Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 17:59
miss x
miss x is offline
Wat ik de laatste tijd heb meegemaakt is echt moeilijk.
en ook een beetje raar ook. ik vraag me dus ook af wat jullie in zo'n situatie zouden doen.ik leerde ongeveer een jaar geleden een jongen kennen via internet en vond hem gewoon best aardig. we werden goede vrienden en steeds closer.we hebben allebei veel vervelende dingen meegemaakt en konden daar goed met elkaar over praten, we snapten elkaar gewoon goed. maar op een gegeven moment werd hij verliefd op mij. maar ik had en heb nog steeds een vriend en voel totaal niks voor hem behalve dan een goede vriendschap.dus we besloten wat afstand te houden.na een tijdje kregen we weer meer contact en zei hij dat hij niks meer voor mij voelde. t was weer gewoon gezellig tot plotseling zijn beste vriendin en ook een goede vriendin van mij verongelukte. Hij was er natuurlijk kapot van en pleegde een zelfmoordpoging iets wat hij eerder ook al eens had geprobeerd maar waarvan ik hem toen van kon weerhouden.Nu luisterde hij niet meer naar mij.Hij had in een jaar tijd 5 belangrijke personen in zijn leven verloren. hij wou perse dood. ik kon hem er niet van weerhouden. hij raakte in coma en zijn zusje vertelde me 24 uur per dag hoe het met hem ging. het ging slecht , de artsten vertelden op een gegeven moment dat hij hoe dan ook dood zou gaan , hij had ook een afscheidsbrief aan zn zusje geschreven waarin stond dat hij zielsveel van mij hielt en dat zei voor mij moest blijven zorgen. ik was helemaal van de kaart plosteling ging zn hart weer zelf de taak van de machines overnemen hij overleefde het.maar moest nog wel in t ziekenhuis blijven. toen kreeg ik erge ruzie met mijn vader hij gaf me tot maandag de tijd maandag zou ik uit huis moeten gaan. ik belde het zusje van die jongen die in t ziekenhuis lag en vroeg haar of ze t hem wou vertellen, toen hij het hoorde zei hij dat hij er maandag meteen aan zou komen dat wou ik niet want hij was eigenlijk veel te zwak en mocht van de doktoren eigenlijk helemaal nog niet weg maar hij luisterde niet en ging uit t ziekenhuis zonder dat ik dat wou en dat t van de artsten mocht.ik wou gewoon niet dat hij kwam omdat hij zo zwak was.hij was erg boos en zn zusje ook. hij wou me niet meer spreken maar na een paar dagen was hij alweer op msn t ging weer wat beter met hem maar ik vertelde hem dat ik niet verliefd op hem was en niks met hem wou. dat deed hem pijn , hij leefde voor mij en als hij mij niet had had het voor hem geen zin meer om te leven.hij wou mij steeds zo graag zien maar dat wilde ik niet omdat hij zoveel gevoelens voor mij had en ik bang was dat hij teveel van mij verwachtte.hij wou weer een zelfmoordpoging plegen maar volgens zn zusje is t nu allemaal mijn schuld omdat ik geen relatie met hem wil! dus als hij binnenkort weer een poging doet (en ik weet dat dat gebeurd) dan is dat mijn schuld volgens zijn familie. maargoed ik heb nu geen contact meer met hem omdat ik hem vrijdag niet liet komen (hij had eigenlijk school maar van zn moeder mocht hij naar mij toe komen) terwijl hij wist dat ik dat niet wou! en omdat ik hem niet liet komen wou hij geen contact meer maar ik wil hem gewoon graag helpen ik weet dat t straks fout gaat met hem maar ik wil zijn vriendin niet zijn , niet op de manier die hij wil! is dat zo vreemd?dus wat moet ik nou? hem zelfmoordpogingen laten plegen tot ie dood is of hem blijven steunen ook al wil hij dat eigenlijk niet maar heeft hij het wel nodig , ik ben de enige die hem nog zou kunnen helpen , wat zou jij in mijn geval doen?
Liefs miss x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2002, 18:04
Aurora
Aurora is offline
Nah.. dat jij de schuld krijgt is echt absurd ECHT NIX van aantrekken!! En als hij geen steun van je wil, kan je die moeilijk geven lijkt me!! Je moet denk ik uit zijn leven verdwijnen, ook al wil je hem helpen.. want hij wil je niet meer zien! Hij heeft andere mensen in zijn leven die hem kunnen helpen.. en met iemand omgaan die constant zelfmoord wil plegen OM JOU lijkt me ook geen pretje.. en als hij je steeds zal zien en beseffen dat hij je niet kan krijgen maakt het er alleen maar erger op lijkt me.. nah suxes ermeej, lijkt me een vervelende situatie..
Oud 11-05-2002, 19:10
kippebil
kippebil is offline
Citaat:
bloem schreef:
Nah.. dat jij de schuld krijgt is echt absurd ECHT NIX van aantrekken!! En als hij geen steun van je wil, kan je die moeilijk geven lijkt me!! Je moet denk ik uit zijn leven verdwijnen, ook al wil je hem helpen.. want hij wil je niet meer zien! Hij heeft andere mensen in zijn leven die hem kunnen helpen.. en met iemand omgaan die constant zelfmoord wil plegen OM JOU lijkt me ook geen pretje.. en als hij je steeds zal zien en beseffen dat hij je niet kan krijgen maakt het er alleen maar erger op lijkt me.. nah suxes ermeej, lijkt me een vervelende situatie..
ben er mee eens ...
en als zijn familie u nog es de schuld geeft vin ik het helemaal absurd ... zijn familie zou hem moeten steunen en de schuld ni op u steken ... misschien is dit een teken da zijn familie ook ni weet wat te doen, en dat ze maar een zondebok zoeken ...

