Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 21:02
Griller
Griller is offline
Wat vinden jullie nu van gevallen zoals deze? Waaraan de belgen eerst veel belastingcenten dokken en die dan toch te zwak zijn om de verleiding te weerstaan... persoonlijk kots ik van deze gevallen....
Oud 18-01-2004, 21:07
Verwijderd
Opzich is ut wel genaait ja.
Maarrr zulke mensen doen natuurlijk zoiets ook niet expres. Je moet verslaving eigenlijk zien als een soort ziekte. Needle zou zelf volgens mij ook niks anders willen dan clean zijn, maarja zo easy is ut niet he...
Oud 18-01-2004, 21:08
coopergirl
coopergirl is offline
.....Toevallig vroeg ik me vandaag af hoe het met hem zou gaan!

Overigens, je belastinggeld gaat naar een heleboel nutteloze dingen ('bouwfraude enqûete', 'onderzoek Mabel Wisse Smith' et cetera... Overigens, niemand besluit 'laat ik ff lekker afhankelijk van heroïne worden'...)
Oud 18-01-2004, 21:09
Günther
Günther is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 18-01-2004 @ 22:08:
.....Toevallig vroeg ik me vandaag af hoe het met hem zou gaan!

Overigens, je belastinggeld gaat naar een heleboel nutteloze dingen ('bouwfraude enqûete', 'onderzoek Mabel Wisse Smith' et cetera... Overigens, niemand besluit 'laat ik ff lekker afhankelijk van heroïne worden'...)
Oud 18-01-2004, 22:41
apekop123
apekop123 is offline
Hoop echt dat hij het in de hand kan houden, ben eigenlijk bang van niet (hij post ook niet meer)
Oud 19-01-2004, 06:17
Spanker
Spanker is offline
Citaat:
Drexz schreef op 18-01-2004 @ 23:41:
Hoop echt dat hij het in de hand kan houden, ben eigenlijk bang van niet (hij post ook niet meer)

hij post niet meer hier maar bij drugs-forum nog enkele keren.
Het is jammer maar eens een junk altijd een junk! Het zou heel moeilijk voor hem zijn, en hd kan je bijna overal kopen!
Oud 19-01-2004, 08:01
Footprint
Footprint is offline
mja "gevallen als deze" kvind ze vrij zwak maar ehm wel begrijpelijk denk ik. kzou waarschijnlijk hetzelfde doen, hehe dus ik vind het niet ok, maar ik kan het wel begrijpen
Oud 19-01-2004, 08:50
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Footprint schreef op 19-01-2004 @ 09:01:
mja "gevallen als deze" kvind ze vrij zwak maar ehm wel begrijpelijk denk ik. kzou waarschijnlijk hetzelfde doen, hehe dus ik vind het niet ok, maar ik kan het wel begrijpen
geen mening dus
Oud 19-01-2004, 10:43
zeehond23
zeehond23 is offline
heb ik iets gemist?
Oud 19-01-2004, 11:16
Verwijderd
Needle heeft aan mij persoonlijk meegedeeld hoe het zit en ook dat hij niet meer op het forum wil komen omdat hij toch maar als zwakkeling wordt bekeken. Heeft er ook geen zin om steeds goede raad of belerende opmerkingen naar zijn kop te krijgen.

Ik zou het ook graag anders zien, maar het is zjin eigen keuze, beide wegen zijn niet gemakkelijk.
De maatschappij heeft ervoor gezord dat verslavingen kunnen, mogelijk zijn en soms zelfs wenselijk zijn, als iemand wil vluchten uit deze realiteit, dan is het daarnaar gemaakt. Terecht ook dat de maatschappij ervoor opdraait. Dat we er eerst aan werken dat er geen reden meer is om te hervallen en dat er geen mogelijkheid is om te hervallen.

Ik probeer iig enige vorm van contact te onderhouden en te hopen dat het op de een of andere manier wel goed gaat.
Oud 19-01-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 19-01-2004 @ 12:16:
Needle heeft aan mij persoonlijk meegedeeld hoe het zit en ook dat hij niet meer op het forum wil komen omdat hij toch maar als zwakkeling wordt bekeken. Heeft er ook geen zin om steeds goede raad of belerende opmerkingen naar zijn kop te krijgen.

Ik zou het ook graag anders zien, maar het is zjin eigen keuze, beide wegen zijn niet gemakkelijk.
De maatschappij heeft ervoor gezord dat verslavingen kunnen, mogelijk zijn en soms zelfs wenselijk zijn, als iemand wil vluchten uit deze realiteit, dan is het daarnaar gemaakt. Terecht ook dat de maatschappij ervoor opdraait. Dat we er eerst aan werken dat er geen reden meer is om te hervallen en dat er geen mogelijkheid is om te hervallen.

Ik probeer iig enige vorm van contact te onderhouden en te hopen dat het op de een of andere manier wel goed gaat.
wijze woorden mutant!
Oud 19-01-2004, 12:32
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik hoop dat hij nu gelukkiger is dan eerst en dat het goed met hem gaat.
Oud 19-01-2004, 12:38
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Vlooienband schreef op 19-01-2004 @ 13:32:
Ik hoop dat hij nu gelukkiger is dan eerst en dat het goed met hem gaat.
Oud 19-01-2004, 12:47
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik vind het wel behoorlijk lullig dat hij zich niet meer welkom voelt, hier! De meesten van jullie (ikzelf ook niet) kennen hem irl niet en kunnen dus niet over hem oordelen. Zeggen dat het zwak is, is gewoon niet terecht.
Oud 19-01-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 19-01-2004 @ 13:47:
Ik vind het wel behoorlijk lullig dat hij zich niet meer welkom voelt, hier! De meesten van jullie (ikzelf ook niet) kennen hem irl niet en kunnen dus niet over hem oordelen. Zeggen dat het zwak is, is gewoon niet terecht.
*mee eens*
Oud 19-01-2004, 13:07
Footprint
Footprint is offline
mja vind ie zichzelf dan niet zwak dat ie niet van de heroine af kan blijven?
maar opzich is het wel lullig dat ie zich niet meer welkom voelt ja
Oud 19-01-2004, 13:19
Verwijderd
Het gaat hem om wat het hem biedt, daarbij weet hij waar hij aan begint en hij neemt de nadelen erbij. Het gewone leven heeft ook zijn nadelen.

Ik wil niet quoten, omdat het toch aan mij persoonlijk was gericht, maar ik wil hem wel verdedigen... dat ongeveer heeft hij tegen mij gezegd, nog meer ook wel, maar ok.
Oud 19-01-2004, 13:25
vixen
vixen is offline
Citaat:
Dat de maatschappij verslavingen mogelijk maakt en dat ze kunnen, ok. Maar wenselijk? Nee, daar zorgt de maatschappij niet voor, dat doe je toch echt zelf. Dat ergens op afschuiven vind ik zwak. Je moet niet aan de maatschappij werken, maar aan jezelf.
Oud 19-01-2004, 13:30
Verwijderd
Is eigenlijk niet een discussie voor hier, maar ik ben het daar absoluut niet mee eens. Als je absoluut ongelukkig bent in dit leven, dan valt er toch nix te werken aan jezelf? Als je je alleen maar moet aanpassen om in deze maatschappij te kunnen functioneren en aanvaard te worden, maakt dat je alleen maar ongelukkiger. En welke mogelijkheden hebben we nu eenmaal om eruit te vluchten? Drugs, kluizenaar worden of zelfmoord. Of gek worden en opgesloten worden...

Daarbij vind ik de evolutie van onze maatschappij nu ook niet echt iets om trots op te zijn...
Oud 19-01-2004, 13:33
bong
bong is offline
ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat hij zwak is!? het is misschien zwak dat hij er aan begonnen is maar stoppen met drugs is tog zo moeilijk als het niet lukt ben je dan al meteen zwak???
Oud 19-01-2004, 13:36
Footprint
Footprint is offline
nee clean zijn een tijdje en dan 1 malig iets willen gebruiken en daarna het niet 1 malig laten zijn is toch gewoon zwak, tis wel Super zwaar maar hij had het volgens mij al vrij ver gebracht.
als ie nou die ene keer gewoon bier/wiet/wat andere rommel had gebruikt en geen heroine dan zat ie nu misschien nog op dat goede spoor.
maja kheb het nog nooit gebruikt dus ik weet idd ook niet Hoe moeilijk het is om ervanaf te blijven.
maar wat vind ie er zelf dan van? alleen jammer, of knaagt er bij emzelf ook nog iets, want hij kwam iig in het begin wel zo over dat ie het vol zou houden.
of ik was natuurlijk naief
Oud 19-01-2004, 13:41
vixen
vixen is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-01-2004 @ 14:30:
Is eigenlijk niet een discussie voor hier, maar ik ben het daar absoluut niet mee eens. Als je absoluut ongelukkig bent in dit leven, dan valt er toch nix te werken aan jezelf? Als je je alleen maar moet aanpassen om in deze maatschappij te kunnen functioneren en aanvaard te worden, maakt dat je alleen maar ongelukkiger. En welke mogelijkheden hebben we nu eenmaal om eruit te vluchten? Drugs, kluizenaar worden of zelfmoord. Of gek worden en opgesloten worden...

Daarbij vind ik de evolutie van onze maatschappij nu ook niet echt iets om trots op te zijn...
Er valt altijd te werken aan jezelf. Natuurlijk heb je de keuze en het recht om je niet aan te passen, maar wanneer bereik je die grens? Ik vind het absurd om te zeggen dat de maatschappij zich maar aan jou aan moet passen omdat jij het niet meer red. En als hij gelukkig is met z'n leven door harddrugs te gebruiken vind ik het best.

Wat vind jij dat er mis is met de maatschappij? Ik kan veel bedenken, maar like..geef eens concrete voorbeelden.

oh, en dat et hier niet hoort. ohwell.
Oud 19-01-2004, 13:42
zeehond23
zeehond23 is offline
@footprint: wanneer ga jij het goede voorbeeld geven door voor altijd te stoppen met drinken en blowen etc?
Oud 19-01-2004, 13:55
Verwijderd
Hij voelt zich er goed bij en legt zich bij de gevolgen en de manier van leven neer.

Hoe hij er nu tegenover staat weet ik natuurlijk niet, zijn laatste bericht dateert van 6-1. Binnenkort zou hij alleen gaan wonen.
Oud 19-01-2004, 13:57
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 19-01-2004 @ 14:42:
@footprint: wanneer ga jij het goede voorbeeld geven door voor altijd te stoppen met drinken en blowen etc?
niet
ik vind het geen probleem om toe tegeven dat ik daar te zwak voor ben
Oud 19-01-2004, 13:58
ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
als iemand wil vluchten uit deze realiteit, dan is het daarnaar gemaakt.
Ja, ten dele mee eens, maar ik vind dat dat NOOIT als excuus gebruikt mag worden voor een verslaving.
Oud 19-01-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
otherside schreef op 19-01-2004 @ 14:41:
Er valt altijd te werken aan jezelf. Natuurlijk heb je de keuze en het recht om je niet aan te passen, maar wanneer bereik je die grens? Ik vind het absurd om te zeggen dat de maatschappij zich maar aan jou aan moet passen omdat jij het niet meer red. En als hij gelukkig is met z'n leven door harddrugs te gebruiken vind ik het best.

Wat vind jij dat er mis is met de maatschappij? Ik kan veel bedenken, maar like..geef eens concrete voorbeelden.

oh, en dat et hier niet hoort. ohwell.
De maatschappij hoeft zich natuurlijk niet aan te passen aan één individu, maar ze zou wel meer mogelijkheden kunnen bieden om mensen die anders denken ook ruimte te geven.
Vooral op scholen komt die bekrompenheid tot uiting, in de periode dat je het meest gevoelig bent voor die dingen.

Concrete voorbeelden... Pfoe. De sociale regelingen -zeker nu met de bezuinigingen-, de houding tov van anders uitzienden (of dat nu gehandicapten zijn of mensen met een hanekam, piercings, bepaalde kleding,...),...

Maar ik kan er niet echt diep op ingaan nu, ik probeer flash te volgen. (les - actionscript)
Oud 19-01-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 19-01-2004 @ 14:30:
Het grote verschil tussen drugs enerzijds en kluizenaar of zelfmoord anderzijds, is dat je door drugs te gebruiken de samenleving schade berokkent. Het dondert niemand of een loser zichzelf van kant maakt of in een hutje op de hei gaat zitten. Het dondert wél veel mensen als er in hun auto of huis wordt ingebroken omdat een junk geld nodig heeft om te kunnen scoren.

Drugsgebruik om aan het leven te ontsnappen, omdat je diep ongelukkig bent, heeft niet het karakter van een incidentele snuif of spuit. Als je echt kapot wilt, dan moet je veel gebruiken. Daarvoor heb je geld nodig. Als je langer aan de drugs bent, word je arm. Dan heb je geen baan, kom je de hele dag je keet niet uit, noem maar op. Dat hoef ik hier niet uit te leggen.

Junken zijn schadelijk voor de maatschappij. Dat we die 'zelf gecreeërd hebben', houdt daar geen enkel verband mee. Die constatering roept ook niet de plicht in het leven om voor ze te zorgen. Wat die plicht wél in het leven roept, is medelijden en het feit dat iedereen recht heeft op medische zorg. Maar het praatje dat wij junken zelf gecreeërd hebben is eigenlijk grote onzin en in elk geval in déze discussie niet relevant.

Citaat:
Mutant schreef verder:
De maatschappij hoeft zich natuurlijk niet aan te passen aan één individu, maar ze zou wel meer mogelijkheden kunnen bieden om mensen die anders denken ook ruimte te geven.
Met alle respect, jezelf naar de klote helpen door drugs te gebruiken vind ik niet een vorm van 'anders denken'. Als een punker of een goth met een hanekam wil lopen, prima. Als een kraker een huis wil kraken, op zich ook prima. Maar als iemand zichzelf naar de klote helpt door drugs, en vervolgens een beroep doet op de sociale voorzieningen, dan moet hij of zij niet raar opkijken dat hij als uitschot wordt behandeld.

Je helpt jezélf aan de drugs, for fucks sake. Als het zijn beslissing is om met drugs te leven, dan moet hij de consequenties van die beslissing ook dragen. Onder die consequenties valt ook het feit dat drugsgebruikers met een scheef oog worden bekeken en op allerlei andere terreinen slechter af zijn. Ik zie niet in waarom de samenleving moet veranderen voor een keus die zíj bewust maken.

Citaat:
De maatschappij heeft ervoor gezord dat verslavingen kunnen, mogelijk zijn en soms zelfs wenselijk zijn, als iemand wil vluchten uit deze realiteit, dan is het daarnaar gemaakt. Terecht ook dat de maatschappij ervoor opdraait.
Rare ideeën heb jij. Wat is het verschil tussen het gebruiken van drugs, waarvoor je in jouw opvattingen niet zelf verweten kunt worden -het is immers de schuld van de maatschappij- en het neerknallen van iemand met een automatisch wapen? Is dat ook niet je eigen schuld, omdat het immers de vuile samenleving is die die wapens heeft gefabriceerd?

Het spijt me vreselijk, maar je lijkt wel zo'n fundamentalistische moslim, die het 'eigen schuld' vindt van meisjes dat ze verkracht en vermoord worden. Hadden ze maar niet van die hoerige rokjes moeten dragen. Je draait oorzaak en gevolg compleet om, lekker fatalistisch.

Citaat:
Los van het feit dat ik dat draconische opmerking vind, is hij hier compleet niet van belang.

Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 15:48.
Oud 19-01-2004, 15:51
My Info
My Info is offline
Ik vind dit allemaal een beetje lullig.....zwak? nee!
Dit heet dus ''verslaving'' en ik vind het jammer dat hij zich hier niet meer welkom voelt, ik denk dat hij heus wel wat steun had kunnen gebruiken. Vooral waardeer ik dat hij er tenminste eerlijk over is hij had het ook kunnen achterhouden.
Oud 19-01-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
My Info schreef op 19-01-2004 @ 16:51:
ik vind het jammer dat hij zich hier niet meer welkom voelt
is dat zo dan?
Oud 19-01-2004, 15:54
Verwijderd
verslaving is een ziekte, onze freakjuh zou echt wel clean willen zijn volgens mij, hij heeft alleen die wilskracht niet. heroïne is veel te lekker om te stoppen, helaas.
Oud 19-01-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
My Info schreef op 19-01-2004 @ 16:51:
Ik vind dit allemaal een beetje lullig.....zwak? nee!
Dit heet dus ''verslaving'' en ik vind het jammer dat hij zich hier niet meer welkom voelt, ik denk dat hij heus wel wat steun had kunnen gebruiken. Vooral waardeer ik dat hij er tenminste eerlijk over is hij had het ook kunnen achterhouden.
Ik zeg niet dat ik het zwak vind. Ik ken die hele gast niet. Ik val alleen Mutant aan omdat ik vind dat ze baarlijke nonsens uitkraamt. Zij beweert dat het de schuld van de samenleving is dat er junks zijn, dat de samenleving er dus volledig voor moet opdraaien en dat de samenleving zich maar moet aanpassen, anders moet gaan denken om dat soort mensen te accepteren.

Het spijt me vreselijk, maar dat is lulkoek. Daarom haalde ik ook die vergelijking met de fundamentalistische moslim aan. Die draait oorzaak en gevolg ook om. Ik ga uit van de opvatting dat elk mens binnen zekere grenzen zijn eigen leven bepaalt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, bijvoorbeeld aan de drugs raken door zwakte en door peer pressure. Dan moet je afkicken. Maar die uitzondering ging voor Needle nou juist niet op, omdat Mutant beweert dat hij zijn eigen keuze is om met drugs te leven.
Oud 19-01-2004, 16:10
Griller
Griller is offline
Citaat:
sjek schreef op 19-01-2004 @ 16:54:
verslaving is een ziekte, onze freakjuh zou echt wel clean willen zijn volgens mij, hij heeft alleen die wilskracht niet. heroïne is veel te lekker om te stoppen, helaas.
Alsi e het echt zou willen.. .zou ie het ook wel kunnen. Blijfh et zwak vinden en een naaiactie ten opzichte van ons , ok als ie heerlijk een spuit in zijn adres wil zetten maar dat ie daar dan maar voor werkt en niet de belgische regering ervoor laat opdraven.
Oud 19-01-2004, 16:28
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
mensen die met geld van de bevolking een programma in een kliniek hebben doorlopen en daarna weer in hun oude gewoonte vervallen moeten ze laten terugbetalen, en als ze dat niet kunnen gewoon doodschieten (aangezien de gevangenis toch te vol zit)
Oud 19-01-2004, 18:10
venna
venna is offline
Jezus man, denk je dat ze t zelf zo leuk vinden als ze weer terugvallen in hun drugs gebruik. Oke er zijn uitzonderingen bij.
Maar voor degene die ECHT willen stoppen is t niet altijd zo makkelijk als sommige blijkbaar denken.

Mijn vriend is ook een (ex-)verslaafde.
Hij wil niets liever als er af blijven. maar als ie z'n eigen kut voelt, lijkt drugs de eniste uitomst. Diep van binnen weet ie dat t niet zo is, maar ja toch...
Je moet die mensen gewoon respecteren en geduld met ze hebben. Goed luisteren en vooral Helpen!!
Oud 19-01-2004, 18:15
De Veroorzaker
Citaat:
venna schreef op 19-01-2004 @ 19:10:
Mijn vriend is ook een (ex-)verslaafde.
Hij wil niets liever als er af blijven. maar als ie z'n eigen kut voelt, lijkt drugs de eniste uitomst. Diep van binnen weet ie dat t niet zo is, maar ja toch...
Je moet die mensen gewoon respecteren en geduld met ze hebben. Goed luisteren en vooral Helpen!!
waarom, het zijn de zwakkelingen in de samenleving? zonder onze hulp zouden ze sowieso dood gaan op straat.
er worden heel veel centjes in zoiemand gestoken als hij zij naar een afkickkliniek gaat en dan komen ze eruit, voelen ze zich kut en gaan ze weer drugs gebruiken....wat ben je dan een LUL!
Bijstandsmoeders mogen verplicht weer gaan solliciteren, ook al hebben ze 3 kinderen van 1, 3 en 5 jaar oud. Maar een vieze gore stinkende kutjunk krijgt maar centjes van de regering, krijgt lekker een bekertje methadon van de methadonbus, krijgt gratis schone spuiten, kan naar een afkickkliniek --> eten, drinken en een bed. Shit in sommige steden krijgen ze zelfs gratis heroine.
Oud 19-01-2004, 18:20
Verwijderd
Ik vind ook dat ergens de grens moet liggen. Je kunt niet eeuwig geduld hebben met iemand die eigenlijk helemaal niet wíl afkicken. Het gaat nu gewoon TE makkelijk, want je zit alleen in zo'n kliniek op de momenten dat je het wel even denkt aan te kunnen. En zo werkt het nou eenmaal niet, je gaat ervoor of niet. Jij wil afkicken? Prima, dan blijf je voor een bepaalde tijd in een gesloten kliniek met gruwelijk strenge controle en discipline. Zo niet, flikker dan maar op.
Het is te makkelijk om te zeggen dat je geduld en begrip moet hebben en het daar bij te laten. Het gaat nou eenmaal ook over heel veel geld én criminaliteit.
Oud 19-01-2004, 18:22
De Veroorzaker
Citaat:
Katje schreef op 19-01-2004 @ 19:20:
Ik vind ook dat ergens de grens moet liggen. Je kunt niet eeuwig geduld hebben met iemand die eigenlijk helemaal niet wíl afkicken. Het gaat nu gewoon TE makkelijk, want je zit alleen in zo'n kliniek op de momenten dat je het wel even denkt aan te kunnen. En zo werkt het nou eenmaal niet, je gaat ervoor of niet. Jij wil afkicken? Prima, dan blijf je voor een bepaalde tijd in een gesloten kliniek met gruwelijk strenge controle en discipline. Zo niet, flikker dan maar op.
Het is te makkelijk om te zeggen dat je geduld en begrip moet hebben en het daar bij te laten. Het gaat nou eenmaal ook over heel veel geld én criminaliteit.
jij moest minister-presidentin worden
Oud 19-01-2004, 18:32
Verwijderd
^Juh maar dat doen ze ook om de overlast van junks te minderen. En doodschieten is gewoon niet menselijk.

Verder ben ik het met de reactie van nare man op mutant volledig eens.
Mjuh en jammer dat die dude zich niet welkom voelde. Ik weet dat er best wel af en toe op hem gezeken werd, maar er werd ook vaak genoeg hem succes gewenst enzo.
En mutant als je wil, zeg maar ff dat er een topic over hem is. Misschien reageert ie dan nog ofzo...
Oud 19-01-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 19-01-2004 @ 19:20:
En das ook weer waar.
Maar wat bedoel je dan met flikker op? Gewoon die mensen weg laten rotten ofzo?
Oud 19-01-2004, 18:38
De Veroorzaker
Citaat:
omajunk schreef op 19-01-2004 @ 19:32:
^Juh maar dat doen ze ook om de overlast van junks te minderen. En doodschieten is gewoon niet menselijk.
ja maar aan de gemiddelde junk is ook weinig menselijks te ontdekken, hoogstens de vorm
Oud 19-01-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 19-01-2004 @ 19:33:
En das ook weer waar.
Maar wat bedoel je dan met flikker op? Gewoon die mensen weg laten rotten ofzo?
Ja, want het is te gek voor woorden om die mensen een uitkering te gaan geven oid. Als je zo nodig voor tonnen drugs je lichaam in wil stampen zorg je zelf maar hoe je aan dat geld komt. Iedereen krijgt een kans natuurlijk, maar nogmaals, als je het doet, doe het dan goed.
En anders gewoon zelf laten uitzoeken dus; en dat zal ongetwijfeld betekenen dat ze wegrotten.
Oud 19-01-2004, 18:40
De Veroorzaker
Citaat:
bong schreef op 19-01-2004 @ 14:33:
ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat hij zwak is!? het is misschien zwak dat hij er aan begonnen is maar stoppen met drugs is tog zo moeilijk als het niet lukt ben je dan al meteen zwak???
hij is zwak want hij is begonnen, iedere infantiel weet hoe zwaar verslavend met name heroine is dus als je er dan aan begint weet je wat er allemaal kan gebeuren dus dan moet je niet achteraf lopen huilen.
Oud 19-01-2004, 18:41
Verwijderd
Ja, maar dan zit je alsnog met een groot probleem. Ze zullen er echt wel alles aan doen om zolang mogelijk in leven te blijven. Dus als ze geen uitkering (wat helemaal terecht is uiteraard) dan gaan ze stelen, mensen beroven etc.
Dit kost de maatschappij ook weer geld.
Oud 19-01-2004, 18:43
De Veroorzaker
Citaat:
omajunk schreef op 19-01-2004 @ 19:41:
Ja, maar dan zit je alsnog met een groot probleem. Ze zullen er echt wel alles aan doen om zolang mogelijk in leven te blijven. Dus als ze geen uitkering (wat helemaal terecht is uiteraard) dan gaan ze stelen, mensen beroven etc.
Dit kost de maatschappij ook weer geld.
mja en dan worden ze als patienten gezien want ze zijn ziek en daarom stelen ze, en dan worden ze weer vertroeteld en weer terug gezet op straat, en dan begint het weer opnieuw

laatst stond in ons regiokrantje een intervieuw met een junk, hij moest nog 2x een overtreding begaan en dan moest ie een week vastzitten. daar wachtte hij nog ff mee tot het iets kouder was.....

doodschieten dus
Oud 19-01-2004, 18:47
Verwijderd
Stelen en beroven ---> afstraffen.
En niet zo'n beetje ook, dat lijkt me ******* duidelijk.
En ja, dat kost geld. Maar dat geld is dan beter besteed dan wanneer je er maar methadon ed. voor blijft kopen. Bovendien is het een iets permanentere investering, laat die mensen dan maar fijn plantsoentjes bijhouden.
De gevangenis in mag in ieder geval geen optie zijn, want dan bied je ze alsnog een dak, eten en geld. Waar het om gaat is dat als de wil er niet is om goed te kunnen functioneren, dat het een onbegonnen zaak is.
Oud 19-01-2004, 18:49
Vlooienband
Vlooienband is offline
DeVeroorzaker, ik vind jouw mening wel erg extreem en radicaal. Vergeet niet dat het ook mensen zijn, hoe erg zij de boel ook verkloten.

Needlefreak heeft heel erg zijn best gedaan om af te kicken en daarna, toen hij volledig nuchter was, heeft hij besloten dat hetgeen het nuchtere leven hem bood, niks voor hem was. Ik weet niet of dat een bepaalde fase van afkicken is, maar hij heeft zelf een keuze gemaakt en daar moet je, volgens mij, verdomde veel respect voor hebben.
Er zijn junks die naar klinieken gaan voor een bepaalde tijd, dan stoppen en weer drugs gebruiken, dan weer verder gaan enzovoorts. Needlefreak komt er gewoon voor uit, is er duidelijk en kort over: drugs geven hem het leven dat hij (nu) wilt.

- - -

Dan over junks zelf. Het blijven, totdat ze volledig afgekickt zijn, mensen met een verslaving. Die moet je gewoon zien als mensen met een ziekte, wat mij betreft, zodat je weet dat het geen onzin is. Ze zijn verslaafd blijven waarschijnlijk altijd naar hun verslaving snakken, het kan alleen veel en veel minder worden.
In het begin is het afkicken behoorlijk lastig en is er een grote kans op terugval, maar ik denk dat je het afkicken als overheid altijd -hetzij bijna altijd- moet helpen. Misschien is het beter om andere methodes te gebruiken, zodat het beter werkt, maar het blijven nog altijd mensen met een eigen wil.
Hen zwak noemen is gewoon dom, net als die mensen of de maatschappij de schuld geven van hun verslaving. Voor een verslaving kies je niet, dat overkomt je gewoon.
De zwartie piet uitdelen heeft ook helemaal geen nut. Of je helpt de mensen, of je laat ze gewoon met rust.

Goed, het is zonde als een junk weer terugvalt in zijn oude patroon, daar gaan weer wat belastingcenten naar de haaien. Da's gewoon klote, wij betalen daar belasting voor, zij kicken dan een poosje af en op een gegeven moment geeft een deel van hen het gewoon op. Omdat het te moeilijk is.
Alleen kan je zo bij alles wel denken. Als je geld geeft aan een goed doel, komt ook maar een klein deel echt bij het doel zelf aan en wordt een ander deel gewoon weggesjoemeld. Mensen blijven toch geld geven omdat zij blij zijn met dat deel dat wel goed aankomt.
Hier moet je volgens mij ook zo denken. Een bepaald deel van de junks kickt succesvol af, schep daar vreugde en voldoening uit.
Oud 19-01-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 19-01-2004 @ 19:43:
hij moest nog 2x een overtreding begaan en dan moest ie een week vastzitten. daar wachtte hij nog ff mee tot het iets kouder was.....
Dat is precies wat ik bedoel, zo gaat het nu.
En dat is heel fout, zo geef je ze precies wat ze willen.

Ik vind doodschieten wat radicaal, maar ik kan eerlijk gezegd ook geen alternatief bedenken.
Oud 19-01-2004, 18:50
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Katje schreef op 19-01-2004 @ 19:39:
Ja, want het is te gek voor woorden om die mensen een uitkering te gaan geven oid. Als je zo nodig voor tonnen drugs je lichaam in wil stampen zorg je zelf maar hoe je aan dat geld komt. Iedereen krijgt een kans natuurlijk, maar nogmaals, als je het doet, doe het dan goed.
En anders gewoon zelf laten uitzoeken dus; en dat zal ongetwijfeld betekenen dat ze wegrotten.
er is geen oplossing

Als je ze nix geeft gaan ze stelen en kosten ze de overheid ook bakken vol geld. Als je ze gratis drugs geeft zijn ze goedkoper, maar echt een oplossing is dat ook niet. Als je ze laat afkicken blijft er een groep terug vallen.

De oplossing is: er is geen oplossing.

En bestaat niet zoiets als een oplossing waar iedereen happy mee is.

Daarom denk ik dat afkicken toch het beste is. En als een junk niet wil afkicken ook best, maar als hij/zij begint te jatten OPSLUITEN!!!
Oud 19-01-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Vlooienband schreef op 19-01-2004 @ 19:49:
Een bepaald deel van de junks kickt succesvol af, schep daar vreugde en voldoening uit.
Absoluut niet mee eens, dat vind ik een geval van je makkelijk laten afschepen. Ik wil gewoon niet opdraaien voor de keuzes en handelingen van iemand anders. Dat houdt dus niet in dat je niets voor je medemens wil doen, maar ik vind het gewoon te belachelijk voor woorden om (vaak criminele en ongeneesbaar achterbakse) junks steeds maar geld te blijven geven.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten