Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2004, 18:09
owlbeer
owlbeer is offline
Ik hoorde van een vriend van mij dattie het echt superiritant om te bellen of gebeld te worden in de trein. Dat vind ik raar als je op straat staat bel je toch ook?
Oud 11-01-2004, 18:10
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 11-01-2004 @ 19:09:
Ik hoorde van een vriend van mij dattie het echt superiritant om te bellen of gebeld te worden in de trein. Dat vind ik raar als je op straat staat bel je toch ook?
geen problemen mee
Oud 11-01-2004, 18:13
jet
jet is offline
ik zit zelf nogal vaak in de bus en ik vind het ook heel vervelend om dan gebeld te worden. niet dat mn geluid aan staat, hij stata op tril. maar ik vind t vervelend om te gaan praten dat iedereen kan meeluisteren. maar als andere mensen bellen erger ik mij daar niet aan. ik vind het zelf alleen wel vervelend om te doen. ik zeg altijd maar dat ik straks wel terug bel
Oud 11-01-2004, 18:14
Verwijderd
soms wil je lekker rustig zitten en is het irritant

maar soms luister ik mee naar die lachwekkende verhalen en dan heb ik echt dikke lol
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:15
Lionheart
niet echt soepel nee
Met citaat reageren
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
omajunk schreef op 11-01-2004 @ 19:14:

maar soms luister ik mee naar die lachwekkende verhalen en dan heb ik echt dikke lol
Met citaat reageren
fractuur
fractuur is offline
ik sluit me aan bij jet, maar ik neem verder wel op als ik gebeld wordt. En ik zorg ook dat k niet te hard praat..
Oud 11-01-2004, 18:16
jet
jet is offline
Citaat:
fractuur schreef op 11-01-2004 @ 19:15:
ik sluit me aan bij jet, maar ik neem verder wel op als ik gebeld wordt. En ik zorg ook dat k niet te hard praat..
ja ik ga meestal zo zitten fluisteren dat de anderekant me niet verstaat..

ow wat ik ook vervelend vind, als mensen bellen, maar dat je het nét niet verstaat.. of je meot niks horen, of lekker mee kunnen luisteren.. maar als je zo je best meot doen om het te horen is kut
Oud 11-01-2004, 18:22
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Citaat:
omajunk schreef op 11-01-2004 @ 19:14:

same here
Oud 11-01-2004, 18:25
Souris
Souris is offline
geen moeite mee.
tis ook leuk om naar de verhalen van andere te luisteren
Oud 11-01-2004, 18:26
Divina Flor
Divina Flor is offline
Het maakt me niet zoveel uit of ik gebeld word in de trein. Ik heb m'n geluid uit en zorg ervoor dat ik niet harder praat dan mensen die een rustig gesprek voeren.
- als er iemand naast me zit vind ik het wel vervelend, heb ik het gevoel dat ik diegene stoor en dat die m'n (onbelangrijke, want m'n moeder belt me in 95% van de gevallen) meeluistert, hou ik niet zo van -
Aan al die mobieltjes die hard afgaan en vervolgens mensen die schreeuwen door hun telefoon kan ik me wel ergeren. Gewoon omdat ik me dan niet meer kan concentreren op hetgeen waarmee ik bezig ben.
Oud 11-01-2004, 18:28
Verwijderd
Ach ik vind het eigenlijk wel irritant. Nouwja, het hangt er vanaf. Een kort gesprek moet kunnen vind ik, dat doe ik zelf ook zovaak maar om nou echt een half uur of een uur te bellen in de trein, tja daar irriteer ik me dan toch wel aan.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:29
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
******** schreef op 11-01-2004 @ 19:28:
Ach ik vind het eigenlijk wel irritant. Nouwja, het hangt er vanaf. Een kort gesprek moet kunnen vind ik, dat doe ik zelf ook zovaak maar om nou echt een half uur of een uur te bellen in de trein, tja daar irriteer ik me dan toch wel aan.
Ja, ok, als ik bel dan bel ik ook hoogstens 2 minuten.
Oud 11-01-2004, 18:29
Tox
Tox is offline
maakt mij niks uit, je hebt toch ook weleens dat mensen aan het praten zijn in de trein
Oud 11-01-2004, 18:32
almighty
almighty is offline
nouja, opzich niks tegen, maar al die gesprekken verlopen t zelfde:
-"hi, nee, ik zit in de trein" (stilte) "wat zei je?" (nog maals stilte) "ja, ik ben er zo, doeoeoeoeg"
Oud 11-01-2004, 18:34
Remqo
Remqo is offline
het is wel eens storend, omdat je dan mee gaat luisteren.