xxx kim

ps: ik zou ook uit zijn leven verdwijnen !!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 21:16
Sithan
Sithan is offline
Jezus wat een klote situatie zeg (sorry van het taalgebruik)
Je wordt hier gewoon emotioneel gechanteerd en ja dat is heel moeilijk maar in dit geval moet je kiezen voor jezelf...Dit is jouw leven en als iemand een einde aan zijn leven wil maken omdat hij 'voor jou leeft' dan is dat een wanhoopsactie om iets te krijgen wat ie niet kan krijgen.
De mens wil altijd meer dan mogelijk is
En dan vind ik dat 'voor jou leven' een absurde reden voor zoiets aangezien hij weet dat als je je van hem afkeert hij kapot zal gaan...ja dat wel...maar als hij echt alléén voor jou zou leven zou hij ook moeten weten wat er gebeurd als hij zn plan doorzet, als hij zn leven uit wanhoop beeindigt...dan ga jij er ook aan kapot en soms moet iemand nou eenmaal inzien dat als je van iemand houdt...en dan bedoel ik écht van iemand houden...dat je dat pas echt kan tonen door te laten zien dat je er rust mee hebt dat die persoon geen toekomst met jou ziet...

Als hij dat niet wil inzien kan hij niet zeggen dat hij om je geeft ook al vind hij waarschijnlijk van wel... Emotioneel chanteren is iets wat ik niet in de categorie 'houden van' vind passen in ieder geval.

Wat ik in ieder geval wil zeggen is dat hoe moeilijk het ook mag zijn ...je in deze situatie alleen voor jezelf mag kiezen anders geef je toe aan iets wat niet bij jou aanwezig is en zal hij alleen maar meer afhankelijk van je worden!

En wat betreft de familie...daar heb ik gewoon geen woorden voor...dat ze het over hun hart verkrijgen om zoiets te zeggen...

Laat het duidelijk zijn dat de énige die schuldig is aan het verdriet wat hier én jou én de familie wordt aangedaan, die jongen zelf is en dat hij daar maar eens over moet nadenken!
Hoe klote zijn leven ook mag wezen...er is géén excuus voor emotionele chantage!!!
Reageren

Regels voor berichten