Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Niet geschoten is altijd mis ![]() volgens mij valt het allemaal wel mee. De slagvaardigheid van de Uni Leiden is niet zo, dus... (de communicatie overigens ook niet, maar da's weer een ander topic ![]() bij de weg: Ik hoop dat je voor Leiden kiest. Ik vind het zelf een erg leuke stad (ben er opgegroeid, vandaar) en de Kans bestaat dat ik je mentor wordt in de ElCid (de intro-week) ![]()
|
Nog een Leidenaar
![]() Oh..en ik heb de link van Leiden Klik Ik hoop HEEL erg dat het niet doorgaat in Amsterdam, heb namelijk geen tweede keus, vind alle andere studies eigenlijk niet zo interessant of niet breed genoeg ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Ik kreeg onlangs een brief van de Univ. Leiden hierover. Volgens de rector magnificus kan de universiteit door het groot aantal PSY-studenten niet hoogwaardig onderwijs garanderen. Ik wilde de studie eerst ook gaan doen, nu ben ik niet meer zeker.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
tlijkt me helemaal geen slecht plan eigenlijk... nu gaan mensen psychologie studeren omdat ze verder nix weten... als je een loting hebt zullen alleen mensen die het echt willen meeloten, lijkt me.... mi een gunstige ontwikkeling..
maar ja voor mij doet t er ook niet zo veel toe, aangezien ik geschiedenis studeer en dus niet emotioneel betrokken ben ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zit ook niet op die loting te wachten...
![]() In die brief die ik van Leiden heb gehad, stond dat je meer kans maakte als je gemiddeld een 8 of hoger stond. Ik snap de overweging van de uni's wel, maar ben er zelf dus niet zo blij mee...
||
![]() |
Citaat:
![]() Volgens mij doen ze die loting vooral voor al die mensen (vooral veel C&M´ers eigenlijk) die niet weten wat ze willen en daarom maar psychologie gaan doen. Veel van deze mensen schrikken door de hoeveelheid wiskunde enzo die je krijgt en stoppen na 1 jaar. Op veel universiteiten hebben ze hiervoor ook al een soort puntenregeling; dan moet je in het 1e jaar een bepaald aantal punten halen. Als je die niet haalt mag je niet meer verder met de studie (is op de UU zo, geloof ik) |
![]() |
|
om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet helemaal. Als je heel graag 1 bepaalde studie wil gaan doen, dan ga je toch naar de stad waar je die studie kunt doen? Dus als je in Leiden uitgeloot wordt voor pscyhologie dan kun je toch nog naar Amsterdam (Uva en VU), Utrecht, Rotterdam, Maastricht of Groningen.
Dat is dan misschien iets verder van je ouderlijk huis, maar je wilt toch een bepaalde studie doen?
||
![]() |
Citaat:
Maar ja, t komt allemaal wel goed. Er is vast wel een psychologiestudie te vinden waar ik terecht kan. Het is overigens altijd zo dat je direct toegelaten wordt bij een gemiddelde van een 8 op je eindexamen (dacht ik). |
![]() |
|
![]() |
Bij de UvA komt iig geen loting (ik ben vanmiddag bij psychologie bij de open dag van de UvA geweest). Alleen een intakeprocedure, wat inhoudt dat je een formulier moet invullen met je vooropleiding en motivatie enzo. Mensen die het als 2e studie gaan doen en mensen zonder vooropleiding worden dan waarschijnlijk niet toegelaten. De rest met een redelijke motivatie waarschijnlijk wel.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
En mensen, denk eens na, voor diegenen die tegen de numeru fixus zijn.
Is het handig als er straks tienduizenden psychologen zijn? Nooit meer een tekort aan psychologen. Sterker nog: dan heb je straks dat mooie diploma op zak en die mooie titel voor je naam, en je zit zonder werk en zonder kansen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
De reden dat ze in Leiden een numerus fixus voor psychologie gaan invoeren is dat omdat die opleiding veel te snel gegroeid is; ze kunnen de toestroom van nieuwe studenten gewoon niet meer aan. Je merkt het trouwens ook op de Faculteit der Sociale Wetenschappen (ik studeer daar ook, maar wel een andere studierichting) zit overvol.
Maar ondanks dat zou ik als ik jou was zeker voor Leiden kiezen, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Prinsjesdag Verwijderd | 97 | 14-05-2012 13:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Leerrechten Mark Rutte firelizzard | 135 | 26-05-2006 21:21 | |
Algemene schoolzaken |
Psychologie wordt lotingstudie coldplayfan | 69 | 01-01-2005 12:05 | |