Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2001, 19:29
Hakkie
Hakkie is offline
Ik vind ANW echt nergens op slaan. Ik doe C&M (atheneum 5) met keuzevak economie. Ik heb dus het minste van het minste wat wiskunde betreft, en geen bio, natuur- of scheikunde. Ik vind ANW echt niet boeiend, ik snap niet dat het een verplicht vak is. Weer zo'n geweldige bijkomstigheid van de Tweede Fase, hoewel ik de Tweede Fase wel mee vind vallen. Maar ja, jullie kunnen er ook niks aan doen maar blij dat ik het kwijt kon
Oud 28-09-2001, 12:25
DrPain
DrPain is offline
Zo vond ik het stom dat engels verplicht was, wat heb je daaaar nou aan? Ik sprak het al, maar die kut grammatica en spelling
Oud 28-09-2001, 17:06
cooolgirl :D
cooolgirl :D is offline
het IS ook nutteloos...
Oud 28-09-2001, 17:49
mif
mif is offline
Het hele leven is nutteloos. Je wordt geboren om uiteindelijk weer dood te gaan.
Oud 28-09-2001, 19:08
Verwijderd
*zucht*
Hier komt m'n betoog weer:
ANW is niet nutteloos, juist omdat je C&M hebt. Nu krijg je ook nog iets mee van de andere vakken. Dit is dus goed voor je algemene ontwikkeling. Bovendien: mocht je later toch nog een technische richting op gaan, dan heb je door ANW in ieder geval al de basis, anders zou je helemaal vanaf 0 moeten beginnen.
Troost je ook in het feit dat ANW geen centraal schriftelijk bevat, je krijgt er dus geen examen voor!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 22:34
wicce15
wicce15 is offline
bij anw had ik juist eerder et gevoel dat ik iets nuttigs leerde, geld ook voor maatschappijleer...
maar natuurlijk heb ik die vakken niet meer
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 01:20
Upior
Upior is offline
Ik ben van mening dat ANW voor -maatschappij profielen verplicht is en voor -techniek profielen een keuzevak moet zijn...
Oud 29-09-2001, 01:52
Lyx
Lyx is offline
ANW is ook nutteloos...niemand
heeft er wat aan
Oud 29-09-2001, 09:53
Breezer
Breezer is offline
Citaat:
Upior schreef:
Ik ben van mening dat ANW voor -maatschappij profielen verplicht is en voor -techniek profielen een keuzevak moet zijn...

Idd, voor ons is het allemaal dubbelop!

Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 18:34
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef:
*zucht*
Hier komt m'n betoog weer:
ANW is niet nutteloos, juist omdat je C&M hebt. Nu krijg je ook nog iets mee van de andere vakken. Dit is dus goed voor je algemene ontwikkeling. Bovendien: mocht je later toch nog een technische richting op gaan, dan heb je door ANW in ieder geval al de basis, anders zou je helemaal vanaf 0 moeten beginnen.
Troost je ook in het feit dat ANW geen centraal schriftelijk bevat, je krijgt er dus geen examen voor!

100% mee eens....
ANW vind ik op zich zwaar overbodig als je een N-profiel hebt (zoals ik). Je gaat op alle onderwerpen toch duizend keer dieper in dan bij ANW. Dus vind ik dat ANW eigenlijk alleen bij de C-profielen gegeven zou moeten worden.
Maarjah...boeiuh

-x-

Alicia
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

100% mee eens....
ANW vind ik op zich zwaar overbodig als je een N-profiel hebt (zoals ik). Je gaat op alle onderwerpen toch duizend keer dieper in dan bij ANW. Dus vind ik dat ANW eigenlijk alleen bij de C-profielen gegeven zou moeten worden.
Maarjah...boeiuh

-x-

Alicia
Ik ook dus.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2001, 10:17
DrPain
DrPain is offline
Nou een beetje algemene ontwikkeling mag wel, vind ik. Dan kun je vaker mee praten met gesprekken, als je strax 30+ bent en op die saaie feesjes komt net als je ouders nu.

Van de mensen die geen natuurkunde hebben, wie weet het verschil tussen spanning en stroom? Zonder op te zoeken, eerlijk.
Oud 30-09-2001, 11:22
Verwijderd
Citaat:
DrPain schreef:
Nou een beetje algemene ontwikkeling mag wel, vind ik. Dan kun je vaker mee praten met gesprekken, als je strax 30+ bent en op die saaie feesjes komt net als je ouders nu.

Van de mensen die geen natuurkunde hebben, wie weet het verschil tussen spanning en stroom? Zonder op te zoeken, eerlijk.

Kom, dat heb ik wel gehad...
Spanning is volgens mij de hoeveelheid stroom per hoeveelheid draad (ofzo), iig gemeten in Ohm.
PS: Dat krijg ik niet bij ANW...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2001, 11:47
blackjack
blackjack is offline
ik heb er toch geen last van; ik jat de werkstukken van anderen dus...
ze zijn er nog nooit achter gekomen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2001, 12:58
DrPain
DrPain is offline
Je krijgt het misschien niet bij ANW, maar is wel algemene ontwikkeling mbt tot natuurwetenschappen enzo. ANW was toch met stand van de maan tekenen enzow? Ik vind het wel goed.

