Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb een periode gehad dat ik daar heel serieus over nadacht. Dat is overgegaan toen ik van de basisschool af ben gegaan, niet ineens natuurlijk, maar het ging wel steeds beter. Dat kwam grotendeels omdat de mensen die mij zo de grond in boorden niet naar mijn middelbare school gingen. Ik had dus de tijd om mijn zelfbeeld weer wat positiefer te laten worden enzo.
Ik zie nu in dat het leven waardevol is en dat je er net zo maar uit moet stappen. Na regen komt zonneschijn zegt men tenslotte he?
||
Citaat:
Maarja. Ik meot blijkbaar mn bek maar houden, want mijn mening word me blijkbaar neit in dank afgenomen...... |
![]() |
|
Ik heb eerder in deze thread gezegd dat iedereen wel es nadenkt over zelfmoord, en dat dat daardoor niet meteen een teken is dat je het ook echt zult gaan doen...
maar de laatste tijd begin ik me toch serieus dingen af te vragen. Voor jezelf, moet je hier eigelijk wel zijn? Leven lijkt me zo extreem nutteloos.. ik bedoel maar.. je wordt geboren, je doorloopt een leven van problemen en pijn (o ja er zijn ook goede momenten, maar wegen die op? ) en dan.. sterf je.. doel van dit leven? je voorplanten? en wat is het doel dààrvan? zijn wij zo'n belangrijk en superieur ras dat wij kost wat kost moeten blijven bestaan? ach ja, ik begin gewoon steeds vaker te denken dat het toch allemaal veel fijner zou zijn om gewoon weg te zijn van alle miserie en problemen. Wat mij tegenhoudt zijn mijn familie en vrienden. Mjah, ik heb geen zin om me hier te verdedigen tegenover sommige mensen, die een uitgesproken mening hebben over zelfmoord en de daaraan verbonden 'zwakte' maar dit is gewoon wat ik er over denk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn idee van zwakte is iets waar je wel wat aan kunt doen, maar niet doet (wat voor reden daarvoor ook is). En wanhoop vind ik daar niet echt onder vallen, dan weet je het gewoon écht niet meer, en reëel nadenken is er dan niet bij. Snap je? Ontopic: Ja, ik heb er vaak over nagedacht. Nog steeds eigenlijk. Als ik er met mijn volle verstand bij ben, is het veel minder, dan zou ik het ook nooit doen. Dat is wel anders geweest. Heb ook een paar pogingen ondernomen, geprobeert, nooit compleet doorgezet. Zou ik denk ik nu niet meer kunnen. Maar soms vormen de kronkels in mijn hoofd zich in rare bochten, en zie ik dat als de enige uitweg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja, ik heb er vaak aan gedacht om zelfmoord te plegen.
Zelfs al op de leeftijd van 11 ong. Vooral omdat ik geen zin had om weer eens dingen fout te doen ( wat ik voortdurend deed volgens mij vader, en hij vond het dan ook nodig om die fouten eruit te slaan) en heb ook een aantal keren op het punt gestaan van doen alleen.. tja ik vond dat ik mn moeder het niet kon aandoen. Daarna heb ik op de leeftijd van 15/16 ook wel eens eraan gedacht omdat er toen veel dingen waren gebeurt en ik op het punt van totaal instorten stond.. en gewoon niet meer wou.. Nu tja.. af en toe nog van die gedachtes maar niet meer op het punt van uitvoeren
|
Nee, ik heb het leven nooit zó erg gevonden dat ik echt niet meer verder wilde. Nog nooit aan zelfmoord gedacht dus.
Wel eens mezelf expres pijn gedaan door een mes in mn arm te zetten maar dat was meer omdat ik de pijn vanbinnen niet meer wilde voelen, geen poging...
