Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 13:27
Go
Go is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 26-12-2003 @ 22:37:
Nee. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen.
Advertentie
Oud 17-01-2004, 17:04
Dolores
Dolores is offline
Al heel vaak aan gedacht, maar nog nooit echt geprobeerd. Ik heb tot nu toe altijd meer redenen kunnen bedenken waarom ik wél zou willen blijven leven, dan waarom ik dood zou willen. Bovendien ben ik veel te laf om zelfmoord te plegen.. en daar ben ik wel zo blij om.
Oud 19-01-2004, 01:23
phensicske
phensicske is offline
Ik denk er geregeld aan, maar ik doe het niet.

Ik denk altijd: ik stel het uit, en ondertussen doe ik lekker waar ik zin in heb....bijvoorbeeld op school te laat komen of jointje roken op de speelplaats. Dingen die ik niet zou doen als ik me goed zou voelen, want dan kan het me schelen dat er risico's zijn.

Ik zou het ook niet durven denk ik...bedoel, ik kras wel eens, maar ik ga nooit echt ver daarin.
Oud 19-01-2004, 14:59
Brenda_88
Brenda_88 is offline
ja,

k denk er vaak over om zelfmoord te plegen,
denk er vaak aan om een eind aan dit klote leven te maken.
de vraag alleen hoe, heb al aan veel dingen gedacht.
moet ze alleen nog uitvoeren.
Oud 21-01-2004, 15:19
Verwijderd
als ik t zou doen zou t wel pijnloos moeten zijn.. (adem inhouden, isoleertape eroverheen simple as that)

k zou toch bijna wensen dat ik doodval..
Oud 23-01-2004, 22:22
DreamyTheater
Ik denk r vaak zat aan. maar ik doe het voorlopig toch nie omda k wil kijke ofk t nie kan maake in de muziek. als dat op nix uitloopt, doe ik het misschien wel... maar dat duurt nog wat jaartjes... en het zou pijnloos moeten zijn, anders durf ik t waarschijnlijk nie eens... maarja... who cares???
Oud 24-01-2004, 00:29
LM
LM is offline
jazeker, veel dingen die achter elkaar gebeurde...
dingen die ik me heel erg aan trok en niet kon verwerken.
Oud 24-01-2004, 01:17
Roeleke
Roeleke is offline
Natuurlijk. Zoals bijna elke volwassene-in-wording.

Wanneer het leven niet loopt zoals jij dat graag zou willen.
Oud 27-01-2004, 11:16
YoungAndHopeles
YoungAndHopeles is offline
Ja, en nog steeds wel. Ik ben er waarschijnlijk te bang voor, en ik weet ook niet hoe ik het zou moeten doen. Bovendien ben ik bang mensen te kwetsen
Oud 27-01-2004, 12:38
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ja, heb 3 jaar lang niet willen leven.
Heb op een dag een aantal uur met een mes op m'n pols door m'n kamer gelopen en ineens zag ik, tussen mijn tranen door, een foto van het (toen babytje) dochtertje van m'n zus.
Ineens besefte ik me waar ik mee bezig was, dat ik een goede tante voor haar moest zijn/worden en er niet zomaar 'vandoor' kon gaan..

Nu voel ik me alweer zo'n 1,5 jaar goed en ben ik blij dat ik het niet gedaan heb

Iedereen sterkte die het nu moeilijk heeft.
Ook ik geloofde het destijds niet maar ooit, ooit komen er betere tijden voor je!
Oud 29-01-2004, 08:03
merijn
merijn is offline
Ik denk er wel eens aan maar nooit met de bedoeling om het ook te doen. Daarvoor vind ik het leven veel te waardevol. Af en toe zijn er nou eenmaal van die momenten dat alles tegenzit en dan denk ik wel eens: goh, hoe zou het zijn om nu dood te zijn.... Dit komt misschien vooral doordat ik helemaal niet bang ben voor de dood. Ik ben er eerder een beetje nieuwsgierig naar.

