Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 18:50
gsusboY
gsusboY is offline
Ik heb sinds een jaar of 2 last van een pieptoon in mijn oren..
ik heb geen id hoe het komt..
het kan door het uitgaan zijn of door bijv. vuurwerk..
deze vorm van gehoorbeschadiging heet tinnitus en daardoor krijg je een pieptoon in je oren (of een ander soort toonhoogte)
wie hebben er op dit forum nog meer last van ??
en hoe kan je er het beste mee omgaan?
Oud 15-12-2003, 20:07
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik heb het heel af en toe, een hoge piep.
Maar twee jaar lang, dat is erg vervelend.
Ik vind twee minuten al erg, te meer omdat ik erg op mijn gehoor gesteld ben (heb ook een hekel aan blazen/kusjes/harde muziek in m'n oren, daar kan ik gewoon niet tegen). Als ik jou was zou ik even naar de dokter gaan, ik weet namelijk niet wat je er tegen kunt doen (een 'tegentoon' produceren zou vast wat moeilijk gaan).
Oud 15-12-2003, 20:59
Miracle
Miracle is offline
twee jaar lijkt me wel een beetje lang ja. waarom kom je er nu pas mee?
Oud 16-12-2003, 17:54
gsusboY
gsusboY is offline
k ben een week nadat het begon naar huisarts geweest.. hij stuurde me door naar kno arts zodat werd gecontroleerd of m'n gehoor nog goed was.. dat was (toen) wel zo.. nu weetk het niet.. en die zeiden dat het vanzelf over zou gaan.. maar na een paar jaar weet k dat niet echt zeker
Oud 16-12-2003, 18:03
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
gsusboY schreef op 15-12-2003 @ 19:50:
Ik heb sinds een jaar of 2 last van een pieptoon in mijn oren..
ik heb geen id hoe het komt..
het kan door het uitgaan zijn of door bijv. vuurwerk..
deze vorm van gehoorbeschadiging heet tinnitus en daardoor krijg je een pieptoon in je oren (of een ander soort toonhoogte)
wie hebben er op dit forum nog meer last van ??
en hoe kan je er het beste mee omgaan?
Ik heb het soms ook weleens, de ene keer n pieptoon, anders keer heel wazig/zweverig/dof geluid. Bij mij komt het door harde muziek of harde stemmen ofzo, maar kweet niet wat het bij jou is?
Oud 16-12-2003, 18:37
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Het lijkt me dat jouw oren permanent beschadigt zijn, weet er het niet fijne niet van maar door het harde geluid zijn je trilhaartjes in je oren afgebroken en die groeien nooit meer aan. Lijkt me dat je dit dus altijd blijft houden.

Na het uitgaan heb ik het wel altijd dat komt door het volume van de muziek daar. Dat is altijd als ik wakker ben altijd weer over.

Lijkt me wel zwaar irritant, maar ik dacht dat je na twee jaar het wel niet meer zou horen, dat je er gewend aan zou zijn zeg maar. Volgens mij kan je er weinig aandoen alleen verdere beschadiging voorkomen.
Oud 17-12-2003, 15:02
Hulk
Hulk is offline
Als ik na het uitgaan thuiskom heb ik het altijd wel even, amar de volgende ochtend heb ik er geen last meer van.
Oud 17-12-2003, 16:05
Negrotiator
Negrotiator is offline
Een vriend van mij heeft het een tijd gehad, bij hem kwam het door een permanente gehoorsbeschadiging. Maar het is nu weer over geloof ik.
Oud 17-12-2003, 17:46
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 17-12-2003 @ 17:05:
Een vriend van mij heeft het een tijd gehad, bij hem kwam het door een permanente gehoorsbeschadiging. Maar het is nu weer over geloof ik.
permanent betekent toch dat het altijd blijft?
Oud 22-12-2003, 20:01
Verwijderd
Ik heb het ook 2 jaar nu, het is inderdaad permanent en je kan er niks aan doen, behalve eraan wennen en erger voorkomen. En iedereen die tijdens of na het uitgaan een pieptoon hoort, denk eens ff na bij je gezondheid voor je dit ook hebt en gebruik oordopjes ofzo.

In het begin is het zwaar kut, vooral om mee te slapen, maar na 2 jaar zou je toch wel gewend moeten zijn..
Oud 22-12-2003, 22:17
Nuck
Nuck is offline
Mja, dat heb ik ook regelmatig. Erg vervelend .
Oud 22-12-2003, 22:46
zus en zo
zus en zo is offline
ik hoor het alleen als het helemaal stil is
Oud 29-12-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Hahaha geweldig dit

Hmja. Ik heb het alleen als ik naar een concert oid ben geweest. Meestal is het dan de volgende morgen weg, behalve als ik naar Tivoli ben geweest, dan duurt het een paar dagen
Oud 29-12-2003, 21:06
Narayan
Narayan is offline
normaal post ik nooit mjah...ik ben bored en dis wel interessant:

Ik heb ut dus ook...ehh, iets langer dan 2 jaar...
keer naar schoolfeest geweest en sindsdien een pieptoon in me oor, jaja, schoolfeesten zijn gevaarlijk!

mjah...eerst werd ik dr helemaal gek van enzow...ut werd pas een klein beetje minder na 2 maanden...en toen is het gebleven zoals het nu is. Ik hoor ut dus als ik ga slapen of als het ergens redelijk stil is..

Paar maanden daarna heb ik trouwends ook gehoorbeschermdingen (jaja) gehaald. Als ik zonder die oordingen naar een disco ging ofzw dan hoorde ik een week lang een extreem erge pieptoon, en kon ik niet slapen etc. (beetje depri drvan) Maar zelfs met die oordoppies heb ik na lowlands nogsteeds een paar dage last (tegen die bas tonen kan je weinig doen, maar meeste mensen hebben alleen snel last van hoge tonen)

Maar ik accepteer het maar....andere mensen hebben bijvoorbeeld slechte ogen, mijn oren zijn klote.