Laatst gewijzigd op 31-01-2004 om 13:42. |
![]() |
|
![]() |
Iedereen heeft toch wel eens zijn of haar dieptepunten waarin hij/ zij niet meer weet wat te doen, en 99,9% van alle mensen denkt welles over zelfmoord na.. maar het serieus overwegen.. tjah, dan ga je al wat verder.. =/
Ik vind dat je altijd naar de mooie dingen van het leven moet blijven kijken.. zoveel dingen je nog kunt doen.. extreme dingen, baan krijgen, gezin; liefde van je leven + kids! Wauww.. en natuurlijk ook gewoon grijs worden, rimpels krijgen en al die dingen.. dat wil je toch niet missen?! Ook al heb je zooveel ellende en gezeik.. en dat snap ik heel goed hoor, maar mijn motto is altijd optimistisch en positief blijven!! |
![]() |
||
Citaat:
'k zat echt met tranen in mijn ogen als ik het las ![]() |
![]() |
|
Ik heb idd wel meerdere malen met de gedachte rond gelopen. Omdat ik heel erg gepest ben en thuis ging het op dat moment ook niet echt lekker. Toen heb ik echt met een mes op mijn polsen gestaan. Nu gaat het gelukkig wel weer goed met mij hoewel ik het natuurlijk wel eens moeilijk heb maar dat gaat wel weer over denk ik zo.
||
Citaat:
![]() Daar op die rails, alles zo leeg, liefdeloos mijn ogen dicht, weer open alles nutteloos, zinloos, hopeloos. Nooit meer zou de zon ooit schijnen nooit meer een vogel horen zingen nooit meer lachen, nooit meer huilen nooit meer jullie, iedereen nog zien. Maar ineens, arm om me heen waar ik alle tranen liet gered van ondergang of noodlot toen, toen wist ik het niet. Bedankt, jij lieve onbekende de zon schijnt weer voor mij de vogels zingen, een lach breekt door de nacht is weer voorbij. Ik. Ps...Wat ik oowk nog ff wou zegge is dat zelfmoord NOOIT de oplossing voor n probleem is...J hoeft geen einde aan j leven t maken om n einde aan dit leven te maken...Is j leven nie goed verander er dan wat aan...En vooral...Accepteer jezelf..En ik kan ut weten...Want ik ben nu gelukkiger dan ooit..... ![]()
|
ik heb het zelf nooit geprobeerd, en niet over nagedacht in de zin van "laat ik het gaan proberen". Mijn vader wel, 2 jaar terug, nam hij een overdosis prozac(antidepressiva) en pijnstillers. Ik was toevallig 2 uur eerder uit van school en hebben de doktoren en hem 't leven kunnen "redden"
Ik denk dat er een groot verschil is tussen het proberen, dus in je pols snijden of jezelf van een dak gooien bijvoorbeeld. Zelfmoordpogingen zijn in veel gevallen een vorm van emotionele chantage. Uiteraard zijn er heel veel gevallen van mensen bij wie het leven echt ondraaglijk is, bij deze gevallen vind ik het niet laf. Voordat iemand een "echte" poging doet is het natuurlijke overlevingsinstinct uitgeschakeld, dit kan niet zonder dat men zich echt dood wenst.
||
Citaat:
|
![]() |
hallo iedereen, voor school (godsdienst) hebben wij het onderwerp 'zelfmoord' opgekregen ik zou daarom ook een enquete nodig hebben het is een moeilijk onderwerp om over te praten dus je kan ook anoniem antwoorden ...
1) heb je zelf ooit gedacht aan zelfmoord ? ja neen 2) heb je ooit zelfmoord gepleegd(maar is het mislukt) ooit gedaan nooit gedaan 3) zoja, welke reden had jij hiertoe ? ... 4) heeft ooit een vriend/vriendin er met jouw over gepraat om te zeggen dat ze er aan dacht ? ja neen 5) hoe oud ben jij (of je vriendin die er aan dacht) ... alvast heel fel bedankt! |
![]() |
|
Verwijderd
|
1) heb je zelf ooit gedacht aan zelfmoord ?
ja 2) heb je ooit zelfmoord gepleegd(maar is het mislukt) nooit gedaan, ook niet van plan te doen 4) heeft ooit een vriend/vriendin er met jouw over gepraat om te zeggen dat ze er aan dacht ? ja 5) hoe oud ben jij (of je vriendin die er aan dacht) 15 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Gevolgen van zelfmoord Evito | 95 | 15-11-2017 10:43 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Het rode krijtje heldine | 1 | 11-08-2005 17:30 | |
Psychologie |
Als contact maken erg moeilijk gaat Sander21 | 16 | 28-02-2004 12:41 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 | |
Psychologie |
als je wil lees 't maar, en anders niet ;) Kazanka | 9 | 04-03-2002 01:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit kreeg ik per mail: Om over na te denken Doc | 19 | 18-01-2002 11:21 |