Maar.... na regen komt zonneschijn en mijn negatieve buien gaan altijd heel snel weer over. Gelukkig! Over het algemeen ben ik heel blij met mijn leventje en er is nog teveel wat ik wil doen om nu al dood te gaan.
Oud 29-01-2004, 09:06
miss x
miss x is offline
Ik heb het 1 x serieus overwogen maar toen ik op t punt stond durfde ik niet meer
Oud 29-01-2004, 11:20
MissManson
MissManson is offline
jah
Oud 29-01-2004, 11:24
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik heb er nog nooit aangedacht.
Zelf moord is in mijn ogen het ultieme punt van zwakte.
Oud 29-01-2004, 12:27
Anteverta
Anteverta is offline
Ik heb er vroeger een aantal keer aan gedacht, en de laatste tijd denk ik er vaker aan. Niet dat ik het echt zou doen. Ik denk er meer over na hoe het zou zijn. En of het echt wat op zou lossen. En hoe mijn omgeving zou reageren, wie mij nou echt zouden missen. Ik denk dat het dagelijks wel bij me op komt. Maar ik heb het lef niet het echt te doen, en eigenlijk wil ik het ook nog niet. Ook al gaat het nu niet goed, dat betekend nog niet dat het later niet beter zal worden.
Oud 29-01-2004, 17:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-01-2004 @ 12:24:
Ik heb er nog nooit aangedacht.
Zelf moord is in mijn ogen het ultieme punt van zwakte.
Is geen punt van zwakte, is een punt van wanhoop. Naar mijn mening dan. Soms zie je gewoon geen andere weg meer.
Oud 29-01-2004, 19:00
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ik heb een periode gehad dat ik daar heel serieus over nadacht. Dat is overgegaan toen ik van de basisschool af ben gegaan, niet ineens natuurlijk, maar het ging wel steeds beter. Dat kwam grotendeels omdat de mensen die mij zo de grond in boorden niet naar mijn middelbare school gingen. Ik had dus de tijd om mijn zelfbeeld weer wat positiefer te laten worden enzo.
Ik zie nu in dat het leven waardevol is en dat je er net zo maar uit moet stappen. Na regen komt zonneschijn zegt men tenslotte he?
Oud 29-01-2004, 19:07
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 29-01-2004 @ 18:45:
Is geen punt van zwakte, is een punt van wanhoop. Naar mijn mening dan. Soms zie je gewoon geen andere weg meer.
Wanhoop = zwakte toch? Als je je problemen neit meer onder ogen kan komen omdat je het neit meer aankan of wat dan ook. Dat is zwakte toch?

Maarja. Ik meot blijkbaar mn bek maar houden, want mijn mening word me blijkbaar neit in dank afgenomen......
Oud 29-01-2004, 19:33
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
Ik heb eerder in deze thread gezegd dat iedereen wel es nadenkt over zelfmoord, en dat dat daardoor niet meteen een teken is dat je het ook echt zult gaan doen...

maar de laatste tijd begin ik me toch serieus dingen af te vragen.
Voor jezelf, moet je hier eigelijk wel zijn? Leven lijkt me zo extreem nutteloos.. ik bedoel maar.. je wordt geboren, je doorloopt een leven van problemen en pijn (o ja er zijn ook goede momenten, maar wegen die op? ) en dan.. sterf je..

doel van dit leven? je voorplanten? en wat is het doel dààrvan?
zijn wij zo'n belangrijk en superieur ras dat wij kost wat kost moeten blijven bestaan?

ach ja, ik begin gewoon steeds vaker te denken dat het toch allemaal veel fijner zou zijn om gewoon weg te zijn van alle miserie en problemen.
Wat mij tegenhoudt zijn mijn familie en vrienden.
Mjah, ik heb geen zin om me hier te verdedigen tegenover sommige mensen, die een uitgesproken mening hebben over zelfmoord en de daaraan verbonden 'zwakte' maar dit is gewoon wat ik er over denk
Oud 29-01-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 29-01-2004 @ 20:07:
Wanhoop = zwakte toch? Als je je problemen neit meer onder ogen kan komen omdat je het neit meer aankan of wat dan ook. Dat is zwakte toch?
Misschien is jouw defenitie van zwakte anders.
Mijn idee van zwakte is iets waar je wel wat aan kunt doen, maar niet doet (wat voor reden daarvoor ook is).
En wanhoop vind ik daar niet echt onder vallen, dan weet je het gewoon écht niet meer, en reëel nadenken is er dan niet bij.
Snap je?