Citaat:
DutchECK schreef:
Spanning is volgens mij de hoeveelheid stroom per hoeveelheid draad (ofzo), iig gemeten in Ohm.
Dis dus niet goed. Ohm is de eenheid van weerstand. Spanning is in Volt en stroom in Ampère. Spanning is het potenciaal verschil, dus het verschil in lading tussen 2 punten. En stroom is het aantal colomb dat per seconde door een draad gaat. Maakt niet uit, want daar ging het niet over, maar algemene ontwikkeling, ookal gaat het over sterren, of over gras, is ammel wel handig. Net als dat voor mij engels handig is (terwijl ik het vak haatte)
Oud 30-09-2001, 13:41
Verwijderd
Citaat:
DrPain schreef:

tsja....je zal wel gelijk hebben....
k heb toch 5 jaar natuurkunde gehad en ik weet het ook niet!!

Met citaat reageren
Oud 30-09-2001, 16:41
stalkgirl
stalkgirl is offline
Citaat:
DrPain schreef:
Je krijgt het misschien niet bij ANW, maar is wel algemene ontwikkeling mbt tot natuurwetenschappen enzo. ANW was toch met stand van de maan tekenen enzow? Ik vind het wel goed.

Dis dus niet goed. Ohm is de eenheid van weerstand. Spanning is in Volt en stroom in Ampère. Spanning is het potenciaal verschil, dus het verschil in lading tussen 2 punten. En stroom is het aantal colomb dat per seconde door een draad gaat. Maakt niet uit, want daar ging het niet over, maar algemene ontwikkeling, ookal gaat het over sterren, of over gras, is ammel wel handig. Net als dat voor mij engels handig is (terwijl ik het vak haatte)

k wil niet lullig doen maar dit heb ik ook nooit geleerd bij natuurkunde ofzo
Oud 30-09-2001, 21:01
chantalle00
chantalle00 is offline
het is een saai vak zeker wel. ik zit in 5 havo en wij hebben een boek waarvan je denkt is dit wel voor 5 havo. het lijkt mij eerder iets voor het vbo. zo stom zijn de vragen gesteld.
gr chantalle
Oud 03-10-2001, 20:21
Prisja
Prisja is offline
ik vind ANW ook onnodig.
Op het begin dacht ik dat het wel interessant was, maar als je eenmaal met het boek aan het werk gaat, worden er ineens supermoeilijke vragen gesteld. Waar ik ook helemaal geen antwoord op weet!

Ik doe trouwens ook C& M (VWO4)
dacht ik dat ik helemaal van scheikunde en natuurkunde af was, krijg je dit!
gelukkig heb ik het maar 1 jaar!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 18:35
Verwijderd
is het ook!
ik blij dat ik het niet meer heb!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 16:39
apeldoorn
apeldoorn is offline
Bij ons was het op een gegeven moment zo erg dat we bij ANW thuis onze WC uit elkaar moesten halen om te gaan onderzoeken hoe die precies werkt...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 10:48
Verwijderd
Citaat:
apeldoorn schreef:
Bij ons was het op een gegeven moment zo erg dat we bij ANW thuis onze WC uit elkaar moesten halen om te gaan onderzoeken hoe die precies werkt...
Solar?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 20:18
Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
apeldoorn schreef:

Hoezo nutteloos?
Oud 08-10-2001, 08:06
mayonaise
mayonaise is offline
Nou anw zuigt als de pest. Weet je wat we nou moeten doen? in een week de proefwerkweek notabene. Een werk stuk maken over de club van rome. En dan over de variable industrialisatie. Er is op inet en in de mediatheek niets te vinden. Slaaat gewoon nergens op. Ik heb N&T. en ik weet niet of er er later iets aan hebt of jou nou weet hoe je een colablikje maakt. Maarja vorig hadden we het geluk dat we het havo boek maan ou het vwo 2 boek. Slaat echt nergens over.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 08:09
mayonaise
mayonaise is offline
Citaat:
mayonaise schreef:
Nou anw zuigt als de pest. Weet je wat we nou moeten doen? in een week de proefwerkweek notabene. Een werk stuk maken over de club van rome. En dan over de variable industrialisatie. Er is op inet en in de mediatheek niets te vinden. Slaaat gewoon nergens op. Ik heb N&T. en ik weet niet of er er later iets aan hebt of jou nou weet hoe je een colablikje maakt. Maarja vorig hadden we het geluk dat we het havo boek maan ou het vwo 2 boek. Slaat echt nergens op. Maar jah we hebben ook frans das net zo erg. of ckv moet je naar de bios gaan en dan van die pokkemoelijke vragen beantwoorden. maar ja volgende jaar meer geluk dan heb ik nog maar 10 vakken waarvan 7 eindexamenvakken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2001, 22:00
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
stalkgirl schreef:
k wil niet lullig doen maar dit heb ik ook nooit geleerd bij natuurkunde ofzo
Err... als ik jou was zou ik een andere school zoeken. Alicia ook.

Voor C&M/E&M is ANW imho wel belangrijk, voor de al eerder genoemde algemene kennis. Voor N&G/N&T is het gewoon nutteloos, je leert er niets wat je niet in de normale natuurvakken leert volgens mij. Ik maakte tijdens 1 les per week (van de 3 ofzo, is een tijdje terug) zo'n werkstukje van niks, verder zat ik gewoon te kletsen tijdens de lessen ('k heb na de eerste 2 hoofstukken geen EEN opgave meer gemaakt). Ook leerde ik er nooit voor. Uiteindelijk had ik een 9...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten