Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 14:29
Verwijderd
Hij wil gewoon een avond zuipen met de boys, en daar kan hij zo'n miepend 15 jarig grietje niet bij gebruiken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-01-2004 @ 15:29:
Hij wil gewoon een avond zuipen met de boys, en daar kan hij zo'n miepend 15 jarig grietje niet bij gebruiken
Niet zo direct zijn
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik geen instelling voor een jongen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-01-2004 @ 15:36:
Voor wie dan wel?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-01-2004 @ 15:36:
nou, ik wel. Ook wel voor meisjes eigenlijk.

Wij hebben zo vaak verjaardagen waar alleen meiden op mogen komen. Vriendjes zijn dan dus uitgesloten en dan maakt het niks uit of het nou precies op de verjaardag is of de dagen erna: het is een meidenfeest, dus dat vriendje komt er dan maar vóór of op een andere dag.
En ik kan me dus heel goed voorstellen dat jongens dat ook hebben. Gewoon een avondje voor de mannen en daar moet je dan geen vriendinnetje bij hebben.
En hij viert het de dag d'r na, dus het is niet zo dat je zijn complete verjaardag mist! Je bent gewoon uitgenodigd tegelijk met de familie.
Oud 23-01-2004, 15:21
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Eens.
Vrienden zijn net zo belangrijk (of belangrijker) als een geliefde, en als hij met hun afgesproken heeft en met jou de dag erna, lekker boeiend. Misschien is het wat minder, maar sommigen overdrijven hier nogal vind ik.
Oud 23-01-2004, 15:22
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-01-2004 @ 16:18:
Blalala
Juist ja
Oud 23-01-2004, 15:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-01-2004 @ 12:43:
Trouwens, Gothic, ik had op mijn vijftiende wel een serieuze relatie, maar goed, ik ben dan misschien een uitzondering.
Een relatie zoals bv mensen van 50 met elkaar hebben? Lijkt me niet. Dit is allemaal nog kinderrelaties. Je woont niet samen met hem. Je leeft niet elke dag met hem, nee ook jij hebt op je 15e geen serieuze relatie... En dat moet je nog helemaal niet willen. Je zou jezelf ontzettend ongelukkig maken als je op die leeftijd al begint met: ik wil altijd bij hem blijven... Dat is praktisch onmogelijk en naief.
Oud 23-01-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-01-2004 @ 16:47:
Een relatie zoals bv mensen van 50 met elkaar hebben? Lijkt me niet. Dit is allemaal nog kinderrelaties. Je woont niet samen met hem. Je leeft niet elke dag met hem, nee ook jij hebt op je 15e geen serieuze relatie... En dat moet je nog helemaal niet willen. Je zou jezelf ontzettend ongelukkig maken als je op die leeftijd al begint met: ik wil altijd bij hem blijven... Dat is praktisch onmogelijk en naief.
Je kunt iemand van 15 niet met iemand van 50 vergelijken. Net zo min als je iemand van 25 met iemand van 50 kunt vergelijken. Laat staan de relaties van mensen van die leeftijden. Je kunt relaties sowieso niet echt vergelijken, denk ik. Iedereen is anders en zo is ook iedere relatie anders.

Om een serieuze relatie te hebben hoef je niet per se samen te wonen of elke dag met iemand te leven, dat kan als vijftienjarige niet. Sommige volwassenen doen dat ook niet, is hun relatie dan gelijk niet meer serieus? Ik denk het niet. Een relatie is een "duurzame liefdesverhouding" volgens de Van Dale en op zich kunnen mensen van 15 dat ook best hebben, denk ik. (Al zal het in de meeste gevallen idd een 'kinderrelatie' zijn, maar dat hoeft niet. (Ik ken ook twee mensen die sinds dat dat meisje een jaar of 14/15 was samen zijn en dat zijn ze nu (5 jaar later) nog steeds en dat was en is echt wel een echte relatie.)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:57
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2004 @ 16:50:
Je kunt iemand van 15 niet met iemand van 50 vergelijken. Net zo min als je iemand van 25 met iemand van 50 kunt vergelijken. Laat staan de relaties van mensen van die leeftijden. Je kunt relaties sowieso niet echt vergelijken, denk ik. Iedereen is anders en zo is ook iedere relatie anders.

Om een serieuze relatie te hebben hoef je niet per se samen te wonen of elke dag met iemand te leven, dat kan als vijftienjarige niet. Sommige volwassenen doen dat ook niet, is hun relatie dan gelijk niet meer serieus? Ik denk het niet. Een relatie is een "duurzame liefdesverhouding" volgens de Van Dale en op zich kunnen mensen van 15 dat ook best hebben, denk ik. (Al zal het in de meeste gevallen idd een 'kinderrelatie' zijn, maar dat hoeft niet. (Ik ken ook twee mensen die sinds dat dat meisje een jaar of 14/15 was samen zijn en dat zijn ze nu (5 jaar later) nog steeds en dat was en is echt wel een echte relatie.)
Het ging hier om mijn definitie van een serieuze relatie. Het is dus gewoon mijn mening en daarover is het zinloos te discusieren.
Oud 23-01-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-01-2004 @ 16:57:
Het ging hier om mijn definitie van een serieuze relatie. Het is dus gewoon mijn mening en daarover is het zinloos te discusieren.
"Ik gaf ook alleen mijn mening."

Ik vond het niet echt heel duidelijk dat het jouw mening was, maar in dat geval heb ik niks gezegd, behalve dat ik je mening dus niet deel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:22
Verwijderd
Maar hoe zit het nu met de topic startster?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:27
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik zou er wel een beetje boos om kunnen worden en zou dat m ook vertellen. waarom mag je nou weer niet op zn "echte" verjaardag maar wel van die voor de familie komen? slaat gewoon nergens op. lijkt mij dat ook bij die van "zn vrienden" allemaal meiden komen enzo, dus t is niet zo dat je anders als enige meid daar rondhuppelt, of wel? *vaag*

zeg t m, en vertel er vooral bij hoe je je er bij voelt. misschien heeft ie er wel een hele goede reden voor. (of huren ze een striptease in die jij niet mag zien --> maar laten we daar maar niet van uit gaan)
Oud 23-01-2004, 17:36
Verwijderd
Ik mag stellen dat de mensen die de topicstartster steunen nogal opeiserige meisjes zijn. Ik wil, ik wil, ik wil, het is mijn vriend, bla bla, echte verjaardag, etc.
Als het zijn verjaardag is, dan laat je hem bepalen wat hij doet. En als het je vriend is moet het ook mogelijk zijn om hem wat ruimte te geven om iets met zn vrienden te doen zonder dat je daar de hele tijd bijhangt. Verder kan ze gewoon op de familie dag komen, het is niet zo dat je niet bent uitgenodigt.

Ipv alleen maar aan jezelf te denken zouden jullie best eens aan je vriendje mogen denken en wat hij wil
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:52
ZerO
ZerO is offline
Ik moet zeggen dat je vriendje niet echt subtiel is maar hey hij is gewoon een jongen jongen en je moet leren dat ze nogal stijlloos kunnen zijn.
Hij bedoeld het niet slecht, hij wil gewoon met zijn vrienden van zijn verjaardag genieten zonder meiden. Klaar lekker boeren laten en flauwe grappjes vertellen! Daar wil je echt niet bij zijn trust me !
Wat je ook moet begrijpen is dat hij niet snapt dat jij dit kwetsend vind en zal dus ook niet wakker van kunnen liggen. Ik vind wel dat je gewoon met hem moet praten en vertellen dat hij wel wat "liever" dingen moet brengen omdat jij anders wat onzeker wordt.
Oud 23-01-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 23-01-2004 @ 19:52:
en je moet leren dat ze nogal stijlloos kunnen zijn.
Dat is het probleem nou juist! Meiden zijn toch ook niet 'stijlloos'? Waarom zouden jongens dat nou wel mogen zijn?

Dit soort dingen zou ik dus niet accepteren van mn vriend, en mijn bezitterigheidsgraad valt reuze mee hoor
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:20
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-01-2004 @ 23:07:
Dat is het probleem nou juist! Meiden zijn toch ook niet 'stijlloos'? Waarom zouden jongens dat nou wel mogen zijn?

Dit soort dingen zou ik dus niet accepteren van mn vriend, en mijn bezitterigheidsgraad valt reuze mee hoor
Het is niet dat ze stijlloos mogen zijn, 9 van de 10 jongens is gewoon zo, het is aangeboren of je het leuk vind of niet . Jij hebt blijkbaar een vriend gevonden die anders is of je hebt hem veranderd .
Het is vreemd maar jongens zijn gewoon ANDERS dan meiden het is een feit en tuurlijk kunnen ze zich aanpassen en leren ze het een beetje af maar ze zullen nooit helemaal veranderen. Ik leg me er gewoon bij neer anders is het veel te vermoeiend.
Oud 24-01-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 23-01-2004 @ 23:20:
Het is vreemd maar jongens zijn gewoon ANDERS dan meiden het is een feit en tuurlijk kunnen ze zich aanpassen en leren ze het een beetje af maar ze zullen nooit helemaal veranderen. Ik leg me er gewoon bij neer anders is het veel te vermoeiend.
Ja, misschien is dat ook wel zo. Maar je er bij voorbaat bij neerleggen vind ik niet zo'n optie, dus vandaar.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 10:45
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
bLoeSeMs schreef op 22-01-2004 @ 21:06:

hij wil dus een avond voor zijn vrienden... wat ben ik dan in godsnaam.. een vage kennis ofzo?!

ik snap t niet hoor, hij zet zn vrienden altijd al op de eerste plaats..mag ik niet eens op zn echte verjaardag komen
Het is gewoon anders.. Dat is net als bij ons meiden..

Als wij met alleen meiden onder elkaar zijn, dat is heel anders dan wanneer er een paar jongens bij zijn..
Zo zal dat bij jongens net zo zijn.

Vraag hem gewoon eens hoe hij dat bedoelde en ik vind het eerlijk gezegd niet iets om je al te veel over op te winden..
Het is zonde om over zulke dinge ruzie te gaan maken of je druk te maken vind ik..
Hij zal je echt niet zien als 'een vage kennis', natuurlijk ben jij nog altijd zijn vriendin voor hem... Maar ik begrijp best dat hij zijn verjaardag gewoon lekker wil vieren met zijn vrienden..
Hij heeft het misschien wel een beetje ongelukkig gebracht. dus vraag gewoon eens hoe hij het precies bedoelde.

Persoonlijk hecht ik nou niet echt veel waarde aan de 'echte' verjaardag.. Als je het gewoon gezellig kunt vieren toch??
Oud 24-01-2004, 10:57
Verwijderd
*ff Cu2 checken*

ik denk niet dat hij voor jou schaamt, want je ziet er best wel goed uit op die 2e foto

ik zal het aan hem vragen, zonder dat je zelf heletijd dingen in je hoofd haalt
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 10:59
webchick89
webchick89 is offline
kan op 2 manieren bedoeld zijn :
1. hij schaamt zich en is bang dat ze raar gaan doen en hij dus voor gek staat
2. hij schaamt zich voor jou > het is hard...maaruh..ik zou het toch maar even voor de zekerheid aan m vragen wat hij daarmee bedoeld
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
webchick89 schreef op 24-01-2004 @ 11:59:
kan op 2 manieren bedoeld zijn :
1. hij schaamt zich en is bang dat ze raar gaan doen en hij dus voor gek staat
2. hij schaamt zich voor jou > het is hard...maaruh..ik zou het toch maar even voor de zekerheid aan m vragen wat hij daarmee bedoeld
Hij wil gewoon gezellig iets met zn vrienden doen, schaamte heeft er niets mee te maken. Met je vrienden ga je nu eenmaal anders om dan met je relatie, en dat valt moeilijk te combineren
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:37
snoodaard
snoodaard is offline
Dan hebben jouw vriend en ik wat gemeen .
Oud 24-01-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
powerguy schreef op 24-01-2004 @ 11:57:

ik denk niet dat hij voor jou schaamt, want je ziet er best wel goed uit op die 2e foto
Op een meisjesavondje...daar waren vast ook geen vriendjes bij.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:09
Verwijderd
@TS: Heb je het er al met je vriend over gehad?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 12:36
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-01-2004 @ 10:17:
Bedoelt hij wel echt dat je zaterdag niet mag komen? Misschien bedoelt hij wel dat hij niet alleen wil dat je zaterdag komt, maar óók dat je zondag komt.
dat d8 ik ook , dat het vanzelfsprekend is dat je zaterdag komt
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:13
sunflouwer
sunflouwer is offline
uhm, misschien is het heel raar hoor.
maar het is toch zijn verjaardag. Dan is het ook zijn dag, en draait het omhem en om wat hij wil om een fijn dag te hebben.
Het draait dus niet om jou
Oud 25-01-2004, 14:47
webchick89
webchick89 is offline
ik vind wel dat je je relatie met je vriendengroep moet kunnen combineren....ik snap ook wel dat hij graag misschien een keer alleen met z'n vrienden wil zijn, maar heeft hij dat ook zo gezegd? zoals ik het van jouw kant hoor niet..dus..ik vind dat hij in elk geval wel wat duidelijker mag zijn..maar ja...da's mijn mening natuurlijk...je moet zelf maar bepalen wat je ervan vindt.
Citaat:
love = war
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 11:00
Verwijderd
Hmm, mijn relatie-vriendinnen vallen normaal gezien altijd gewoon onder m'n vriendengroep (die overigens verder ook uit net zoveel vrouwen bestaat als uit mannen) dus ik zie het probleem niet zo van een gecombineerde verjaardag. Ik ben helemaal niet zo anders met vrienden als met m'n vriendin.

Maar dit vind ik nou niet bepaald dingen die je op een of ander internet forum moet vragen, waarom heb je het in godsnaam niet gewoon aan hem gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 11:04
metaldready
metaldready is offline
ik vind het geen aanstellerij,
ik zou het flink kut vinden als ik niet mee zou mogen doen, weet je hoeveel het scheelt als je elkaars vrienden leert kennen, is ook veel leuker en ik vind het ook belangrijk dat je weet met wie je vriend(in) omgaat. Daak ist zown vent die zich kei anders voor loopt te doen bij zen vrienden, die zijn er nml egt veel, zielig

anyways, kommop man gewoon derheen gaan
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:47
Verwijderd
Tss, zo worden mannen dus onderdrukt en van hun vrijheden beroofd
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:38
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
Woow... heel veel mensen hebben der gereageerd

ondertussen heeft een vriendin van me er tersluiks is naar gevraagd en het blijkt dat het heel jammer vind dat ik zijn vrienden niet ken, maar dat hij denkt dat ik me absoluut niet op mn gemak zou voelen..
nu nog even zorgen dat hij dat recht in mn gezegd zegt!

bedankt iedereen

heel fijn om te weten dat ik niet de enige was die zo dacht..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:42
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
trouwens.. dat meidenfeestje..
toen had ik nog niet met hem..
ik heb een jaar.... zo klinkt t nog niet zo lang..
het kan ook veel langer..
ik vind t geen kinderrelatie..maar ja dat is maar net wat je daar onder verstaat
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:44
Overjoyed
Overjoyed is offline
Hoe oud is je vriend? en hoelang ga je al daadwerkelijk met hem? laten we daar eerst eens mee beginnen
Oud 26-01-2004, 21:31
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
mn vriend word zaterdag 16 ,
ik heb 'officieel' sinds 14 januari 2003
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 12:50
shut*up
shut*up is offline
Hoe heb je het dan vorig jaar met z'n verjaardag gedaan? Want toen hadden jullie toch ook al wat!?
Oud 27-01-2004, 13:17
Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
huh...als je een jaar verkering met hem hebt...dan ken je zn vrienden toch ook wel?!
Lijkt mij maar raar anders.., die zie je dan toch wel geregeld.

Ik snap best dat mensen vrienden en een vriendin of vriend soms gescheiden willen houden, maar je kunt het toch ook wel eens combineren?
Oud 27-01-2004, 17:44
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
ik zie zijn vrienden wel eens.. als we bijvoorbeeld ergens heen fietsen en we ze tegen komen..maar zij kennen mij niet en ik hen niet..

vorig jaar was t makkelijker toen mocht hij geen verjaardag voor zn vrienden
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:51
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
bLoeSeMs schreef op 27-01-2004 @ 18:44:
ik zie zijn vrienden wel eens.. als we bijvoorbeeld ergens heen fietsen en we ze tegen komen..maar zij kennen mij niet en ik hen niet..

vorig jaar was t makkelijker toen mocht hij geen verjaardag voor zn vrienden
Ik vind het vreemd dat jij zijn vrienden niet goed kent na een jaar. Ik snap wel dat hij vaak alleen met zijn vrienden wilt omgaan maar gaan jullie niet met zijn alle naar de bios of met zijn alle uit af en toe ?
Zijn de vrienden van je vriend niet benieuwd naar wie jij bent aangezien je toch wel ruim een jaar een relatie hebt met een van hun maatjes.
Ik vind dit nogal verkeerd.
Oud 29-01-2004, 18:18
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
tjsah.. zijn vrienden zijn skaters, blowen veel zijn zoals veel jongens, lomp tege elkaar en boeit het niet zo of iemand een vriendin heeft
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:49
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
bLoeSeMs schreef op 29-01-2004 @ 19:18:
tjsah.. zijn vrienden zijn skaters, blowen veel zijn zoals veel jongens, lomp tege elkaar en boeit het niet zo of iemand een vriendin heeft
Nou dan zijn zijn vrienden niet echte vrienden als het hun niet eens kan schelen wie de vriendin van hun vriend is
Ik zou tegen je vriend wat van zeggen. Ik bedoel zo voel je je ook niet bepaald geliefd als zijn vrienden niet eens de moeite nemen om je te leren kenne. Je hoeft ook geen beste vrienden met hun te zijn maar dit gaat echt nergens over. Ik neem aan dat jullie gewoon een goeie relatie hebben en daarbij hoort elkaar's vrienden kennen.
Reageren

Regels voor berichten