Ontopic:
Ja, ik heb er vaak over nagedacht. Nog steeds eigenlijk. Als ik er met mijn volle verstand bij ben, is het veel minder, dan zou ik het ook nooit doen.
Dat is wel anders geweest. Heb ook een paar pogingen ondernomen, geprobeert, nooit compleet doorgezet.
Zou ik denk ik nu niet meer kunnen.
Maar soms vormen de kronkels in mijn hoofd zich in rare bochten, en zie ik dat als de enige uitweg.
Oud 29-01-2004, 20:19
latino-gurl
latino-gurl is offline
Ya, al 2x....ik bleef in leven...
Oud 29-01-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
linkinwendy schreef op 23-01-2004 @ 23:22:
Ik denk r vaak zat aan. maar ik doe het voorlopig toch nie omda k wil kijke ofk t nie kan maake in de muziek. als dat op nix uitloopt, doe ik het misschien wel... maar dat duurt nog wat jaartjes... en het zou pijnloos moeten zijn, anders durf ik t waarschijnlijk nie eens... maarja... who cares???
bang voor een uitdaging?
Oud 30-01-2004, 07:21
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
als ik zo al deze reacties lees dan kunnen we beter maar het Riagg gaan inschakelen voor dit forum... echt niet normaal hoeveel mensen met dit soort dingen in hun hoofd lopen...
Oud 30-01-2004, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 30-01-2004 @ 08:21:
als ik zo al deze reacties lees dan kunnen we beter maar het Riagg gaan inschakelen voor dit forum... echt niet normaal hoeveel mensen met dit soort dingen in hun hoofd lopen...
Het Riagg kan dan ingeschakeld worden voor half Nederland, denk ik.
Oud 30-01-2004, 09:03
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik zat net in de trein....was er iemand voor gesprongen....Dat trek je tog niet!

Ik vind het leven veel te leuk om nu al te stoppen!
Oud 30-01-2004, 11:23
moenbase
moenbase is offline
'k vind dat het alleen 'mag' wanneer je werkelijk alles geprobeert hebt om 'beter' te worden.
Oud 31-01-2004, 08:17
Lionheart
Nope, nooit.
Oud 31-01-2004, 12:08
Severus
Severus is offline
Ja, vaak genoeg. Al sinds ik 13 was, ofzo.
Oud 31-01-2004, 12:20
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ja, ik heb er vaak aan gedacht om zelfmoord te plegen.
Zelfs al op de leeftijd van 11 ong.
Vooral omdat ik geen zin had om weer eens dingen fout te doen ( wat ik voortdurend deed volgens mij vader, en hij vond het dan ook nodig om die fouten eruit te slaan) en heb ook een aantal keren op het punt gestaan van doen alleen.. tja ik vond dat ik mn moeder het niet kon aandoen.

Daarna heb ik op de leeftijd van 15/16 ook wel eens eraan gedacht omdat er toen veel dingen waren gebeurt en ik op het punt van totaal instorten stond.. en gewoon niet meer wou..

Nu tja.. af en toe nog van die gedachtes maar niet meer op het punt van uitvoeren
Oud 31-01-2004, 12:54
Tinkiebell
Tinkiebell is offline
Edit by Quiana ivm am. Zie announcement voor meer uitleg.

Ik heb ook wel eens aan zelfmoord gedacht, maar dat zou Ik niet doen..!! Ik denk er wel vaak aan, hoe mensen (vrienden, famillie) zouden reageeren als ik dood ben..

Laatst gewijzigd op 31-01-2004 om 13:34.
Oud 31-01-2004, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Lionheart schreef op 31-01-2004 @ 09:17:
Nope, nooit.
Oud 31-01-2004, 13:37
Luna
Luna is offline
Nee, ik heb het leven nooit zó erg gevonden dat ik echt niet meer verder wilde. Nog nooit aan zelfmoord gedacht dus.
Wel eens mezelf expres pijn gedaan door een mes in mn arm te zetten maar dat was meer omdat ik de pijn vanbinnen niet meer wilde voelen, geen poging...

Laatst gewijzigd op 31-01-2004 om 13:42.
Oud 31-01-2004, 15:19
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ja en meer dan overwogen.
Oud 31-01-2004, 16:41
p0psy
p0psy is offline
Iedereen heeft toch wel eens zijn of haar dieptepunten waarin hij/ zij niet meer weet wat te doen, en 99,9% van alle mensen denkt welles over zelfmoord na.. maar het serieus overwegen.. tjah, dan ga je al wat verder.. =/

Ik vind dat je altijd naar de mooie dingen van het leven moet blijven kijken.. zoveel dingen je nog kunt doen.. extreme dingen, baan krijgen, gezin; liefde van je leven + kids! Wauww.. en natuurlijk ook gewoon grijs worden, rimpels krijgen en al die dingen.. dat wil je toch niet missen?!

Ook al heb je zooveel ellende en gezeik.. en dat snap ik heel goed hoor, maar mijn motto is altijd optimistisch en positief blijven!!
Oud 01-02-2004, 19:22
DreamyTheater
Citaat:
fishy_NL schreef op 29-01-2004 @ 23:02:
bang voor een uitdaging?
hoe bedoel je?
Oud 01-02-2004, 20:22
BrightEyes
BrightEyes is offline
Ja, vaak

maar ik durf niet en daardoor vind ik mezelf weer zwakker
Oud 01-02-2004, 21:19
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 27-01-2004 @ 13:38:
Ja, heb 3 jaar lang niet willen leven.
Heb op een dag een aantal uur met een mes op m'n pols door m'n kamer gelopen en ineens zag ik, tussen mijn tranen door, een foto van het (toen babytje) dochtertje van m'n zus.
Ineens besefte ik me waar ik mee bezig was, dat ik een goede tante voor haar moest zijn/worden en er niet zomaar 'vandoor' kon gaan..

Nu voel ik me alweer zo'n 1,5 jaar goed en ben ik blij dat ik het niet gedaan heb

Iedereen sterkte die het nu moeilijk heeft.
Ook ik geloofde het destijds niet maar ooit, ooit komen er betere tijden voor je!
Je verhaal doet me iets, echt waar. Ik ben blij voor je dat je het dan toch niet gedaan hebt en het leven weer positief inziet.

'k zat echt met tranen in mijn ogen als ik het las
Oud 02-02-2004, 11:52
Milos
Milos is offline
Ik heb idd wel meerdere malen met de gedachte rond gelopen. Omdat ik heel erg gepest ben en thuis ging het op dat moment ook niet echt lekker. Toen heb ik echt met een mes op mijn polsen gestaan. Nu gaat het gelukkig wel weer goed met mij hoewel ik het natuurlijk wel eens moeilijk heb maar dat gaat wel weer over denk ik zo.
Oud 02-02-2004, 14:13
Verwijderd
denk er nog te vaak aan...

vooral als de pijn erger is dan iets wat ik mezelf zo erg mogelijk aandoe.. en das erg pijnlijk...
Oud 02-02-2004, 14:39
Verwijderd
Ik denk er continu aan en het blijft niet alleen bij denken heb het vaak geprobeerd maar telkens mislukte het
Oud 06-02-2004, 19:50
eeytje
eeytje is offline
Ja, ik heb er wel eens overna gedacht. Best vaak eigenlijk. Waarom... omdat de pijn die je voelt erger is als het alternatief: de dood

En misschien is de dood wel helemaal niet erg...
Oud 07-02-2004, 19:42
D-But
D-But is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-12-2003 @ 20:36:
gedacht en geprobeerd... en ik ben nu gelukkig
Ik ook...En ik ben nu ook gelukkig gelukkig. ..Ik wilde onder de trein springen, maar een vrouw hield me tegen. als ze dat niet gedaan had was ik er nu waarschijnlijk niet meer geweest...Tegen die vrouw (ik weet niet hoe ze heet), wil ik dit zeggen:

Daar op die rails,
alles zo leeg, liefdeloos
mijn ogen dicht, weer open
alles nutteloos, zinloos, hopeloos.

Nooit meer zou de zon ooit schijnen
nooit meer een vogel horen zingen
nooit meer lachen, nooit meer huilen
nooit meer jullie, iedereen nog zien.

Maar ineens, arm om me heen
waar ik alle tranen liet
gered van ondergang of noodlot
toen, toen wist ik het niet.

Bedankt, jij lieve onbekende
de zon schijnt weer voor mij
de vogels zingen, een lach breekt door
de nacht is weer voorbij.

Ik.

Ps...Wat ik oowk nog ff wou zegge is dat zelfmoord NOOIT de oplossing voor n probleem is...J hoeft geen einde aan j leven t maken om n einde aan dit leven te maken...Is j leven nie goed verander er dan wat aan...En vooral...Accepteer jezelf..En ik kan ut weten...Want ik ben nu gelukkiger dan ooit.....
Oud 07-02-2004, 21:07
Cæles
Cæles is offline
Aan gedacht, 2 soort van pogingen gedaan. Allebei de keren me op het laatste moment bedacht.
Oud 08-02-2004, 12:51
MoO
MoO is offline
Ja, maar ik durf het niet.
En ik heb er geen reden toe, ik vind het hier fijn genoeg !
Oud 08-02-2004, 13:10
Fgank
Fgank is offline
ik heb het zelf nooit geprobeerd, en niet over nagedacht in de zin van "laat ik het gaan proberen". Mijn vader wel, 2 jaar terug, nam hij een overdosis prozac(antidepressiva) en pijnstillers. Ik was toevallig 2 uur eerder uit van school en hebben de doktoren en hem 't leven kunnen "redden"
Ik denk dat er een groot verschil is tussen het proberen, dus in je pols snijden of jezelf van een dak gooien bijvoorbeeld.
Zelfmoordpogingen zijn in veel gevallen een vorm van emotionele chantage. Uiteraard zijn er heel veel gevallen van mensen bij wie het leven echt ondraaglijk is, bij deze gevallen vind ik het niet laf.
Voordat iemand een "echte" poging doet is het natuurlijke overlevingsinstinct uitgeschakeld, dit kan niet zonder dat men zich echt dood wenst.
Oud 08-02-2004, 13:17
Fgank
Fgank is offline
Citaat:
linkinwendy schreef op 23-01-2004 @ 23:22:
vage reden
Oud 08-02-2004, 15:00
lady c
lady c is offline
hallo iedereen, voor school (godsdienst) hebben wij het onderwerp 'zelfmoord' opgekregen ik zou daarom ook een enquete nodig hebben het is een moeilijk onderwerp om over te praten dus je kan ook anoniem antwoorden ...

1) heb je zelf ooit gedacht aan zelfmoord ?
ja
neen
2) heb je ooit zelfmoord gepleegd(maar is het mislukt)
ooit gedaan
nooit gedaan
3) zoja, welke reden had jij hiertoe ?
...
4) heeft ooit een vriend/vriendin er met jouw over gepraat om te zeggen dat ze er aan dacht ?
ja
neen
5) hoe oud ben jij (of je vriendin die er aan dacht)
...

alvast heel fel bedankt!
Oud 08-02-2004, 15:31
Verwijderd
1) heb je zelf ooit gedacht aan zelfmoord ?
ja
2) heb je ooit zelfmoord gepleegd(maar is het mislukt)
nooit gedaan, ook niet van plan te doen
4) heeft ooit een vriend/vriendin er met jouw over gepraat om te zeggen dat ze er aan dacht ?
ja
5) hoe oud ben jij (of je vriendin die er aan dacht)
15
Oud 08-02-2004, 15:51
Verwijderd
-> psych
Oud 08-02-2004, 16:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jadie schreef op 08-02-2004 @ 16:51:
-> psych
da's daar niet zo gewenst maar ik zal t de fbérs daar vragen.

Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 16:58.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten