Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat in deze hedendaagse wereld het communisme totaal niet gaat werken. voorbeeld: Een chirurg vierdient vele malen meer geld, dan een bouwvakker. Denk je nou echt dat in hedendaags Nederland, de chirurg zit te wachten op het communisme, komt toch. Dat is toch een ilusie. Het communisme zal in deze moderne werelde nimmer nooit werken.
||
Citaat:
zie je waarom het wel werkt
||
Citaat:
de enige echte communist FOOIJDONK is altijd aanwezig
||
Citaat:
de fbs zijn het gewoon met het communistische ideaal eens
||
Citaat:
wij communisten zijn voor een vreedzame revolutie in dit land iedereen kan zien dat nederland zo langzamerhand naar de haaien gaat en het communisme heeft de oplossing dus de macht aan het volk
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar weglopen voor de realiteit is het makkelijkst alleen het communisme kan nederland redden
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In welk opzicht dan? Ik ben het met je eens dat er dingen beter kunnen, maar kom eens met wat concreets. Niet met die loze kreten communisme is geen oplossing, communisme verergert een situatie slechts Het volk heeft al de macht, wij kiezen de volksvertegenwoordiging, dus de macht ligt bij het volk. Hoe zou jij het dan willen invullen bij jouw ideale Nederland? |
![]() |
||
Citaat:
hij is volgens mij alleen onterecht geband omdat hij hier voor zijn mening uitkwam kijk het volk kiest wel de volksvertegenwoordiging maar als die hun belofte niet waarmaakt heeft het volk dus geen macht
||
Citaat:
en leg jij eens uit dan slimmerik waarom een communistische president niet kan??
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat een onzin, als hij geband is omdat hij voor zijn mening uitkwam, waarom kan jij dan nog inloggen? Jij hebt immers dezelfde mening, die bewering slaat dus nergens op. Net zoals in een communistisch systeem, je kunt geen enkele garantie geven dat de volksvertegenwoordiging haar belofte gaat uitvoeren, ook niet in een communistisch land. Waarom zou dat anders zijn dan het nu is? |
![]() |
||
Citaat:
ik kan nog inloggen omdat ik hier connecties heb maar ik ben ook al een paar keer onterecht geband geweest omdat er in het communistische systeem iemand boven de volksvertegenwoordiging staat die de boel in de gaten houd
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het niet gevaarlijk om 1 persoon zoveel macht in handen te geven? Ja. De volksvertegenwoordiging heeft op die manier geen macht meer, omdat er nog iemand bovenstaat. Democratisch gehalte is dus 0 in dat soort landen. De macht ligt dus niet bij het volk. Als er 1 man boven alle partijen staat, die niet democratisch wordt gekozen, want laten we dat niet vergeten, ligt de macht niet bij het volk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
die man moet wel democratisch gekozen worden, maar daarna moet hij wel boven de volksvertegenwoordiging staan snappie??
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal het nog een keer samenvatten: Communisme werkt niet omdat: -Indien de mogelijkheid tot machtsmisbruik wordt geboden wordt daar zoals in de communistische landen gebruik van gemaakt -Communisme haalt het ondernemerschap en de zelfontplooiing van mensen weg, waardoor een totaal onwerkbaar systeem ontstaat -Communisme houdt zich in leven door democratische partijen te verbieden en andersdenkenden te onderdrukken Kortom: Het communisme is een onwerkbaar als staatsvorm. Het laat geen enkele ruimte voor ondernemerschap en andersdenkenden. Daarom is het communisme wat mij betreft niet de ideale oplossing voor Nederland. Dit heb ik de hele topic al verkondigd, en dat je nu nog niet inziet dat het niet werkt, vind ik dat behoorlijk naief moet ik zeggen. Daarom stop ik nu ook met betogen, omdat als jij je ogen sluit voor feiten en onze argumenten niet kan weerleggen, een normale discussie niet mogelijk is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat had je zeker niet achter mij gezocht, dat ik ook lange teksten kan typen i.p.v. korte mededeling zoals rot op of wit met rode strepen ![]() Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 10:21. |
![]() |
|
Communisme is de grootste bullshit die er is, stel de volgende situatie maar eens voor. Je hebt de Nederlandse bevolking, met al haar variatie en dus ongelijkheid. Stel dat je er voor zorgt dat iedereen evenveel bezit en financieen heeft (vrij onmogelijk, maar stel dat het mogelijk is). Dan verander je niet de ongelijkheid die al bestaat door het individu zelf, want niet iedereen is gelijk qua kunnen. De een is knapper, de een is slimmer en de ander is weer creatiever enzovoort. Na een tijdje zal dan ook iemand meer geld hebben omdat hij handiger of slimmer is dan de meesten en uiteindelijk krijg je dan een situatie zoals bij het capitalisme (tenzij je het blijft afdwingen zoals in het communisme gebeurt maar dat is krom want dan blijf je compenseren voor iets wat gewoon natuurlijk ontstaat). Kortom, je hebt rijke mensen die weten hoe ze met hun geld moeten omgaan om iets bij te dragen aan de samenleving en iets aan te bieden waar anderen voor willen betalen. Als je hun geld weer gaat onderverdelen om gelijkheid te creeeren dan komt het geld terecht bij mensen die niet bewezen hebben dat ze weten wat ze er mee aan moeten en dus zorg je voor achteruitgang.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wanneer stoppen met tanken? kalinho | 356 | 17-06-2008 18:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Kapitalisme is inherent aan liefde AsianDF | 153 | 25-08-2006 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rollo Tomasi | 501 | 09-08-2006 19:03 | |
Werk, Geld & Recht |
Belast de vakbonden!!! Maalman | 41 | 30-10-2004 15:48 | |
Bush goed of slecht?? Tabbetje | 220 | 22-01-2004 16:41 |