maar ik maak er verder geen drukte om
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
owlbeer schreef op 11-01-2004 @ 19:09:
Op straat bellen is wel even iets anders. Op straat kun je langs iemand lopen, je hoeft er niet bij in de buurt te blijven. Als je met iemand in een treincoupé zit kun je eigenlijk niet weg. Dat is het nare. Bovendien zit je in een trein en hoop je een beetje rustige reis te hebben.

Van mij mag NS wel wat meer stiltecoupés instellen. Dat constante hersenloze gewauwel in die mobieltjes komt me helemaal de strot uit. Kijk, dat je even belt om te zeggen dat je wat later bent, oké. Maar de oeverloze nonsens die dat volk altijd uitbraakt...gatverdamme.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:37
jet
jet is offline
wat ik trouwens wél vervelend vind, zijn mensen die keihard in de trein/bus ziten te klagen over hoe vervelend die telefoons zijn.. dan praten zij harder dan die telefoon mensen

de meest gestelde vraag over de mobiel is trouwens: waar ben je?
Juvenile
Juvenile is offline
Ik vind het niet erg als mensen bellen in de trein en ik vind het ook niet erg om zelf te telefoneren, maar ik kan nooit goed inschatten hoe hard ik dan praat. Dat vind ik soms wel ongemakkelijk.
Verwijderd
Citaat:
crazyellow schreef op 11-01-2004 @ 19:25:
tis ook leuk om naar de verhalen van andere te luisteren
Nou, wat een lol: 'haaaaaaaaaaj sjarissa, heb je al gehoord van kleine ricardo, die heeft se eerste tandjes gekrege'

Echt, geweldig, wat een verhalen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:47
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Als het maar op een beetje normale toon gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:51
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2004 @ 19:37:
Nou, wat een lol: 'haaaaaaaaaaj sjarissa, heb je al gehoord van kleine ricardo, die heeft se eerste tandjes gekrege'

dat zou ik nou echt graag willen horen als ik in de trein zit hoor! poe zeg
Oud 11-01-2004, 19:15
Shock
Shock is offline
Als ze niet zo ongelofelijk luidruchtig in die telefoon gaan zitten schallen vind ik het prima, maar zodra het ver boven het normale praatniveau uitkomt vind ik het irritant.
Oud 11-01-2004, 19:16
Souris
Souris is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2004 @ 19:37:

ja het dood de tijd
heb niet altijd muziek mee
Oud 11-01-2004, 19:21
perfectme
perfectme is offline
het noemt een MOBIELtje
Als je je begint te ergeren aan het bellen buiten, neem dan een VASTE LIJN
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 11-01-2004 @ 19:51:
dat zou ik nou echt graag willen horen als ik in de trein zit hoor! poe zeg
Hehe, laatst ook een keer: 'Ja, kleine Nigel is aan de schijterij, echt alleen maar water komt eruit!' Ik dacht echt méns hou alsjeblieft je smoel dicht...maar zolang er nog geen stiltecoupés in alle treinen zitten...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 11-01-2004 @ 20:21:
het noemt een MOBIELtje
Als je je begint te ergeren aan het bellen buiten, neem dan een VASTE LIJN
Dat heeft er niks mee te maken drol, het gaat nou juist om mensen die anderen zonder ontsnappingsmogelijkheid deelgenoot maken van hun hersenloze gewauwel. Had je maar de kans om weg te gaan, maar in een overvolle trein vertik ik het om mijn zitplaats prijs te geven. In een openbare ruimte (trein) dien je je een beetje fatsoenlijk te gedragen, en dat hoogblonde Charissagewauwel in die kutmobieltjes hoort daar niet bij.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 19:34
RayMania
RayMania is offline
Gebeld worden vind ik ook wel hinderlijk in de trein/bus.
Meestal omdat ik me telefoon nooit uit me broek krijg omdat ik zit en dan bijna te laat ben en ook gewoon omdat ik die persoon bijna niet kan horen omdat de trein/bus zo'n herrie maakt.

Bellen doe ik daarom altijd buiten, of in school (maar niet in de kantine).

