Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 12:14
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Tampert schreef op 08-01-2004 @ 01:20:
wat een leuk verhaal!
(...) Over de fysische achtergrond (stringtheorie) weet ik helaas ook niet genoeg om er wat langer naar te kijken
Dat schijnt dus grote onzin te zijn. (Staat ergens een link hierboven met een verhaal van een natuurkundige die wat zwakke puntjes aanduidt.) Wat wil je ook, met twee 'black hole singualarities' in je kofferbak.
Oud 08-01-2004, 16:32
Q
Q is offline
Ik vind het een echt goed verzonnen verhaal. Natuurlijk is het voor mij persoonlijk onzin, maar toch boeit het en is het fascinerend hoe die persoon tegen de toekomst aankijkt. Onderdelen halen die niet meer gemaakt worden, waarom niet. Er zijn nu ook al onderdelen die door bedrijven gebruikt worden (en zeer belangrijk zijn) en niet meer vervangen kunnen worden. Zeker met de metaliteit van "If it ain't broke, why fix it". Kom je in de praktijk heel veel tegen.

Maar dat hij niets weet over de poolkappen vond ik toch wel zonde. Volgens mij hebben ze daar heel veel mee te maken in de toekomst, aangezien er grote delen land onder water kunnen komen te staan.

Ook las ik dat er in 2004 een Waco-War zou komen. Beetje ruim begrip, wat voor oorlog bedoeldt hij, de oorlog tegen het terrorisme? Het kan van alles zijn.

Hij zegt dat hij in 1998 geboren was, hij was in 2000 aan het posten en uit het jaar 2036 kwam dus dat betekende dat hij 38 jaar was en op het moment dat hij hier zou zijn, zijn vroegere ik 2 jaar zou zijn.

Ik denk dat hij gewoon op een leuke manier inspeelt op onze fantasie en voor sommige de wil om te geloven, maar ach, het blijft natuurlijk altijd fictie, tot het tegendeel bewezen is.