Mijn advies aan jou is: koop oordingen voordat het erger kan woorden, je moet dr niet aan denken dat je die toon ook de hele dag hoord, ook als het niet echt stil is.
Oud 30-12-2003, 22:05
kandyrat
kandyrat is offline
Mijn moeder heeft ook last van tinnitus, al sinds de geboorte van mijn zusje, en mijn zusje is 15.... tja het lijkt me echt klote.... ... mn moeder is het nu inmiddels wel 'gewend' maar het is en blijft lastig...
Oud 30-12-2003, 23:03
Maarten
Maarten is offline
Laatst las ik ergens dat je trilhaartjes wel weer aan konden groeien?

:/
Oud 12-01-2004, 22:23
gsusboY
gsusboY is offline
Citaat:
het kan dat hij het nu niet meer hoort omdat hij eraan gewent is, maar iets wat permanent beschadigt is kan niet zomaar ineens herstellen
Oud 12-01-2004, 22:25
gsusboY
gsusboY is offline
Citaat:
Narayan schreef op 29-12-2003 @ 22:06:
normaal post ik nooit mjah...ik ben bored en dis wel interessant:

Ik heb ut dus ook...ehh, iets langer dan 2 jaar...
keer naar schoolfeest geweest en sindsdien een pieptoon in me oor, jaja, schoolfeesten zijn gevaarlijk!

mjah...eerst werd ik dr helemaal gek van enzow...ut werd pas een klein beetje minder na 2 maanden...en toen is het gebleven zoals het nu is. Ik hoor ut dus als ik ga slapen of als het ergens redelijk stil is..

Paar maanden daarna heb ik trouwends ook gehoorbeschermdingen (jaja) gehaald. Als ik zonder die oordingen naar een disco ging ofzw dan hoorde ik een week lang een extreem erge pieptoon, en kon ik niet slapen etc. (beetje depri drvan) Maar zelfs met die oordoppies heb ik na lowlands nogsteeds een paar dage last (tegen die bas tonen kan je weinig doen, maar meeste mensen hebben alleen snel last van hoge tonen)

Maar ik accepteer het maar....andere mensen hebben bijvoorbeeld slechte ogen, mijn oren zijn klote.

Mijn advies aan jou is: koop oordingen voordat het erger kan woorden, je moet dr niet aan denken dat je die toon ook de hele dag hoord, ook als het niet echt stil is.
wat voor oordopjes gebruik jij dan en waar koop je ze? want ik zou niet weten wat voor ik moet kopen, want ik wil niet dat ze al te zichtbaar zijn naturlijk
en ja, accepteren is het enige wat erop zit, en zorgen dat het niet erger word
Oud 13-01-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
gsusboY schreef op 12-01-2004 @ 23:25:
wat voor oordopjes gebruik jij dan en waar koop je ze? want ik zou niet weten wat voor ik moet kopen, want ik wil niet dat ze al te zichtbaar zijn naturlijk
en ja, accepteren is het enige wat erop zit, en zorgen dat het niet erger word
Bij BeterHoren (en volgens mij al die gehoorapparatenwinkels) kan je ze laten maken, dan zijn ze op maat en dempen ze alle frequenties ongeveer evenredig (zodat je niet alleen maar de bass hoort ofzo). Ze kosten wel ongeveer 110 euro. Je ziet ze overigens bijna niet zitten, ze zijn doorzichtig en zitten alleen in je oor zelf.
Je hebt ze ook nog voor muzikanten, die dempen nog beter gelijk op elke frequentie (dus minder vervormd geluid) maar ze gaan minder lang mee en je kan dan nog wel de helft bij de prijs optellen.
Oud 13-01-2004, 17:52
gsusboY
gsusboY is offline
het lijkt wel of t steeds erger word.
tis nu in m'n rechteroor ineens harder dan in m'n linker, wat voorheen het geval was.
is dit normaal of is dr iets aan de hand?
Oud 14-01-2004, 13:32
Verwijderd
't wordt bij mij ook erger als ik uitga zonder oordopjes (doe ik ook niet meer dus)
Oud 21-01-2010, 09:26
Ralph1982
Ralph1982 is offline
Citaat:
Als ik na het uitgaan thuiskom heb ik het altijd wel even, amar de volgende ochtend heb ik er geen last meer van.
Ik zou dan maar snel beginnen met het dragen van oordopjes. Die piep in je oren is een teken dat je gehoor al verpest is die avond.

Wat ook belangrijk is om in ieder geval dan voldoende (geluid)rust te nemen. Zie dit maar eens over hoe lang je tegen bepaalde geluiden kunt.

Een piep in je oren is een teken dat je die avond al te laat bent en al veel eerder oordopjes in had moeten doen. Je gehoor geneest niet zoals de meeste andere dingen wel.

Laatst gewijzigd op 21-01-2010 om 11:53. Reden: reclame byebye
Oud 21-01-2010, 11:09
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik zou dan maar snel beginnen met het dragen van oordopjes. Die piep in je oren is een teken dat je gehoor al verpest is die avond.

Wat ook belangrijk is om in ieder geval dan voldoende (geluid)rust te nemen. Zie dit Decibellen lijstje maar eens over hoe lang je tegen bepaalde geluiden kunt.

Een piep in je oren is een teken dat je die avond al te laat bent en al veel eerder oordopjes in had moeten doen. Je gehoor geneest niet zoals de meeste andere dingen wel.
je hebt gelijk, maar of diegene na 6 jaar nog op je advies zit te wachten, is maar de vraag...

Regels voor berichten