Ik haat wel die mensen die zo overdreven bellen dat je ze wel kan wurgen. Hele verhalen hoor je...ruzie's etc...en dan hun stem verheffen ...
Oud 11-01-2004, 19:40
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2004 @ 20:31:
Dat heeft er niks mee te maken drol, het gaat nou juist om mensen die anderen zonder ontsnappingsmogelijkheid deelgenoot maken van hun hersenloze gewauwel. Had je maar de kans om weg te gaan, maar in een overvolle trein vertik ik het om mijn zitplaats prijs te geven. In een openbare ruimte (trein) dien je je een beetje fatsoenlijk te gedragen, en dat hoogblonde Charissagewauwel in die kutmobieltjes hoort daar niet bij.
Ik had het over die mensen die zich gegeneerd voelen als ze buiten worden gebeld! Niet over die mensen die hun hele verhaal in hun mobieltje staan te schreeuwen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 19:48
Renoi
Renoi is offline
Ik heb er zelf niet echt moeite mee ofzo, doe het zelf ook wel eens, maar ga niet uitgebreid zitten bellen in de trein om te praten over koetjes en kalfjes, vind ik er nogal stom uitzien.

Wat ik btw ook erg ergerlijk vind zijn van die types die overal om zeuren, of zelfs vragen of ik m'n telefoon uit wil doen. Terwijl ik gewoon echt rustig en stil praatte.
Oud 11-01-2004, 19:57
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vind het wel irritant om mn telefoon te zoeken in mn tas.

Maar voor de rest geen probleem, al ga ik geen lange gesprekken voeren in de trein. Niet iedereen hoeft mee te genieten, al kennen ze me niet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:07
Bloompje
Bloompje is offline
mijn oom zat vandaag te vertellen dat hij een jongen had horen bellen en hij steeds de woorden zei: "zeg nou iets, lieverd, zeg nou iets!"

sommige gesprekken zijn grappig om te horen, ik stoor me er niet echt aan... ook niet als ik gebeld word
Oud 11-01-2004, 20:17
Verwijderd
Ik erger me dood aan trein en busgesprekken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:22
Nuck
Nuck is offline
Laatst zat een meisje achter mij in de bus gewoon 3 kwartier te bellen (da's dus de hele reis) . Dat vind ik vrij annoying, maar als het een kort gesprek is, heb ik er geen problemen mee.
Oud 11-01-2004, 20:26
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 11-01-2004 @ 21:07:

sommige gesprekken zijn grappig om te horen, ik stoor me er niet echt aan... ook niet als ik gebeld word
Inderdaad
Oud 11-01-2004, 20:30
mmmm
mmmm is offline
Ik zit nooit in de trein.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:31
Damaged Justice
Damaged Justice is offline
Het valt mij vooral op dat mensen die gebeld worden de ontzettend irritante neiging hebben om ineens harder te gaan praten. En dan meteen een volume dat de complete trein mee kan luisteren. Bellen vind ik echt niet een probleem, maar om nou zo hard te gaan zitten brullen is ook weer overdreven.

Meestal heb ik m'n discman op in de trein, maar ik heb vaak genoeg gehad dat er iemand zo hard praat dattie er doorheen komt. Nou dat wil wat zeggen hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:49
Wawl
Wawl is offline
Ik kan sowieso niet normaal bellen wanneer er mensen bijzijn. Niet met mijn vriendin althans.
Oud 11-01-2004, 20:50
Verwijderd
ergernissen bellen van anderen in openbaar vervoer:
- hard praten
- uitbundig lachen
- heftige ruzie over telefoon
- praten in andere taal dan de NEDERLANDS :@ grrrrrr
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:51
BBEM
BBEM is offline
sowieso mensen die praten in de trein.. 9 van de 10 keer een gesprek wat nergens over gaat
Oud 11-01-2004, 20:52
Breg
Breg is offline
ik vind het soms wel irritant, voornamelijk om de redenen die stuff noemde
Oud 11-01-2004, 21:00
tiram
tiram is offline
Ik erger me er niet aan.
Laatst in de trein had een meisje een gesprek (ze zat tegenover mij)
Het kwam er op neer dat ze een borstvergroting had laten doen, en ze vond het niet zo geslaagd want haar ene tepel zat hoger dan de andere.

Aangezien ze tegenover me zat moest ik dat natuurlijk meteen ff checken
Oud 11-01-2004, 21:16
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Tox schreef op 11-01-2004 @ 19:29:
maakt mij niks uit, je hebt toch ook weleens dat mensen aan het praten zijn in de trein
Ja precies, als je met een bekende in de trein zit dan praat je toch ook met diegene en ben je toch ook niet stil. Ik zie het verschil niet echt, en het probleem ook niet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
charmedkiz schreef op 11-01-2004 @ 22:16:
Ja precies, als je met een bekende in de trein zit dan praat je toch ook met diegene en ben je toch ook niet stil. Ik zie het verschil niet echt, en het probleem ook niet.
De meeste mensen praten een stuk harder in een telefoon dan naar elkaar (zonder dat ze het doorhebben, vaak). En dat is gewoon erg irritant.

Sowieso vind ik het niet van beleefdheid getuigen om in gezelfschap van anderen te telefoneren en hen daar deelgenoot van te moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 22:28
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2004 @ 19:35:

Van mij mag NS wel wat meer stiltecoupés instellen. Dat constante hersenloze gewauwel in die mobieltjes komt me helemaal de strot uit. Kijk, dat je even belt om te zeggen dat je wat later bent, oké. Maar de oeverloze nonsens die dat volk altijd uitbraakt...gatverdamme.
Ik ben altijd wel nieuwsgierig, waar het gewone volk het over heeft.

Voor de rest bel ik nooit in de metro, heeft geen nut, maakt toch teveel herrie. Al denken sommige mensen daar anders over door te gaan schreeuwen door de telefoon.
Oud 11-01-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 11-01-2004 @ 20:40:
Ik had het over die mensen die zich gegeneerd voelen als ze buiten worden gebeld! Niet over die mensen die hun hele verhaal in hun mobieltje staan te schreeuwen
Oke dan

Ik voel me niet zo snel gegeneerd. Als ik in een situatie kom waarin ik het genânt vind dat ik gebeld zou worden, dan zet ik simpelweg mijn telefoon uit. Niks mis met af en toe onbereikbaar zijn, die paranoia van bereikbaarheid heeft allerlei ongunstige neveneffecten, ik wens daar niet aan mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 23:18
Verwijderd
Ik kan heel slecht tegen mensen die de tijd doden met 'oeverloos gewauwel'. Ga zelf als ik 'moet' bellen het liefst naar een tussencoupe of hou het gewoon heel kort en praat zacht. Gaat dan trouwens ook puur om vertragingen / ergens afspraken en dat soort dingen.

Ik erger me trouwens véél meer aan beltoontjes. Complete symphonie orkesten uit kleine kuttelefoontjes die dan ook minimaal 5 keer moeten afgaan. En dan zo 'onopvallend' mogelijk de nieuwste nokia hoog in de lucht houden en tegen je oor zetten. 'Ik zit in de trein ja'. Opbokken.

Gebruik nou allemaal alsjeblieft eens een TRILALARM. Is het zó lastig?

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 23:29.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 23:42
Nona
Nona is offline
Citaat:
hppa schreef op 11-01-2004 @ 22:18:
Sowieso vind ik het niet van beleefdheid getuigen om in gezelfschap van anderen te telefoneren en hen daar deelgenoot van te moeten maken.
'In gezelschap' vind ik meer als je ook met elkaar zou moeten communiceren. Als ik met vrienden zit ga ik liever niet zitten bellen, maar met wie praat ik dan als ik 'alleen' in de trein zit?

Ik geneer me niet om even naar huis te bellen dat ik onderweg ben, maar hele verhalen zijn fijner om thuis aan te horen.
En ik stoor me (meestal) niet aan mensen die aan de telefoon hangen in de trein.
Oud 12-01-2004, 06:20
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 12-01-2004 @ 00:18:

Gebruik nou allemaal alsjeblieft eens een TRILALARM. Is het zó lastig?
Ja

Als ik mijn mobieltje op trilalarm zet en ik word gebeld merk ik er niks van. En zacht zetten werkt ook niet. Dus ja, ik zet mijne flink hard en als ik word gebeld neem ik maar gewoon zo snel mogelijk op.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 06:23
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik zet hem altijd op trillen en bel gewoon in de trein het kan me niet zoveel schelen hoeveel mensen er mee zitten te luisteren....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten