen en elk woordje zeker 10 keer herhalen, nu is het minder.
ik vind het niet zo'n probleem dat die sites erzijn, die sites kunnen duidelijkheid geven.
Oud 16-12-2003, 09:13
Verwijderd
Vervelend voor je dat het zo moeilijk wordt met de feestdagen. Helemaal omdat er ook nog een caterings bedrijf komt. Maar ik dacht altijd dat je het er binnen een uur weer uit moet gooien, omdat na een uur de meeste vetten/voedingsstoffen e.d. al zijn opgenomen. Ik kan nu wel gaan zeggen, het geeft niet dat je brood hebt gegeten of die rol koekjes, maar dat komt natuurlijk niet echt geloofwaardig over denk ik. En natuurlijk geeft het niet dat je over je dag aan het vertellen bent..moet je gewoon even kwijt, geen probleem.

Maar nog even over de feestdagen, als je dan gewoon gezonde dingen als salades eet, kip. En bij het eten heel veel water drinken, langzaam eten. Dan moet het misschien nog wel lukken ook, zonder dat je je vreselijk voelt.
Oud 16-12-2003, 09:39
miss-suus
miss-suus is offline
dus als ik het goed begrijp heeft het dan nog niet veel zin om het bv pas na 2/3 uur eruit overgeven omat het dan toch als is opgenomen? klinkt vies: maar ik ben altijd blij dat als ik het bv zie wat ik eruit gehaald heb, dat het niet in me lichaam meer zit

en bedankt!!
Oud 16-12-2003, 09:40
miss-suus
miss-suus is offline
Maar nog even over de feestdagen, als je dan gewoon gezonde dingen als salades eet, kip. En bij het eten heel veel water drinken, langzaam eten. Dan moet het misschien nog wel lukken ook, zonder dat je je vreselijk voelt. [/B][/QUOTE]

bedankt voor de tip
Oud 16-12-2003, 09:41
miss-suus
miss-suus is offline
hoe gaat het dan nu met jou?
Oud 16-12-2003, 11:23
Verwijderd
Haha eigenlijk heel stom, we zitten gewoon tips te geven hoe je de
feestdagen moet overleven..njaa

Mja op moment gaat het niet zo geweldig, behoorlijke hoofdpijn, zal wel komen doordat ik gewoon weinig/niet eet maar goed, kom er wel weer overheen. Overgeven heb ik al heel lang niet gedaan (kreeg heel erge keelpijn, heb jij daar geen last van?), maar met kerst moet ik wel iets eten anders valt het op vrees ik.
Ach ik voel me sterker dan ooit eigenlijk, zolang ik me kan beheersen.

En nu moet ik weer verder leren, vanavond hertentamen ..
Oud 16-12-2003, 11:53
miss-suus
miss-suus is offline
hihi, ja kvind het ook wel grappig

maar eerlijk gezegd ik heb er (nog) geen last van. Kben bang dat ik door het vele overgeven binnekort dat als ik dan weer overgeef ga bloeden. dan weet ik niet wat ik moet doen eerlik gezegd.

maar in ieder geval

leer ze
Oud 16-12-2003, 12:30
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 16-12-2003 @ 12:53:
hihi, ja kvind het ook wel grappig

maar eerlijk gezegd ik heb er (nog) geen last van. Kben bang dat ik door het vele overgeven binnekort dat als ik dan weer overgeef ga bloeden. dan weet ik niet wat ik moet doen eerlik gezegd.

maar in ieder geval

leer ze
He, je kan dan beter stoppen (of iig minderen) met overgeven, want als het gaat bloeden zit je nog dieper in de problemen. Ik begrijp wel dat het moeilijk is om te stoppen, vooral als je het heel vaak doet.

Mag ik je wat persoonlijks vragen (ja oke, alsof deze dingen allemaal niet persoonlijk zijn hehe), maar heb je boulimia of is het een mix tussen boulimia en anorexia?

pff heb net gezondigd, 2 kleine loempia's à 150 cal/per stuk
Oud 16-12-2003, 12:38
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 16-12-2003 @ 13:30:

pff heb net gezondigd, 2 kleine loempia's à 150 cal/per stuk
dat is geen zonde.
Oud 16-12-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 16-12-2003 @ 13:38:
dat is geen zonde.
voor mij wel
Oud 16-12-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 16-12-2003 @ 10:39:
dus als ik het goed begrijp heeft het dan nog niet veel zin om het bv pas na 2/3 uur eruit overgeven omat het dan toch als is opgenomen? klinkt vies: maar ik ben altijd blij dat als ik het bv zie wat ik eruit gehaald heb, dat het niet in me lichaam meer zit

en bedankt!!
valt wel mee hoor, na 2 uur kun je het er ook nog wel uitgooien..
en zo vies klinkt het niet, voor mensen die het niet hebben misschien wel, maar ik heb dat ook altijd, en hoe meer hoe 'blijer' ik me voel, hm ja
Oud 16-12-2003, 13:07
miss-suus
miss-suus is offline
dit moet ik even zeggen : ik vind je echt grappig

ok weer ff serieus:
volgens mij is het een mix ervan, want als ik dan eindelijk wat eet, geef ik over

of is het dan toch meer bolumia?
kweet het ff zelf niet meer
Oud 16-12-2003, 13:09
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
poorleno schreef op 16-12-2003 @ 14:05:
valt wel mee hoor, na 2 uur kun je het er ook nog wel uitgooien..
en zo vies klinkt het niet, voor mensen die het niet hebben misschien wel, maar ik heb dat ook altijd, en hoe meer hoe 'blijer' ik me voel, hm ja
ja, kheb hetzelfde, dan voel ik me blijer

(net ff voor de eerste keer vandaag wat gegeten, pudding en een paar chocolade pepernoten, me zus gaf ze. ging naar boven en deed overgeven)
Oud 16-12-2003, 13:10
Verwijderd
het komt er dan meer op neer dat je boulimia hebt, omdat je je dan meer met het overgeven bezighoudt?! nouja, zo denk ik er dan over,
Oud 16-12-2003, 13:12
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
poorleno schreef op 16-12-2003 @ 14:10:
het komt er dan meer op neer dat je boulimia hebt, omdat je je dan meer met het overgeven bezighoudt?! nouja, zo denk ik er dan over,
zo denk ik ook, want bolumia patienten hebben dat toch dat ze eigenlijk bijna nooit wat eten en als ze dan eten het eruit gooien?
Oud 16-12-2003, 13:12
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 16-12-2003 @ 13:53:
voor mij wel
hoe komt het dat je dit ervaart als zonde?
Oud 16-12-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 16-12-2003 @ 14:12:
zo denk ik ook, want bolumia patienten hebben dat toch dat ze eigenlijk bijna nooit wat eten en als ze dan eten het eruit gooien?
niet elk boulimia-patient natuurlijk,

bij boulimia gaat het gewoon meer om het overgeven, ook over het eten natuurlijk maar dat is niet de hoofdzaak daarin, ja nou zoiets dan..

Laatst gewijzigd op 16-12-2003 om 13:58.
Oud 16-12-2003, 13:19
miss-suus
miss-suus is offline
bij mij is het wel de hoofdzaak
ach laat ook maar ik zal mezelf nooit begrijpen
Oud 16-12-2003, 13:19
Verwijderd
@ Moenbase
Héél kort samengevat: eten slecht, niet eten goed. Ik denk dat gewoon o.a. te maken heeft met controle hebben. En (natuurlijk) te dik zijn.

@ Mis-Suus
Lijk wel meer op boulimia, dan eet je (veel of niet, das niet zo belangrijk) om het er daarna weer uit te gooien. Maar op zich zit er maar een dunne lijn tussen boulimia en anorexia, en dan kan je ook altijd nog een combi hebben.
Oud 16-12-2003, 13:25
miss-suus
miss-suus is offline
ik moest net na de winkerl, ff eten halen voor de suprise van vanavond dat eten was dus snoep
het was echt een ramp, ik liep echt de hele tijd heen en weer omdat ik echt niet wist wat ik moest halen, ik pakte wat uit de rekken en legde het weer terug, zo ging het dus al de hele tijd.
na een tijdje zag ik dat het sinterklaas snoep in de aanbieding was, dus ik pakte 2 zakken met chocolade perpernoten en gewone pepernoten ik wist dat de anderen dit heel erg lekker vinden dus pakte ik het maar. voor mezelf had ik maar weer een rol volkoren koekjes gehaald. dat wordt dus me avondeten daar

khad net gelogen tegen me moeder, me moeder zei we moeten dadelijk wel nog eten voor dat je opgehaald wordt. dus zei ik zo van, nee hoeft niet want ik ga daar avondeten, ik ga dus daar helemaal niet avondeten.

ik voel me hier wel klote over
Oud 16-12-2003, 13:35
Verwijderd
Oow das echt klote dan, je bent dan echt in een tweestrijd he? Ken het gevoel wel. Maar volkoren koekjes vullen nog wel goed. Ik ben dan calorie obsessed, kijk op elke verpakking hoeveel erin zit en dan vergelijken met elkaar. Op internet heb ik ook een goede calorie-tel-site gevonden.

En dat liegen he, ik begrijp wel hoe je je voelt. Telkens maar smoezen verzinnen om niet te hoeven avondeten.

ik weet niet of het verstandig is dat ik het zeg, maar je kan de volgende keer beter gewone dan volkoren biscuit nemen.
Oud 16-12-2003, 13:42
miss-suus
miss-suus is offline
ik weet niet of het verstandig is dat ik het zeg, maar je kan de volgende keer beter gewone dan volkoren biscuit nemen. [/B][/QUOTE]

klinkt misschien dom, maar wat is er beter aan?
Oud 16-12-2003, 13:44
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 16-12-2003 @ 14:42:
ik weet niet of het verstandig is dat ik het zeg, maar je kan de volgende keer beter gewone dan volkoren biscuit nemen.
klinkt misschien dom, maar wat is er beter aan? [/B][/QUOTE]

3 calorien per biscuit minder..als mijn calorienteller correct is
Oud 16-12-2003, 13:48
Verwijderd
3 meer of minder maakt niet zo veel uit.. voor jou dan wel cassiopeia.. maar jij lijdt aan anorexia.., en zij 'nog' niet, het is misschien wel aardig bedoelt.. maarja
Oud 16-12-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
poorleno schreef op 16-12-2003 @ 14:48:
3 meer of minder maakt niet zo veel uit.. voor jou dan wel cassiopeia.. maar jij lijdt aan anorexia.., en zij 'nog' niet, het is misschien wel aardig bedoelt.. maarja
op zich maakt 3 niet uit, we als je een heel rolletje eet..pff het komt net over of ik haar nog dieper in de problemen wil krijgen, maar dat is natuurlijk niet zo. En ik heb een combi tussen anorexia en boulimia (zit toevallig nu in een niet-eet periode)..
Oud 16-12-2003, 13:55
Verwijderd
ik snap heus wel dat je haar er niet nog dieper in wil slepen, ik bedoelde het ook niet aanvallend naar jou toe, maar nouja je snapt me nu wel,
en ik wist niet dat je combi had, maar goed, nouja sterkte
Oud 16-12-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
poorleno schreef op 16-12-2003 @ 14:55:
ik snap heus wel dat je haar er niet nog dieper in wil slepen, ik bedoelde het ook niet aanvallend naar jou toe, maar nouja je snapt me nu wel,
en ik wist niet dat je combi had, maar goed, nouja sterkte
Nee weet ik ook wel, sorry ik voelde me een beetje aangevallen..daarom reageerde ik een beetje lullig. En nee, logisch dat je het niet wist hehe..maar
goed, maakt natuurlijk ook niet uit he.
Oud 16-12-2003, 13:58
miss-suus
miss-suus is offline
dus een gewoon droog koekje is beter dan een volkoren koekje?

maar vanavond wordt het echt moeilik, kheb wel zin in de "meiden avond"met de suprise.
maar pff het eten

ik ben blij om te horen dat je zegt dat ik nog geen anorexia heb, klink alweer raar maar dit is een kline opluchting
Oud 16-12-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 16-12-2003 @ 14:58:
ik ben blij om te horen dat je zegt dat ik nog geen anorexia heb, klink alweer raar maar dit is een kline opluchting
hoezo klinkt het als een opluchting? anorexia is niet veel erger dan boulimia, beide is het slecht en beide hebben ze dezelfde soort gevolgen
Oud 16-12-2003, 14:03
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 16-12-2003 @ 14:58:
dus een gewoon droog koekje is beter dan een volkoren koekje?

maar vanavond wordt het echt moeilik, kheb wel zin in de "meiden avond"met de suprise.
maar pff het eten

Nou dan doe je toch gewoon mee, en drink je gewoon veeel water of thee..krijg je ook al minder trek van (en vermindert je schuldgevoel). He je moet weten dat ik, als ik weet iets doms zeg ofzo, het niet verkeerd bedoel, ik wil je geen erger complex aanpraten of je nog dieper het dal insleuren ..
Oud 16-12-2003, 14:03
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
poorleno schreef op 16-12-2003 @ 15:00:
hoezo klinkt het als een opluchting? anorexia is niet veel erger dan boulimia, beide is het slecht en beide hebben ze dezelfde soort gevolgen
ja ok, maar ik d8 dat ik het erger was
Oud 16-12-2003, 14:05
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 16-12-2003 @ 15:03:
Nou dan doe je toch gewoon mee, en drink je gewoon veeel water of thee..krijg je ook al minder trek van (en vermindert je schuldgevoel). He je moet weten dat ik, als ik weet iets doms zeg ofzo, het niet verkeerd bedoel, ik wil je geen erger complex aanpraten of je nog dieper het dal insleuren ..
nee joh, dat weet ik toch wel. ik vind het echt ontzettend aardig dat je me probeert te helpen met oplossingen zoeken.
Oud 16-12-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 16-12-2003 @ 15:03:
ja ok, maar ik d8 dat ik het erger was
is het dus niet, toet
Oud 16-12-2003, 14:11
miss-suus
miss-suus is offline
toet

Regels voor berichten