(Just my 2 cents)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:57
VoRaZ
VoRaZ is offline
Jezus hey... wat is dit toch een geweldige tijd om in te leven Alles wat er gebeurt en gaat gebeuren, als ik in god zou geloven zou ik em elke dag bedanken dat ie me niet in de middeleeuwen heeft neergezet.
Oud 12-01-2004, 18:08
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 08-01-2004 @ 13:14:
Dat schijnt dus grote onzin te zijn. (Staat ergens een link hierboven met een verhaal van een natuurkundige die wat zwakke puntjes aanduidt.) Wat wil je ook, met twee 'black hole singualarities' in je kofferbak.
daar heb jij weer een punt
Oud 12-01-2004, 23:17
Orion2003
Orion2003 is offline
Zeker wel interessant, maar ik geloof er niet in. Omdat je toch maar heel weinig, er van af kan weten, en je de waarheid toch niet kan vinden. (tenzij je zelf die oorlog weet te overleven en in 2036 gaat tijdreizen ) Daarom ga ik maar af op me gevoel en ik vind het nogal onlogisch dat we in 2036 al zouden kunnen tijdreizen, en dan helemaal al gestuurd, voor en achteruit in de tijd. Ik denk dat daar heel wat ervaring voor nodig is, en als je hoort dat alle ver ontwikkelde landen in 2004/5 vernietigd gaan worden, of zwaar onder de oorlog gaan lijden, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat er tussen de oorlog door of net daar na even het tijdreizen wordt uitgevonden. Ik heb ook wat antwoorden van hem doorgelezen. Ik moet zeggen ze zijn overtuigend, maar er is niets wat echt kan bewijzen dat wat hij zegt waar is. Op zich wel zwak, wanneer je mensen wilt overtuigen van je gelijk. Ik begrijp ook niet dat hij dit allemaal zo zegt tegen de mensen. Zijn doel was z'n oude comp. te halen. Waarom breng je dan in hemelsnaam mensen op de hoogte van tijdreizen, terwijl je je eigen tijdlijn niet wilt verliezen. Hoe meer hij zegt des te meer hij het veranderd en dus zichzelf tegen werkt. Allemaal bij elkaar veel te onlogisch of ik heb wat post gemist waar hij het allemaal keurig in uitlegt.
Oud 13-01-2004, 08:46
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 13-01-2004 @ 00:17:
Zijn doel was z'n oude comp. te halen. Waarom breng je dan in hemelsnaam mensen op de hoogte van tijdreizen, terwijl je je eigen tijdlijn niet wilt verliezen. Hoe meer hij zegt des te meer hij het veranderd en dus zichzelf tegen werkt. Allemaal bij elkaar veel te onlogisch of ik heb wat post gemist waar hij het allemaal keurig in uitlegt.
Hij zei dat hij terug zou gaan naar een worldline die heel erg zou lijken op die waar hij vandaan kwam en wat hier gebeurt zou daar dan geen effect op hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 14:29
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 13-01-2004 @ 09:46:
Hij zei dat hij terug zou gaan naar een worldline die heel erg zou lijken op die waar hij vandaan kwam en wat hier gebeurt zou daar dan geen effect op hebben.
Dat is helemaal makkelijk, hoe weet hij nou dat dit geen grote invloed heeft op zijn tijdlijn. Het kan heel goed dat deze stukken op internet zeker invloed hebben op mensen, die weer invloed hebben op andere ga zo maar door. Zeker op het internet kunnen veel mensen dit zien, dus zal hij de tijdlijn dus best wel veranderen, en voorspellen dat het niet gebeurd kan niet lijkt me. Pas wanneer hij daadwerkelijk dingen in het verleden doet, gebeurd er pas wat in 'zijn toekomst'. Deze verklaring van hem laat me er juist nog sterker niet in geloven.
Oud 14-01-2004, 16:12
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 13-01-2004 @ 15:29:
Dat is helemaal makkelijk, hoe weet hij nou dat dit geen grote invloed heeft op zijn tijdlijn. Het kan heel goed dat deze stukken op internet zeker invloed hebben op mensen, die weer invloed hebben op andere ga zo maar door. Zeker op het internet kunnen veel mensen dit zien, dus zal hij de tijdlijn dus best wel veranderen, en voorspellen dat het niet gebeurd kan niet lijkt me. Pas wanneer hij daadwerkelijk dingen in het verleden doet, gebeurd er pas wat in 'zijn toekomst'. Deze verklaring van hem laat me er juist nog sterker niet in geloven.
Nee, want whatever hij hier in deze worldline doet, er is altijd nog wel een worldline te vinden die bijna gelijk is aan die van hem op het moment waarop ie daar vertrok (volgens hem dan).
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 11:52
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 14-01-2004 @ 17:12:
Nee, want whatever hij hier in deze worldline doet, er is altijd nog wel een worldline te vinden die bijna gelijk is aan die van hem op het moment waarop ie daar vertrok (volgens hem dan).
hmm, toch is het vreemd. Het is natuurlijk wel makkelijk dit soort verklaringen te geven, het is immers toch niet na te trekken. Toch vind ik het vrij onlogisch klinken. En waarom doet hij al die moeite het te vertellen, terwijl hij in zijn machine stapt en hij gewoon weer naar zijn oude tijdlijn gaat. Wat hij op internet allemaal verteld heeft dus totaal geen zin voor hem. Conclusie hij zegt het om aandacht te krijgen of om interessant te doen, en dat is precies de rede die een bedrieger zou hebben. Het valt niet te bewijzen, maar is wel het meest aannemelijke.
Oud 19-01-2004, 11:26
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 15-01-2004 @ 12:52:
hmm, toch is het vreemd. Het is natuurlijk wel makkelijk dit soort verklaringen te geven, het is immers toch niet na te trekken. Toch vind ik het vrij onlogisch klinken. En waarom doet hij al die moeite het te vertellen, terwijl hij in zijn machine stapt en hij gewoon weer naar zijn oude tijdlijn gaat. Wat hij op internet allemaal verteld heeft dus totaal geen zin voor hem. Conclusie hij zegt het om aandacht te krijgen of om interessant te doen, en dat is precies de rede die een bedrieger zou hebben. Het valt niet te bewijzen, maar is wel het meest aannemelijke.
Misschien zijn er tal van mensen gekomen om spullen op te halen zonder dat wij het gemerkt hebben. Mjin telefoon is ook weg, misschien moesten ze een nieuwe telefoon ophalen () .

En het kan best dat hij in zijn eigen tijd geen aandacht kreeg en werd geschopt en geslagen en dat dat de reden is van zijn verhaal, omdat hij nu wel in de belangstelling komt en zich ook even belangrijk mag voelen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:03
enilE
enilE is offline
Ik denk niet dat t klopt want stel je dit eens voor:
- vader en moeder van hem hebben elkaar ontmoet omdat ze allebei aan t chatten waren op internet.
maar doordat hij nu terug is in de tijd gaat zijn moeder niet chatten omdat ze een interessant artikel over tijdreizen aan t lezen is.... wat hij heeft geschreven
hierdoor zijn zijn vader en moeder nooit met elkaar in contact gekomen en wordt hij dus nooit geboren!

Door hele kleine dingen kunnen er dus grote gevolgen zijn, en kan het dus zelfs gebeuren dat je dan niet geboren wordt!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 23:13
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
enilE schreef op 09-02-2004 @ 19:03:
- vader en moeder van hem hebben elkaar ontmoet omdat ze allebei aan t chatten waren op internet.
maar doordat hij nu terug is in de tijd gaat zijn moeder niet chatten omdat ze een interessant artikel over tijdreizen aan t lezen is.... wat hij heeft geschreven
hierdoor zijn zijn vader en moeder nooit met elkaar in contact gekomen en wordt hij dus nooit geboren!

Door hele kleine dingen kunnen er dus grote gevolgen zijn, en kan het dus zelfs gebeuren dat je dan niet geboren wordt!
maar dan is hij niet opeens weg ofzo..
er verdwijnen niet pardoes cellen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 10:21
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:

hij gaat naar een andere worldline, slimpie.

als je voor de verandering misschien écht wat van zijn uitleg had gelezen had je gemerkt dat dingen die eventueel veranderen in onze worldline, waarnaar hij vanuit zijn eigen andere worldline toe is gegaan, geen invloed hebben in zijn worldline.

sorry, maar je verhaal is dus onzin.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 12:06
Q
Q is offline
Citaat:

Maar na het lezen gaat ze boodschappen doen waar ze toevallig die vader tegenkomt Misschien zijn dingen wel voorbestemd om te gebeuren? Dingen die hoe dan ook plaatsvinden (kijk maar eens naar de film "The Timemachine") Toeval bestaat niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 09:04
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 10-02-2004 @ 11:21:
hij gaat naar een andere worldline, slimpie.

als je voor de verandering misschien écht wat van zijn uitleg had gelezen had je gemerkt dat dingen die eventueel veranderen in onze worldline, waarnaar hij vanuit zijn eigen andere worldline toe is gegaan, geen invloed hebben in zijn worldline.

sorry, maar je verhaal is dus onzin.
Nee omdat hij dat heeft gezegt is het dus waar en kan het niet anders zijn. op die manier kan je voor alles wel een verklaring geven. 'Vanaf nu kan iedereen over water lopen en iedereen die zegt dat dat het niet kan, praat onzin'

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 12:22.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:20
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ik zeg dat haar weerlegging van zijn theorie onjuist is, dipshit.

niet dat zijn theorie klopt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:08
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 12-02-2004 @ 14:20:
ik zeg dat haar weerlegging van zijn theorie onjuist is, dipshit.
hehe.

Citaat:
Q schreef op 10-02-2004 @ 13:06:
Maar na het lezen gaat ze boodschappen doen waar ze toevallig die vader tegenkomt Misschien zijn dingen wel voorbestemd om te gebeuren? Dingen die hoe dan ook plaatsvinden (kijk maar eens naar de film "The Timemachine") Toeval bestaat niet.
Toeval bestaat niet.. discussie op zichzelf, maar laten we daar maar even van uit gaan

Maar inderdaad. Als je gaat denken dat het invloed heeft op de tijd waar je uit komt wat dus niet het geval is, maar stel.. Misschien oefen je dan juist invloed uit op jouw wordline als je niet naar die andere tijd gaat. Do u get the point..
Er is al 'rekenschap mee gehouden'
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 18:33
Risce
Risce is offline
erg interessant.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 18:47
Risce
Risce is offline
Een bewijsje dat hij inderdaad uit de toekomst komt:

http://www.nytimes.com/learning/stud...ourlaunch1.htm :

On November 7, 2000, millions of Americans flocked to the polls to cast their votes for the first United States president of the new millennium. For over a month, the election was too close to call, and legal battles from both the Al Gore and George W. Bush camps went as high as the nation's Supreme Court.

