Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 13:27
Verwijderd
Ik heb een probleem

ga nu klein jaartje met mijn vriendinnetje, alles gaat super en ben heel blij met haar, maar er is een probleem. Ze is soms heel erg jaloers en bijna alle problemen die we samen gehad hebben waren daarop terug te voeren.

Ikzelf ben niet zo jaloers, maar wel het flirterige type. Ben gewend aan het single leventje en flirtte het er vroeger op los.
Ik heb dit heel erg aangepast, maar sommige dingetjes gaan er niet echt uit en ik vind het ook niet nodig om mij helemaal aan te passen op dit gebied.

Het rare is dat mijn vriendin niet altijd jaloers is, maar altijd op dezelfde soort feestjes. Feestjes waar veel vrienden en vriendinnen van ons zijn en waar we bijna iedereen kennen. In een club, waar je meer anoniem bent heeft ze het veel minder snel.

Tijdens oud en nieuw liepen de gemoederen behoorlijk op en heeft dit voor ons allebei de avond goed verpest. Ik zal het hier nooit om uitmaken, maar ben gewoon bang dat dit in de verre toekomst voor zoveel problemen gaat zorgen dat we wel uit elkaar moeten.

iemand tips voor ons beide?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2004, 13:36
Liss
Liss is offline
Is ze niet bang je kwijt te raken ofzo? Heb je er al met haar over gepraat?
Laat haar anders duidelijk weten hoe jij erover denkt, dat je niet voor niets voor haar kiest en er dus weinig redenen zijn jaloers te worden.
Maar die jaloersheid zal niet zomaar weg gaan, dat heeft iedereen wel een beetje, de een alleen iets meer dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 13:38
Verwijderd
Misschien is het handig als je erbij vertelt wat je dan precies doet. Ik vind het trouwens wel logisch dat ze sneller jaloers wordt als je die meisjes kent. Dan zie je ze vaker enzo en dat is natuurlijk veel enger dan wanneer je een meisje na een avondje uit toch nooit meer zult zien.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 12-01-2004 @ 14:36:
Laat haar anders duidelijk weten hoe jij erover denkt, dat je niet voor niets voor haar kiest en er dus weinig redenen zijn jaloers te worden.
Maar die jaloersheid zal niet zomaar weg gaan, dat heeft iedereen wel een beetje, de een alleen iets meer dan de ander.
ja tuurlijk we hebben het er heel vaak over gehad en ze weet ook dat ik voor haar kies en dat ik helemaal gek op der ben, maar op zo een moment vergeet ze dat ofzo.

wat ik doe varieert, nu bijna niets meer, met oud en nieuw stond ik met een vriend gewoon met een meisje te praten
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:43
Verwijderd
ik vind het al heel wat dat je je al aangepast hebt. Maar er zijn natuurlijk grenzen, jij kan ook maar tot die grens gaan met je aanpassen.
En zij kan zich ook wel aanpassen aan jou, het hoeft niet allemaal van jou te komen...

en praat er inderdaad over...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:47
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
Liss schreef op 12-01-2004 @ 14:36:
Ik blijf me er over verbazen hoevak ik op dit subforum mensen het woord jaloersheid zie gebruiken, om maar even te zeiken

Op oud en nieuw liep het hoog op omdat je met een meisje stond te praten??? En vroeger flirte je erop los?? Dan vind ik dat je je al heeeeel erg ernstig aangepast hebt hoor.. en met een ander meisje praten is ook flirten? en een reden om jaloers te zijn? dan denk ik dat ik maar eens heel ernsitg met mijn vriend moet gaan praten als dat al bedreigend is...
Sorry hoor, maar als ze daaaaaar jaloers om woord dan is ze gewoon ziekelijk jaloers en moet ZEI zich maar een beetje aanpassen
Oud 14-01-2004, 18:12
starshine
starshine is offline
ik vind het ook een beetje ver gaan als je niet eens met een ander meisje mag praten. Ik ben ook zo dat ik nog graag met andere jongens lol maak, gewoon gezellig kletse en danse met goede vrienden enzo, en wanneer ik dit niet zou 'mogen' van mijn vriend zou het heel moeilijk worden denk ik... Ik denk dat het al heel wat is dat jij je al zoveel hebt aangepast.. Praat er met haar over en zorg ervoor dat ze voelt dat het geen bedreiging is....
Oud 14-01-2004, 18:18
ZerO
ZerO is offline
Er zijn mensen die echt zielijke jaloers kunnen zijn. Alle meisjes vormen dan een bedreiging voor je vriendin en ook al doe je niks, ook al praat je alleen met ze, ook al ben je in een ruimte met meisjes zal zij waarschijnlijk gek worden bij de gedachte dat jij misschien voor langer dan 5 sec naar een van de meiden gaat kijken.
Dat je je aanpast is heel goed en dat je laat zien dat je echt voor haar gaat is nog beter. Maar het moet ook van haar kant komen , zij moet aan zichzelf werken ze moet proberen om met haar gevoelens om te gaan, proberen minder jaloers te zijn.
Jullie relatie zal op den duur stuk gaan als zij zich zo blijft gedragen ,hoe hard dit ook klinkt.
Oud 14-01-2004, 22:56
Verwijderd
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 14-01-2004 @ 17:47:
Sorry hoor, maar als ze daaaaaar jaloers om woord dan is ze gewoon ziekelijk jaloers en moet ZEI zich maar een beetje aanpassen
zei, met ei???

kim toch, VWO was het he... ZIJ dus
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 07:33
Maarten
Maarten is offline
De ironie van het jaloers zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 08:43
snoopy
snoopy is offline
Het klinkt alsof jij mijn vriend bent
Hmm... zit-ie even stiekem op scholieren

Ik weet dus hoe klote ze zich voelt, maar ik weet ook hoe ontzettend niet nodig dat is. Bij mijn vriend weet ik dat, maar ook als ik het hier opgeschreven zie, klinkt het nog belachelijker wat ik allemaal doe

Wat in ieder geval belangrijk is: Geef haar geen echte reden tot jaloezie. Dus het is goed dat je je een beetje hebt aangepast. Maar op een gegeven moment ben jij gewoon goed, en vindt ze over alles wel een reden om jaloers te zijn.
Dat is bij mij ook. Mijn vriend flirt niet meer. Nu ben ik jaloers als ie met meisjes praat. Als ie zou stoppen met met ze praten, zou ik jaloers worden bij het kijken naar meisjes. Etc...
Waarschijnlijk is het bij jouw vriendin net zo. Ze moet er gewoon aan wennen dat je met meisjes kunt zitten praten, en dat je dat gewoon gezellig kunt vinden.
Het is net als met iets uit een horrorfilm wat je vroeger heel eng vond. Op een gegeven moment "slijt" zoiets.
Succes.
Reageren

Regels voor berichten