![]() |
|
Verwijderd
|
ik doe het heel vaak, en niet alleen met m'n vingers, ik doe het ook met me armen, benen, voeten, tenen en jaaaaaah, met me nek! die laatste is wel ranzig, maarjah, soort verslaving, ik denk zelf niet dat je er reuma van kan krijgen, maar het is wel slecht, zeker voor de nek!
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik dacht dus ook dat je der reuma van kon krijgen, maar dat blijkt niet waar te zijn. Tussen je botjes zit er lucht en tis dat dat zo'n knakkend geluid maakt. Het kan geen kwaad, zei een dokter mij eens. Ik doe het niet hoor, kvind het echt een vies geluid
X-je
|
![]() |
Het knakken is volgens mij dat je je vinger heel even ontwricht of een klein beetje. Doe je dit te hard, dan kunnen de pezen van je vingers uitrekken, maar in een kleiner stadium slijt je bot en dat is alleen maar slecht.
Er zei iemand dat er lucht bij je botten zit, maar dat is niet waar.
|
Ik vraag het net eigenlijk aan m'n moeder (die is dokter geweest) en die zegt dat het of het vocht tussen je gewrichten is die je hoort. Of het 'bot' wat in je 'kom' zit (als je snapt wat ik bedoel
![]() Van dat knakken krijg je trouwens GEEN reuma. Reuma is een gewrichtsontsteking en dat krijg je niet door al dat geknak ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
hey allemaal, ik heb laatst aan mijn fysio eens gevraagd of het kwaad kon om te knakken, maar het is niet heel erg, ik zelf kan het met mn nek, vingers, knieen, tenen enzo. het is natuurlijk beter om het niet te doen, want als je knakt rek je je kap spieren ofzo uit, er gebeurd dan niks, maar niet knakken is natuurlijk beter!!!!
ps..( ik ben er ook verslaafd aan hoor, je kan er zo makkelijk mensen mee op de kast jagen... ![]()
||
Citaat:
keb dus met mn linker-enkel die zover 'door is geknakt' dat als ik dus gewoon loop of fiets elke keer die knak blijft. Wat ik ook doe t helpt niet (meer). Best irri, 't enigste wat ik nog kan doen is mn enkel totaal niet bewegen en m'n voet stijf houden maar dat loopt ook nie echt lekker ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26 Balance | 500 | 08-09-2012 18:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vingers knakken PerfectWay | 34 | 17-01-2012 22:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vingers knakken Paarlemoeren | 27 | 12-06-2005 17:45 | |
Lichaam & Gezondheid |