Oftewel: De uitslag was pas in december 2000 bekend.

Op www.johntitor.com is er een berichtje van 12 november 2000 (5 dagen na de verkiezingen, 1 maand voordat de supreme court besloot dat florida niet meegeteld zou gaan worden):

I am curious… will anyone be upset if Florida's votes are not counted in the Electoral College because of the current "confusion"?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 00:06
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hij heeft wel meer beweringen gedaan die vreemd overkomen:

Zo "voorspeld" hij dit:

"You say you don't want to effect anything by giving information but you could change this worldline just by talking about the war, or anything for that matter.

I don't believe that knowing a possible future makes it happen. You are capable of changing your worldline for the better right now. None of the things I have said will be a surprise. They were set in motion ten, twenty, even thirty years ago.Are you really surprised to find out that Iraq has nukes now or is that just BS (bullshit, MarKel.) to whip everyone up into accepting the next war? "

Nou, dat IS toch raar???? Hij zegt dus min of meer dat Iraq helemaal geen massavernietigingwapens heeft en dat het een verhaaltje is om ons "voor te bereiden" voor de volgende oorlog (zijn Civil War, dus).

Het zet je wel aan het denken. Hij kon dat helemaal niet weten in 2000/2001 (als hij een faker was)! Toen was die hele oorlog nog niet in the picture....
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 10:45
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
MarKel schreef op 01-03-2004 @ 01:06:

Het zet je wel aan het denken. Hij kon dat helemaal niet weten in 2000/2001 (als hij een faker was)! Toen was die hele oorlog nog niet in the picture....
Die hele oorlog zat er al direct na Golfoorlog I aan te komen...
Oud 01-03-2004, 10:49
Levitating Nun
Citaat:
Not for Sale schreef op 01-03-2004 @ 11:45:
Dus jij wil zeggen dat het jij dat ook zag aankomen? Geloof er niks van.
Toen Clinton president was, was er geen vuiltje aan de lucht, en toen die randdebiel er was moet Saddam koste-wat-het-kost weg.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 13:07
Risce
Risce is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 01-03-2004 @ 11:45:
Ga eens in op de 'bewijzen'.

(dus de verkiezingen en iraq met zijn WMD)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:32
SuperSanne
SuperSanne is offline
*krijgt hoofdpijn*
Oud 16-03-2004, 19:13
Levitating Nun
Citaat:
SuperSanne schreef op 16-03-2004 @ 13:32:
*krijgt hoofdpijn*
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Risce schreef op 29-02-2004 @ 19:47:
Een bewijsje dat hij inderdaad uit de toekomst komt:

http://www.nytimes.com/learning/stud...ourlaunch1.htm :

On November 7, 2000, millions of Americans flocked to the polls to cast their votes for the first United States president of the new millennium. For over a month, the election was too close to call, and legal battles from both the Al Gore and George W. Bush camps went as high as the nation's Supreme Court.

Oftewel: De uitslag was pas in december 2000 bekend.

Op www.johntitor.com is er een berichtje van 12 november 2000 (5 dagen na de verkiezingen, 1 maand voordat de supreme court besloot dat florida niet meegeteld zou gaan worden):

I am curious… will anyone be upset if Florida's votes are not counted in the Electoral College because of the current "confusion"?
waar is het bewijs dan?

ohja:
Citaat:
Are the Olympics still being played in the future?

60. As a result of the many conflicts, no, there were no official Olympics after 2004. However, it appears they may be revived in 2040.

Citaat:
65. The civil war in the United States will start in 2004. I would describe it as having a Waco type event every month that steadily gets worse. The conflict will consume everyone in the US by 2012 and end in 2015 with a very short WWIII.
nog 9 maanden

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 09:18.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:28
farrar-misty
farrar-misty is offline
okeej mijn conclusie

een interessante site, een interessant verhaal.
In de back to the future- verhalen en moeilijke theorieen die k hier net las snap ik geen * maar het lijkt mij duidelijk wat het doel van het hele gebeuren is:

Ons even wakker schudden.

en hoewel het een goede poging was lijkt het me nog steeds onmogelijk om iedereen er van bewust te maken dat we verkeerd bezig zijn en wat de gevolgen hiervan zijn En dat we er nu echt iets aan moeten doen.

jammer. denk niej dat het echt zal helpen. maar t maakt wel duidelijk dat er nog mensen zijn die grote rampen zien aankomen...... misschien moeten we maar eens luisteren??
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:30
farrar-misty
farrar-misty is offline
en nog wat... iets dat me opviel... om me ook even met de vreeemde theorieen hier te gaan bemoeien:
als die John Titor volgend jaar (of dit jaar) geboren wordt dan zouden we tog ff op kraamvisite kunnen gaan? ff checken...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:32
farrar-misty
farrar-misty is offline
en nog eeeeen dingutjuh...
je hoeft niej egt briljant te zijn om dit te bedenken--zelfs k zou t kunnen duzz
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:35
farrar-misty
farrar-misty is offline
en nu egt nog eeeeeeeeeeeeeen laatste dingutje...

vanaf mijn vader en moeder heeft ieder familielid inclusief overgrootmoeder een oorlog meegemaakt... om even te bevestigen hoeveel en hoevaak (er) oorlogen er zijn...
STEL DUS: ik voorspel nu een oorlog in het... even ienemienemutte-- koude noorden......

kijken hoe groot de kans s dattiej deels of geheel uitkomt
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je weet niet eens de edit button te vinden of je weet um niet te gebruiken (dus post je maar in 3 posts), ik denk niet dat je een inleiding kan schrijven waar je al door de mand valt
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:55
farrar-misty
farrar-misty is offline
zit wat in.... maar k ben dan ook nog maar 14---> mijn geest moet zich nog ontwikkelen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 11:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
The0 schreef op 17-12-2003 @ 19:12:

WO I & II duurde ook langer dan 12 maanden hoor, en veel mensen hier zullen ook niet weten of ie nou in 1940 of 1941 begon. Laat staan het begin van WO I
WOII gebeurde veel eerder. In Europa in ieder geval vanaf 1939, in Azie geloof ik nog eerder.
Oud 17-03-2004, 11:43
Gatara
Gatara is offline
Deze "tijd"reiziger wordt interessant als je het bestaan van "tijd" ontkent a la Julian Barbour.

Want dat zou betekenen dat je gewoon naar verschillende "Nows" kunt reizen zonder problemen
Alsof je dus door een fotoboek heenbladert, als het ware.

Edit: Ik lees net het volgende:

Citaat:
Does the current relationship between Arabs and Jews have anything to do with the coming war?

(63) Real disruptions in world events begin with the destabilization of the West as a result of degrading US foreign policy and consistency.

(64) This becomes apparent around 2004 as civil unrest develops near the next presidential election.

(65) The Jewish population in Israel is not prepared for a true offensive war. They are prepared for the ultimate defense.

(66) Wavering western support for Israel is what gives Israel's neighbors the confidence to attack.

(67) The last resort for a defensive Israel and its offensive Arab neighbors is to use weapons of mass destruction.
Mmm. Is het niet vanuit natuurkundig oogpunt dat dit verhaal interessant is, dan wel vanuit politiek oogpunt

Grote fout die ie maakt is dat ie continu zegt dat de burgeroorlog in de VS in 2005 begint maar in 1 van de laatste zegt hij 2004.

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 12:04.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:53
Chimera
Chimera is offline
Ja, en de Blair Witch heeft ook echt bestaan. Jezus.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:59
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 12:43:
Deze "tijd"reiziger wordt interessant als je het bestaan van "tijd" ontkent a la Julian Barbour.

Want dat zou betekenen dat je gewoon naar verschillende "Nows" kunt reizen zonder problemen
Alsof je dus door een fotoboek heenbladert, als het ware.

Edit: Ik lees net het volgende:

Mmm. Is het niet vanuit natuurkundig oogpunt dat dit verhaal interessant is, dan wel vanuit politiek oogpunt

Grote fout die ie maakt is dat ie continu zegt dat de burgeroorlog in de VS in 2005 begint maar in 1 van de laatste zegt hij 2004.
Maar als er alleen 'nows' zijn, dan zijn werkwoorden sowieso niet meer heel erg van toepassing, ook niet degene die te maken hebben met van now naar now reizen. en als er alleen een 'now' is kunnen we ook nooit bepalen of er wel meer dan 1 now is (toch?). In een 'now' kun je ook niet controleren of de wereld om je heen wel zo groot is als ie is, dus dat hoeft ie niet te zijn; zo blijft er weinig van jou en de wereld over. Ondanks dat dat lastig te combineren valt met het gevoel dat er zoveel om mij heen bestaat, leiden m'n eigen redenaties wel steeds weer tot hetzelfde als wat Barbour zegt (en andere rare dingen, maar die horen hier al helemaal niet thuis in dit topic ).
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:44
hasseltboy
hasseltboy is offline
Interessant...
Oud 19-03-2004, 11:58
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
MarKel schreef op 01-03-2004 @ 11:49:
Dus jij wil zeggen dat het jij dat ook zag aankomen? Geloof er niks van.
Toen Clinton president was, was er geen vuiltje aan de lucht, en toen die randdebiel er was moet Saddam koste-wat-het-kost weg.
Clinton zelf gaf er inderdaad niet zo om, maar Irak werd wel al tijden betiteld als 'schurkenstaat', men vermoedde als jaren dat Saddam zijn kernwapenprogramma weer had opgepakt, de VN deed al tijden zinloze pogingen, en de Iraakse regering deed al jaren aan de gebruikelijke oorlogszuchtige retoriek. Dus ja, ik wist niet wanneer, maar ik dacht toch wel dat er eens oorlog van zou komen.
Oud 20-03-2004, 15:03
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Lolz iedereen wilt tegenwoordig een nieuwe computer maar hij komt terug om een ouwe
Oud 20-03-2004, 17:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik weet niet wat ik er eigenlijk van moet denken. Ik ben geneigt om te denken "zeker één of andere pipo die zich verveelde. of zin had in een geintje", maar alsdit een geintje is, dan wel een verdraaid goede (er is zelfs een boek over hem geschreven zag ik op e-bay!!!). En bedenk dit eens: stel dat jij een tijdreiziger was. Zou jij dan meteen naar de regering stappen? zonder bewijs verklaren ze je voor gek, en als je wel bewijs had, zou dat de wereld op z'n kop zetten. Zijn oekomst word niet veranderd (iets met een andere world-line ofzo) maar hij zou zelf niet meer veilig zijn. mensen zouden hem op de voet volgen (zelfs Michael Jackson zou onzag hebben voor de aandacht die jij zou krijgen), ondervragen, zijn tijdmachine uit ekaar halen... daar krijg je dus als tijdreiziger de grootste ellende mee. Je moet je onopvalend gedragen dus. Maar daar heb jij misschien wel helemaal geen zin in! Dat kun je denk ik vergelijken met in spanje/australië/frankrijk op vakantie zijn en dan nét iets te hard nederlands gaan praten met je reisgenoot. Een beetje laten zien dat jij uit een ander land komt, andere mensen in verwarring brengen ("wat zou 'ie nou zeggen?"). Een beetje interesant doen dus (ik doe het soms zelf ook als ik in het buitenland zit, hoor ). Alleen ben jij niet in een ander land, maar in een andere tijd, en wil je dat toch een beetje laten merken zonder dat anderen het helemaal zeker kunnen weten en een beetje ongeloof houden. En dat is misschien maar goed ook.
Oud 21-03-2004, 12:32
A Narrator
A Narrator is offline
Nou, men beweert ook dat H.G.Wells een tijdreiziger was. Want hij heeft zelf het boek 'The Timemachine' geschreven.
Men zegt dat hij van 1897 of zoiets naar 1903 is gereisd en daar een buitenaardse invasie vanuit Mars heeft meegemaakt. Hij overleefde dit en ging terug naar zijn eigen tijd daar schreef hij dus het boek 'War of the Worlds'.
H.G.Wells vreesde dus voor 1903, maar toen het eenmaal 1903 was kwam de invasie niet omdat de tijd door toedoen van Wells was gewijzigd. Maar er gaat ook het verhaal dat de invasie daadwerkelijk plaatsgevonden heeft maar dat de regering dit in de doofpot gestopt heeft en iedereen in de omgeving war het plaatsvond hun geheugen van die twee of drie dagen gewist heeft. Dit hebben ze gedaan door een bepaalde stof in het water te vermengen.
Raar maar misschien wel waar.
Oud 21-03-2004, 15:34
Levitating Nun
Citaat:
Gremlin schreef op 21-03-2004 @ 13:32:
Nou, men beweert ook dat H.G.Wells een tijdreiziger was. Want hij heeft zelf het boek 'The Timemachine' geschreven.
Men zegt dat hij van 1897 of zoiets naar 1903 is gereisd en daar een buitenaardse invasie vanuit Mars heeft meegemaakt. Hij overleefde dit en ging terug naar zijn eigen tijd daar schreef hij dus het boek 'War of the Worlds'.
H.G.Wells vreesde dus voor 1903, maar toen het eenmaal 1903 was kwam de invasie niet omdat de tijd door toedoen van Wells was gewijzigd. Maar er gaat ook het verhaal dat de invasie daadwerkelijk plaatsgevonden heeft maar dat de regering dit in de doofpot gestopt heeft en iedereen in de omgeving war het plaatsvond hun geheugen van die twee of drie dagen gewist heeft. Dit hebben ze gedaan door een bepaalde stof in het water te vermengen.
Raar maar misschien wel waar.
Dat lijkt me nou een voorbeeld van je reinste bull-crap
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 16:15
Verwijderd
Ik heb een "open mind" voor deze soort van onderwerpen, maar zolang deze (gek?!) niet met harde bewijzen komt (of kwam dan natuurlijk), ben ik niet overtuigd. Alles kan bewezen worden.

En ook IK als bewoner en observeerster van deze wereld kan voorspellen dat wij binnenkort weer in een wereldoorlog zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:02
Psychedelic
Psychedelic is offline
Ik ben zojuist teruggereisd naar het begin der tijden en ik heb daardoor de oerknal veroorzaakt. Ik stel voor dat iedereen mij vanaf dit moment God noemt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:03
A Narrator
A Narrator is offline
OK zelf geloof ik het ook niet, maar het is verzonnen in dezelfde stijl als het John Titor verhaal.
Ik hoop alleen maar dat Nederland gespaart blijft tijdens die Derde Wereldoorlog.
Als zijn verhaal waar zou zijn tenminste.
Oud 21-03-2004, 23:18
Levitating Nun
Citaat:
Gremlin schreef op 21-03-2004 @ 21:03:
Ik hoop alleen maar dat Nederland gespaart blijft tijdens die Derde Wereldoorlog.
Nuh-uh, in zijn verhaal staat duidelijk dat:
"Europe is a mess"
"Europe is smashed to pieces"

Dus hou je vast mensen, we gaan eraan!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:53
Harrie
Harrie is offline
Laat hem eens wat nieuwe technieken noemen (in de zin als nu de dvd er is). Laat hem eens een heel klein stukje techniek meenemen uit die tijd.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:56
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
MarKel schreef op 21-03-2004 @ 16:34:
Dat lijkt me nou een voorbeeld van je reinste bull-crap
Zeker, als je dit gelooft....
Oud 25-03-2004, 19:10
Levitating Nun
Citaat:
hasseltboy schreef op 25-03-2004 @ 17:56:
Zeker, als je dit gelooft....
Ik had het over zijn voorbeeld, niet over John Titor. Als je zijn hele verhaal leest, valt het op dat hij dingen "voorspelt" die hij normaliter helmaal niet zou kunnen weten in 2000...uiteraard zijn ze voor meerdere interpretaties mogelijk, maar dat maakt het niet minder interessant.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 10:57
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Tijdreizen is theoretisch mogelijk, zowel in de toekomst als in het verleden, en hier zijn gnoeg theorien over te vinden. Niet opgeschreven door vreemde types die in witte huizen in een stil bos wonen en verzorgd worden door mannen in lange witte gewaden.

Nee, door serieuze hoogaanstaande wetenschappers. De redenen vermeld ik later, want die staan allemaal opgeschreven in mijn pc die thuis staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten